Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2009.05.12. 07:33

stefanstf írta:
Steve írta:
Steve írta:
stefanstf írta:defekt nem....az tuti.....keréknyomás ua.....
Kerékcsere???
erre nem gondoltam..........De az a legszebb,a Szfv.-i RACK autónál sem....
Próbálták törölni,de aminkor elindulokj vele,10-15 km után ismét irja..."GUMi LYUKAS"...üzenetet...
Szerviz válasz-Ez ilyen,de ha otthagyom,1-2 nap alatt tuti rájönnek hibára.......
Akkor inkább nézegetem,majd hátha meggyógyul magától :lol: ....


Szia.

A keréknyomás ellenőrző rendszert minden keréknyomás változás után inicializálni kell. Elvileg csak így működik rendesen. A gép könyve leírja, hogy hogyan kell: egyenes út, elindít menűben RPA, de kocsi még áll, majd utána elindulni az egyenes úton és utána menet közben történik meg az inicializálás, ezért kell hozzá viszonylag egyenes (kátyúmentes út). Utána már automatán megy minden és kiírja OK.

De ezt a szervízben tudni kéne, nekem is szervízben mondták el és utána olvastam el a könyvében is.


És még valami: inicializálni az RPA-t a működési elve miatt kell.
Tudomásom szerint úgy működik, hogy inicializáláskor (ezért kell egyenes út hozzá) kiszámítja a kerekek kerületi sebességét és azt eltárolja.
Ha defekt van, akkor úgye levegő el, keréknyomás csökken, gumi kicsit leenged, ezáltal megváltozik a kerületi sebessége, és ezt érzékeli a rendszer és ezt változást hasonlítja az inicializáláskor rögzített értékhez és ha különbség van jelez.

Ennyi. Szia.



Köszi a segitséget!
ez tényleg teljes leirás......Igy tuti nem kell csodára várnom,no meg az öngyógyulásra.... :lol:
...


Szivesen.
Ezért vagyunk itt, hogy egymáson segítsünk.
Remélem Nálad ez lesz a probléma forrása. majd jelezz vissza légyszi, hogy megoldódott-e így.
Szia.

2009.05.12. 18:11

Steve írta:
stefanstf írta:
Steve írta:
Steve írta:
stefanstf írta:defekt nem....az tuti.....keréknyomás ua.....
Kerékcsere???
erre nem gondoltam..........De az a legszebb,a Szfv.-i RACK autónál sem....
Próbálták törölni,de aminkor elindulokj vele,10-15 km után ismét irja..."GUMi LYUKAS"...üzenetet...
Szerviz válasz-Ez ilyen,de ha otthagyom,1-2 nap alatt tuti rájönnek hibára.......
Akkor inkább nézegetem,majd hátha meggyógyul magától :lol: ....


Szia.

A keréknyomás ellenőrző rendszert minden keréknyomás változás után inicializálni kell. Elvileg csak így működik rendesen. A gép könyve leírja, hogy hogyan kell: egyenes út, elindít menűben RPA, de kocsi még áll, majd utána elindulni az egyenes úton és utána menet közben történik meg az inicializálás, ezért kell hozzá viszonylag egyenes (kátyúmentes út). Utána már automatán megy minden és kiírja OK.

De ezt a szervízben tudni kéne, nekem is szervízben mondták el és utána olvastam el a könyvében is.


És még valami: inicializálni az RPA-t a működési elve miatt kell.
Tudomásom szerint úgy működik, hogy inicializáláskor (ezért kell egyenes út hozzá) kiszámítja a kerekek kerületi sebességét és azt eltárolja.
Ha defekt van, akkor úgye levegő el, keréknyomás csökken, gumi kicsit leenged, ezáltal megváltozik a kerületi sebessége, és ezt érzékeli a rendszer és ezt változást hasonlítja az inicializáláskor rögzített értékhez és ha különbség van jelez.

Ennyi. Szia.



Köszi a segitséget!
ez tényleg teljes leirás......Igy tuti nem kell csodára várnom,no meg az öngyógyulásra.... :lol:
...


Szivesen.
Ezért vagyunk itt, hogy egymáson segítsünk.
Remélem Nálad ez lesz a probléma forrása. majd jelezz vissza légyszi, hogy megoldódott-e így.
Szia.


Ma szépen mindent végigcsináltam,ahogyan a "profik"...javasolták...és lám...
PROBLÉMA nincs többé.......
Köszi mindenkinek....
Még egy kérdés.....
Olajszerviz esedékes 1200 km múlva.......De mennem kell Hollandba az autóval...(Ott lecserélik,olajat)..addig nem fog letiltani az elektronika ha túlmegy az előirt km--en???????

2009.05.12. 20:06

stefanstf írta:
Steve írta:
stefanstf írta:
Steve írta:
Steve írta:
stefanstf írta:defekt nem....az tuti.....keréknyomás ua.....
Kerékcsere???
erre nem gondoltam..........De az a legszebb,a Szfv.-i RACK autónál sem....
Próbálták törölni,de aminkor elindulokj vele,10-15 km után ismét irja..."GUMi LYUKAS"...üzenetet...
Szerviz válasz-Ez ilyen,de ha otthagyom,1-2 nap alatt tuti rájönnek hibára.......
Akkor inkább nézegetem,majd hátha meggyógyul magától :lol: ....


Szia.

A keréknyomás ellenőrző rendszert minden keréknyomás változás után inicializálni kell. Elvileg csak így működik rendesen. A gép könyve leírja, hogy hogyan kell: egyenes út, elindít menűben RPA, de kocsi még áll, majd utána elindulni az egyenes úton és utána menet közben történik meg az inicializálás, ezért kell hozzá viszonylag egyenes (kátyúmentes út). Utána már automatán megy minden és kiírja OK.

De ezt a szervízben tudni kéne, nekem is szervízben mondták el és utána olvastam el a könyvében is.


És még valami: inicializálni az RPA-t a működési elve miatt kell.
Tudomásom szerint úgy működik, hogy inicializáláskor (ezért kell egyenes út hozzá) kiszámítja a kerekek kerületi sebességét és azt eltárolja.
Ha defekt van, akkor úgye levegő el, keréknyomás csökken, gumi kicsit leenged, ezáltal megváltozik a kerületi sebessége, és ezt érzékeli a rendszer és ezt változást hasonlítja az inicializáláskor rögzített értékhez és ha különbség van jelez.

Ennyi. Szia.



Köszi a segitséget!
ez tényleg teljes leirás......Igy tuti nem kell csodára várnom,no meg az öngyógyulásra.... :lol:
...


Szivesen.
Ezért vagyunk itt, hogy egymáson segítsünk.
Remélem Nálad ez lesz a probléma forrása. majd jelezz vissza légyszi, hogy megoldódott-e így.
Szia.


Ma szépen mindent végigcsináltam,ahogyan a "profik"...javasolták...és lám...
PROBLÉMA nincs többé.......
Köszi mindenkinek....
Még egy kérdés.....
Olajszerviz esedékes 1200 km múlva.......De mennem kell Hollandba az autóval...(Ott lecserélik,olajat)..addig nem fog letiltani az elektronika ha túlmegy az előirt km--en???????


Na végre, megint hasznos tagja voltam a társadalomnak. Csak ez elég ritkán forful elő. Mindegy.

Letiltás ? Passz. Nem tudom. Szerintem nem tilt le, csak állandóan jelez. Aztán nem tudom.
Na tessék. Ismét nem tudtam hasznos tagja lenni a társadalomnak !

2009.05.12. 20:27

Steve írta:
stefanstf írta:
Steve írta:
stefanstf írta:
Steve írta:
Steve írta:
stefanstf írta:defekt nem....az tuti.....keréknyomás ua.....
Kerékcsere???
erre nem gondoltam..........De az a legszebb,a Szfv.-i RACK autónál sem....
Próbálták törölni,de aminkor elindulokj vele,10-15 km után ismét irja..."GUMi LYUKAS"...üzenetet...
Szerviz válasz-Ez ilyen,de ha otthagyom,1-2 nap alatt tuti rájönnek hibára.......
Akkor inkább nézegetem,majd hátha meggyógyul magától :lol: ....


Szia.

A keréknyomás ellenőrző rendszert minden keréknyomás változás után inicializálni kell. Elvileg csak így működik rendesen. A gép könyve leírja, hogy hogyan kell: egyenes út, elindít menűben RPA, de kocsi még áll, majd utána elindulni az egyenes úton és utána menet közben történik meg az inicializálás, ezért kell hozzá viszonylag egyenes (kátyúmentes út). Utána már automatán megy minden és kiírja OK.

De ezt a szervízben tudni kéne, nekem is szervízben mondták el és utána olvastam el a könyvében is.


És még valami: inicializálni az RPA-t a működési elve miatt kell.
Tudomásom szerint úgy működik, hogy inicializáláskor (ezért kell egyenes út hozzá) kiszámítja a kerekek kerületi sebességét és azt eltárolja.
Ha defekt van, akkor úgye levegő el, keréknyomás csökken, gumi kicsit leenged, ezáltal megváltozik a kerületi sebessége, és ezt érzékeli a rendszer és ezt változást hasonlítja az inicializáláskor rögzített értékhez és ha különbség van jelez.

Ennyi. Szia.



Köszi a segitséget!
ez tényleg teljes leirás......Igy tuti nem kell csodára várnom,no meg az öngyógyulásra.... :lol:
...


Szivesen.
Ezért vagyunk itt, hogy egymáson segítsünk.
Remélem Nálad ez lesz a probléma forrása. majd jelezz vissza légyszi, hogy megoldódott-e így.
Szia.


Ma szépen mindent végigcsináltam,ahogyan a "profik"...javasolták...és lám...
PROBLÉMA nincs többé.......
Köszi mindenkinek....
Még egy kérdés.....
Olajszerviz esedékes 1200 km múlva.......De mennem kell Hollandba az autóval...(Ott lecserélik,olajat)..addig nem fog letiltani az elektronika ha túlmegy az előirt km--en???????


Na végre, megint hasznos tagja voltam a társadalomnak. Csak ez elég ritkán forful elő. Mindegy.

Letiltás ? Passz. Nem tudom. Szerintem nem tilt le, csak állandóan jelez. Aztán nem tudom.
Na tessék. Ismét nem tudtam hasznos tagja lenni a társadalomnak !

Helo
Olajszerviz miatt soha NEM tilt le a kocsi mehetsz vele akár 100-ezret is ha birja a motor és nem sajnálsz majd rákölteni egy vagyont .Olajszerviznél inkább hamarabb szokás vinni a VASAT mint ahogy irja 3-4 ezer kilométerrel a motor ezt meghálálja
+++minden olajcserénél egy Prolong+++
üdv zoli

2009.05.12. 20:32

Szia Zoli.

Na mesélj a Prolongról.

Hogyan használod, mennyit, milyen fajtát, különbség, stb., minden érdekelne, ez új számomra.

Persze tudom mi az a Prolong, tv-ben láttam többször is.

2009.05.12. 20:46

Steve írta:Szia Zoli.

Na mesélj a Prolongról.

Hogyan használod, mennyit, milyen fajtát, különbség, stb., minden érdekelne, ez új számomra.

Persze tudom mi az a Prolong, tv-ben láttam többször is.

Helo Steve
Minden kocsimba használom-használtam olajcserénél kell felönteni 10-ezer körül van az ára azt tudományosan NEM tudom bizonyitani ér-e valamit vagy csak kamu de szerintem 10mill fölötti autó ennyit megér.Az Amerikaiak találták ki a 2dik Világháboruban láttam róla egy filmet,az apósnak A8-as van kétszázezer körüli kilóméter ö azt tapasztalta télen hidegmotornál nincs az a traktor hangja
üdv zoli

2009.05.12. 21:03

lepke írta:
Steve írta:Szia Zoli.

Na mesélj a Prolongról.

Hogyan használod, mennyit, milyen fajtát, különbség, stb., minden érdekelne, ez új számomra.

Persze tudom mi az a Prolong, tv-ben láttam többször is.

Helo Steve
Minden kocsimba használom-használtam olajcserénél kell felönteni 10-ezer körül van az ára azt tudományosan NEM tudom bizonyitani ér-e valamit vagy csak kamu de szerintem 10mill fölötti autó ennyit megér.Az Amerikaiak találták ki a 2dik Világháboruban láttam róla egy filmet,az apósnak A8-as van kétszázezer körüli kilóméter ö azt tapasztalta télen hidegmotornál nincs az a traktor hangja
üdv zoli


Köszönöm.
Az elgondolkodás, tájékozódás és információgyűjtés időszakába estem.
Köszi. Szia.

2009.05.12. 22:08

lepke írta:
Steve írta:Szia Zoli.

Na mesélj a Prolongról.

Hogyan használod, mennyit, milyen fajtát, különbség, stb., minden érdekelne, ez új számomra.

Persze tudom mi az a Prolong, tv-ben láttam többször is.

Helo Steve
Minden kocsimba használom-használtam olajcserénél kell felönteni 10-ezer körül van az ára azt tudományosan NEM tudom bizonyitani ér-e valamit vagy csak kamu de szerintem 10mill fölötti autó ennyit megér.Az Amerikaiak találták ki a 2dik Világháboruban láttam róla egy filmet,az apósnak A8-as van kétszázezer körüli kilóméter ö azt tapasztalta télen hidegmotornál nincs az a traktor hangja
üdv zoli

Tanulni sosem késő!!!!!
Azt hiszem kipróbálom....Olajcserét azért ejtem meg külhonban....Ott melózom....Van pár haver akik elég baráti áron szereznek olajat......
De ha boltban veszem,akkor is töredéke az itthoni árnak....A kamu szervizekről nem is beszélve...
Olajcsere fizetve,de a betöltött anyag,valahogy nem stimmel......
Sajna tapasztalat.....
Bocsi,de ezzel nem bántani akartam....őket..
Kivételek voltak,vannak és remélem sokáig lesznek is!!!! :)

2009.05.12. 23:12

stefanstf írta:
lepke írta:
Steve írta:Szia Zoli.

Na mesélj a Prolongról.

Hogyan használod, mennyit, milyen fajtát, különbség, stb., minden érdekelne, ez új számomra.

Persze tudom mi az a Prolong, tv-ben láttam többször is.

Helo Steve
Minden kocsimba használom-használtam olajcserénél kell felönteni 10-ezer körül van az ára azt tudományosan NEM tudom bizonyitani ér-e valamit vagy csak kamu de szerintem 10mill fölötti autó ennyit megér.Az Amerikaiak találták ki a 2dik Világháboruban láttam róla egy filmet,az apósnak A8-as van kétszázezer körüli kilóméter ö azt tapasztalta télen hidegmotornál nincs az a traktor hangja
üdv zoli

Tanulni sosem késő!!!!!
Azt hiszem kipróbálom....Olajcserét azért ejtem meg külhonban....Ott melózom....Van pár haver akik elég baráti áron szereznek olajat......
De ha boltban veszem,akkor is töredéke az itthoni árnak....A kamu szervizekről nem is beszélve...
Olajcsere fizetve,de a betöltött anyag,valahogy nem stimmel......
Sajna tapasztalat.....
Bocsi,de ezzel nem bántani akartam....őket..
Kivételek voltak,vannak és remélem sokáig lesznek is!!!! :)

Helo
Idehaza is vannak nagyon jó megbizható szervizek én például két helyre járok Miskolc-Nyiregyháza több mint tiz éve de még gondom nem volt semmivel persze lehetnek kivételek,az számomra hihetetlen hogy nem stimmel a betöltött anyag nem hiszem meg merik csinálni egy tiz milliós kocsinál
Netán volt ilyen akkor ird ki bátran a CIMET ne szivja meg más ezt a dolgot
üdv zoli

2009.05.13. 22:00

Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli

2009.05.13. 22:18

lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

2009.05.13. 22:25

Bacsek írta:
lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

Helo
Akkor vigyem klima tisztitásra 8O 38-környékén is lehet tanulni
üdv zoli

2009.05.13. 22:36

lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

Helo
Akkor vigyem klima tisztitásra 8O 38-környékén is lehet tanulni
üdv zoli


Zoli, nem kell mindenképp tisztittatnod bár nem egy huzos összeg,mifelénk 5-7 ezerért megcsinálják és még át is nézik a rendszert (gázmennyiséget,kompresszort ilyesmiket).
Lehet kapni akár benzinkuton akár autósboltban klima tisztito sprayket amivel te is meg tudod oldani és még a használati utasitás is rajta van :)

2009.05.13. 23:10

Bacsek írta:
lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

Helo
Akkor vigyem klima tisztitásra 8O 38-környékén is lehet tanulni
üdv zoli


Zoli, nem kell mindenképp tisztittatnod bár nem egy huzos összeg,mifelénk 5-7 ezerért megcsinálják és még át is nézik a rendszert (gázmennyiséget,kompresszort ilyesmiket).
Lehet kapni akár benzinkuton akár autósboltban klima tisztito sprayket amivel te is meg tudod oldani és még a használati utasitás is rajta van :)

Helo
E39-nél ilyen gondom nem volt,hol van az leirva hogy ki kell kapcsolni
üdv zoli

2009.05.13. 23:18

lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

Helo
Akkor vigyem klima tisztitásra 8O 38-környékén is lehet tanulni
üdv zoli


Zoli, nem kell mindenképp tisztittatnod bár nem egy huzos összeg,mifelénk 5-7 ezerért megcsinálják és még át is nézik a rendszert (gázmennyiséget,kompresszort ilyesmiket).
Lehet kapni akár benzinkuton akár autósboltban klima tisztito sprayket amivel te is meg tudod oldani és még a használati utasitás is rajta van :)

Helo
E39-nél ilyen gondom nem volt,hol van az leirva hogy ki kell kapcsolni
üdv zoli

Azért ez nem ennyire egyszerű :arrow: klímás topic

2009.05.13. 23:58

simi64 írta:
lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

Helo
Akkor vigyem klima tisztitásra 8O 38-környékén is lehet tanulni
üdv zoli


Zoli, nem kell mindenképp tisztittatnod bár nem egy huzos összeg,mifelénk 5-7 ezerért megcsinálják és még át is nézik a rendszert (gázmennyiséget,kompresszort ilyesmiket).
Lehet kapni akár benzinkuton akár autósboltban klima tisztito sprayket amivel te is meg tudod oldani és még a használati utasitás is rajta van :)

Helo
E39-nél ilyen gondom nem volt,hol van az leirva hogy ki kell kapcsolni
üdv zoli

Azért ez nem ennyire egyszerű :arrow: klímás topic


Amit írtam az egy durva leegyszerüsítés volt de a klimas topicban tényleg minden precizen benne van 8)

2009.05.15. 17:43

Bacsek írta:
simi64 írta:
lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:
Bacsek írta:
lepke írta:Helo
A mai napon kikapcsoltam a klimát és olyan DÖG szag lett a kocsiban a fiammal menekülni kellet MITÖL :?: :?: :?:
üdv zoli


Eddig folyamatosan be volt kapcsolva?
Mert elvileg ugy kellene, hogy használod és mielőtt leállítod a motort előtte pár percel kikapcsolod a klimat és kifulyatod belőle a klima hideg levegőt,így nem csapodik le a kondenzvíz ami sok sok parányi élőlény és gomba otthonául szolgálhatna, aminek ilyen jó illata van :)

Helo
Akkor vigyem klima tisztitásra 8O 38-környékén is lehet tanulni
üdv zoli


Zoli, nem kell mindenképp tisztittatnod bár nem egy huzos összeg,mifelénk 5-7 ezerért megcsinálják és még át is nézik a rendszert (gázmennyiséget,kompresszort ilyesmiket).
Lehet kapni akár benzinkuton akár autósboltban klima tisztito sprayket amivel te is meg tudod oldani és még a használati utasitás is rajta van :)

Helo
E39-nél ilyen gondom nem volt,hol van az leirva hogy ki kell kapcsolni
üdv zoli

Azért ez nem ennyire egyszerű :arrow: klímás topic


Amit írtam az egy durva leegyszerüsítés volt de a klimas topicban tényleg minden precizen benne van 8)

Helo
Hétfön megyek a klimáshoz megirom a változást.
üdv zoli

2009.05.15. 18:50

lepke írta:Helo
Hétfön megyek a klimáshoz megirom a változást.
üdv zoli


Nekem kicsit még utána is büdös volt.
Nekem egyébként azt javasolták, a mikroszűrőt is cseréljem, ott is lehetnek nemkívánatos élőlények.
E.

2009.05.15. 19:24

Estoril írta:
lepke írta:Helo
Hétfön megyek a klimáshoz megirom a változást.
üdv zoli


Nekem kicsit még utána is büdös volt.
Nekem egyébként azt javasolták, a mikroszűrőt is cseréljem, ott is lehetnek nemkívánatos élőlények.
E.

Helo
A szüröket olajcserénél mindig cseréltetem
üdv zoli

2009.05.15. 22:15

Helo
A müanyag belsö részekröl pattogzik le a festék 8O a kormány,ablakemelö,gombok,a könyöklöben lévö telefontartó
ezt nem értem mitöl de elég csunya ahogy kinéz
üdv zoli
Hozzászólás küldése

VigLink badge