Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: E60 Turbo

2011.09.03. 15:40

Meg kell nézni, hogy valahol nem szív-e falsot, vagy nem fúj-e ki. Esetleg a turbó változó geometriájának a rudazata is szorulhat, bár ez ritkán fordul elő.

Re: E60 Turbo

2011.09.03. 16:06

Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.

Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E


Az enyém akkor csinált ilyet mikor a légtömegmérő haldoklott. Csere után elmúlt a torpanás. Diagban van teszt légtömegmérőre, az megmondja.

Re: E60 Turbo

2011.09.03. 18:38

barbrady írta:
Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.

Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E


Az enyém akkor csinált ilyet mikor a légtömegmérő haldoklott. Csere után elmúlt a torpanás. Diagban van teszt légtömegmérőre, az megmondja.

Helo
Levegőmennyiség szabályzó hiba esetén az autó nem bír menni max. 150-es tempót
Ezt hamar lehetséges tesztelni

Re: E60 Turbo

2011.09.03. 18:49

lepke írta:Helo
Levegőmennyiség szabályzó hiba esetén az autó nem bír menni max. 150-es tempót
Ezt hamar lehetséges tesztelni


Tudom, hogy jóra gondolsz, de a "levegőmennyiség szabályzó" legfeljebb a fojtószelep lehet, az meg nincs a dieselben. (Van, de másért...)

-Légtömegmérő...

Re: E60 Turbo

2011.09.03. 18:50

lepke írta:
barbrady írta:
Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.

Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E


Az enyém akkor csinált ilyet mikor a légtömegmérő haldoklott. Csere után elmúlt a torpanás. Diagban van teszt légtömegmérőre, az megmondja.

Helo
Levegőmennyiség szabályzó hiba esetén az autó nem bír menni max. 150-es tempót
Ezt hamar lehetséges tesztelni


Ha teljesen meghal akkor valóban, de van olyan is hogy csak kezd romlani. Nálam is így volt.

Re: E60 Turbo

2011.12.16. 17:51

Helo
Megtaláltuk a magasabb fogyasztásnak az okát, a 16-os gumi tömítés fáradt el ami a turbóra csatlakozik
Igy farcs levegőt szívott és nem megfelelően adta le a levegőmennyiség szabályzónak 1-es alkatrész, az értéket
Motorfelújítás előtt is ment a kocsi rendesen :wink:
Motorfelújítás útán baromian szedte a lábát :wink:
Tömítés csere után egy nagyobb gázadásnál majdnem két kerékre ágaskodik a kocsi :lol: :lol:

Re: E60 Turbo

2011.12.16. 18:21

lepke írta:Tömítés csere után egy nagyobb gázadásnál majdnem két kerékre ágaskodik a kocsi :lol: :lol:

Az egyes alkatrészt nem látjuk :!:
A fogyasztás pedig gondolom a felére csökkent! :doglotlo:

Re: E60 Turbo

2011.12.16. 22:15

simi64 írta:
lepke írta:Tömítés csere után egy nagyobb gázadásnál majdnem két kerékre ágaskodik a kocsi :lol: :lol:

Az egyes alkatrészt nem látjuk :!:
A fogyasztás pedig gondolom a felére csökkent! :doglotlo:

Helo simikém
Ne is mond ..... termeli az anyagot

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 09:33

Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.


Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E

Ismerős jelenség de nekem amint elkezd bemelegedni elmúlik. Illetve nekem nincs torpanás csak szimplán olyan mintha a turbó hidegen nem töltene úgy rá aztán bemelegszik és elmúlik. Igazából nem tudom én se hogy mi ez. Lehet hogy a computer leszabályozza hogy hidegen ne lehessen szétrúgni

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 10:03

Marc528i írta:
Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.


Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E

Ismerős jelenség de nekem amint elkezd bemelegedni elmúlik. Illetve nekem nincs torpanás csak szimplán olyan mintha a turbó hidegen nem töltene úgy rá aztán bemelegszik és elmúlik. Igazából nem tudom én se hogy mi ez. Lehet hogy a computer leszabályozza hogy hidegen ne lehessen szétrúgni


Már a régi 530d-m is ilyen. Hidegen érezni, hogy nem örülne a kövér gáznak, kelletlenül megy. A váltó is tovább húzza a fokozatokat. Szerintem ez direkt van, hogy ne tudd hidegen gyilkolni. Én max. 80-nal megyek hidegen, szépen lassan felgyorsulva, télen meg indulás előtt 3-4 percet járatom. Persze én itt faluhelyen meg tudom tenni. Ha valaki 25%-os emelkedőn kezd, akkor nem tudom mi van :lol:

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 19:58

Rjani530d írta:
Marc528i írta:
Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.


Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E

Ismerős jelenség de nekem amint elkezd bemelegedni elmúlik. Illetve nekem nincs torpanás csak szimplán olyan mintha a turbó hidegen nem töltene úgy rá aztán bemelegszik és elmúlik. Igazából nem tudom én se hogy mi ez. Lehet hogy a computer leszabályozza hogy hidegen ne lehessen szétrúgni


Már a régi 530d-m is ilyen. Hidegen érezni, hogy nem örülne a kövér gáznak, kelletlenül megy. A váltó is tovább húzza a fokozatokat. Szerintem ez direkt van, hogy ne tudd hidegen gyilkolni. Én max. 80-nal megyek hidegen, szépen lassan felgyorsulva, télen meg indulás előtt 3-4 percet járatom. Persze én itt faluhelyen meg tudom tenni. Ha valaki 25%-os emelkedőn kezd, akkor nem tudom mi van :lol:

Nem szép dolog de a 30d szoktatott vissza a cigire. Amióta megvan minden reggel az az első járatás és amíg elszívom a cigit had ketyegjen. De visszatérve szerintem is így van ahogy mondod. Egy kérdésem viszont lenne hozzád, neked indítás után nem füstöl 3-4 másodpercig kéken? Nekem mondták hogy ne foglalkozzak vele de idegesít

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 20:07

Marc528i írta:
Rjani530d írta:
Marc528i írta:
Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.


Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E

Ismerős jelenség de nekem amint elkezd bemelegedni elmúlik. Illetve nekem nincs torpanás csak szimplán olyan mintha a turbó hidegen nem töltene úgy rá aztán bemelegszik és elmúlik. Igazából nem tudom én se hogy mi ez. Lehet hogy a computer leszabályozza hogy hidegen ne lehessen szétrúgni


Már a régi 530d-m is ilyen. Hidegen érezni, hogy nem örülne a kövér gáznak, kelletlenül megy. A váltó is tovább húzza a fokozatokat. Szerintem ez direkt van, hogy ne tudd hidegen gyilkolni. Én max. 80-nal megyek hidegen, szépen lassan felgyorsulva, télen meg indulás előtt 3-4 percet járatom. Persze én itt faluhelyen meg tudom tenni. Ha valaki 25%-os emelkedőn kezd, akkor nem tudom mi van :lol:

Nem szép dolog de a 30d szoktatott vissza a cigire. Amióta megvan minden reggel az az első járatás és amíg elszívom a cigit had ketyegjen. De visszatérve szerintem is így van ahogy mondod. Egy kérdésem viszont lenne hozzád, neked indítás után nem füstöl 3-4 másodpercig kéken? Nekem mondták hogy ne foglalkozzak vele de idegesít


Nekem nem. Olaj nem fogy?

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 20:08

Rjani530d írta:
Marc528i írta:
Rjani530d írta:
Marc528i írta:
Estoril írta:Halihó!

Apám autóján (E60 530d 2003, 218LE, nem részecskeszűrős, kéziváltós, 215 ezer km - első tulajdonosok vagyunk, 100% a futásteljesítmény) tapasztaltam a következő jelenséget.
Negyedik fokozatban alacsony fordulatról padlógáz, először nem meg, de ez normális. Turbó 1700 körül elkezd tölteni, az autó "rúg" egy nagyot a szokásos módon, majd 2000-nél kissé megtorpan az autó (gyorsul tovább, csak mintha visszaesne a teljesítménye), majd újra erősebben gyorsul, 2500 körül ismét megtorpan, utána ismét jobban gyorsul. Harmadikban nagyjából ugyanez. Másodikban túl gyorsan történnek az események, magasabb fokozatban nem volt alkalmam normálisan tesztelgetni (kb. 15 km-t mentem csak vele egyedül).
Negyedikben egyszer kiforgattam olyan 4500-ig, semmi különös (utána sajnos kanyar következett).
Az autó minden alkalommal ugyanezt csinálja. emlékezetem szerint új korában nem ilyen volt. Amúgy nem mondanám, hogy rosszabbul menne, mint kellene, de túl keveset megyek vele ahhoz (szinte csak szervízbe hordom, esetleg évente 1-2 alkalommal vezetem), hogy pontosan tudjak ilyeneket.


Tapasztalt valaki hasonlót? Nekem 535d-m van, az gyönyörűen egyenletesen gyorsul.
Üdv, E

Ismerős jelenség de nekem amint elkezd bemelegedni elmúlik. Illetve nekem nincs torpanás csak szimplán olyan mintha a turbó hidegen nem töltene úgy rá aztán bemelegszik és elmúlik. Igazából nem tudom én se hogy mi ez. Lehet hogy a computer leszabályozza hogy hidegen ne lehessen szétrúgni


Már a régi 530d-m is ilyen. Hidegen érezni, hogy nem örülne a kövér gáznak, kelletlenül megy. A váltó is tovább húzza a fokozatokat. Szerintem ez direkt van, hogy ne tudd hidegen gyilkolni. Én max. 80-nal megyek hidegen, szépen lassan felgyorsulva, télen meg indulás előtt 3-4 percet járatom. Persze én itt faluhelyen meg tudom tenni. Ha valaki 25%-os emelkedőn kezd, akkor nem tudom mi van :lol:

Nem szép dolog de a 30d szoktatott vissza a cigire. Amióta megvan minden reggel az az első járatás és amíg elszívom a cigit had ketyegjen. De visszatérve szerintem is így van ahogy mondod. Egy kérdésem viszont lenne hozzád, neked indítás után nem füstöl 3-4 másodpercig kéken? Nekem mondták hogy ne foglalkozzak vele de idegesít


Nekem nem. Olaj nem fogy?

Most cseréltem 25ezer alatt fogyott kb 1liter

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 20:42

Nekem fehér füst jö ebben a hidegben indítás után, de az jön mindegyikből. Az gőz szerintem. Ma reggel -9 volt a garázsban, mondon egyet megyek vele, mert belefagy még az olaj is. Megállapítottam, hogy ilyenkor csak igazán jó dolog a kiegészítő fűtés.

Ha az olajat nem eszi a kocsid, én sem foglalkoznék vele jelenleg. Kezdődő hiba lehet ez.

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 20:49

Rjani530d írta:Nekem fehér füst jö ebben a hidegben indítás után, de az jön mindegyikből. Az gőz szerintem. Ma reggel -9 volt a garázsban, mondon egyet megyek vele, mert belefagy még az olaj is. Megállapítottam, hogy ilyenkor csak igazán jó dolog a kiegészítő fűtés.

Ha az olajat nem eszi a kocsid, én sem foglalkoznék vele jelenleg. Kezdődő hiba lehet ez.

Egyenlőre én is hagyom de tavasszal lebombázom a szívósort és ha már ott tartok akkor a turbó állapotát és minden csövet átnézek. Úgyis kell kardánkeresztet cserélnem

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Marc528i az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 22:12

Ezt a hidegen cigiidejéig alapjáraton melegítést nem kell erőltetni.

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 22:15

tibi666 írta:Ezt a hidegen cigiidejéig alapjáraton melegítést nem kell erőltetni.

Helo
Teljesen igazad van
Egy E60-as motornak teljes felesleges
A tüdőnek meg ártalmas :wink:

Re: E60 Turbo

2012.02.02. 23:01

lepke írta:
tibi666 írta:Ezt a hidegen cigiidejéig alapjáraton melegítést nem kell erőltetni.

Helo
Teljesen igazad van
Egy E60-as motornak teljes felesleges
A tüdőnek meg ártalmas :wink:

Igazatok van :)

Re: E60 Turbo

2014.06.18. 15:32

Sziasztok!valaki tud segiteni turbo felujitasssal kapcsolatban?
e60-530d 2005

kifordultam a géppel egy sarkon kover gazzal azota erosen futyul..
tudtok valakit ajanlani felujitasra?

elore is koszonom.

Mate

Re: E60 Turbo

2014.06.18. 16:24

matebmw írta:Sziasztok!valaki tud segiteni turbo felujitasssal kapcsolatban?
e60-530d 2005

kifordultam a géppel egy sarkon kover gazzal azota erosen futyul..
tudtok valakit ajanlani felujitasra?

elore is koszonom.

Mate

Az nem turbo probléma lesz, hanem valamelyik cső/tömítés szállt el szerintem, vagy elrepedt a leömlőd. Muha Ati biztos megnézi és meg is javítja. Van topicja elérhetőséggel.
Hozzászólás küldése

VigLink badge