* *
Pontos idő: 2024.05.12. 22:46

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 312 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.19. 19:11 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 1442
Tartózkodási hely: Brüsszel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2004
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
simi64 írta:
A válaszom előtt előre jelezném, nem láttam még élőben M62TU BMW motort belülről. De azt elképzelhetőnek tartom, hogy (természetesen akkor, ha a szelepek mozgásának amplitudója nagyobb, mint a dugattyú felső holtpontja és miért ne volna nagyobb, ahogy ez más autóknál is így van): DURR
Ebben az esetben az összes Vanos-os mehet az autósboltba nyóc új dugattyúért, 32 db új szelepért (a bicikliláncokról nem is beszélve). Bütyköstengelyek, gyűrűk, csapágyak esetleg hajtókarok attól függően, hogy az előzőekben említett durranás milyen mechanikai károsodást okozott még a motorban. Erre rájön még a jeladó, na meg érdemes kicserélni ilyenkor a már korábban a hőtől és a szintetikus olajtól acélossá keményedett Vanos O gyűrűket is egy kalap alatt, így gazdaságosabb a javítás! Plusz a három doboz Xanax (ha magánrendelőbe mész, hozzájön a fenti költségekhez az ideggyógyász díja) is. Esetlegesen a gyönyörűszép vajbőr ülés -korábban Labi-módszerként emlegetett- tisztítása.
Simi, aki sárga az irigységtől a lóerők miatt :wink:


Simi DURRanása adta meg a választ:
Motornotprogram-ra vált át a vezérlés!!!!!!!!!!!!!!! Magyarán vészüzemmód, lvagy letilt, vagy csökkentett üzemben elvánszoroghat a szervízig.
Siimikém, ezért nem lesz durr, és nem kell a sok fennt említett dolgot beszerzni! :wink:
Jól kinéznénk ha eldurranna egy V8... :D


ha csak a vanos-ra koncentrálunk, tehát a vanos-notprogramról beszélünk, akkor elképzelhető, hogy középállásban fixálja magát, méghozzá mechanikusan. vagyis a +-20fok eltérítést ez esetben nem alkalmazza.
amúgy szerintem benzinesnél soha nem ér bele a szelep a dugattyúba ráadásul a +-20 fok nem jelent annyi eltérítést, hogy sűrítési ütem végén még nyitva legyen a szívószelep.
sztem.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.19. 20:31 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Mivel holnap délutános leszek és este végzek+ NT tali szombaton majd utánna irom a megoldást. De legalább le lektorálom veluk a választ, hogy szakmailag is korrekt legyen.

Jackson, aki örül mert tök jól gondolkodnak az diákok :D
Hajrá még van idő

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 01:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Természetesen én sem gondolom komolyan, hogy egy BMW motor elposszanhatna csupán a vanos miatt. Ilyet még nem is hallottam.
Volt egy 78-as évjáratú 320i 6 hengeres cápám. 50 ezer forintért vettem. 2 teljes évig használtam anélkül, hogy egy fillért sem kellett költenem rá. Még 90-ben Ausztriában vettem. Nagyon le volt harcolva már szegényke. Csak hajtottam és hajtottam és hajtottam. Ő pedig csak ment és ment és ment! Imádtam! Még öreg kora ellenére és azzal a kis 4 sebességfokozatával is tudta a 180-at! 2 év után megunta és eldurrant. Az még bordásszíjas volt. Elszakadt a bordásszíj és összeverte a szelepeket is. 60 ezerért adtam el, de csak a papírjai miatt. Majdnem megsírattam! Tökéletes konstrukció volt egy hanyag, csóró tulajdonossal.
Ezt azért írtam le, mert ilyesmi szerintem itt nálunk csak láncszakadásnál fordulhatna elő.
Mindazonáltal a Variable Nockenvelle Steuerung szerintem egy korszakát megelőző újítás a BMW-től, egy zseniális szikra, kiváló mérnöki gondolat, de:
a valóságban nem ér többet egy további hibalehetőségnél, amire mindenki panaszkodik és aranyárban javítható, de csak rövid időre.
Ilyen hibát pedig már követtek el a német mérnökök!

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 22:47 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
MChris írta:
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 22:54 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
jackson írta:
MChris írta:
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....

Ne öregítsük a diákokat Tanár úr!
64 az!
Jaaaa, tudom!
Az a fránya matek! :oops:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 22:55 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 797 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
jackson írta:
MChris írta:
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....


ja, a vanos múkodését már unják! :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 22:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
Ne öregítsük a diákokat Tanár úr!
64 az!
Jaaaa, tudom!
Az a fránya matek! :oops:


Ja hogy csak 64-éves vagy OK majd igy irom :lol:

Jackson, aki irja tovább

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 22:56 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
jackson írta:
jackson írta:
MChris írta:
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Házi feladat MChris kérdése alapján:
1. Mi történik ha a főtengely jeladó szarakodik (csak a Vanos szempontjából). Egyszerűsítés képpen maradjunk a doksiban szereplő M62TU motor mellett.

2.Ugyan ez a kérdés mi van ha mondjuk a bank1 (tehát csak az egyik) vezérműtengely jeladó kezd el vacakolni és rossz jelet ad?


Nos akkor nézzük a megoldásokat. Először is pórul jártam mert elfelejtettem megkérdezni az NTautósokat, hogy jól mondom-e sebaj majd legfeljebb a lektorok letorokolnak :lol:

Tehát az első kérdés:
Az remélem mindenkinek tiszta hogyha a főtengely jeladó elkezd vacakolni simán akkor abból borzalmas hibák jönnek. Mivel a DME/DDE ehhez viszonyitja a gyújtás időpontját és a befecskendezés idejét ezért olyan kalamajka lessz belölle amilyet az efer emlegetett (egy talált), tehát leállhat a motor és összevissza ugrál a fordulat . A vanos tökmindegy mit szabályozgat ilyenkor mert olyan oltári nagy hibát csinál hogy azon korrigálni se tud.
Na persze nem egyszerű a helyzet mert hogyan vacakol: néha nem ad jelet, egyáltalán nem ad semmi jelet (leáll a motor ilyenkor) el csúsznak a jelek stb.

A simi62 által emlegettett dugatyú belecsap a szelepbe nincsen ennyire azért nem lámerek a BMW mérnökök hogy egy vanos hiba szét dobja a teljes motort.

Minygyá folyt köv csak elötte mesélek egy Kököjszi és Bobojszát a gyereknek....


ja, a vanos múkodését már unják! :wink:


:franko:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 23:11 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.

Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.

simi64 (most jó? :lol: Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.

Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 23:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7552
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 262 alkalommal
Kapott köszik: 314 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Jackson!

Köszönöm szépen a kimerítő választ!

:taps: :franko:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 23:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 797 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.

Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.

simi64 (most jó? :lol: Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.

Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét


Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 23:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 797 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
No tehát leszögezhetjük hogy örüljünk ha jár a motor főtengely jeladó hiba esetén és nem a vanos lessz a legnagyobb problémánk.

Di mi van ha mondjuk az egyik sornak a vezérműtengely jeladója vacakol. Ha egyszerűen nézzük mi is volt a vanos előnye. Hát most az lessz a hátránya:
- alapjárat elkezd ugrabugrálni mert összeér a kipufogó nyitás és szivószelep zárás alacsony fordulaton (ugyebár a középtartományban meg nincs gond ott pont ez a jó)
- Aztán ha mondjuk nem összevissza küld jeleket a jeladó akkor teljesitmény csökkenést kéne tapasztalni a középső fordulatszám tartományban. És mellesleg akár a felsőben is mert mi van ha pont a előre tolt állapot marad magas fordulaton is.
LeviM5 is jó helyen kapirgált.
- További gond lehet az emiszió elmászása ami ugyebár a fenti teljestmény csökkenéssel jár együtt.
- Vész-Vanos programról eddig még nem olvastam ha nincs jel tudtommal a alap (nem előre tolt) állásba kéne maradnia. Tehát alapjárat nem vacakol de cserébe teljesitmény+ kibocsájtás romlik és legalább el lehet skerolni a szervizbe.

simi64 (most jó? :lol: Az a hiba amit leirtak a másik topikban az a mechanikus részéről szól és egy szűk évjáratról. Pl. a M62TU-t fel se sorolta. Tényleg szenyaság ha nincsen hozzá új O gyűrű. De nem marhaság a Vanos és fölösleges hibalehetőség, mert e nélkül nem tudták volna teljesiteni az egyre keményebb Euro-2-3-4 követelményeket.
Na ja hogy nem tudják kijavitani mert hogy a régi résmérővel nem lehet beállitani a szelepeket csak úgy simán. Hát igen ehhez komolyabban kell érteni az motorhoz mint az általam ismert mezei (Ladás) autószerelők.
Ha kinyitja valaki a TIS-t Repair instructions\11 Engine\36 variable camshaft timing\Adjust camshaft timing nos az láthatja mennyi spéci eszköz kell hozzá és milyen macera ezt beállitani (nézzétek végig a képeket).

És akkor még arról nem beszéltünk, hogy hydraulika hibák, elektromos gondok (csak egy nyamvadt csatlakozó kontak hiba milyen gázt okozhat a elektromágnesnél pl.)
De ez amúgy totál általános ezeket a kocsikat már nem lehet alap sufi módon kezelni igenis aki javitani akarja annak komolyabban neki kell készülni: Képzés (anyagból vagy tanfolyam) és eszközök oldalon is.
Elektronika/hydraulika/Mechanika egyszerre kell ismerni mert ha valamelyik terület nem megy akkor ott megszivat egy hiba.

Jackson, aki védi a Vanos (BMW mérnökök) becsületét


E34nél még állítattam a szelephézagot (12v) és kész.
Amikor megvettem az M5öt odakinnt cserélték a vanost és valamelyik jeladót, már amennyire az osztrák munkalapból, számlákból kitudtom olvasni. Onnan tudok a notprogramról is.
Egy a lényeg: rendszeres max 10ezrenkénti olajcsere! Én Castrol M engine olajat rakok bele. Mivel a vanos is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke a rendszernek, szerelőm belémverte!!!! Rendszeres csere, olajszintre figyelni és nem lehet baja, öszerinte, szintén védi a mérnökök becsületét! :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 23:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.

Jackson, aki helyesel.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.21. 23:45 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 797 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
LeviM5 írta:
Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.

Jackson, aki helyesel.


Nem tudom mi a globális? A konkrét esetben magas fordulatnál tiltott le, menni lehetett vele, csak erő nem volt benne. Már majdnem megvettem , akkor jött ki ez a hiba. Ezért is imádom ezt a kocsit, mekkora szívás lett volna ha nálam csinálja? Előző osztrák tulaj állta a számlát a bmw denzelnél bécsben, ott adta át a kocsit, mikor kész lett. Ezekután megkellett vennem, ilyet itthon nem találsz! :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.22. 00:05 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
jackson írta:
LeviM5 írta:
Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.
De bízom a Bmw-ben és bírja a vanos is! Mielött megvettem kicserélték nálam, onnan tudok a notprogramról is.
Meg az egyik jeladót is, már amennyit az osztrák számlán és munkalapon eltudtam olvasni.
Egy a lényeg: rendszeres, max 10ezrenkénti olajcsere! Castrol M engine olajat rakok bele! Mivel a vanos rendszer is a motorolajjal dolgozik, ez a lelke, a szerelőm belémverte! :) Első az olaj, szintre odafigyelni és baja nem lehet.


Na ja olyan az ótómata váltónál is ez a lelke a dolognak. Olaj csere olaj csere és olaj csere.
Ezek szerint tényleg van vanos notprogram vagy a DME globális vészprogramra gondolsz? Ilyenkor helyettesitő értékekkel és nem szenzorokkal számol csökkentett teljesitmény, max fordulat stb.

Jackson, aki helyesel.


Nem tudom mi a globális? A konkrét esetben magas fordulatnál tiltott le, menni lehetett vele, csak erő nem volt benne. Már majdnem megvettem , akkor jött ki ez a hiba. Ezért is imádom ezt a kocsit, mekkora szívás lett volna ha nálam csinálja? Előző osztrák tulaj állta a számlát a bmw denzelnél bécsben, ott adta át a kocsit, mikor kész lett. Ezekután megkellett vennem, ilyet itthon nem találsz! :wink:


A globális alatt azt értem, hogy a DME-nek van vész módja mint az automata váltónak is. Csak külön Vanos vész mód szerintem nincsen. Legfeljebb nem szabályoz oszt pont.

Jackson, aki köszi hogy elmesélted (legalább tanultunk belölle)

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.22. 10:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6590
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.22. 13:49 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9792
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1262 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Labi írta:
na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni :lol:

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.22. 17:33 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6590
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
admin írta:
Labi írta:
na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni :lol:

figyeld meg Laci, hogy annyit magyaráznak róla, hogy lassan valamelyiknek ki fog fingani! ha lesz vmi gond a motorral, mind bele fogja vizionálni, hogy beszart a vanos. mekkora bőgések lesznek itt! :lol: a jávorszarvas majd elbújhat mögötte! :lol:

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.22. 18:16 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Labi írta:
admin írta:
Labi írta:
na elolvastam az írásokat, bár gondolkoztam rajta, hogy átrágjam magamat rajta e vagy sem, merthogy kiderült: nekem nincs vanosom! :lol: :lol:

Hát már ezt a vanos témát én is kezdem unni :lol:

figyeld meg Laci, hogy annyit magyaráznak róla, hogy lassan valamelyiknek ki fog fingani! ha lesz vmi gond a motorral, mind bele fogja vizionálni, hogy beszart a vanos. mekkora bőgések lesznek itt! :lol: a jávorszarvas majd elbújhat mögötte! :lol:


Ha annyira unjátok akkor miért irogattok ide? :lol: :lol:

Jackson, aki nevet mert szerinte csak unatkoztok

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.22. 18:39 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 1442
Tartózkodási hely: Brüsszel
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E46
Motor tipusa: 25i
Évjárata: 2004
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
Hát, igen, e34-nél még állították a szelephézagot és kész.


a szelephézag-állítás egy másik történet. az a hidrotőkék dolga.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 312 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 16  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 30 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator