* *
Pontos idő: 2018.12.15. 08:28

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 993 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 46, 47, 48, 49, 50
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.14. 18:15 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 967
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 179 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530D M57N2
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
mobala írta:
Sziasztok,

Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.

Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.

Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.

Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst

Köszönöm.

Hatvan mellet meg tudom oldani


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek rockerekhu az itt látható tagok köszönték meg: mobala
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.15. 17:22 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.11. 14:30
Hozzászólások: 14
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Smekon írta:
Gallaca írta:
atesz155 írta:
Gallaca írta:
Néhány hónap múlva pedig leválik a harisnya, elhasad a gumi és kezdheti újra. Nem arra való, tapasztalat.


Offra tettem régen harisnyásat, az tényleg szétmálott, de nem is volt egy nagy márka. Mikor megvettem a bmw-t, 3 éve, akkor cseréltem rajta az összes vákuumcsövet ilyen gatesre:

azóta ugyan olyan az állapota, mint ahogy feltettem, még a turbó környékén is.

De egyébként tényleg mindenből a gyári a jobb :wink:

Ja igen, ez tényleg nem mállik szét, viszont nem is klasszikus résolajcső, hanem üzemanyagcső. Találkoztam már autón vele. Hátránya, vastag a fala, merev mint a fagyott kutya lába, :D rossz vele dolgozni. Viszont aránylag olcsó.


Viszont ha te is azt mondod Gallaca, hogy ez jó minőségű és bírja, akkor ezt használnám fel, mivel bevásároltam belőle 4 métert és a szerelő a turbótól jövőt kicserélte gyári harisnyásra.

Az aggodalmam inkább, most már az, hogy az a 0,2 mm átmérő különbség, okoz-e valamilyen anomáliát a rendszerben ?

Illetve kíváncsiságomból fakadóan felmerült bennem még egy kérdés a turbónyomás szabályzóval kapcsolatban. Ugye van rajta a bemenő illetve a kimenő ág, plusz van rajta egy harmadik, ami le van fedve. Egyszerű a kérdés, ez mire való ? ( mondjuk ellenőrzésre ? )

Én erre azt mondtam, hogy nem mállik szét és olcsó. Viszont ez sem erre való, műanyag csonkokra nehezen megy fel, még nehezebben jön le esetlegesen. Csonk könnyen letörik az elosztóról ha erőlteted. Kellő körültekintéssel fel tudod szerelni ha már megvetted.
Azt nem tudom, hogy a 0,2mm okoz-e valamit de a közeg sebessége a csőben nem olyan lesz mint ahogy a gyárban bekalibrálták. A vákuumelosztóban is eltérő méretű furatok vannak...
Harmadik ágon szusszan el a felesleges vákuum. van benne egy szivacs légszűrő is. Gondolj bele, ha nem tudná hol elengedni, hogyan szabályozna. Egyszer ráadná a vákuumot aztán örökre úgy maradna behúzva a dob. :D


Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.

1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.

Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?

Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?

Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.15. 23:01 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5710
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 816 alkalommal
Kapott köszik: 1819 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Smekon írta:
Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.

1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.

Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?

Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?

Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?

Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.15. 23:08 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2213
Adott köszi: 417 alkalommal
Kapott köszik: 449 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Smekon írta:
amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ?


Most már mindegy. Amikor a turbót összerakják és padon tesztelik, akkor kerül beállításra. Nem szabadott volna tudnod kézzel tekergetni. Ott valami már nem volt rendben alapból sem. Esetleg a másikét megpróbálhatod rárakni, de nem tekergesd el, illetve nem biztos, hogy megfelelő lesz a beállítása, de a semminél jobb lesz. Diaggal ellenőrözni kell majd a töltőnyomást.

Ha megszorult a geo, akkor azzal nem sok mindent lehet csinálni a helyén.

Igazából kéne neked egy jó szerelő, aki megnézi, hogy jó-e a turbó vezérlése ( drückwandlerk, vákuumcső), illetve, hogy tényleg megszorult-e a geo, utána pedig ez alapján megoldja a problémát.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.17. 16:16 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.11. 14:30
Hozzászólások: 14
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Smekon írta:
Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.

1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.

Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?

Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?

Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?

Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.



Nem ismertek itt Debrecen környékén, olyan szakembert, aki tudna segíteni a problémámban ? Vagy most, emiatt vennem kell egy új turbót ?

Kicseréltem egyébként a turbónyomás szabályzót és azóta csökkent a fogyasztásom, viszont most se tökéletes, van olyan mikor normálisan megy már alacsony fordulatról is de van olyan mikor megindul majd 2500-nál megtorpan, utána újra rá kell lépni gázra és csak akkor megy tovább.

Okozhatja a motortartó bak is ? Cseréljem ki az EGR vákum konverterét is ?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.17. 18:55 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5710
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 816 alkalommal
Kapott köszik: 1819 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Smekon írta:
Gallaca írta:
Smekon írta:
Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.

1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.

Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?

Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?

Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?

Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.



Nem ismertek itt Debrecen környékén, olyan szakembert, aki tudna segíteni a problémámban ? Vagy most, emiatt vennem kell egy új turbót ?

Kicseréltem egyébként a turbónyomás szabályzót és azóta csökkent a fogyasztásom, viszont most se tökéletes, van olyan mikor normálisan megy már alacsony fordulatról is de van olyan mikor megindul majd 2500-nál megtorpan, utána újra rá kell lépni gázra és csak akkor megy tovább.

Okozhatja a motortartó bak is ? Cseréljem ki az EGR vákum konverterét is ?

Turbót talán be tudják szabályozni ha jó helyre viszed.
Tipikus vákuumvezérlési tünetek. Okozhatja motorbak is, lehet, hogy lyukas. Szipkázd meg a csövét, ha lyukas észreveszed. EGR vezérlőt is cseréld ha nincs aki diagoljon szakértően, kihegyezve a légtömeg rendszerre.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.07.21. 07:06 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.12.19. 14:02
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Budapest-Debrecen
Adott köszi: 44 alkalommal
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
mobala írta:
Sziasztok,

Hosszú idő elérkezett sajnos az a pont, amikor valószínűleg cserélnem kell a turbót.

Kérdésem, hogy tudtok e ajánlani olyan szerelőt, aki a kezdetektől (diagolástól) a komponensek takarításán át, a hozzá tartozó alkatrészek cseréjével együtt, a teljes összerakásig tudja vállalni. Nem számít, ha ez 1-2 hétbe kerül. Tudom, hogy baromi pepecs munka, ahogy azt is, hogy nem 2 ft lesz a költség. Nem akarom olyanra bízni, aki nem ért hozzá. Az autóm állapota nem tökéletes, de nekem fontosabb az, hogy megbízható működése legyen.

Helyileg Budapesten vagyok, az autó a lábán tud menni.

Jelenség(ek):
- csövek olajosak, coolernél levéve mind a két oldalról szépen cseppen a földre az olaj
- nagyobb gyorsításkor erős sziszegő/fütyülő hang, fekete füst

Köszönöm.

Szerintem megúszod egy turbócsőcserével, annak lyukadása okoz ilyen jelenséget. Valamelyik gumikönyök elhasadt.


Nos, azóta annyi történt, hogy az autó kapott a Wallisban egy computeres diagot. Minden értéke jó.
Ezen kívül azt tapasztalták, hogy ha jól meghajtották az autót, egyre kevesebbet füstölt. (feketén) Gondolom a lerakódott koksz kijött.
Ami észrevétel volt, hogy egyre emelkedő fordulat mellett mintha elfogyna az autó ereje.

Amit javasoltak, hogy az üzemanyag rendszer irányába tapogatózzunk tovább. Szűrő és pumpák, esetleg egy intercooler cserét javasoltak.
Valamint kérdezték hogy van e chip az autóban.

Mielőtt neki kezdenék (eszetlenül) az alkatrészek cseréjébe, az lenne a kérdésem, hogy ezeket diaggal nem tudják megnézni? Gondolok itt az üzemanyagrendszer megfelelő működésére, nyomás értékekre, valamint arra, hogy meg van e chippelve az autó?

Tudom, hogy ez már nem kapcsolódik közvetlenül a témához, a további információkat majd átemelem egy másik topikba.

Köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.08.07. 20:38 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.11. 14:30
Hozzászólások: 14
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Smekon írta:
Gallaca írta:
Smekon írta:
Na sziasztok, újra jelentkezem, lebontottam a turbó körül a dolgokat, ellenőriztem a turbó tengelyének a lógását, axiálisan 0 mm, radiálisan , kb olyan 1 mm lehetett de így érzésre nehéz besaccolni.

1-2 hete voltam turbósnál, hogy nézzen rá(van-e vákuum stb..). Azt mondta, hogy vákuum van, viszont a geometria állító nem áll vissza alapjáraton alaphelyzetbe, azt mondta, hogy le van kokszolódva és ki kell takarítani. Most, hogy kicsit lebontottam észrevettem, hogy a tengelyén van egy anya, amit egy újjal tudtam csavargatni, a kérdésem az, hogy ez mire való, hol kell állnia ? Ezt a tengelyt megpróbáltam mozgatni kézzel, viszont nem tudtam, csavarhúzóval meg tudtam mozgatni lefele, ilyenkor egy kis szusszanást lehetett hallani.

Vettem másik turbó nyomás szabályzót, cseréljem ki, megoldhatja a problémát ?

Illetve ez nem teljesen ide tartozik, de a motortartó bak tetején gumicafatok találhatóak(csinálok majd képet és felteszem), ez valószínűleg cserés ?

Ezek alapján tudtok valamilyen tanácsot adni ?

Ha azt a csavart kézzel tudod csavargatni akkor nagy a gond, lehet, hogy elállítódott a geometria állító. Felette van egy recés kerek anya ezzel a turbónyomás gyárilag be van lőve, az anyával kontrázva, lebiztosítva festékkel. Turbófelújítósok ezt nem tudják nagyrészt beállítani.
Szuszogás a geo állító vákuumlabdájából jön ilyenkor.
A motorbak ilyenkor általában már be van rogyva felül és cserére szorul. Lehet, hogy már le is van szakadva a teteje.



Nem ismertek itt Debrecen környékén, olyan szakembert, aki tudna segíteni a problémámban ? Vagy most, emiatt vennem kell egy új turbót ?

Kicseréltem egyébként a turbónyomás szabályzót és azóta csökkent a fogyasztásom, viszont most se tökéletes, van olyan mikor normálisan megy már alacsony fordulatról is de van olyan mikor megindul majd 2500-nál megtorpan, utána újra rá kell lépni gázra és csak akkor megy tovább.

Okozhatja a motortartó bak is ? Cseréljem ki az EGR vákum konverterét is ?

Turbót talán be tudják szabályozni ha jó helyre viszed.
Tipikus vákuumvezérlési tünetek. Okozhatja motorbak is, lehet, hogy lyukas. Szipkázd meg a csövét, ha lyukas észreveszed. EGR vezérlőt is cseréld ha nincs aki diagoljon szakértően, kihegyezve a légtömeg rendszerre.


Sziasztok!

Megoldódott a problémám, megosztanám, hogy mi is volt a baj.

Mint, ahogy az sejthető volt a turbó el volt állítódva, ezt a szerelő beállította, úgy, hogy szoftverrel folyamatosan nézte az értékeket és addig állította míg mindenhol megfelelő nem lett.

Illetve a másik probléma pedig az volt, hogy amit vettem új turbónyomás szabályzót az lassan állította a geometriát. Ezért ajánlatos legalább gyári beszállítótól venni alkatrészt.

Már csak egy probléma van, ami fogalmam sincs mivel van összefüggésben, mégpedig, hogy ha fékezek és az autó eléri a 40 km/h-át és tovább nyomom a féket, akkor a pillanatnyi fogyasztásmérő elkezd felfele menni, majd mikor megállok lemegy nullára.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.08.08. 09:33 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2006.04.05. 00:00
Hozzászólások: 178
Tartózkodási hely: Zala megye
Adott köszi: 69 alkalommal
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 25D
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
"Már csak egy probléma van, ami fogalmam sincs mivel van összefüggésben, mégpedig, hogy ha fékezek és az autó eléri a 40 km/h-át és tovább nyomom a féket, akkor a pillanatnyi fogyasztásmérő elkezd felfele menni, majd mikor megállok lemegy nullára."

Az pont úgy jó, nem hiba.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 11:12 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.08.29. 10:35
Hozzászólások: 1
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Egy 2002-es 525d touring-om van automata váltóval, a következő a szituáció. 3-4 hónapja motorcsere lett az autón végezve, a régi motorblokkról minden periféria alkatrészt átszereltek az új fűzött blokkra. Injektorok is felújíttatva. Ment az autó egészen normálisan végre újra, aztán a bordásszíj elszabadult és beütötte a hűtőt, úgyhogy az is cserélve lett.

Na, és akkor most jön a jelenlegi probléma: az autó teljesítménye fokozatosan csökken, mostanra kb. szívódízel üzemmódban van, egyébként a motor szépen jár. Barátaimmal megnéztük az autót, gyanakodunk turbónyomás érzékelőre, vagy esetleg a leömlő és a turbó csatlakozásánál valami kopásra, esetleg légtömegmérőre.

Plusz info ami lehet, hogy megoldásra vezetne: Mivel fokozatosan romlott a kocsi dinamikája, volt olyan is, hogy 2500-ig semmi nem történt, utána pedig mintha egy csúzli lenne, brutál módon gyorsult. Ez a 2500-ös fordulatszám érték aztán fokozatosan kitolódott 3500-ig, utána már nem pörgettem. (valószínű nem tesz jót neki) Másik példa: kövér gázt adok, hogy gyorsuljon, a pillanatnyi-fogyasztás felmegy 25 literre, de az autó nem megy semerre...eztán hirtelen elveszem a gázt, visszapadlózom, és megint megindul. Mostanra egy kis fémes hang is társul a gyorsításhoz, ha tölt a turbó, de olyan, mintha félre fújna. Intercooler-ből kijövő nagy kék cső levegője pedig 77 fokos, ez a szám magas.
Az egyetlen zavaró tényező csak az, hogy a probléma nem 100% állandó, csak folyamatosan közelít afelé.
Ja, és még valami: a turbó mellett van egy pogácsa szerű tűszelepes alkatrész, amely gyújtás adásakor behúzza magát. Na, az sem mozgott, őt is megpucoltuk. Vákuum csövek elvileg rendben vannak.


Továbbá az EGR szelepet brigéciol-lal kipucoltuk, kokszmentes. MAF szenzort kontaktsprével kifújtuk.

Ha valaki találkozott hasonló problémával, kérlek titeket segítsetek!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 13:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5710
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 816 alkalommal
Kapott köszik: 1819 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
furedi94 írta:
Sziasztok!

Egy 2002-es 525d touring-om van automata váltóval, a következő a szituáció. 3-4 hónapja motorcsere lett az autón végezve, a régi motorblokkról minden periféria alkatrészt átszereltek az új fűzött blokkra. Injektorok is felújíttatva. Ment az autó egészen normálisan végre újra, aztán a bordásszíj elszabadult és beütötte a hűtőt, úgyhogy az is cserélve lett.

Na, és akkor most jön a jelenlegi probléma: az autó teljesítménye fokozatosan csökken, mostanra kb. szívódízel üzemmódban van, egyébként a motor szépen jár. Barátaimmal megnéztük az autót, gyanakodunk turbónyomás érzékelőre, vagy esetleg a leömlő és a turbó csatlakozásánál valami kopásra, esetleg légtömegmérőre.

Plusz info ami lehet, hogy megoldásra vezetne: Mivel fokozatosan romlott a kocsi dinamikája, volt olyan is, hogy 2500-ig semmi nem történt, utána pedig mintha egy csúzli lenne, brutál módon gyorsult. Ez a 2500-ös fordulatszám érték aztán fokozatosan kitolódott 3500-ig, utána már nem pörgettem. (valószínű nem tesz jót neki) Másik példa: kövér gázt adok, hogy gyorsuljon, a pillanatnyi-fogyasztás felmegy 25 literre, de az autó nem megy semerre...eztán hirtelen elveszem a gázt, visszapadlózom, és megint megindul. Mostanra egy kis fémes hang is társul a gyorsításhoz, ha tölt a turbó, de olyan, mintha félre fújna. Intercooler-ből kijövő nagy kék cső levegője pedig 77 fokos, ez a szám magas.
Az egyetlen zavaró tényező csak az, hogy a probléma nem 100% állandó, csak folyamatosan közelít afelé.
Ja, és még valami: a turbó mellett van egy pogácsa szerű tűszelepes alkatrész, amely gyújtás adásakor behúzza magát. Na, az sem mozgott, őt is megpucoltuk. Vákuum csövek elvileg rendben vannak.


Továbbá az EGR szelepet brigéciol-lal kipucoltuk, kokszmentes. MAF szenzort kontaktsprével kifújtuk.

Ha valaki találkozott hasonló problémával, kérlek titeket segítsetek!

Szia!

A fórum dieseles része túlnyomó részt ezzel a problémával van tele, olvasgass!
Röviden: Ha a vákuumcsöveid már nem csak elvileg, hanem gyakorlatilag is rendben lesznek, a motortartók is le vannak ellenőrizve tömörségileg és a hiba maradt, akkor dobd ki mindkét nyomásátalakító konvertert ami a turbót és az EGR-t vezérli és tegyél be újat.
Esetleg csináltass egy szakértő diagot teljes légtömegáram teszttel és akkor nem kell találgatnod, hogy mi lehet a hiba.

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.08.30. 22:44 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.04.14. 20:36
Hozzászólások: 76
Adott köszi: 26 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 25d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
itt egy jó leírás arra amit Gallaca vázolt. Németül.
leírás
m57 biblia

_________________
Aki kérdez hülye. Aki nem kérdez, az is marad.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek ST1 az itt látható tagok köszönték meg: vetrexo
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2018.09.03. 21:05 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.16. 02:35
Hozzászólások: 37
Tartózkodási hely: Vecsés
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
ST1 írta:
itt egy jó leírás arra amit Gallaca vázolt. Németül.
leírás
m57 biblia


De még milyen jó írás, régóta kerestem már ennyire részletes leírást.
Köszi! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek vetrexo az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 993 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 46, 47, 48, 49, 50

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator