Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Turbó

2017.08.05. 15:23

Gallaca írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

A "tömlőcsatival" hogy tudod behatárolni a hibahelyet? Egy tömörségi és egy szilárdsági (nyomáspróba) teszt között ezer és egy különbség van! :oops:

Re: Turbó

2017.08.05. 17:32

SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.


Köszi, csak ehhez a vizsgálathoz gondolom le kell venni a leömlőt.
Ha pedig repedt lenne, akkor úgyis az E39 öntvény menne fel rá, de szerintem nem ez lesz a hiba forrása.

Re: Turbó

2017.08.05. 17:41

kovessyroli írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.


Köszi, csak ehhez a vizsgálathoz gondolom le kell venni a leömlőt.
Ha pedig repedt lenne, akkor úgyis az E39 öntvény menne fel rá, de szerintem nem ez lesz a hiba forrása.

A leömlő tetejét fentről is le lehet fújni a folyadékkal. Arra nézve kellene tapasztalatot gyűjteni, hogy hol gyakori a repedés, így közelebb jutunk a PT-vizsgálat létjogosultságához. A tekintetben mindenképp, hogy ildomos-e leszedni, avagy a vason is le lehet "tüsszenteni".

Re: Turbó

2017.08.05. 21:48

SvidronyA írta:
Gallaca írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

A "tömlőcsatival" hogy tudod behatárolni a hibahelyet? Egy tömörségi és egy szilárdsági (nyomáspróba) teszt között ezer és egy különbség van! :oops:

Andris én úgy gondoltam, hogy a tömlőcsatira mehet a kertislag, aztán a teljes hálózati nyomás a rendszerre, ami kb 3x akkora kb. mint a turbónyomás. Rögtön kiderül hol ereszt, mert ott spriccccol. Kicsit az légtömegmérőnél le kell dugózni a rendszert, mert vizes lesz a légszűrő. Bár ez utóbb gondolva nem baj, mert legalább tiszta lesz, a légtömegmérő puccantó spray meg amúgy marha drága, arra is ráfér a tisztítás.
ANDRIS NEM LÁTTAD A SMILEKAT naaaa? :roker: :roker: :roker: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves:

Re: Turbó

2017.08.06. 17:29

Nagy nehezen csak meglett :facepalm:

Re: Turbó

2017.08.06. 19:15

Nos, megoldódott a sziszegés a turbóm körül.
Visszavittem a szerelőhöz, aki csinálta.
Kb. 1 óra múlva hívott, hogy visszahozta a kocsit, minden cső a helyén volt, biztosan a turbó adja a rendellenes hangot.
Annyi hiba volt, hogy a légszűrő alatt egy kis gumicsonk nem volt a helyén, azt felrakta, de ez nincs összefüggésben a sziszegéssel.

Tegnap mentem az autóval a szerelést követően először, és nincs sziszegés :shock:
2 dolog lehet: vagy visszatette a csövet rendesen, csak ciki lett volna bevallani, vagy ahogyan átmozgatta őket, most , a megismételt szereléskor ment valamelyik rendesen a helyére.
A lényeg, megszűnt a sziszegés! :franko:

Turbó

2017.10.04. 07:33

Sziasztok. Van egy olyan problémám,hogy 25d 380e km, amikor maximumon tölt a turbóm kb.2400-tól "sikító" hangot hallok a motortérböl. Hosszbordás szíjakat,légszüröt cseréltem, nincs változás. Ha normál gázzal gyorsítok ki akkor nincs ez a hang ,csak ha padlózom. Lehet ,hogy a turbó? Levettem a szívó csövet ,de nem láttam semmi rendellenességet, a tengelynek minimális kottyanása van csak. kb. mint amikor megvettem a kocsit 100e km-el ezelött.
Valakinek valami ötlet?
Elöre is köszönöm.

Re: Turbó

2017.10.04. 10:16

csabi525tds írta:Sziasztok. Van egy olyan problémám,hogy 25d 380e km, amikor maximumon tölt a turbóm kb.2400-tól "sikító" hangot hallok a motortérböl. Hosszbordás szíjakat,légszüröt cseréltem, nincs változás. Ha normál gázzal gyorsítok ki akkor nincs ez a hang ,csak ha padlózom. Lehet ,hogy a turbó? Levettem a szívó csövet ,de nem láttam semmi rendellenességet, a tengelynek minimális kottyanása van csak. kb. mint amikor megvettem a kocsit 100e km-el ezelött.
Valakinek valami ötlet?
Elöre is köszönöm.


Turbó szerintem (haveromnak 320d-n ugyan ez volt. Ne várd meg amíg eltörik. Tegyél rá egy hosszú csavarhúzót, vagy bármi vasat és hallgasd meg úgy, hogy valaki nyomja a gázt. Ha onnan jön, akkor egyértelműen hallani fogod.

Re: Turbó

2017.10.04. 12:51

A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Re: Turbó

2017.10.04. 13:06

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nl6F-xsVw6g[/youtube]


Bárcsak a hathengeres is ilyen könnyű lenne !

Re: Turbó

2017.10.06. 09:53

papa29 írta:A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Köszi.Talán a turbó jó,valahol kifúj,de nem találtuk meg hogy hol.

Re: Turbó

2017.10.06. 15:21

csabi525tds írta:
papa29 írta:A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Köszi.Talán a turbó jó,valahol kifúj,de nem találtuk meg hogy hol.


Nem kell doktorandusznak lenni ahhoz, hogy kiderüljön hol fúj ki. (tiszta olaj lenne ott minden) Tapasztalatból mondom, hogyha fordulaton sikít, akkor a turbó kuka. Ideig óráig jó lehet, de ha beleszakad a motorba és megeszi emiatt, akkor csúnya vége lesz.

Re: Turbó

2017.10.06. 15:32

Sziasztok! És ha nekem alacsony fordulaton van egy kis hangja a turbónak? Kb 1200-1500 ig igaz egy picit belepiszkáltak a progiba . Lehet hogy attól van? Nekem csont száraz minden ,és a turbón se látunk semmit.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről

Re: Turbó

2017.10.06. 18:14

NagyMatyas írta:
csabi525tds írta:
papa29 írta:A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Köszi.Talán a turbó jó,valahol kifúj,de nem találtuk meg hogy hol.


Nem kell doktorandusznak lenni ahhoz, hogy kiderüljön hol fúj ki. (tiszta olaj lenne ott minden) Tapasztalatból mondom, hogyha fordulaton sikít, akkor a turbó kuka. Ideig óráig jó lehet, de ha beleszakad a motorba és megeszi emiatt, akkor csúnya vége lesz.


Vettem kb. 2éve egy 320td Compactot Németországban 280ekm körül volt benn.
A tulajdonos elmondta, hogy az autó néha nem indul be.
Ha beindul, akkor normálisan megy.
Hazajött a trélerrel, és beindult az első indításra.
Csodaszép állapotban volt a megtett km ellenére.
Mentem vele egy kicsit rendszám nélkül, és kb. 1800-tól jött a komoly fütty a motortérből minden fokozatban.
Elvitettem az autót az Angyalosiékhoz szakszervizes átvizsgálásra, olyan 8-10eft körül fizettem érte, ahol megállapították, hogy a turbó kuka.
Vettem egy vadiúj Mahle 20d turbót, megvettem az összes csavart -csövet - tömítést , majd még mielőtt megtörtént volna a csere, apám levette a turbo légcsövét, és megmozgatta a tengelyét.
Nem volt lógása, és nem tocsogott olajban.
Levettük a szijat az elejéről és az egyik feszítő volt annyira megszorulva, hogy amikor a turbónyomás felépült, megfüttyöztette a szíjat.

Az indul - nem indul problémát végül az ülés alatti szivattyú cseréje megoldotta, viszont azóta is van egy új 20d turbóm a polcon, amit senkinek nem tudtam eladni. :doglotlo:

Re: Turbó

2017.12.24. 22:30

Valaki rakott már fel e39 530d-re gt2260-at? Van értelme?

Re: Turbó

2017.12.27. 07:33

Malcolm írta:Valaki rakott már fel e39 530d-re gt2260-at? Van értelme?

NIncs és ha jól emlékszem az elektromos geos,és a kipufogó rendszert is át kell rá rakjad.

Re: Turbó

2017.12.28. 15:42

rockerekhu írta:
Malcolm írta:Valaki rakott már fel e39 530d-re gt2260-at? Van értelme?

NIncs és ha jól emlékszem az elektromos geos,és a kipufogó rendszert is át kell rá rakjad.

Van korai vákuumos, kicsit foglalkozni kell vele, rá lehet rakni. keress videót, látszik a különbség.. meg kicsit a motortartóból kell reszelni.

Re: Turbó

2017.12.29. 18:44

ST1 írta:
rockerekhu írta:
Malcolm írta:Valaki rakott már fel e39 530d-re gt2260-at? Van értelme?

NIncs és ha jól emlékszem az elektromos geos,és a kipufogó rendszert is át kell rá rakjad.

Van korai vákuumos, kicsit foglalkozni kell vele, rá lehet rakni. keress videót, látszik a különbség.. meg kicsit a motortartóból kell reszelni.


Az biztos marhára megéri. :doglotlo: Legjobb egy alanyi jogon minimum 3-400 ezer km-et futott diesel autót nagyobb turbóval felokosítani. Szerintem másra se vágyik, után meg ja izé szar BMW, átégett a dugó, meg leszakadt a kardán, meg kijött a hajtókar a blokk oldalán. :roll:

Re: Turbó

2017.12.30. 02:09

NagyMatyas írta:
ST1 írta:
rockerekhu írta:
Malcolm írta:Valaki rakott már fel e39 530d-re gt2260-at? Van értelme?

NIncs és ha jól emlékszem az elektromos geos,és a kipufogó rendszert is át kell rá rakjad.

Van korai vákuumos, kicsit foglalkozni kell vele, rá lehet rakni. keress videót, látszik a különbség.. meg kicsit a motortartóból kell reszelni.


Az biztos marhára megéri. :doglotlo: Legjobb egy alanyi jogon minimum 3-400 ezer km-et futott diesel autót nagyobb turbóval felokosítani. Szerintem másra se vágyik, után meg ja izé szar BMW, átégett a dugó, meg leszakadt a kardán, meg kijött a hajtókar a blokk oldalán. :roll:


benne van a pakliban :twisted:

Re: Turbó

2017.12.30. 16:21

ST1 írta:
rockerekhu írta:
Malcolm írta:Valaki rakott már fel e39 530d-re gt2260-at? Van értelme?

NIncs és ha jól emlékszem az elektromos geos,és a kipufogó rendszert is át kell rá rakjad.

Van korai vákuumos, kicsit foglalkozni kell vele, rá lehet rakni. keress videót, látszik a különbség.. meg kicsit a motortartóból kell reszelni.


Igen ezt olvastam,a videók meggyőzőek de azért a személyes tapasztalat érdekelt volna. Nincs bajom egyenlőre a gyárival de ha egyszer lehullik,felmerült opcióként egy ilyen megoldás is. A korai verziók vákuumosak, szóval ez a része nem akadály. 400 e km ebben is biztos van,de azért mégsem egy hx 35-el akarom megfújni..
Hozzászólás küldése

VigLink badge