Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Turbó

2017.04.16. 13:59

Geri22 írta:Intercooler cso azthiszem a neve. Károsodhatott a turbó?:/ Baranya megyében tud valaki hozá értő szakit?


Benne van sajnos. Az is lehet, hogy hatalmas véletlen egybeesés és druckwandler/vákuum cső vonalon is probléma van, de ezt csak átnézés után lehetne tisztázni. EGR szorulás esetén is elmehet a töltőnyomás, azt is ellenőrizni kellene. Mielőtt lekerül a turbó róla ezeket feltétlenül nézzétek végig. Amit házilag megtehetsz te is, ha van hozzá affinitásod az az, hogy kicseréld az összes vákuumcsövet, illetve megtisztítod, megmozgatod az EGR-t. Ehhez le kell majd venni a szívósort is. :)

Re: Turbó

2017.04.16. 16:04

Az EGR-t kitisztitotta nagyabol olaj cserénél. De a szivosort nem.vettenle azthiszem. A vákumcsöveket át nézeem,esetleg diagon nem lehett utána járni a dolognakb? Köszi

Re: Turbó

2017.04.16. 16:10

Geri22 írta:Az EGR-t kitisztitotta nagyabol olaj cserénél. De a szivosort nem.vettenle azthiszem. A vákumcsöveket át nézeem,esetleg diagon nem lehett utána járni a dolognakb? Köszi


Diagon druckwandler hibát kaphatsz, de nem törvényszerű, hogy beírja illetve élő adatokkal meg lehetne nézni, hogy pontosan mi történik.

Re: Turbó

2017.05.03. 19:01

Sziasztok,

Van itt olyan, aki 525D-ben található Garret GT2052V típusú turbót otthon szétszedett, és kicserélte benne a nagy tömítést?

Re: Turbó

2017.05.03. 19:57

GA0425 írta:Sziasztok,

Van itt olyan, aki 525D-ben található Garret GT2052V típusú turbót otthon szétszedett, és kicserélte benne a nagy tömítést?


Kicsit pontosítsd, melyik tömítésre gondolsz? Ha csak az O-gyűrűre, mert a középrész és az alumínium ház között folyik, akkor én már csináltam. Piszok nagy szerencse kell hozzá, hogy utána ne menjen tönkre egy nap után a turbó. Amennyiben hozzáér a turbina kerékhez bármi is, akkor kb oda a kiegyensúlyozás. Nekem szerencsém volt, megy azóta is a turbó. Próbáld meg, de ha kb legkisebb erőre nem jön le az alu öntvény, akkor ne erőltesd, el kell vinni turbóshoz, mert csak több kárt okozol, mint hasznot.

Re: Turbó

2017.05.03. 21:41

NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok,

Van itt olyan, aki 525D-ben található Garret GT2052V típusú turbót otthon szétszedett, és kicserélte benne a nagy tömítést?


Kicsit pontosítsd, melyik tömítésre gondolsz? Ha csak az O-gyűrűre, mert a középrész és az alumínium ház között folyik, akkor én már csináltam. Piszok nagy szerencse kell hozzá, hogy utána ne menjen tönkre egy nap után a turbó. Amennyiben hozzáér a turbina kerékhez bármi is, akkor kb oda a kiegyensúlyozás. Nekem szerencsém volt, megy azóta is a turbó. Próbáld meg, de ha kb legkisebb erőre nem jön le az alu öntvény, akkor ne erőltesd, el kell vinni turbóshoz, mert csak több kárt okozol, mint hasznot.


Szia. Igen, arra gondolok, köszönöm.

Hol vettél hozzá O gyűrűt? Meg tudod mondani a pontos méretet? Az Ebay-en találtam készleteket, amikben több méretű gyűrű és csomó egyéb alkatrész van, de az Ebay-es cuccokkal azért vannak fenntartásaim. Ha már nekiállunk, jó lenne a lehető legjobb minőségű tömítést megvenni hozzá.

Re: Turbó

2017.05.27. 18:01

barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


DIS-t hol lehet beszerezni Le lehet tőlteni vagy meg kell venni? Köszi

Re: Turbó

2017.06.21. 14:05

Sziasztok.

A turbóm tengely irányba nem löttyen, viszont ha kicsit tolom tengelyirányban kipufogó oldal felé és úgy forgatom meg szorul súrlódóik és fémes hangja van. Gyengén engedi olajat lapátok alatt láttam és alapjáraton kéken pipál a kipuff.

Függőleges irányba csak bizonyos ponton löttyen kb 0.5-1mm-ert.

Gondolom simán csere egy felújítottra.

Előre is köszönöm :)

Re: Turbó

2017.06.21. 16:05

erikk93 írta:Sziasztok.

A turbóm tengely irányba nem löttyen, viszont ha kicsit tolom tengelyirányban kipufogó oldal felé és úgy forgatom meg szorul súrlódóik és fémes hangja van. Gyengén engedi olajat lapátok alatt láttam és alapjáraton kéken pipál a kipuff.

Függőleges irányba csak bizonyos ponton löttyen kb 0.5-1mm-ert.

Gondolom simán csere egy felújítottra.

Előre is köszönöm :)


Ennyire nem sima a történet. Minimum olajcsere, kartergázszűrő csere, turbó olajvezetékek csere, cooler csövek és cooler mosás. Mennyire kartergázas most a motorod? Az sem tesz sajnos hozzá a turbó élettartamához. Egyébként, ha egy siklócsapágy kézzel forgatva súrlódik ott azért van baj rendesen, ha meg kéken pipál, akkor időzített bomba, ne menj vele, mert ha emiatt felkapja az olajat, akkor motorcsere lesz a vége.

Azt sem árt tudni egyébként, hogy turbó csere után milyen teendők vannak. :franko:

Re: Turbó

2017.06.21. 16:17

NagyMatyas írta:
erikk93 írta:Sziasztok.

A turbóm tengely irányba nem löttyen, viszont ha kicsit tolom tengelyirányban kipufogó oldal felé és úgy forgatom meg szorul súrlódóik és fémes hangja van. Gyengén engedi olajat lapátok alatt láttam és alapjáraton kéken pipál a kipuff.

Függőleges irányba csak bizonyos ponton löttyen kb 0.5-1mm-ert.

Gondolom simán csere egy felújítottra.

Előre is köszönöm :)


Ennyire nem sima a történet. Minimum olajcsere, kartergázszűrő csere, turbó olajvezetékek csere, cooler csövek és cooler mosás. Mennyire kartergázas most a motorod? Az sem tesz sajnos hozzá a turbó élettartamához. Egyébként, ha egy siklócsapágy kézzel forgatva súrlódik ott azért van baj rendesen, ha meg kéken pipál, akkor időzített bomba, ne menj vele, mert ha emiatt felkapja az olajat, akkor motorcsere lesz a vége.

Azt sem árt tudni egyébként, hogy turbó csere után milyen teendők vannak. :franko:


Olajcsere most volt 500km van benne, kartergázszürö is most volt cserélve pluszban van még egy ami lecsapja azt is ami átszökik véletlenül. (Egy gramm olajat nem kap kartergáz felől)
De csak akkor hallani ha megnyomom és úgy forgatom de egykutya rossz és kész. Attól félek hogy olajat felkapja de ez még csak kezdeti stádium. Mondjuk a kék kis füst csak akkor jelenik meg ha ketyeg egy helyben az autó egy 5 percet, kiköpi aztán utána csend terhelve semmi kékség.
Természetesen cooler ki lenne pucolva ahogy illik meg minden nem fusi munka lenne :) Szerelő csinálná nekem nem adott a hely hozzá.
De akkor simán rendelhetem is az új turbót szerintem.

Re: Turbó

2017.07.04. 21:55

Sziasztok!
Van egy bmw e39 525da-m 2003
Turbóm felszívta az olajat, motor kakukk. Találtam bele egy komplett motort, turbóstól, mindenestől. beleszereltük, szép-és erősnek érződött a motor, viszont nem igazán volt turbónyomás. A turbóját elvittem Kecskemétre, felújtottam. Ma összeraktam és szinte semmi változás. Egr előtti gumicső gázadásra nem duzzad, inkább összehúzódik, kézzel be is tudom fogni.
Kérdezném, hogy merre menjek, merre induljak neki a hiba keresgélésnek. Próbálok neki egy diagot, hátha oosabb leszek .
Vagy merre induljak neki, vákumcsöveket cserélgessem sorban ?

Re: Turbó

2017.07.04. 22:32

tibi842 írta:Sziasztok!
Van egy bmw e39 525da-m 2003
Turbóm felszívta az olajat, motor kakukk. Találtam bele egy komplett motort, turbóstól, mindenestől. beleszereltük, szép-és erősnek érződött a motor, viszont nem igazán volt turbónyomás. A turbóját elvittem Kecskemétre, felújtottam. Ma összeraktam és szinte semmi változás. Egr előtti gumicső gázadásra nem duzzad, inkább összehúzódik, kézzel be is tudom fogni.
Kérdezném, hogy merre menjek, merre induljak neki a hiba keresgélésnek. Próbálok neki egy diagot, hátha oosabb leszek .
Vagy merre induljak neki, vákumcsöveket cserélgessem sorban ?

Nem csak sorban, hanem mindet. Ha az rendben van, akkor a motorbakot ellenőrizd vákuumtömörségre, ha az is rendben, akkor a szabályzószelepeket. Aztán nem ártana gy szakértő diag, légtömegteszttel.

Re: Turbó

2017.07.10. 07:06

Megoldódott a probléma !
Köszönöm a választ Gallaca Úr ! :D
A turbóra rámenő vákumcsövet odaszorították a motor oldalánál, így egy deka vákumot nem kapott a turbóm.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek tibi842 az itt látható tagok köszönték meg: 2 Gallaca, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%

Re: Turbó

2017.08.04. 22:19

Megtörtént az x3-ban a motorcsere, sajnos az egyik dugattyú csapszege kicsúszott a helyéről, és a henger falát rendesen meghúzta.
Ettől volt a csörgős motorhang és a kékes füstölés is.

Most minden jó, kivéve a turbóval összefüggő sziszegést.
A jelenség konkrétan az, hogy kb. 2000-es fordulattól kifejezetten sziszegő, és nem sípoló hang jön a motortérből.
Kb. 3000-es fordulatig hallom, lehet, hogy fölötte is szól, de akkor már a motorzaj elnyomja.

Ha elváltok, megszűnik, és amint a fordulatszám eléri a kritikus értéket, ismét hallom.

Ha intenzívebben nyomom a gázt, akkor erősebb a sziszegés is.

Álló helyzetben, ha pörgetem, abszolút semmit nem sziszeg, csak menet közben.

Bmw hivatalos szerelő rakta össze, őhozzá is vittem vissza, de szerinte minden jó, sehol nincs tömítetlenség a turbó vagy az intercooler körül a csöveknél, hanem a turbónak van ilyen hangja.

Hogyan szűrhetném ki, hogy tényleg a turbónak van-e hangja, vagy esetleg máshol van a baj.

Az autó megy, bár én kicsit erősebbre számítottam, ez a 3.0d 204 le-s, manuális váltós változat.

Nem füstöl, nem rángat, más hiba nincs.

Szűrők újak, olaj új, vákuumcsöveket cseréltünk, szívósort ledugóztunk.

Nem szeretnék mégegy új turbót venni, mert egy 20d-hez való új, már itt van a polcon hasonló téves hibamegállapítás miatt. :facepalm:

Re: Turbó

2017.08.05. 12:24

Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.

Re: Turbó

2017.08.05. 12:54

kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Re: Turbó

2017.08.05. 13:29

kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Re: Turbó

2017.08.05. 13:30

kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Asszony autóján is hasonlóval birkózok, ott 1800-2000 fordulat között van egy ciripelős kifújós hang, az is csak menet közben, terhelésen. Üresben csend van. 3x átnéztem mindent, levettem a szívósort is, nem találom az okát. Szerintem az Asszonyt kell betennem a motortérbe aztán menni egy kört, hátha meghallja honnan jön. :facepalm:

Re: Turbó

2017.08.05. 13:32

SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

Re: Turbó

2017.08.05. 14:27

kovessyroli írta:
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E83/E ... _duct_agr/

A 9-es számú fémcsövön a motor felől belül nekem volt egyszer egy kisujjkörömnyi pici lyuk, ott fújt ki...
Hozzászólás küldése

VigLink badge