2017.04.16. 13:59
Geri22 írta:Intercooler cso azthiszem a neve. Károsodhatott a turbó?:/ Baranya megyében tud valaki hozá értő szakit?
2017.04.16. 16:04
2017.04.16. 16:10
Geri22 írta:Az EGR-t kitisztitotta nagyabol olaj cserénél. De a szivosort nem.vettenle azthiszem. A vákumcsöveket át nézeem,esetleg diagon nem lehett utána járni a dolognakb? Köszi
2017.05.03. 19:01
2017.05.03. 19:57
GA0425 írta:Sziasztok,
Van itt olyan, aki 525D-ben található Garret GT2052V típusú turbót otthon szétszedett, és kicserélte benne a nagy tömítést?
2017.05.03. 21:41
NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok,
Van itt olyan, aki 525D-ben található Garret GT2052V típusú turbót otthon szétszedett, és kicserélte benne a nagy tömítést?
Kicsit pontosítsd, melyik tömítésre gondolsz? Ha csak az O-gyűrűre, mert a középrész és az alumínium ház között folyik, akkor én már csináltam. Piszok nagy szerencse kell hozzá, hogy utána ne menjen tönkre egy nap után a turbó. Amennyiben hozzáér a turbina kerékhez bármi is, akkor kb oda a kiegyensúlyozás. Nekem szerencsém volt, megy azóta is a turbó. Próbáld meg, de ha kb legkisebb erőre nem jön le az alu öntvény, akkor ne erőltesd, el kell vinni turbóshoz, mert csak több kárt okozol, mint hasznot.
2017.05.27. 18:01
barbrady írta:GA0425 írta:NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Az új videók alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
2017.06.21. 14:05
2017.06.21. 16:05
erikk93 írta:Sziasztok.
A turbóm tengely irányba nem löttyen, viszont ha kicsit tolom tengelyirányban kipufogó oldal felé és úgy forgatom meg szorul súrlódóik és fémes hangja van. Gyengén engedi olajat lapátok alatt láttam és alapjáraton kéken pipál a kipuff.
Függőleges irányba csak bizonyos ponton löttyen kb 0.5-1mm-ert.
Gondolom simán csere egy felújítottra.
Előre is köszönöm
2017.06.21. 16:17
NagyMatyas írta:erikk93 írta:Sziasztok.
A turbóm tengely irányba nem löttyen, viszont ha kicsit tolom tengelyirányban kipufogó oldal felé és úgy forgatom meg szorul súrlódóik és fémes hangja van. Gyengén engedi olajat lapátok alatt láttam és alapjáraton kéken pipál a kipuff.
Függőleges irányba csak bizonyos ponton löttyen kb 0.5-1mm-ert.
Gondolom simán csere egy felújítottra.
Előre is köszönöm
Ennyire nem sima a történet. Minimum olajcsere, kartergázszűrő csere, turbó olajvezetékek csere, cooler csövek és cooler mosás. Mennyire kartergázas most a motorod? Az sem tesz sajnos hozzá a turbó élettartamához. Egyébként, ha egy siklócsapágy kézzel forgatva súrlódik ott azért van baj rendesen, ha meg kéken pipál, akkor időzített bomba, ne menj vele, mert ha emiatt felkapja az olajat, akkor motorcsere lesz a vége.
Azt sem árt tudni egyébként, hogy turbó csere után milyen teendők vannak.
2017.07.04. 21:55
2017.07.04. 22:32
tibi842 írta:Sziasztok!
Van egy bmw e39 525da-m 2003
Turbóm felszívta az olajat, motor kakukk. Találtam bele egy komplett motort, turbóstól, mindenestől. beleszereltük, szép-és erősnek érződött a motor, viszont nem igazán volt turbónyomás. A turbóját elvittem Kecskemétre, felújtottam. Ma összeraktam és szinte semmi változás. Egr előtti gumicső gázadásra nem duzzad, inkább összehúzódik, kézzel be is tudom fogni.
Kérdezném, hogy merre menjek, merre induljak neki a hiba keresgélésnek. Próbálok neki egy diagot, hátha oosabb leszek .
Vagy merre induljak neki, vákumcsöveket cserélgessem sorban ?
2017.07.10. 07:06
2017.08.04. 22:19
2017.08.05. 12:24
2017.08.05. 12:54
kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.
2017.08.05. 13:29
kovessyroli írta:kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.
Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.
2017.08.05. 13:30
kovessyroli írta:kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.
Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.
2017.08.05. 13:32
SvidronyA írta:kovessyroli írta:kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.
Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.
Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.
Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.
2017.08.05. 14:27
kovessyroli írta:kzolee írta:Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.
Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.