2017.02.01. 17:25
2017.02.01. 21:51
GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
2017.02.07. 14:40
NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
2017.02.07. 15:46
GA0425 írta:NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni azt is, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Ezek alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
2017.02.07. 17:45
GA0425 írta:NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Az új videók alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
2017.02.07. 21:38
GA0425 írta:NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Az új videók alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
2017.02.07. 21:47
barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
2017.02.07. 22:02
NagyMatyas írta:barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!
2017.02.07. 22:07
barbrady írta:NagyMatyas írta:barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!
Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.
Tapatalk
2017.02.07. 22:09
barbrady írta:NagyMatyas írta:barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!
Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.
Tapatalk
2017.02.07. 22:22
NagyMatyas írta:barbrady írta:NagyMatyas írta:barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!
Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.
Tapatalk
És ez hol található? Se e39, se E60 esetén nem találtam meg, pedig végig néztem a DIS-t és az ISTA-D-t is. E60-nál pedig egyértelműen úgy történik, ahogy leírtam.
2017.02.07. 22:24
2017.02.12. 03:21
2017.02.22. 01:13
barbrady írta:GA0425 írta:NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Az új videók alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
2017.02.22. 03:19
GA0425 írta:barbrady írta:GA0425 írta:NagyMatyas írta:GA0425 írta:Sziasztok!
Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.
Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]
Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?
Köszi!
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Az új videók alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
Sziasztok!
Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.
A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.
Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.
Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.
Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!
2017.02.22. 11:59
rockerekhu írta:GA0425 írta:barbrady írta:GA0425 írta:NagyMatyas írta:
Üdv,
Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.
Szia!
Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.
Légtömegmérővel:
[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]
Légtömegmérő nélkül:
[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]
Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.
A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.
Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.
Az új videók alapján mit gondolsz?
Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.
Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről
Sziasztok!
Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.
A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.
Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.
Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.
Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!
Mikor elkezdtél alkatrészeket cserélni légtömegmeröt map szenzort druckwandlert az adaptációkat nulázva lettek?injektorok milyen álapotban vannak résolaj korekciós értékek?bár ahogy elnéztem a videót ott a turbónak elég nagy a késése,igy azt sem zárnám ki turbó nem fütyül sipol?
2017.04.16. 10:37
2017.04.16. 12:39
Geri22 írta:Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .
2017.04.16. 13:04
Gallaca írta:Geri22 írta:Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .
Mi? Itt valamit összekeversz(tél). Ilyen cső nincs. A turbónyomásod, illetve a turbógeo nincs szabályozva, az valószínű.
2017.04.16. 13:56