Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Turbó

2017.02.01. 17:25

Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!

Re: Turbó

2017.02.01. 21:51

GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.

Re: Turbó

2017.02.07. 14:40

NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Re: Turbó

2017.02.07. 15:46

GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni azt is, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Ezek alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?


Mit gondolok? Azt, hogy nem szeretem a találgatást, anélkül is van elég bizonytalanság az autódban, hogy mást gyanúsítgatnánk mindenféle kísérlettel. Látszik, hogy egész konkrét késik a turbód. (4-5 mp, ahogy a videót nézve számolom) Ennek lehet fizikai oka, illetve vezérlés probléma. Az, hogy részben cserélve lettek a csövek, még nem jelent semmit, mert elég egy repedés a rendszer bármely pontján és onnantól b*szhatod.

Ha az autót állni hagyod egy fél órára és utána beülsz, akkor a fék fel van keményedve, vagy párszor meg tudod még nyomni?

Amennyiben kemény, akkor az egész vákuumrendszert végig kell nézni. Lehet a vákuum csövekkel gond, lehet a vákuumszivattyú gumicsövével is probléma, illetve a fékrásegítőnél, vákuumtárolónál , ezen kívül pedig a druckwandlerek bármelyike is elengedheti a vákuumot (én legutóbb pont úgy jártam).

Ezeket légy türelmes és néz/esd végig, mert nem tudunk másféleképpen segíteni. Ha továbbra sem lesz jó, akkor pedig a turbót és az állító mechanizmus vákuum membránját kell a továbbiakban szemrevételezni. Csak gondolati szinten megjegyzem, hogy valószínűleg az EGR-ed vezérlése is meg van hülyülve, mert látható egy pont, amikor túltölt a turbód.

Re: Turbó

2017.02.07. 17:45

GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Ha a vákum rendszer rendben van próbálj bele egy másik légtömegmérőt egy jól működő BMW-ből.
Az enyém is ilyeneket csinált, és a végén ez lett a megoldás.

Re: Turbó

2017.02.07. 21:38

GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről

Re: Turbó

2017.02.07. 21:47

barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Re: Turbó

2017.02.07. 22:02

NagyMatyas írta:
barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk

Re: Turbó

2017.02.07. 22:07

barbrady írta:
NagyMatyas írta:
barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk

Barbrady nekem is csinálta! Úgy emlékszem mentünk 3000-res fordulaton, és élő adatot néztünk.
ha jól emlékszem, ott derült ki, hogy az EGR termosztátom se jó!
:franko:

Re: Turbó

2017.02.07. 22:09

barbrady írta:
NagyMatyas írta:
barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk


És ez hol található? Se e39, se E60 esetén nem találtam meg, pedig végig néztem a DIS-t és az ISTA-D-t is. E60-nál pedig egyértelműen úgy történik, ahogy leírtam.

Re: Turbó

2017.02.07. 22:22

NagyMatyas írta:
barbrady írta:
NagyMatyas írta:
barbrady írta:Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk


És ez hol található? Se e39, se E60 esetén nem találtam meg, pedig végig néztem a DIS-t és az ISTA-D-t is. E60-nál pedig egyértelműen úgy történik, ahogy leírtam.

Pl:
https://youtu.be/Q78GJihkAh4

Tapatalk

Ezt a hozzászólást a szerzőnek barbrady az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Turbó

2017.02.07. 22:24

barbrady írta:Pl:
https://youtu.be/Q78GJihkAh4

Tapatalk


Ez alapján biztos vagyok benne, hogy motorvezérlője válogatja. Pl. Euro 3-as E39 525d-nél még volt kompresszió teszt ISTA-ban, E60-nál meg nincs. Butítják szépen a dolgot, hogy lehessen kidobálni az alkatrészeket. :roll:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Turbó

2017.02.12. 03:21


Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 3 kzolee, leslie, NagyMatyas
Értékelés: 14.29%

Re: Turbó

2017.02.22. 01:13

barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Sziasztok!

Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.

A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.

Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.

Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.

Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!

Re: Turbó

2017.02.22. 03:19

GA0425 írta:
barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Sziasztok!

Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.

A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.

Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.

Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.

Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!

Mikor elkezdtél alkatrészeket cserélni légtömegmeröt map szenzort druckwandlert az adaptációkat nulázva lettek?injektorok milyen álapotban vannak résolaj korekciós értékek?bár ahogy elnéztem a videót ott a turbónak elég nagy a késése,igy azt sem zárnám ki turbó nem fütyül sipol?

Re: Turbó

2017.02.22. 11:59

rockerekhu írta:
GA0425 írta:
barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Sziasztok!

Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.

A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.

Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.

Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.

Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!

Mikor elkezdtél alkatrészeket cserélni légtömegmeröt map szenzort druckwandlert az adaptációkat nulázva lettek?injektorok milyen álapotban vannak résolaj korekciós értékek?bár ahogy elnéztem a videót ott a turbónak elég nagy a késése,igy azt sem zárnám ki turbó nem fütyül sipol?


Helló,

Nem nulláztunk semmit. Leírnád, hogy a légtömegmérő / map szenzor cserénél ennek miért lenne jelentősége?

A porlasztókat még januárban mérettettem be, mikor a kocsi szerelőnél volt, az erről kapott jegyzőkönyvet itt láthatod:

Kép

A korrekciós értékek az INPA szerint 1,49 ; 1,03 ; -0,54 ; -0,48 ; -0,40 ; -1,54

Tudom, hogy ezek a porlasztók messze vannak a jótól, de eddig nem merült fel, hogy konkrétan erre a hibára (a töltés késésére) kihatással lehet az állapotuk. Nyáron egyszerre tervezem cserélni az összeset.
Amit még megjegyeznék az az, hogy hideg indításnál a motor elég egyenetlenül jár nagyjából 5-10 másodpercig, aztán kisimul a járása. Ez a jelenség egyedül akkor nem jelentkezett, mikor nem a saját MAP szenzora volt benne.

A turbó nem fütyül, nem sípol, és ugyan folyik a tengelynél valamennyi olaj, a tengely holtjátéka minimális. Amúgy a turbót szintén januárban nézettem, és ott azt mondták, hogy azon túl, hogy nem új, alapvetően nem is csereérett darab.

Re: Turbó

2017.04.16. 10:37

Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .

Re: Turbó

2017.04.16. 12:39

Geri22 írta:Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .

Mi? :shock: Itt valamit összekeversz(tél). Ilyen cső nincs. A turbónyomásod, illetve a turbógeo nincs szabályozva, az valószínű.

Re: Turbó

2017.04.16. 13:04

Gallaca írta:
Geri22 írta:Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .

Mi? :shock: Itt valamit összekeversz(tél). Ilyen cső nincs. A turbónyomásod, illetve a turbógeo nincs szabályozva, az valószínű.


Gondolom leköpte a töltőlevegő csövet :D Saját véleményem szerint, így nem igazán volt bölcs döntés menni az autóval, mert a turbó túlpöröghet fojtás hiányában. Simán elképzelhető, hogy károsodott.

Re: Turbó

2017.04.16. 13:56

Intercooler cso azthiszem a neve. Károsodhatott a turbó?:/ Baranya megyében tud valaki hozá értő szakit?
Hozzászólás küldése

VigLink badge