* *
Pontos idő: 2017.09.24. 05:07

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 946 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 15:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2161
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 481 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

A "tömlőcsatival" hogy tudod behatárolni a hibahelyet? Egy tömörségi és egy szilárdsági (nyomáspróba) teszt között ezer és egy különbség van! :oops:

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 17:32 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2410
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 139 alkalommal
Kapott köszik: 357 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.


Köszi, csak ehhez a vizsgálathoz gondolom le kell venni a leömlőt.
Ha pedig repedt lenne, akkor úgyis az E39 öntvény menne fel rá, de szerintem nem ez lesz a hiba forrása.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 17:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2161
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 481 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.


Köszi, csak ehhez a vizsgálathoz gondolom le kell venni a leömlőt.
Ha pedig repedt lenne, akkor úgyis az E39 öntvény menne fel rá, de szerintem nem ez lesz a hiba forrása.

A leömlő tetejét fentről is le lehet fújni a folyadékkal. Arra nézve kellene tapasztalatot gyűjteni, hogy hol gyakori a repedés, így közelebb jutunk a PT-vizsgálat létjogosultságához. A tekintetben mindenképp, hogy ildomos-e leszedni, avagy a vason is le lehet "tüsszenteni".

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 21:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5252
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 765 alkalommal
Kapott köszik: 1641 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
SvidronyA írta:
Gallaca írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

A "tömlőcsatival" hogy tudod behatárolni a hibahelyet? Egy tömörségi és egy szilárdsági (nyomáspróba) teszt között ezer és egy különbség van! :oops:

Andris én úgy gondoltam, hogy a tömlőcsatira mehet a kertislag, aztán a teljes hálózati nyomás a rendszerre, ami kb 3x akkora kb. mint a turbónyomás. Rögtön kiderül hol ereszt, mert ott spriccccol. Kicsit az légtömegmérőnél le kell dugózni a rendszert, mert vizes lesz a légszűrő. Bár ez utóbb gondolva nem baj, mert legalább tiszta lesz, a légtömegmérő puccantó spray meg amúgy marha drága, arra is ráfér a tisztítás.
ANDRIS NEM LÁTTAD A SMILEKAT naaaa? :roker: :roker: :roker: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves:

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.06. 17:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2161
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 481 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Nagy nehezen csak meglett :facepalm:

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.06. 19:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2410
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 139 alkalommal
Kapott köszik: 357 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nos, megoldódott a sziszegés a turbóm körül.
Visszavittem a szerelőhöz, aki csinálta.
Kb. 1 óra múlva hívott, hogy visszahozta a kocsit, minden cső a helyén volt, biztosan a turbó adja a rendellenes hangot.
Annyi hiba volt, hogy a légszűrő alatt egy kis gumicsonk nem volt a helyén, azt felrakta, de ez nincs összefüggésben a sziszegéssel.

Tegnap mentem az autóval a szerelést követően először, és nincs sziszegés :shock:
2 dolog lehet: vagy visszatette a csövet rendesen, csak ciki lett volna bevallani, vagy ahogyan átmozgatta őket, most , a megismételt szereléskor ment valamelyik rendesen a helyére.
A lényeg, megszűnt a sziszegés! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 946 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 10 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator