* *
Pontos idő: 2024.03.29. 17:17

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1004 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.01. 17:25 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.01. 21:51 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 14:40 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 15:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni azt is, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Ezek alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?


Mit gondolok? Azt, hogy nem szeretem a találgatást, anélkül is van elég bizonytalanság az autódban, hogy mást gyanúsítgatnánk mindenféle kísérlettel. Látszik, hogy egész konkrét késik a turbód. (4-5 mp, ahogy a videót nézve számolom) Ennek lehet fizikai oka, illetve vezérlés probléma. Az, hogy részben cserélve lettek a csövek, még nem jelent semmit, mert elég egy repedés a rendszer bármely pontján és onnantól b*szhatod.

Ha az autót állni hagyod egy fél órára és utána beülsz, akkor a fék fel van keményedve, vagy párszor meg tudod még nyomni?

Amennyiben kemény, akkor az egész vákuumrendszert végig kell nézni. Lehet a vákuum csövekkel gond, lehet a vákuumszivattyú gumicsövével is probléma, illetve a fékrásegítőnél, vákuumtárolónál , ezen kívül pedig a druckwandlerek bármelyike is elengedheti a vákuumot (én legutóbb pont úgy jártam).

Ezeket légy türelmes és néz/esd végig, mert nem tudunk másféleképpen segíteni. Ha továbbra sem lesz jó, akkor pedig a turbót és az állító mechanizmus vákuum membránját kell a továbbiakban szemrevételezni. Csak gondolati szinten megjegyzem, hogy valószínűleg az EGR-ed vezérlése is meg van hülyülve, mert látható egy pont, amikor túltölt a turbód.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 17:45 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.11.27. 14:19
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 81 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Ha a vákum rendszer rendben van próbálj bele egy másik légtömegmérőt egy jól működő BMW-ből.
Az enyém is ilyeneket csinált, és a végén ez lett a megoldás.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 21:38 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.28. 00:00
Hozzászólások: 5155
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 391 alkalommal
Kapott köszik: 934 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 21:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
barbrady írta:
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 22:02 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.28. 00:00
Hozzászólások: 5155
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 391 alkalommal
Kapott köszik: 934 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
barbrady írta:
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 22:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
barbrady írta:
NagyMatyas írta:
barbrady írta:
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk

Barbrady nekem is csinálta! Úgy emlékszem mentünk 3000-res fordulaton, és élő adatot néztünk.
ha jól emlékszem, ott derült ki, hogy az EGR termosztátom se jó!
:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 22:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
barbrady írta:
NagyMatyas írta:
barbrady írta:
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk


És ez hol található? Se e39, se E60 esetén nem találtam meg, pedig végig néztem a DIS-t és az ISTA-D-t is. E60-nál pedig egyértelműen úgy történik, ahogy leírtam.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 22:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.05.28. 00:00
Hozzászólások: 5155
Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Adott köszi: 391 alkalommal
Kapott köszik: 934 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
barbrady írta:
NagyMatyas írta:
barbrady írta:
Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


EGR-re van teszt, de ott is neked kell szemrevételezni az EGR mozgását. Turbóra szintén ugyan ez igaz. Légtömegteszt? Többször említettétek itt, de soha senki nem tudta megmutatni nekem még, hogy hogy működik. Felvilágosítanál? Őszintén érdekelne és megköszönném!

Nem kell nézni az egr mozgását. A tesztben van egy tól-ig érték kis és egy másik nagy fordulaton. Ha a mért érték közte van, akkor jó a szelep. Légtömegre ugyanígy. Többször csináltam már. És ki is szűrte a hibás alkatrészt.

Tapatalk


És ez hol található? Se e39, se E60 esetén nem találtam meg, pedig végig néztem a DIS-t és az ISTA-D-t is. E60-nál pedig egyértelműen úgy történik, ahogy leírtam.

Pl:
https://youtu.be/Q78GJihkAh4

Tapatalk


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek barbrady az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.07. 22:24 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
barbrady írta:


Ez alapján biztos vagyok benne, hogy motorvezérlője válogatja. Pl. Euro 3-as E39 525d-nél még volt kompresszió teszt ISTA-ban, E60-nál meg nincs. Butítják szépen a dolgot, hogy lehessen kidobálni az alkatrészeket. :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.12. 03:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 3 kzolee, leslie, NagyMatyas
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.22. 01:13 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Sziasztok!

Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.

A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.

Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.

Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.

Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.22. 03:19 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2011.12.19. 22:09
Hozzászólások: 982
Tartózkodási hely: Vác/United Kingdom
Adott köszi: 61 alkalommal
Kapott köszik: 180 alkalommal
Széria kód: E53
Motor tipusa: 30D M57N2
Évjárata: 2005
Kivitele: SAV
Blog: Blog megtekintése (0)
GA0425 írta:
barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:
GA0425 írta:
Sziasztok!

Adott egy 2001.10. havi 525D, amivel a problémám az, hogy 2000-es fordulat környékén jön meg az ereje, alatta viszonylag erőtlen.

Menet közben futtattam az INPA-t, és készítettem az egyik gyorsulásról egy felvételt.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kD6-kKtniPc&feature=youtu.be[/youtube]

Ezek alapján lenne valakinek bármilyen javaslata, hogy mire érdemes gyanakodni? Tapasztalt valaki ilyen jelenséget?

Köszi!


Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Sziasztok!

Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.

A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.

Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.

Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.

Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!

Mikor elkezdtél alkatrészeket cserélni légtömegmeröt map szenzort druckwandlert az adaptációkat nulázva lettek?injektorok milyen álapotban vannak résolaj korekciós értékek?bár ahogy elnéztem a videót ott a turbónak elég nagy a késése,igy azt sem zárnám ki turbó nem fütyül sipol?

_________________
Tedd vagy ne tedd de ne próbáld :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.02.22. 11:59 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.10.12. 11:58
Hozzászólások: 59
Tartózkodási hely: Győr / Esztergom
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 5 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D25
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
rockerekhu írta:
GA0425 írta:
barbrady írta:
GA0425 írta:
NagyMatyas írta:

Üdv,

Vákuumcsövek, egr, druckwandlerek ebben a sorrendben. :wink: Egyébként légtömeg gond is van, nagyon el van csúszva, ez lehet a töltőnyomás miatt is, viszont lehet légtömegmérő hiba is. Első körben, ezért én lehúznám a légtömegmérő csatlakozóját és mennék úgy egy kört.


Szia!

Köszönöm a reakciódat, végre jutott idő a légtömegmérős próbákra. Ismét készítettem két videót, ugyanazon az útszakaszon és minimális időbeli eltéréssel.

Légtömegmérővel:

[youtube]https://youtu.be/gbz6l4rT-04[/youtube]

Légtömegmérő nélkül:

[youtube]https://youtu.be/dL6eB1uXbOs[/youtube]

Érzésre úgy gondolom, hogy légtömegmérővel 2000-nél jobban meglódul, és összességében is egy hajszálnyival talán jobban megy, ha a légtömegmérő fel van csatlakoztatva, de ez csalóka lehet, és ha van is különbség, tényleg nem túl nagy.

A vákumcsövek ősszel nagyrészt cserélve lettek, de talán pont a Druckwandleré nem, mert az jónak tűnt. Az EGR-t kipucoltuk még szintén ősszel.

Hétvégén remélem lesz idő lecserélni a vákumcsöveket, ahogy megpróbáljuk megcserélni a két Druckwandlert is.

Az új videók alapján mit gondolsz?

Az mennyire elképzelhető, hogy a motorvezérlőbe valaki belepiszkált "tuning" céljából, de hozzáértés hiányában nem sikerült jól? Ez okozhatja a tapasztalt jelenségeket?

Inpa helyett DIS-t használj. Abban van direkt teszt egr-re, légtömegmérőre, turbóra. Nem kell találgatni.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Sziasztok!

Végeztünk pár kísérletet, egyelőre eredmény az eredeti problémára nem született.

A fékes vákumos próbát megcsináltam, még 1 óra elteltével is lehet párat nyomni a féken, ha nem is koppanásig, de megy. Aztán rövid idő után felkeményedik, de gondolom ez normális.

Az kiderült, hogy a két druckwandlerem közül egyik sem az igazi (DIS teszt - (A labdás tesztet csináltuk, és valamennyire ugyan mozgott, de a szükséges 1 cm mozgás helyett lényegesen rövidebb útat tett meg, és nem is olyan gyorsan)), ezek helyére került jól működő autóból jól működő druckwandler. Megcsináltuk az EGR tesztet is, az is pont olyan, mint a jól működő autóban.

Jó druckwandlerek mellett tettünk be szintén jól működő légtömegmérőt, a helyzet nem változott (Egyébként az eredeti légtömegmérő a DIS teszt alapján is jó). Ugyancsak próbáltuk másik MAP szenzorral, és ez sem vezetett eredményre.

Jelenleg itt tart a dolog, ha bárkinek lenne további ötlete, szívesen veszem és köszönöm az eddigi hozzászólásokat is!

Mikor elkezdtél alkatrészeket cserélni légtömegmeröt map szenzort druckwandlert az adaptációkat nulázva lettek?injektorok milyen álapotban vannak résolaj korekciós értékek?bár ahogy elnéztem a videót ott a turbónak elég nagy a késése,igy azt sem zárnám ki turbó nem fütyül sipol?


Helló,

Nem nulláztunk semmit. Leírnád, hogy a légtömegmérő / map szenzor cserénél ennek miért lenne jelentősége?

A porlasztókat még januárban mérettettem be, mikor a kocsi szerelőnél volt, az erről kapott jegyzőkönyvet itt láthatod:

Kép

A korrekciós értékek az INPA szerint 1,49 ; 1,03 ; -0,54 ; -0,48 ; -0,40 ; -1,54

Tudom, hogy ezek a porlasztók messze vannak a jótól, de eddig nem merült fel, hogy konkrétan erre a hibára (a töltés késésére) kihatással lehet az állapotuk. Nyáron egyszerre tervezem cserélni az összeset.
Amit még megjegyeznék az az, hogy hideg indításnál a motor elég egyenetlenül jár nagyjából 5-10 másodpercig, aztán kisimul a járása. Ez a jelenség egyedül akkor nem jelentkezett, mikor nem a saját MAP szenzora volt benne.

A turbó nem fütyül, nem sípol, és ugyan folyik a tengelynél valamennyi olaj, a tengely holtjátéka minimális. Amúgy a turbót szintén januárban nézettem, és ott azt mondták, hogy azon túl, hogy nem új, alapvetően nem is csereérett darab.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.04.16. 10:37 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.02. 19:24
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.04.16. 12:39 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Geri22 írta:
Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .

Mi? :shock: Itt valamit összekeversz(tél). Ilyen cső nincs. A turbónyomásod, illetve a turbógeo nincs szabályozva, az valószínű.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.04.16. 13:04 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Geri22 írta:
Sziasztok!
Kb 2 hete történt hogy ausztriabol haza fele tartottam mikor is hirtelen lassulni kezdett az auto erotlenne valt le huzodtam es szerencsemre avagy nem? Csak az egrol jovo turbora meno vakumcso jott le, bilincs hianyaban kb meg 50-100km ert igy tettem meg az autoval, miutan haza ertem azonnal potoltam. De azota olyan mintha kesne a turbo amit ugy erzekeltem 1000-2500 as fordulatig nem nagyon tortenik semmi majd 3000 kornyeken teszi azt a turbo amit kell! Ez szamokban egy 0-100as gyorsulas kozel 10s alatt van es boven 9 felett. E39 530 drol van szo. Elnezest hogy a bemutatkozasomnal nem tuntettem fel . Potolom .

Mi? :shock: Itt valamit összekeversz(tél). Ilyen cső nincs. A turbónyomásod, illetve a turbógeo nincs szabályozva, az valószínű.


Gondolom leköpte a töltőlevegő csövet :D Saját véleményem szerint, így nem igazán volt bölcs döntés menni az autóval, mert a turbó túlpöröghet fojtás hiányában. Simán elképzelhető, hogy károsodott.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.04.16. 13:56 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.04.02. 19:24
Hozzászólások: 9
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Intercooler cso azthiszem a neve. Károsodhatott a turbó?:/ Baranya megyében tud valaki hozá értő szakit?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1004 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49 ... 51  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 48 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator