2008.07.26. 18:18
Vader-1 írta:Engem is elfog érni a turbóhalál
Egy hete sipol a turbóm,szerencsére nincs még teljesitmény veszteség.
Szerelö meghallgatta,mondta,turbo.
Szerintetek mennyit megy el még?Hirtelen áll be,vagy lassan?Horvátországba készülök.....
Milyet tetessek rá,ha vége lesz?
Ami a vicc,hogy néha csinálja,néha nem.A turbónak megvan az a jellegzetes egészséges alig hallható hangja,mellette meg ez.Esetleg más nem okozhatja?
Amit nem értek,hogy olajat,szüröket becsülettel cserélem,hidegen nem hajtom,állatkodás után hütöm.200.000-nál elszáll.
Volt Cromám,azon 350.000-nél sem volt hangja a turbonak,pedig kapott az is.
Oké,hogy nagy az igénybevétel,de szerintem márkához méltatlanul rövid idö alatt tönkremegy.
Köszi elöre is a véleményeket.
__________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein
2008.07.26. 18:21
Vader-1 írta:Engem is elfog érni a turbóhalál
Egy hete sipol a turbóm,szerencsére nincs még teljesitmény veszteség.
Szerelö meghallgatta,mondta,turbo.
Szerintetek mennyit megy el még?Hirtelen áll be,vagy lassan?Horvátországba készülök.....
Milyet tetessek rá,ha vége lesz?
Ami a vicc,hogy néha csinálja,néha nem.A turbónak megvan az a jellegzetes egészséges alig hallható hangja,mellette meg ez.Esetleg más nem okozhatja?
Amit nem értek,hogy olajat,szüröket becsülettel cserélem,hidegen nem hajtom,állatkodás után hütöm.200.000-nál elszáll.
Volt Cromám,azon 350.000-nél sem volt hangja a turbonak,pedig kapott az is.
Oké,hogy nagy az igénybevétel,de szerintem márkához méltatlanul rövid idö alatt tönkremegy.
Köszi elöre is a véleményeket.
__________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein
2008.07.26. 19:30
2008.07.26. 19:40
atiTDI írta:Vader-1 írta:Engem is elfog érni a turbóhalál
Egy hete sipol a turbóm,szerencsére nincs még teljesitmény veszteség.
Szerelö meghallgatta,mondta,turbo.
Szerintetek mennyit megy el még?Hirtelen áll be,vagy lassan?Horvátországba készülök.....
Milyet tetessek rá,ha vége lesz?
Ami a vicc,hogy néha csinálja,néha nem.A turbónak megvan az a jellegzetes egészséges alig hallható hangja,mellette meg ez.Esetleg más nem okozhatja?
Amit nem értek,hogy olajat,szüröket becsülettel cserélem,hidegen nem hajtom,állatkodás után hütöm.200.000-nál elszáll.
Volt Cromám,azon 350.000-nél sem volt hangja a turbonak,pedig kapott az is.
Oké,hogy nagy az igénybevétel,de szerintem márkához méltatlanul rövid idö alatt tönkremegy.
Köszi elöre is a véleményeket.
__________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein
Erről nem a márka tehet, hanem ilyen konstrukció.
A mai változógeometriás turbók ennyit tudnak, vagy még kevesebbet. Nekem 167k- nál kezdett olajat enni és kék pamacs volt indításkor, aznap ki is cseréltem egy újra. Egyik topictársunk is hasonlóképpen járt, minden konkrét előjel nélkül megkotlott neki.
A croma még sima wastegate-es turbó volt, az alacsony fordulaton nem töltött annyit mint a VTG turbók. Ezek már sokkal többet pörögnek, így nyugodtan lehet kopóalkatrésznek tekinteni mint a gumit vagy a fékbetétet.
Véleményem szerint egy külföldi utat ha így bevállalsz, bátor vagy. Nem cak az a probléma, hogy kint a javítás nem lesz egyszerű és olcsó, hanem akár nagyobb kárt is okozol magadnak. Ha elfossa az olajat, akkor a nyomócsöveken át felszívja a motor és szétforog tőle. A cimbim így járt a 740d-vel, a V8 forgott egy üveget és 10k km múlva kiesett 2 hajtókar a blokk oldalán..
Mindezt nem marketingnek szántam, de tudok jobb áron új turbót..
210e
2008.07.28. 14:47
2008.07.28. 15:01
Steven530d írta:Turbó élettartama sztem nagyrészt a használattól és a karbantartásról függ:
520d-ben a gyári turbo 170-nél amikor eladtuk még tökéletes volt. Most a 30d-ben 160e km van ,szintén gyári és jó. 105-nél volt karterszűrő csere ami most újra esedékes. Janika 25d-jében is bőven megfutotta a 170-et, mondjuk neki cserélni kellett a szívótorok szelep megfutamodása miatt.
Mindhárom autónál közös pont, hogy jó olajat (Castrol TXT Softec 5w-40) kapnak, hidegen nincsenek bántva, mindig hűtve voltak leállítás előtt valamint karterszűrőt pedig időben cseréltünk.
Steven530d
2008.07.28. 22:17
2008.07.29. 09:49
Vader-1 írta:Steven530d írta:Turbó élettartama sztem nagyrészt a használattól és a karbantartásról függ:
520d-ben a gyári turbo 170-nél amikor eladtuk még tökéletes volt. Most a 30d-ben 160e km van ,szintén gyári és jó. 105-nél volt karterszűrő csere ami most újra esedékes. Janika 25d-jében is bőven megfutotta a 170-et, mondjuk neki cserélni kellett a szívótorok szelep megfutamodása miatt.
Mindhárom autónál közös pont, hogy jó olajat (Castrol TXT Softec 5w-40) kapnak, hidegen nincsenek bántva, mindig hűtve voltak leállítás előtt valamint karterszűrőt pedig időben cseréltünk.
Steven530d
Szia!
En is vigyázok rá,ugyanezeket betartottam,hát eddig tartott.
Leirom majd milyen lett csere után.
Üdv
__________________________________________
Möge die BMW Macht mit Euch sein
2008.07.29. 22:06
atiTDI írta:A szívótorok pillangójának mi köze a turbóhoz?:)
2008.07.30. 02:40
Steven530d írta:atiTDI írta:A szívótorok pillangójának mi köze a turbóhoz?:)
Sztem biztosan hallotál már róla itt, hogy a szívótorokban lévő szelepek pár miniméteres tengellyel képesek eltörni, amit beszippant a motor. Rosszabb esetben szétbassza a dugattyú tetejét, vagy a hengerek falát, jobb esetben, mint Janikának átröppen az égéstérben és a turbó kipufogó oldali lapátjai között áll meg. Én megelőzésképpen kiheréltettem a rendszert, ajánlom mindenkinek.
2008.07.30. 02:44
2008.07.30. 22:34
2008.08.01. 11:06
2008.08.01. 11:13
glacy írta:Sziasztok!
Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?
Üdv,
Laci
2008.08.01. 11:24
atiTDI írta:glacy írta:Sziasztok!
Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?
Üdv,
Laci
Az a visco lesz, és nincs baja...
2008.08.01. 11:45
glacy írta:atiTDI írta:glacy írta:Sziasztok!
Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?
Üdv,
Laci
Az a visco lesz, és nincs baja...
Kösz a választ! De mi az a visco?
2008.08.01. 11:50
efer írta:glacy írta:atiTDI írta:glacy írta:Sziasztok!
Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?
Üdv,
Laci
Az a visco lesz, és nincs baja...
Kösz a választ! De mi az a visco?
viszkónak a hűtőventilátort szokták hívni, mert egy viszkokuplunggal van összekötve a motorral, vagyis csak akkor hűt, ha szükség van rá, melegen (hidegen csak a tehetetlensége miatt látszik úgy, mintha forogna, simán meg lehet fogni kézzel)
2008.08.02. 18:21
glacy írta:efer írta:glacy írta:atiTDI írta:glacy írta:Sziasztok!
Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?
Üdv,
Laci
Az a visco lesz, és nincs baja...
Kösz a választ! De mi az a visco?
viszkónak a hűtőventilátort szokták hívni, mert egy viszkokuplunggal van összekötve a motorral, vagyis csak akkor hűt, ha szükség van rá, melegen (hidegen csak a tehetetlensége miatt látszik úgy, mintha forogna, simán meg lehet fogni kézzel)
Kezd összeállni a kép Kösz a válaszokat! Legközelebb nyitott motorháztetőnél meghallgatom, remélem, tényleg az bőg fel ennyire. Nekem egyébként tetszik ez a hang, főleg, ha nem a turbó halálát jelzi előre...
2008.08.02. 19:18
2008.08.02. 19:46
Labi írta:Vader annyira mondod, hogy lassan én is lecserélem a turbóm, de még nincs hangja! még várok egy kicsit!