Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Hozzászólás küldése

2008.07.26. 18:18

Vader-1 írta:Engem is elfog érni a turbóhalál :twisted:
Egy hete sipol a turbóm,szerencsére nincs még teljesitmény veszteség.
Szerelö meghallgatta,mondta,turbo.
Szerintetek mennyit megy el még?Hirtelen áll be,vagy lassan?Horvátországba készülök.....
Milyet tetessek rá,ha vége lesz?
Ami a vicc,hogy néha csinálja,néha nem.A turbónak megvan az a jellegzetes egészséges alig hallható hangja,mellette meg ez.Esetleg más nem okozhatja?
Amit nem értek,hogy olajat,szüröket becsülettel cserélem,hidegen nem hajtom,állatkodás után hütöm.200.000-nál elszáll.
Volt Cromám,azon 350.000-nél sem volt hangja a turbonak,pedig kapott az is.
Oké,hogy nagy az igénybevétel,de szerintem márkához méltatlanul rövid idö alatt tönkremegy.
Köszi elöre is a véleményeket.

__________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein


és eredeti turbó volt a cromában? 8O
sztem egy turbó 150.000km-nél azért már cserés nem?

2008.07.26. 18:21

Vader-1 írta:Engem is elfog érni a turbóhalál :twisted:
Egy hete sipol a turbóm,szerencsére nincs még teljesitmény veszteség.
Szerelö meghallgatta,mondta,turbo.
Szerintetek mennyit megy el még?Hirtelen áll be,vagy lassan?Horvátországba készülök.....
Milyet tetessek rá,ha vége lesz?
Ami a vicc,hogy néha csinálja,néha nem.A turbónak megvan az a jellegzetes egészséges alig hallható hangja,mellette meg ez.Esetleg más nem okozhatja?
Amit nem értek,hogy olajat,szüröket becsülettel cserélem,hidegen nem hajtom,állatkodás után hütöm.200.000-nál elszáll.
Volt Cromám,azon 350.000-nél sem volt hangja a turbonak,pedig kapott az is.
Oké,hogy nagy az igénybevétel,de szerintem márkához méltatlanul rövid idö alatt tönkremegy.
Köszi elöre is a véleményeket.

__________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein


Erről nem a márka tehet, hanem ilyen konstrukció. :)

A mai változógeometriás turbók ennyit tudnak, vagy még kevesebbet. Nekem 167k- nál kezdett olajat enni és kék pamacs volt indításkor, aznap ki is cseréltem egy újra. Egyik topictársunk is hasonlóképpen járt, minden konkrét előjel nélkül megkotlott neki.
A croma még sima wastegate-es turbó volt, az alacsony fordulaton nem töltött annyit mint a VTG turbók. Ezek már sokkal többet pörögnek, így nyugodtan lehet kopóalkatrésznek tekinteni mint a gumit vagy a fékbetétet.
Véleményem szerint egy külföldi utat ha így bevállalsz, bátor vagy. Nem cak az a probléma, hogy kint a javítás nem lesz egyszerű és olcsó, hanem akár nagyobb kárt is okozol magadnak. Ha elfossa az olajat, akkor a nyomócsöveken át felszívja a motor és szétforog tőle. A cimbim így járt a 740d-vel, a V8 forgott egy üveget és 10k km múlva kiesett 2 hajtókar a blokk oldalán..:)

Mindezt nem marketingnek szántam, de tudok jobb áron új turbót..:)
210e

2008.07.26. 19:30

és eredeti turbó volt a cromában? 8O
sztem egy turbó 150.000km-nél azért már cserés nem?[/quote]

Nem tudom,hogy eredeti volt-e, 24o-et nyomtam bele én összesen 320 volt benne,de nem volt gondom vele.

2008.07.26. 19:40

atiTDI írta:
Vader-1 írta:Engem is elfog érni a turbóhalál :twisted:
Egy hete sipol a turbóm,szerencsére nincs még teljesitmény veszteség.
Szerelö meghallgatta,mondta,turbo.
Szerintetek mennyit megy el még?Hirtelen áll be,vagy lassan?Horvátországba készülök.....
Milyet tetessek rá,ha vége lesz?
Ami a vicc,hogy néha csinálja,néha nem.A turbónak megvan az a jellegzetes egészséges alig hallható hangja,mellette meg ez.Esetleg más nem okozhatja?
Amit nem értek,hogy olajat,szüröket becsülettel cserélem,hidegen nem hajtom,állatkodás után hütöm.200.000-nál elszáll.
Volt Cromám,azon 350.000-nél sem volt hangja a turbonak,pedig kapott az is.
Oké,hogy nagy az igénybevétel,de szerintem márkához méltatlanul rövid idö alatt tönkremegy.
Köszi elöre is a véleményeket.

__________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein


Erről nem a márka tehet, hanem ilyen konstrukció. :)

A mai változógeometriás turbók ennyit tudnak, vagy még kevesebbet. Nekem 167k- nál kezdett olajat enni és kék pamacs volt indításkor, aznap ki is cseréltem egy újra. Egyik topictársunk is hasonlóképpen járt, minden konkrét előjel nélkül megkotlott neki.
A croma még sima wastegate-es turbó volt, az alacsony fordulaton nem töltött annyit mint a VTG turbók. Ezek már sokkal többet pörögnek, így nyugodtan lehet kopóalkatrésznek tekinteni mint a gumit vagy a fékbetétet.
Véleményem szerint egy külföldi utat ha így bevállalsz, bátor vagy. Nem cak az a probléma, hogy kint a javítás nem lesz egyszerű és olcsó, hanem akár nagyobb kárt is okozol magadnak. Ha elfossa az olajat, akkor a nyomócsöveken át felszívja a motor és szétforog tőle. A cimbim így járt a 740d-vel, a V8 forgott egy üveget és 10k km múlva kiesett 2 hajtókar a blokk oldalán..:)

Mindezt nem marketingnek szántam, de tudok jobb áron új turbót..:)
210e


Köszi a szakszerü magyarázatot!

Hát, most nincs velem a BMW erö :twisted:

2008.07.28. 14:47

Turbó élettartama sztem nagyrészt a használattól és a karbantartásról függ:
520d-ben a gyári turbo 170-nél amikor eladtuk még tökéletes volt. Most a 30d-ben 160e km van ,szintén gyári és jó. 105-nél volt karterszűrő csere ami most újra esedékes. Janika 25d-jében is bőven megfutotta a 170-et, mondjuk neki cserélni kellett a szívótorok szelep megfutamodása miatt.
Mindhárom autónál közös pont, hogy jó olajat (Castrol TXT Softec 5w-40) kapnak, hidegen nincsenek bántva, mindig hűtve voltak leállítás előtt valamint karterszűrőt pedig időben cseréltünk.


Steven530d

2008.07.28. 15:01

Steven530d írta:Turbó élettartama sztem nagyrészt a használattól és a karbantartásról függ:
520d-ben a gyári turbo 170-nél amikor eladtuk még tökéletes volt. Most a 30d-ben 160e km van ,szintén gyári és jó. 105-nél volt karterszűrő csere ami most újra esedékes. Janika 25d-jében is bőven megfutotta a 170-et, mondjuk neki cserélni kellett a szívótorok szelep megfutamodása miatt.
Mindhárom autónál közös pont, hogy jó olajat (Castrol TXT Softec 5w-40) kapnak, hidegen nincsenek bántva, mindig hűtve voltak leállítás előtt valamint karterszűrőt pedig időben cseréltünk.


Steven530d


A szívótorok pillangójának mi köze a turbóhoz?:)

2008.07.28. 22:17

:D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vader-1 2010.12.08. 22:27-kor.

2008.07.29. 09:49

Vader-1 írta:
Steven530d írta:Turbó élettartama sztem nagyrészt a használattól és a karbantartásról függ:
520d-ben a gyári turbo 170-nél amikor eladtuk még tökéletes volt. Most a 30d-ben 160e km van ,szintén gyári és jó. 105-nél volt karterszűrő csere ami most újra esedékes. Janika 25d-jében is bőven megfutotta a 170-et, mondjuk neki cserélni kellett a szívótorok szelep megfutamodása miatt.
Mindhárom autónál közös pont, hogy jó olajat (Castrol TXT Softec 5w-40) kapnak, hidegen nincsenek bántva, mindig hűtve voltak leállítás előtt valamint karterszűrőt pedig időben cseréltünk.


Steven530d

Szia!
En is vigyázok rá,ugyanezeket betartottam,hát eddig tartott.
Leirom majd milyen lett csere után.

Üdv
__________________________________________
Möge die BMW Macht mit Euch sein :D



A régi turbómra én is azt hittem, hogy jó még, mert olyan egészséges fütyülő hangja volt amikor töltött.
Ahogy felkerült az új, megszűnt a fütyülés..:D
Amit még tapasztaltam, hogy finomabban vált azóta. Gondolom váltáshoz elveszi a computer a kaját, a turbónyomás is lejjebb esik, és az új turbóban könnyen tud mozogni a geometria állítás...

2008.07.29. 22:06

atiTDI írta:A szívótorok pillangójának mi köze a turbóhoz?:)


Sztem biztosan hallotál már róla itt, hogy a szívótorokban lévő szelepek pár miniméteres tengellyel képesek eltörni, amit beszippant a motor. Rosszabb esetben szétbassza a dugattyú tetejét, vagy a hengerek falát, jobb esetben, mint Janikának átröppen az égéstérben és a turbó kipufogó oldali lapátjai között áll meg. Én megelőzésképpen kiheréltettem a rendszert, ajánlom mindenkinek.

Egyébként Janinak most új turbója van és nincs hangkülönbség az én 160ekm-es turbóm között.

2008.07.30. 02:40

Steven530d írta:
atiTDI írta:A szívótorok pillangójának mi köze a turbóhoz?:)


Sztem biztosan hallotál már róla itt, hogy a szívótorokban lévő szelepek pár miniméteres tengellyel képesek eltörni, amit beszippant a motor. Rosszabb esetben szétbassza a dugattyú tetejét, vagy a hengerek falát, jobb esetben, mint Janikának átröppen az égéstérben és a turbó kipufogó oldali lapátjai között áll meg. Én megelőzésképpen kiheréltettem a rendszert, ajánlom mindenkinek.


Volt már vita erről.....................

2008.07.30. 02:44

Egyébként Janinak most új turbója van és nincs hangkülönbség az én 160ekm-es turbóm között.[/quote]

Majd lesz............eddig nekem sem volt :D


_________________________________________________________
Remélem nem neheztelsz a poén miatt :D
Nekem is egyik pillanatról a másikba költözött bele a "madár",160 ezernél az enyém is frankó volt,aztán egyik pillanatról a másikra vége lett.Kivánom,hogy még sokat elmenjen a Tiéd,de ha gáz lesz vele cseréld,olyan érzésed lesz,mintha új motor lenne a kocsidban.
Üdv

__________________________________________________
Möge die BMW Macht mit euch sein :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vader-1 2008.07.30. 22:43-kor.

2008.07.30. 22:34

.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vader-1 2010.12.08. 22:30-kor.

2008.08.01. 11:06

Sziasztok!

Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?

Üdv,
Laci

Ezt a hozzászólást a szerzőnek glacy az itt látható tagok köszönték meg: smn
Értékelés: 4.76%

2008.08.01. 11:13

glacy írta:Sziasztok!

Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?

Üdv,
Laci


Az a visco lesz, és nincs baja...

2008.08.01. 11:24

atiTDI írta:
glacy írta:Sziasztok!

Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?

Üdv,
Laci


Az a visco lesz, és nincs baja...


Kösz a választ! De mi az a visco? :oops:

2008.08.01. 11:45

glacy írta:
atiTDI írta:
glacy írta:Sziasztok!

Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?

Üdv,
Laci


Az a visco lesz, és nincs baja...


Kösz a választ! De mi az a visco? :oops:


viszkónak a hűtőventilátort szokták hívni, mert egy viszkokuplunggal van összekötve a motorral, vagyis csak akkor hűt, ha szükség van rá, melegen (hidegen csak a tehetetlensége miatt látszik úgy, mintha forogna, simán meg lehet fogni kézzel)

2008.08.01. 11:50

efer írta:
glacy írta:
atiTDI írta:
glacy írta:Sziasztok!

Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?

Üdv,
Laci


Az a visco lesz, és nincs baja...


Kösz a választ! De mi az a visco? :oops:


viszkónak a hűtőventilátort szokták hívni, mert egy viszkokuplunggal van összekötve a motorral, vagyis csak akkor hűt, ha szükség van rá, melegen (hidegen csak a tehetetlensége miatt látszik úgy, mintha forogna, simán meg lehet fogni kézzel)


Kezd összeállni a kép :) Kösz a válaszokat! Legközelebb nyitott motorháztetőnél meghallgatom, remélem, tényleg az bőg fel ennyire. Nekem egyébként tetszik ez a hang, főleg, ha nem a turbó halálát jelzi előre...

2008.08.02. 18:21

glacy írta:
efer írta:
glacy írta:
atiTDI írta:
glacy írta:Sziasztok!

Nálam a kocsi csak jó 20 perc után, igencsak bemelegedve kezd némi bőgésbe, ha gázt adok. Minél nagyobb a fordulat, annál hangosabb. Fütyülést nem hallok, csak valami minimális szívó hangot (ez hidegen is megvan, és a bőgés mellett is megmarad). A turbó lehet az oka? Kezdhetek keresgélni újat?

Üdv,
Laci


Az a visco lesz, és nincs baja...


Kösz a választ! De mi az a visco? :oops:


viszkónak a hűtőventilátort szokták hívni, mert egy viszkokuplunggal van összekötve a motorral, vagyis csak akkor hűt, ha szükség van rá, melegen (hidegen csak a tehetetlensége miatt látszik úgy, mintha forogna, simán meg lehet fogni kézzel)


Kezd összeállni a kép :) Kösz a válaszokat! Legközelebb nyitott motorháztetőnél meghallgatom, remélem, tényleg az bőg fel ennyire. Nekem egyébként tetszik ez a hang, főleg, ha nem a turbó halálát jelzi előre...


Húzd le mindkét ablakot,hallani fogod ahogy a gázadás függvényében felbög,majd elhalkul.
Legjobban sebességváltáskor hallható.

_____________________________________
Möge die BMW Macht mit Euch sein :D
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Vader-1 2010.12.08. 22:33-kor.

2008.08.02. 19:18

Vader annyira mondod, hogy lassan én is lecserélem a turbóm, de még nincs hangja! még várok egy kicsit! :lol: :lol: :lol:

2008.08.02. 19:46

Labi írta:Vader annyira mondod, hogy lassan én is lecserélem a turbóm, de még nincs hangja! még várok egy kicsit! :lol: :lol: :lol:


Bocs!
Visszaveszek :D


________________________________
Stromaussfall :D
Hozzászólás küldése

VigLink badge