* *
Pontos idő: 2017.11.21. 04:47

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 954 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 15:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2164
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 483 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

A "tömlőcsatival" hogy tudod behatárolni a hibahelyet? Egy tömörségi és egy szilárdsági (nyomáspróba) teszt között ezer és egy különbség van! :oops:

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 17:32 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2427
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 142 alkalommal
Kapott köszik: 363 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.


Köszi, csak ehhez a vizsgálathoz gondolom le kell venni a leömlőt.
Ha pedig repedt lenne, akkor úgyis az E39 öntvény menne fel rá, de szerintem nem ez lesz a hiba forrása.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 17:41 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2164
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 483 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
kovessyroli írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.


Köszi, csak ehhez a vizsgálathoz gondolom le kell venni a leömlőt.
Ha pedig repedt lenne, akkor úgyis az E39 öntvény menne fel rá, de szerintem nem ez lesz a hiba forrása.

A leömlő tetejét fentről is le lehet fújni a folyadékkal. Arra nézve kellene tapasztalatot gyűjteni, hogy hol gyakori a repedés, így közelebb jutunk a PT-vizsgálat létjogosultságához. A tekintetben mindenképp, hogy ildomos-e leszedni, avagy a vason is le lehet "tüsszenteni".

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.05. 21:48 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5310
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 767 alkalommal
Kapott köszik: 1652 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d/645ci
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (2)
SvidronyA írta:
Gallaca írta:
SvidronyA írta:
kovessyroli írta:
kzolee írta:
Ennél (X3 204le) is előfordul a leömlő repedés, mint az E60/61-nél.


Igen, tudom, mert lemezleömlős.
Átnéztük, de nincs rajta repedés sehol.
Tegnap visszavittem a szerelőhöz, de nem talált semmit.
Cooler gumicsöveket kellene még megnéznünk, azonban az a nehézség benne, hogy csak terhelésen fúj ki, amikor a turbó is dolgozik.

Az ilyesmi -esetleges- repedések nagyon alattomos dolgok, számtalan "furcsaságot" képesek okozni (nem csak a szeretett E39-nél).
Van egy aránylag olcsó és azonnali eredményt garantáló roncsolásmentes anyagvizsgálati NDT/PT (=non destructive test/penetration test), folyadékbehatolásos ellenőrzési módszer, amellyel a repedés tényét megerősíteni vagy kizárni 100% biztonsággal lehet.

Időpont-egyeztetést követően Százhalombattán INGYEN meg tudom csinál(tat)ni neked.

Csinálsz egy tömlőcsatit a kipu végére, aztán hadd szóljon?! :mrgreen: :nyelves:

A "tömlőcsatival" hogy tudod behatárolni a hibahelyet? Egy tömörségi és egy szilárdsági (nyomáspróba) teszt között ezer és egy különbség van! :oops:

Andris én úgy gondoltam, hogy a tömlőcsatira mehet a kertislag, aztán a teljes hálózati nyomás a rendszerre, ami kb 3x akkora kb. mint a turbónyomás. Rögtön kiderül hol ereszt, mert ott spriccccol. Kicsit az légtömegmérőnél le kell dugózni a rendszert, mert vizes lesz a légszűrő. Bár ez utóbb gondolva nem baj, mert legalább tiszta lesz, a légtömegmérő puccantó spray meg amúgy marha drága, arra is ráfér a tisztítás.
ANDRIS NEM LÁTTAD A SMILEKAT naaaa? :roker: :roker: :roker: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves: :nyelves:

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj rá...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.06. 17:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2014.12.25. 11:54
Hozzászólások: 2164
Tartózkodási hely: 1094Budapest-2440 Százhalombatta
Adott köszi: 482 alkalommal
Kapott köszik: 483 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52 B20
Évjárata: 1998
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Nagy nehezen csak meglett :facepalm:

_________________
Üdv.:
András


"Losers find the reason, winners find the way"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.08.06. 19:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2427
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 142 alkalommal
Kapott köszik: 363 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nos, megoldódott a sziszegés a turbóm körül.
Visszavittem a szerelőhöz, aki csinálta.
Kb. 1 óra múlva hívott, hogy visszahozta a kocsit, minden cső a helyén volt, biztosan a turbó adja a rendellenes hangot.
Annyi hiba volt, hogy a légszűrő alatt egy kis gumicsonk nem volt a helyén, azt felrakta, de ez nincs összefüggésben a sziszegéssel.

Tegnap mentem az autóval a szerelést követően először, és nincs sziszegés :shock:
2 dolog lehet: vagy visszatette a csövet rendesen, csak ciki lett volna bevallani, vagy ahogyan átmozgatta őket, most , a megismételt szereléskor ment valamelyik rendesen a helyére.
A lényeg, megszűnt a sziszegés! :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.04. 07:33 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.27. 18:29
Hozzászólások: 27
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok. Van egy olyan problémám,hogy 25d 380e km, amikor maximumon tölt a turbóm kb.2400-tól "sikító" hangot hallok a motortérböl. Hosszbordás szíjakat,légszüröt cseréltem, nincs változás. Ha normál gázzal gyorsítok ki akkor nincs ez a hang ,csak ha padlózom. Lehet ,hogy a turbó? Levettem a szívó csövet ,de nem láttam semmi rendellenességet, a tengelynek minimális kottyanása van csak. kb. mint amikor megvettem a kocsit 100e km-el ezelött.
Valakinek valami ötlet?
Elöre is köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.04. 10:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2021
Adott köszi: 376 alkalommal
Kapott köszik: 377 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
csabi525tds írta:
Sziasztok. Van egy olyan problémám,hogy 25d 380e km, amikor maximumon tölt a turbóm kb.2400-tól "sikító" hangot hallok a motortérböl. Hosszbordás szíjakat,légszüröt cseréltem, nincs változás. Ha normál gázzal gyorsítok ki akkor nincs ez a hang ,csak ha padlózom. Lehet ,hogy a turbó? Levettem a szívó csövet ,de nem láttam semmi rendellenességet, a tengelynek minimális kottyanása van csak. kb. mint amikor megvettem a kocsit 100e km-el ezelött.
Valakinek valami ötlet?
Elöre is köszönöm.


Turbó szerintem (haveromnak 320d-n ugyan ez volt. Ne várd meg amíg eltörik. Tegyél rá egy hosszú csavarhúzót, vagy bármi vasat és hallgasd meg úgy, hogy valaki nyomja a gázt. Ha onnan jön, akkor egyértelműen hallani fogod.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.04. 12:51 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.01.18. 22:10
Hozzászólások: 14
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.04. 13:06 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.01.18. 22:10
Hozzászólások: 14
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nl6F-xsVw6g[/youtube]


Bárcsak a hathengeres is ilyen könnyű lenne !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.06. 09:53 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.27. 18:29
Hozzászólások: 27
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
papa29 írta:
A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Köszi.Talán a turbó jó,valahol kifúj,de nem találtuk meg hogy hol.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.06. 15:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2021
Adott köszi: 376 alkalommal
Kapott köszik: 377 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
csabi525tds írta:
papa29 írta:
A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Köszi.Talán a turbó jó,valahol kifúj,de nem találtuk meg hogy hol.


Nem kell doktorandusznak lenni ahhoz, hogy kiderüljön hol fúj ki. (tiszta olaj lenne ott minden) Tapasztalatból mondom, hogyha fordulaton sikít, akkor a turbó kuka. Ideig óráig jó lehet, de ha beleszakad a motorba és megeszi emiatt, akkor csúnya vége lesz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.06. 15:32 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.11.02. 16:12
Hozzászólások: 55
Tartózkodási hely: Pest megye
Adott köszi: 14 alkalommal
Kapott köszik: 2 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520d 204D1
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok! És ha nekem alacsony fordulaton van egy kis hangja a turbónak? Kb 1200-1500 ig igaz egy picit belepiszkáltak a progiba . Lehet hogy attól van? Nekem csont száraz minden ,és a turbón se látunk semmit.

Tapatalkkal küldve az én HUAWEI VNS-L21 eszközömről


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Turbó
HozzászólásElküldve: 2017.10.06. 18:14 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2427
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 142 alkalommal
Kapott köszik: 363 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 2004
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
csabi525tds írta:
papa29 írta:
A turbód hamarosan cserés lesz! Én is így jártam sajnos ! Jómagam szögeltem meg , 120.000-be került a mutatvány ,de még egyszer nem állnék neki !

Köszi.Talán a turbó jó,valahol kifúj,de nem találtuk meg hogy hol.


Nem kell doktorandusznak lenni ahhoz, hogy kiderüljön hol fúj ki. (tiszta olaj lenne ott minden) Tapasztalatból mondom, hogyha fordulaton sikít, akkor a turbó kuka. Ideig óráig jó lehet, de ha beleszakad a motorba és megeszi emiatt, akkor csúnya vége lesz.


Vettem kb. 2éve egy 320td Compactot Németországban 280ekm körül volt benn.
A tulajdonos elmondta, hogy az autó néha nem indul be.
Ha beindul, akkor normálisan megy.
Hazajött a trélerrel, és beindult az első indításra.
Csodaszép állapotban volt a megtett km ellenére.
Mentem vele egy kicsit rendszám nélkül, és kb. 1800-tól jött a komoly fütty a motortérből minden fokozatban.
Elvitettem az autót az Angyalosiékhoz szakszervizes átvizsgálásra, olyan 8-10eft körül fizettem érte, ahol megállapították, hogy a turbó kuka.
Vettem egy vadiúj Mahle 20d turbót, megvettem az összes csavart -csövet - tömítést , majd még mielőtt megtörtént volna a csere, apám levette a turbo légcsövét, és megmozgatta a tengelyét.
Nem volt lógása, és nem tocsogott olajban.
Levettük a szijat az elejéről és az egyik feszítő volt annyira megszorulva, hogy amikor a turbónyomás felépült, megfüttyöztette a szíjat.

Az indul - nem indul problémát végül az ülés alatti szivattyú cseréje megoldotta, viszont azóta is van egy új 20d turbóm a polcon, amit senkinek nem tudtam eladni. :doglotlo:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 954 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 44, 45, 46, 47, 48

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator