* *
Pontos idő: 2024.03.29. 16:56

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 44 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Hidrotőke
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 20:27 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
M50 B20-as motoron barátomnak elkezdtek csattogni a hidrotőkéi, megpróbáltunk rajta segíteni egy alapos tisztítással.
70.000Ft lenne kicserélni az összeset, így érdemes volt vele vesződni. Ráadásul tökéletes is lett.

Íme a szóbanforgó motor:

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 20:48 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
A hidrotőkéket kiszereltük a helyükről, majd kinyomkodtuk belőlük az olajat.
Szétszedését még édesapámtól láttam, de máshol nem találkoztam vele, hogy így tisztítanák, hanem sok helyen ráfogják, hogy csere, de a fent említett összegért úgy gondoltuk megér egy misét.

Íme a hidrotőke:

Kép

Kép

Ugyan az a hidrotőke, részegységeire bontva, valószínűleg ez okozta a hibát is, mert a közepe kiesett miközben kiakartuk szedni a belső olajtöltésű magját. Ez a középső alkatrész, amelynek rögzítve kéne lennie a vezérműtengely bütyke által nyomkodott házban és ebben csúszkál ki-be az olajtöltésű mag és így jön létre a szelephézag állítás, szelephézag tulajdon képpen nincs is., mert az olajnyomás nekinyomja az olajtöltésű magját a szelepszár végének.
Képek:

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 21:43 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Az előző hsz.-ban a 3. képen látjuk a hibás hidrotőkét. Jól látható, hogy a tőke házán lévő horonyban áramlik az olaj, majd bejut a lyukon onnét pedig a középső alkatrész préseléssel kialakított vájata irányítja bele a tőkébe, majd onnét bejut a magba.
Íme a kép mégegyszer:

Kép

A hibát a középső alkatrész okozta azzal, hogy elvált a háztól és elfodult a belső préselt vályat a lyukhoz képest és így nem jutott olaj a tőke belsejébe.


Tisztítás menete a következő volt.
Először kinyomkodtuk az olajat a hidrotőkékből. A kis olajtöltésű magot addig mozgattuk ki-be a helyén míg már nem jött ki olaj a töke furatán.
A tőkéből a kis olajtöltésű magot kemény fára való ütögetéssel lehet kicsalogatni a helyéről. Így a lendülete és a tehetetlensége kihozza.
Majd jó alapos benzinfürdő következett, addig mostuk a magot és a tőkét, még tiszta benzin nem jött ki belőlük.

Kép

A kis olajtöltésű mag belső felén, amit összerakott tőkénél nem látunk, van egy kis golyó, melyet benyomva ki tudjuk mosni belőle az olajat, olajsarat. A golyó körüli peremet le-lenyomva ki tudjuk pumpálni belőle az olajat és az üledéket, ezt szerintem célszerű a tisztító folyadék, jelen esetben benzin alatt végezni. Addig pumpáltuk míg csak a tiszta benzin áramlott ki a magból. Ezután alaposan ki lett fújva, rázva, nyomkodva a benzin ugyan ezen alkatrészekből, majd még féktisztítóval teljesen átlettek mosva és radiátoron kiszárrítva.

Kép

Kép

Kép


Így nézett ki a kis mag a tisztítás előtt, a belsejéből hasonló színű benzin jött ki olajsárdarabokkal. Találkoztunk olyannal is amelyiknek nem is tudott működni a golyós szelepe, mert úgy tele volt olajsárral.

Tisztítás előtt:

Kép

Tisztítás után:

Kép

Ezt végigjátszottuk mind a 24db-nál, ill. 23-nál, mert egynek új állta a helyét. Beszerelés előtt minden egyes kis olajtöltésű magot injekciós tűvel feltöltöttünk olajjal, majd visszaraktuk a tőkébe és olaj alá lenyomva és közben a magot ki-be tologatva azt is feltöltöttük olajjal. Mindezt azért, hogy ne csattogjon sokáig beszerelés után. El lett indítva az autó alapjáraton, megvártuk még megmelegedett, eközben még finom csattogó hang hallatszott, majd emelt fordulaton járattuk (2500f/p) 2-3 percig, utána alapjárat és már nem is csattogott, biztonság kedvéért megismételtük mégegyszer a légtelenítést. Azóta is tökéletesen jár a motorja csattogás nélkül.

Középen jobbra az új hidrotőke (1912Ft):

Kép

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 21:57 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2006.07.30. 00:00
Hozzászólások: 1060
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Adott köszi: 108 alkalommal
Kapott köszik: 31 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Óriási gratulációm!!!
Nagyon szép munka! :taps: :franko:
Remélem tartós is lesz. Egyébként még az 1912Ft is jó ár tudomásom szerint, mert én 5000Ft körül tudtam darabját.
Külön gratuláció és köszönet a részletes dokumentációért!

_________________
Vagy BMW, vagy semmi. ;)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:10 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
BMWFUN írta:
Óriási gratulációm!!!
Nagyon szép munka! :taps: :franko:
Remélem tartós is lesz. Egyébként még az 1912Ft is jó ár tudomásom szerint, mert én 5000Ft körül tudtam darabját.
Külön gratuláció és köszönet a részletes dokumentációért!


Köszönöm én is a gratulációt!

Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele, ha jól hiszem, ami ugyan olyan méretekkel rendelkezett pontosan mint az eredeti. E miatt mertük beépíteni, méricsgetés céljából, ahonnét hozom az alkatrészeket még azt is megengedte a srác, hogy szétszedjük az új tőkét és minden porcikáját lemértük, de tökéletesen egyezik az eredetivel.
Az ár 30% kedvezménnyel ennyi. A gyárileg belevaló 3000Ft körül állt volna meg.
INA volt benne és ez is INA, amit beleraktunk.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:13 
Offline
Guru
Guru

Csatlakozott: 2006.07.30. 00:00
Hozzászólások: 1060
Tartózkodási hely: Gyöngyös
Adott köszi: 108 alkalommal
Kapott köszik: 31 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw750i írta:
BMWFUN írta:
Óriási gratulációm!!!
Nagyon szép munka! :taps: :franko:
Remélem tartós is lesz. Egyébként még az 1912Ft is jó ár tudomásom szerint, mert én 5000Ft körül tudtam darabját.
Külön gratuláció és köszönet a részletes dokumentációért!


Köszönöm én is a gratulációt!

Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele, ha jól hiszem, ami ugyan olyan méretekkel rendelkezett pontosan mint az eredeti. E miatt mertük beépíteni, méricsgetés céljából, ahonnét hozom az alkatrészeket még azt is megengedte a srác, hogy szétszedjük az új tőkét és minden porcikáját lemértük, de tökéletesen egyezik az eredetivel.
Az ár 30% kedvezménnyel ennyi. A gyárileg belevaló 3000Ft körül állt volna meg.
INA volt benne és ez is INA, amit beleraktunk.


Jó tudni. Még kallódik itthon akkor 10 db az 5hengeresből :)
Valaha vettem újakat bele, de kb semmit nem változtatott. dehát az csak ódi. :)

_________________
Vagy BMW, vagy semmi. ;)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:18 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw750i írta:
Majd jó alapos benzinfürdő következett

Lám, lám!
Még a végén kiderül, hogy a benzin is használható valamire! :lol:
Na, ennyit a poénról.
Hát ez nagyszerű!
Ezek szerint ezen alkatrészeket nem is kellene cserélni? Kopásuk = a nullával, mivel olajozottak. A szennyeződéseket kell csak eltávolítani. Annál is inkább, mert van belőlük egypár (igaz, nekem csak a fele van)
Nagyon szép leírás! Gratu az eredményhez!
Váltó ügyben van fejlemény?

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:25 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből


Igen, azt kifelejtettem én is, hogy szétszedés előtt kapott motormosót és olaj le.
A tőkéket is új olajjal töltöttük fel és a motort is utána, bár maradt még a blokkban, ill. a hengerfejben olajsár, de nem mertem piszkálni, nehogy elvigye az olaj magával és eltömítsen v.mi kis lyukat.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:28 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12126
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw750i írta:
Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele,

A természetes kiválasztódás törvénye szerint ezt az alkatrészt ki fogja lökni magából :lol: ...a BC érzékeli, hogy ingolstadti, éééés vége!
Végül is lehet élni 23-mal is! :lol:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.17. 22:37 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
bmw750i írta:
Eghyébként azért ilyen olcsó, mert Audi 100-as hidrotőke ment bele,

A természetes kiválasztódás törvénye szerint ezt az alkatrészt ki fogja lökni magából :lol: ...a BC érzékeli, hogy ingolstadti, éééés vége!
Végül is lehet élni 23-mal is! :lol:


Jaaaj simi, hogy te mindenből az Audi gyűlölőt bogozod ki. :lol:
Amúgy OFF topik már az első oldalon. :wink:

Jackson, aki annyira nem utálja az A-sokat mint simi

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.18. 22:11 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.25. 01:00
Hozzászólások: 15805
Tartózkodási hely: Tiszaújváros
Adott köszi: 338 alkalommal
Kapott köszik: 688 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.19. 00:54 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lepke írta:
jackson írta:
Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.19. 07:22 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.09.03. 00:00
Hozzászólások: 2913
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 58 alkalommal
Kapott köszik: 49 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bmw750i írta:
lepke írta:
jackson írta:
Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.19. 09:59 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
szekeres írta:
bmw750i írta:
[
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nézd az adalékok segitenek a kenési hibás helyeken, de a "zsák utca hidrotőkében lévő koszt nem fogja kiszedni. Erre csak a tisztitás használ.

Jackson, aki bmw750i párjára áll

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.19. 21:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2006.12.10. 01:00
Hozzászólások: 3357
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 525i
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
szekeres írta:
bmw750i írta:
[
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nézd az adalékok segitenek a kenési hibás helyeken, de a "zsák utca hidrotőkében lévő koszt nem fogja kiszedni. Erre csak a tisztitás használ.

Jackson, aki bmw750i párjára áll


párjára vagy pártjára állsz ?

Nem mindegy :D :D :D

_________________
üdv Oroszlan
Inkább legyek első a pokolban, mint utolsó a menyországban !


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.20. 00:29 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
szekeres írta:
bmw750i írta:
lepke írta:
jackson írta:
Tök jó leírás. Az E30 hidrotőke még egy szerű cucc volt.

Ott csak egy dugattyú aminek pici luk a falán. Fentről bele folyik nagy résen az olaj. Ettől a pici lyukon mivel nem tudott kifolyni az össze anyag ezért kitolódott a dugatyú amig koppant a szelepszárán. Ekkor megnőtt a nyomás és már ki tudott spriccelni elég mennyiség. No ennek az volt a rákfenéje ez a kis pici luk ami a olajban lévő kosz szemcsétől (benzines kocsi tehát nem sok kosz van benne) eltömődik és egyszerűbb cserélni (na jó csak SOR4) mint kipucolgatni.

No de itt már sokkal komplexebb a megoldás, de mint látható golyó után egyszerűen a bekerült trutyi nem tud kijönni zsák utcába kerül. Nos ez nekem azt jelenti, hogy nagyon fontos a jó minőségű motorolaj és a megfelelő periódusú vagy akár korábbi csere. Mert csak az tudja ezt megakadályozni (pontosabban késleltetni).

Jackson, aki ezt tanulta a kemény melótok és szép képeitekből

helo
Ez már egy kicsit OFF
Nagyon szuper ami leírt a bmw750i klubtárs és ahogyan nem kis munkával fotózta:taps: :taps:
ez mind megoldódott volna motorolaj adalékkal :wink:


Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.

Az érdekes nem is ez, de, ha nem szedjük szét, jól megszívtuk volna, mert a tönkrement hidrotőkét, hogy vettük volna észre?
Képpel illusztrálom, 2 darabba kéne szétjönni a hidrotőkének, de az egyik 3db-ba jött!

Kép

A kis közbetétje, ami az alant lévő képen a tetején van, az el tudott fordulni a helyén, ezáltal lezárva az olajfuratot. Így vagy betámasztott a szelepnek vagy csattogott, mert megnőtt a hézag.

Kép

Talán kivehető a következő képeken, hogy az elsőnél jó helyen áll a közbetét préselése, tehát át tud jutni az olaj az olajfuraton, a második képen pedig lezárja az olaj útját a közbetét.

Kép

Kép

Alaphelyzetben a közbetét rögzítve van a tőke házához és csak a kis olajtöltésű mag jöhetne ki belőle.

Kép

Kép

Kép

Tehát, ha tudtok olyan adalékot, amelyik belebújik a hidrotőkébe és vissza heggeszti vagy vissza préseli a közbetétet a helyére, akkor elismerem, hogy felesleges volt szétszedni. :) :D :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.20. 00:33 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.08. 01:00
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Kaposvárhoz közel, Igalban
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M60 B40
Évjárata: 1995
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Oroszlan írta:
jackson írta:
szekeres írta:
bmw750i írta:
[
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.


elmegy az,hidd el. :)


Nézd az adalékok segitenek a kenési hibás helyeken, de a "zsák utca hidrotőkében lévő koszt nem fogja kiszedni. Erre csak a tisztitás használ.

Jackson, aki bmw750i párjára áll


párjára vagy pártjára állsz ?

Nem mindegy :D :D :D


Még nincs párom, úgyhogy nem tud rá állni! :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.20. 06:46 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.09.03. 00:00
Hozzászólások: 2913
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 58 alkalommal
Kapott köszik: 49 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Hali!

Hát nem nagyon hiszek a motorolaj adalékokban. Hogyan jut el az olaj a hidrotőkébe, amikor szinte teljesen zárt és olajáramlása minimális. Egyszerűen nem megy át rajta annyi olaj, hogy hatékony legyen az adalék, már ha használ is valamit.
Így meg majdnem 100%-os munkát(tisztítást) tudtunk végezni. Azért nem 100%-os, mert az olajtöltésű mag belsejébe én sem látok bele, csak azt tudtam vele csinálni, hogy addig öblögettem benzinnel ki-be, míg csak tiszta benzin jött ki, de maradhatott benne szennyeződés.[/quote]

elmegy az,hidd el. :)[/quote]

Nem nagyon hiszem, hogy magától kipucolódna, mert a kis olajtöltésű magjába befolyik egyszer az olaj, a golyó lezár és onnét ki nem jön.

Az érdekes nem is ez, de, ha nem szedjük szét, jól megszívtuk volna, mert a tönkrement hidrotőkét, hogy vettük volna észre?

Tehát, ha tudtok olyan adalékot, amelyik belebújik a hidrotőkébe és vissza heggeszti vagy vissza préseli a közbetétet a helyére, akkor elismerem, hogy felesleges volt szétszedni. :) :D :lol:[/quote]


Persze, azt nemtudta volna. te esetedben nameg általában véve szép meló volt. Jók a képek is.
Nekem a szürkébe csattogtak. Kapott adalékot és szépen kisimult.

Valamire jó, valamire nem.

_________________
www.fuxtec.hu

Kép


???(?_?)???


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2010.10.20. 08:47 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8953
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 93 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Oroszlan írta:
jackson írta:

Jackson, aki bmw750i párjára áll


párjára vagy pártjára állsz ?

Nem mindegy :D :D :D


Jól van no lelépte a párja fejéről. És átálltam a bmw750i oldalához. :lol:

Jackson, aki pártjára

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 44 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 45 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator