Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Fék, ill. váltó

2018.09.03. 10:23

Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Váltótartó bak milyen állapotnak örvend?

Én a motortartó bakokat is megnézném, főleg a balost.


Én azt csak akkor, hogyha gyorsításkor remegés érezhető a pedálokon és a kormányon. Ettől függetlenül, ha már meg van emelve, akkor értelem szerűen érdemes megnézni mindent.

Biztos, hogy nem a wandlernek van baja. :D :D Vak vezet világtalant kategória.

Ha nem volt még cserélve: A jobbos, ha nem csepeg rá a turbóból az olaj és nyílt ki mint a tubarózsa, minimum be van rogyva, hogy a felső rögzítőcsavar fejére nem megy rá a 16-os kulcs, de rendszerint le van szakadva a teteje. Balos teteje csak szimplán leszakad és sumákol mintha mi sem történt volna. Koccanásnál megy előre a motor, törik a karter a bölcsőnél. És egyikben, vagy mindkettőben szökik a vákuum! :facepalm: :D :mrgreen:




Muha Atti ajánlott egy automataváltó szerelőt, ma sikerült beszélnem vele, az elmondott tünetek alapján csípőből rávágta, hogy el van szakadva a motortartó bakom. Akivel addig beszéltem, mindenki látatlanban fel akarta újítani a váltót, most meglepődtem, hogy ehelyett határozottan más hibát mondtak. Remélem igaza lesz, mert akkor olcsóbban megúszom. Szervízbe elviszem, majd utána beszámolok a tapasztaltakról. :)

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Csubakka2000 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2018.09.03. 19:44

Csubakka2000 írta:Muha Atti ajánlott egy automataváltó szerelőt, ma sikerült beszélnem vele, az elmondott tünetek alapján csípőből rávágta, hogy el van szakadva a motortartó bakom. Akivel addig beszéltem, mindenki látatlanban fel akarta újítani a váltót, most meglepődtem, hogy ehelyett határozottan más hibát mondtak. Remélem igaza lesz, mert akkor olcsóbban megúszom. Szervízbe elviszem, majd utána beszámolok a tapasztaltakról. :)


És kicserélte volna 4 kilóért a bakokat valami utángyártott szarra. :franko: Ismerem én már a sztorit.

Re: Fék, ill. váltó

2018.09.05. 08:21

NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:Muha Atti ajánlott egy automataváltó szerelőt, ma sikerült beszélnem vele, az elmondott tünetek alapján csípőből rávágta, hogy el van szakadva a motortartó bakom. Akivel addig beszéltem, mindenki látatlanban fel akarta újítani a váltót, most meglepődtem, hogy ehelyett határozottan más hibát mondtak. Remélem igaza lesz, mert akkor olcsóbban megúszom. Szervízbe elviszem, majd utána beszámolok a tapasztaltakról. :)


És kicserélte volna 4 kilóért a bakokat valami utángyártott szarra. :franko: Ismerem én már a sztorit.



Na, részeredményeim már vannak :)
Szerelőm ránézett a bakokra, ultra fos állapotban van, főleg az első. Érdekes volt, ami nekem nyilván nem tűnt fel, hogy rükvercbe téve, de még féket nyomva szinte kiemelte a motort a helyéről :) Majd csere után lesz biztos, de már most úgy néz ki, rátapintott a lényegre a becsületes automataváltós szakember, és nem akart lehúzni és nagyot kaszálni rajtam. Mondjuk ez lenne a természetes, de sajnos ritka manapság, így gondoltam megérdemli, hogy reklámozzam:

http://papptamasautomatavalto.hu/

Nem hiszem, hogy a másik 3 "szakember", akivel előtte beszéltem, az a tünetek pontos elmondása alapján nem gyanította ugyanezt, és igen, ahogy írtad, valószínű 4 kilóért kicserélt volna 2 bakot...

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Csubakka2000 az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2018.09.06. 22:21

Csubakka2000 írta:
NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:Muha Atti ajánlott egy automataváltó szerelőt, ma sikerült beszélnem vele, az elmondott tünetek alapján csípőből rávágta, hogy el van szakadva a motortartó bakom. Akivel addig beszéltem, mindenki látatlanban fel akarta újítani a váltót, most meglepődtem, hogy ehelyett határozottan más hibát mondtak. Remélem igaza lesz, mert akkor olcsóbban megúszom. Szervízbe elviszem, majd utána beszámolok a tapasztaltakról. :)


És kicserélte volna 4 kilóért a bakokat valami utángyártott szarra. :franko: Ismerem én már a sztorit.



Na, részeredményeim már vannak :)
Szerelőm ránézett a bakokra, ultra fos állapotban van, főleg az első. Érdekes volt, ami nekem nyilván nem tűnt fel, hogy rükvercbe téve, de még féket nyomva szinte kiemelte a motort a helyéről :) Majd csere után lesz biztos, de már most úgy néz ki, rátapintott a lényegre a becsületes automataváltós szakember, és nem akart lehúzni és nagyot kaszálni rajtam. Mondjuk ez lenne a természetes, de sajnos ritka manapság, így gondoltam megérdemli, hogy reklámozzam:

http://papptamasautomatavalto.hu/

Nem hiszem, hogy a másik 3 "szakember", akivel előtte beszéltem, az a tünetek pontos elmondása alapján nem gyanította ugyanezt, és igen, ahogy írtad, valószínű 4 kilóért kicserélt volna 2 bakot...


Papp Tamást ismerjük a fórumon belül, kivétel nélkül kb, minden itteni váltót ő újított fel. Én egy balatonfűzfői csapatot választottam, mert így előbb lett kész az autó, ami azóta is hibátlan.

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.02. 14:34

Hello..nekem lenne egy olyan kerdesem,mi lehet a gond ha a fékem bekemenyedett..kb 2 honapot allt az auto egy helyben ...mig dolgozni voltam!azelott kiadta a a computer a fek kopas hibakodjat!most vettem ujj fekbetetet lehet csak annyi lesz a baja?530d rol lenne szo!lehet menni az autoval de nagyon lassan fekel es kemeny is a fek...mit gondoltok csak ennyi lehet a problema hogy a fekbetet elvan nagyon kopva?

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.02. 14:47

Norek írta:Hello..nekem lenne egy olyan kerdesem,mi lehet a gond ha a fékem bekemenyedett..kb 2 honapot allt az auto egy helyben ...mig dolgozni voltam!azelott kiadta a a computer a fek kopas hibakodjat!most vettem ujj fekbetetet lehet csak annyi lesz a baja?530d rol lenne szo!lehet menni az autoval de nagyon lassan fekel es kemeny is a fek...mit gondoltok csak ennyi lehet a problema hogy a fekbetet elvan nagyon kopva?


Bocs, nekem nem jött át: Vettél új betéteket, de azokat be is szerelted, vagy még csak a polcon vannak? Tehát a régi kopott betétekkel csinálja ezt a hibát? És a régi kopott betéteket most nem jelzi, hogy cserélni kéne?

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.02. 15:58

Bocsi..meg nem csereltem ki,holnapra kaptam idöpontot!csak erdekel hogy talalkoztatok-e mar hasonloval..hogy a fekbetet miatt kemenyedett be a fekem..mivel fek olaj a maximumon van!azzal nem lehet gond!

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.02. 16:09

Norek írta:Bocsi..meg nem csereltem ki,holnapra kaptam idöpontot!csak erdekel hogy talalkoztatok-e mar hasonloval..hogy a fekbetet miatt kemenyedett be a fekem..mivel fek olaj a maximumon van!azzal nem lehet gond!


Szerintem nézz(etek) rá a fékmunkahengerre is holnap.

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.02. 19:57

Hello!a kerdesem az lenne, hogy mien fek olajat szoktatok hasznalni e39 ,530d be?ugy olvastam 1l eleg ha cserelem!

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.02. 20:04

leslie írta:
Norek írta:Bocsi..meg nem csereltem ki,holnapra kaptam idöpontot!csak erdekel hogy talalkoztatok-e mar hasonloval..hogy a fekbetet miatt kemenyedett be a fekem..mivel fek olaj a maximumon van!azzal nem lehet gond!


Szerintem nézz(etek) rá a fékmunkahengerre is holnap.


Lehet ha kicserelem az olajat.,fekpofat,lelégtelenitem helyre jon!na meg persze olvastam hogy a vizelvezetonel szoktak problemak lenni.a devander beazik..nekem oszel ez megtortent,be is fagyott a fekem -20 ba..lehet ez is kozre jatszik!szerintetek?

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.04. 07:28

Norek írta:
leslie írta:
Norek írta:Bocsi..meg nem csereltem ki,holnapra kaptam idöpontot!csak erdekel hogy talalkoztatok-e mar hasonloval..hogy a fekbetet miatt kemenyedett be a fekem..mivel fek olaj a maximumon van!azzal nem lehet gond!


Szerintem nézz(etek) rá a fékmunkahengerre is holnap.


Lehet ha kicserelem az olajat.,fekpofat,lelégtelenitem helyre jon!na meg persze olvastam hogy a vizelvezetonel szoktak problemak lenni.a devander beazik..nekem oszel ez megtortent,be is fagyott a fekem -20 ba..lehet ez is kozre jatszik!szerintetek?


Nem lehet, biztos. :cry:

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.09. 20:24

Hello!tapasztaltam fekkel kapcsolatos dolgot,elvolt dugulva a vizelvezetö rendszerem..befolyt a viz a vakumba es most szopok vele!elrozsdalt minden benne..szoval csere egyertelmuen..voltam 3 helyen is ,es azt mondtak nem mindegy mien is a sorozatszama a vakumnak!egyertelmu h tiptroni automata valtonak mas mint a mechanikusnak..de az lenne a kerdesem, hogy ha van egy ugyan olyan auto 530d,sorozatszamok passzolnak csak az egyik sorozatszam utolso szama valtozo..az baj lehet?lehet valami gond ha kicserelem maga a vakumot es nem fog ugy mukodni?tudtok errol valamit?

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.10. 08:39

Norek írta:Hello!tapasztaltam fekkel kapcsolatos dolgot,elvolt dugulva a vizelvezetö rendszerem..befolyt a viz a vakumba es most szopok vele!elrozsdalt minden benne..szoval csere egyertelmuen..voltam 3 helyen is ,es azt mondtak nem mindegy mien is a sorozatszama a vakumnak!egyertelmu h tiptroni automata valtonak mas mint a mechanikusnak..de az lenne a kerdesem, hogy ha van egy ugyan olyan auto 530d,sorozatszamok passzolnak csak az egyik sorozatszam utolso szama valtozo..az baj lehet?lehet valami gond ha kicserelem maga a vakumot es nem fog ugy mukodni?tudtok errol valamit?

ha asc-s akkor 055 ,ha dsc-s akkor 057 a fékrásegítő száma......ha kellene írj pü-t,tudok adni

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.12. 00:07

Sziasztok! Kérlek segítsetek! 97-es 528iA váltóm vacakol mostanában! A váltókar egyre nehezebben mozog a PRND állások között. Először elment az 5. fokozat, de steptronicba kapcsolva vette. Később tovább nehezedett és a visszajelző lámpák a kulisszán is késve változtak. Most elértem azt az állapotot, hogy P-ben már be se indul és a kulcsot is nehezen lehet kivenni. Ha N-be kapcsolom beindul, de elindulva szerintem csak a 2. fokozatba kapcsol, tovább nem. Lehetséges, hogy a kulisszával lenne probléma, esetleg a gyújtáskapcsolótól a kulisszához érkező bowdennel? Előre is köszönöm a segítséget!

Re: Fék, ill. váltó

2018.10.14. 12:00

Zse69 írta:Sziasztok! Kérlek segítsetek! 97-es 528iA váltóm vacakol mostanában! A váltókar egyre nehezebben mozog a PRND állások között. Először elment az 5. fokozat, de steptronicba kapcsolva vette. Később tovább nehezedett és a visszajelző lámpák a kulisszán is késve változtak. Most elértem azt az állapotot, hogy P-ben már be se indul és a kulcsot is nehezen lehet kivenni. Ha N-be kapcsolom beindul, de elindulva szerintem csak a 2. fokozatba kapcsol, tovább nem. Lehetséges, hogy a kulisszával lenne probléma, esetleg a gyújtáskapcsolótól a kulisszához érkező bowdennel? Előre is köszönöm a segítséget!

Ezt így látatlanban nem tudja megtippelni senki, hogy mi lehet. Lehet a bowden, de a pozíció kapcsoló elkoszolódása is vagy mindkettő. De lehet más kulissza probléma is.
Ez csak a szereldében lesz megválaszolva, vagy ha magad csinálod, akkor ugye a kulisszát, pozíció kapcsolót szétbontod és megpróbálod kideríteni.
Ha szervíz, akkor meg lehet szépen legombolnak: BMW-zgetünk? Automatázgatunk? ... Akkor fizetgessünk!
Sajnos. :neutral:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: Zse69
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2018.11.08. 22:48

Bandi1978 írta:
Zse69 írta:Sziasztok! Kérlek segítsetek! 97-es 528iA váltóm vacakol mostanában! A váltókar egyre nehezebben mozog a PRND állások között. Először elment az 5. fokozat, de steptronicba kapcsolva vette. Később tovább nehezedett és a visszajelző lámpák a kulisszán is késve változtak. Most elértem azt az állapotot, hogy P-ben már be se indul és a kulcsot is nehezen lehet kivenni. Ha N-be kapcsolom beindul, de elindulva szerintem csak a 2. fokozatba kapcsol, tovább nem. Lehetséges, hogy a kulisszával lenne probléma, esetleg a gyújtáskapcsolótól a kulisszához érkező bowdennel? Előre is köszönöm a segítséget!

Ezt így látatlanban nem tudja megtippelni senki, hogy mi lehet. Lehet a bowden, de a pozíció kapcsoló elkoszolódása is vagy mindkettő. De lehet más kulissza probléma is.
Ez csak a szereldében lesz megválaszolva, vagy ha magad csinálod, akkor ugye a kulisszát, pozíció kapcsolót szétbontod és megpróbálod kideríteni.
Ha szervíz, akkor meg lehet szépen legombolnak: BMW-zgetünk? Automatázgatunk? ... Akkor fizetgessünk!
Sajnos. :neutral:
Sziasztok! Megoldódott a probléma! A bal hátsó lengéscsillapító tányérja letört, így a rugó lecsúszott rajta. Ezáltal a bal hátulja az autónak lejjebb volt. Gondolom így feszülhetett a váltónál valami. Kicserélve tökéletesen működik. A kulissza szorulását a váltóba benyúló tengely berozsdázása okozta. Kicsit befújva folyékony zsírral megszűnt a szorulása.

Re: Fék, ill. váltó

2019.01.27. 12:35

Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!

Re: Fék, ill. váltó

2019.01.28. 17:23

lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!

Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha... ;)

Re: Fék, ill. váltó

2019.01.30. 15:30

Imco írta:
lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!

Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha... ;)

Szia!
Nem, direkt azzal kezdtem. Porszáraz minden, ill. a korábbi tulaj szintén felhívta rá a figyelmemet, hogy ezt figyeljem. Meg akkor rásegítés - tudtommal - egyáltalán nem lenne... A legújabb tippem, hogy vagy a csúszkák szorulnak, vagy magukat a féknyergeket kellene felújítani. Még vizsgálom...

Re: Fék, ill. váltó

2019.01.30. 17:11

lackosor6 írta:
Imco írta:
lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!

Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha... ;)

Szia!
Nem, direkt azzal kezdtem. Porszáraz minden, ill. a korábbi tulaj szintén felhívta rá a figyelmemet, hogy ezt figyeljem. Meg akkor rásegítés - tudtommal - egyáltalán nem lenne... A legújabb tippem, hogy vagy a csúszkák szorulnak, vagy magukat a féknyergeket kellene felújítani. Még vizsgálom...


Fékfolyadék mennyi idős?
Hozzászólás küldése

VigLink badge