* *
Pontos idő: 2018.10.20. 04:28

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1195 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 56, 57, 58, 59, 60  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.26. 10:46 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kbhont írta:
Sziasztok!
Rámegyek egy aknafedélre, vagy egy kátyújavításra és csilingelő hang hallatszik "szerintem hátulról"!
Enyhe féknyomással eltűnik ez a hang... Rossz utcában olyan mint egy rossz talicska!
Másik gondom ami talán ezzel nem függ össze, az az amikor enyhe lejtőn megállok és épp hogy mozog az autó akkor mintha hirtelen betapadna a betét...Tehát nem lehet finoman gurítani anélkül, hogy ne legyen ropogo hangja a betéteknek!
Egyébként nemrég volt komplett "betét-tárcsa" csere! ATE minden, de az előző szettel is meg voltak ezek a hibák!
A betéteken a rugók meg vannak!
Szerintetek?

Na, ez a "ropogás" engem is érdekelne, mert nálam ugyanez volt. Azóta kicseréltem egy rakás dolgot a futóművekben.
Pár métert gurult a gép az új fékekkel a cserék után (még nincs műszakiztatva a küszöbök miatt), de mintha ez a hang még mindig ott lenne. A fékek a nyergek és állványok kivételével teljesen újak, szintén ATE minden, még a folyadék is.
Rövidesen megyek vele többet, utána jobb lesz a rálátásom.
Nálam ez a hang olyan volt fékezés végén és induláskor, mint amikor két nagy gumitömböt összeszorítva eltolnak egymáson. Erős tapadó, ragadó, ropogó mélyközép hang, amit a kasztni felerősít.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.26. 12:24 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 62 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
kbhont írta:
Sziasztok!
Rámegyek egy aknafedélre, vagy egy kátyújavításra és csilingelő hang hallatszik "szerintem hátulról"!
Enyhe féknyomással eltűnik ez a hang... Rossz utcában olyan mint egy rossz talicska!
Másik gondom ami talán ezzel nem függ össze, az az amikor enyhe lejtőn megállok és épp hogy mozog az autó akkor mintha hirtelen betapadna a betét...Tehát nem lehet finoman gurítani anélkül, hogy ne legyen ropogo hangja a betéteknek!
Egyébként nemrég volt komplett "betét-tárcsa" csere! ATE minden, de az előző szettel is meg voltak ezek a hibák!
A betéteken a rugók meg vannak!
Szerintetek?

Na, ez a "ropogás" engem is érdekelne, mert nálam ugyanez volt. Azóta kicseréltem egy rakás dolgot a futóművekben.
Pár métert gurult a gép az új fékekkel a cserék után (még nincs műszakiztatva a küszöbök miatt), de mintha ez a hang még mindig ott lenne. A fékek a nyergek és állványok kivételével teljesen újak, szintén ATE minden, még a folyadék is.
Rövidesen megyek vele többet, utána jobb lesz a rálátásom.
Nálam ez a hang olyan volt fékezés végén és induláskor, mint amikor két nagy gumitömböt összeszorítva eltolnak egymáson. Erős tapadó, ragadó, ropogó mélyközép hang, amit a kasztni felerősít.


Kézifék?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.26. 13:29 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 983
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 48 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem, dehogy! Mi köze lenne a kéziféknek a hidraulikus fék ropogásához... :shock: :roll:
Én inkább valami kopásra gondolnék a féknyeregnél...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.26. 16:28 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 432
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 62 alkalommal
Kapott köszik: 74 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kbhont írta:
Nem, dehogy! Mi köze lenne a kéziféknek a hidraulikus fék ropogásához... :shock: :roll:
Én inkább valami kopásra gondolnék a féknyeregnél...


Pl. Levált a betét a pofáról.

Bizonyos típusoknál a fékbetét tartó rugónak elő van írva a cseréje.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.27. 08:54 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
kbhont írta:
Nem, dehogy! Mi köze lenne a kéziféknek a hidraulikus fék ropogásához... :shock: :roll:
Én inkább valami kopásra gondolnék a féknyeregnél...


Pl. Levált a betét a pofáról.

Bizonyos típusoknál a fékbetét tartó rugónak elő van írva a cseréje.

Nekem is valami általános kopás vagy öregedés, vetemedés lehetősége a gondolatom.
A fékek összerakásánál minden szükséges helyre ment a fékpaszta, a nyeregrögzítő rugókra is, pofák alá is, pofák felfekvő kampóira is, amik futnak a nyergen és az állványon.
Amikor a kézifék bowdeneket telepítettem, a hardy-tárcsát is megnéztem, mert még arra is gyanakodtam, de nincs szétnyíródva.
A hang egyértelműen a kerekek alól jön.
Menet közben való fékezésnél nincs jelen, mondjuk 50-ről lassítok 20-ra, csak a megállás utolsó pillanatában és az indulás első pillanatában.
A váltót "N"-be téve lejtőn gurulásnál is jelen van, ezért a hajtáslánc talán kizárható.

Az új alkatrészekkel néhány nap múlva lesz tapasztalatom, kíváncsi vagyok.
További észrevétel, hogy mosás után, amikor leöblítettem a fékeket is, akkor pár km-en keresztül nem jelentkezett a zaj!

Nem ez a hang:
https://www.youtube.com/watch?v=XBwXm1af1iE

Hanem ilyen (az egyszerű mikrofonok miatt nem adja vissza hitelesen, de mélyebb a hang):
https://www.youtube.com/watch?v=ZGJbVVn1DgI
https://www.youtube.com/watch?v=sQtRmV2I46k
https://www.youtube.com/watch?v=xvU46BTOWJo
https://www.youtube.com/watch?v=qjvBqN_B1y4
https://www.youtube.com/watch?v=Jn_5KnL9Fk8


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.27. 12:35 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.11. 00:00
Hozzászólások: 983
Tartózkodási hely: Balatonkenese
Adott köszi: 48 alkalommal
Kapott köszik: 19 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M62 / 540
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Na nálam ez így néz ki...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=mqxgrrsiSN0[/youtube]


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kbhont az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.28. 07:12 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
kbhont írta:

Igen, ez az, amiket linkeltem, azoknak egy variánsa, felteszem ugyanaz a jelenség okozhatja.
Látom ott is rendesen fel van pasztázva minden pedig.
Rejtély.
Leglassabb forgásnál fordul elő, tapadáshangnak tűnik, mintha a megváltozott mértani tényezők miatt alakulna ki rezonancia...
De nemsoká többet tudunk erről remélem.
Bár van itt olyan kolléga aki biztosan találkozott már nem egy ilyennel...
:neutral:

Frissítés:
Az egyik figura azt írja valahol Amerikában, hogy Ő a féknyergek dugattyúinak gumitömítéseit cserélte ki és megoldódott a probléma.
Végül is ha így van, akkor a geometriai felvetés is igaz lehet, mert ha elöregszik a dugattyú gumitömítése az félre húzhatja a nyomás hatására a dugattyú(k) irányszögét, ami miatt az rányomódhat a ferdesége miatt a nyereg dugattyúcsészéjének a falára...
:roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: NagySándor
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.28. 13:15 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.09.30. 09:34
Hozzászólások: 58
Adott köszi: 3 alkalommal
Kapott köszik: 10 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: m52b28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ez a hang nekem is megvan mindkét kocsin, az automatáknál a megállás előtti pillanatban hallható, mert ugye kúszna tovább, ha üresbe teszem fékezéskor akkor semmi hangja. 15-20 fékeztés után nagyjából meg is szűnik, de ha nagyon finoman engedem fel a féket akkor nyikorog utána is, a kasztni erősít is rajta. Vadiúj tárcsa + betétnél is csinálja, tehát ez a dugattyú gumitömítés racionálisan hangzik, meg is próbálom hamarosan, mert más nem nagyon lehet és nagyon csöves fíling így :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek awh az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.28. 14:03 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 86 alkalommal
Kapott köszik: 36 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
kbhont írta:

Igen, ez az, amiket linkeltem, azoknak egy variánsa, felteszem ugyanaz a jelenség okozhatja.
Látom ott is rendesen fel van pasztázva minden pedig.
Rejtély.
Leglassabb forgásnál fordul elő, tapadáshangnak tűnik, mintha a megváltozott mértani tényezők miatt alakulna ki rezonancia...
De nemsoká többet tudunk erről remélem.
Bár van itt olyan kolléga aki biztosan találkozott már nem egy ilyennel...
:neutral:

Frissítés:
Az egyik figura azt írja valahol Amerikában, hogy Ő a féknyergek dugattyúinak gumitömítéseit cserélte ki és megoldódott a probléma.
Végül is ha így van, akkor a geometriai felvetés is igaz lehet, mert ha elöregszik a dugattyú gumitömítése az félre húzhatja a nyomás hatására a dugattyú(k) irányszögét, ami miatt az rányomódhat a ferdesége miatt a nyereg dugattyúcsészéjének a falára...
:roll:


Azt olvastam korábban, hogy a BMW amúgy is érzékeny a fékpofák minőségére. Én drágábbat vettem annó, de mégis egy az egyben ugyanez a jelenség nálam is. Gondoltam most már megvárom még ezek elkopnak és utána teljes tárcsa és nyereg cserét csinálok, hátha megoldja.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagySándor az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 07:09 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
awh írta:
Ez a hang nekem is megvan mindkét kocsin, az automatáknál a megállás előtti pillanatban hallható, mert ugye kúszna tovább, ha üresbe teszem fékezéskor akkor semmi hangja. 15-20 fékeztés után nagyjából meg is szűnik, de ha nagyon finoman engedem fel a féket akkor nyikorog utána is, a kasztni erősít is rajta. Vadiúj tárcsa + betétnél is csinálja, tehát ez a dugattyú gumitömítés racionálisan hangzik, meg is próbálom hamarosan, mert más nem nagyon lehet és nagyon csöves fíling így :D

Így, ahogy mondod. Megállsz a lámpánál és egy hatalmas zaj kíséri, egyből jönnek a sztereotíp gondolatok a többi közlekedő részéről...
Meg zavaró annak aki odafigyel a kocsijára.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 07:17 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 343
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 270 alkalommal
Kapott köszik: 71 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagySándor írta:
Azt olvastam korábban, hogy a BMW amúgy is érzékeny a fékpofák minőségére. Én drágábbat vettem annó, de mégis egy az egyben ugyanez a jelenség nálam is. Gondoltam most már megvárom még ezek elkopnak és utána teljes tárcsa és nyereg cserét csinálok, hátha megoldja.

Nyeregben bontottra gondolsz? Mert a gyári új, árban vetekszik az utángyártott sport verziókkal, amik túlszárnyalhatják azt.
90e. körül van egy első gyári új, csak nyereg, dugattyúval. A bontott meg ki tudja mit élt meg. Mondjuk egy igen masszív darab fémtömb még a hátsó is, az első meg főleg.
Ha ma minden jól megy kipróbálom hosszabb időintervallumban az enyémet és rájöhetünk igaz lehet-e a teória a tömítőgyűrűvel...
Rettentő kíváncsi vagyok.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 08:50 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 167
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 86 alkalommal
Kapott köszik: 36 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
NagySándor írta:
Azt olvastam korábban, hogy a BMW amúgy is érzékeny a fékpofák minőségére. Én drágábbat vettem annó, de mégis egy az egyben ugyanez a jelenség nálam is. Gondoltam most már megvárom még ezek elkopnak és utána teljes tárcsa és nyereg cserét csinálok, hátha megoldja.

Nyeregben bontottra gondolsz? Mert a gyári új, árban vetekszik az utángyártott sport verziókkal, amik túlszárnyalhatják azt.
90e. körül van egy első gyári új, csak nyereg, dugattyúval. A bontott meg ki tudja mit élt meg. Mondjuk egy igen masszív darab fémtömb még a hátsó is, az első meg főleg.
Ha ma minden jól megy kipróbálom hosszabb időintervallumban az enyémet és rájöhetünk igaz lehet-e a teória a tömítőgyűrűvel...
Rettentő kíváncsi vagyok.


Bontottat nem veszek, de igazábol még nem is aktuális. Előbb megvárom még ezek a pofák elkopnak. Majd írd meg a tapasztalatot, kíváncsian várom! :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 10:19 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.03.13. 17:28
Hozzászólások: 38
Adott köszi: 5 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.29. 20:42 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.29. 01:00
Hozzászólások: 204
Tartózkodási hely: Veszprém megye
Adott köszi: 90 alkalommal
Kapott köszik: 56 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528i
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Heló
Keresd itt a fórumon Muhaatit,őt jó szívvel ajánlom.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.30. 10:58 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.03.13. 17:28
Hozzászólások: 38
Adott köszi: 5 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lacir1 írta:
Heló
Keresd itt a fórumon Muhaatit,őt jó szívvel ajánlom.



Köszi!
Hívtam, de ő automatával nem foglalkozik!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.30. 19:49 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2200
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Csubakka2000 írta:
Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Váltótartó bak milyen állapotnak örvend?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.08.31. 08:18 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.03.13. 17:28
Hozzászólások: 38
Adott köszi: 5 alkalommal
Kapott köszik: 4 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:
Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Váltótartó bak milyen állapotnak örvend?




Ez remek kérdés, sajnos nem tudom. Nemrég volt átvizsgáláson, váltóolajcsere, stb, nem hívta fel a szerelő a figyelmet, azonban azt nem tudom, hogy ilyet egyáltalán megnézett-e. Folyamatosan kutakodom, telefonálgatok, és így látatlanban a tünetek alapján az úgynevezett wandlert tartják szükségesnek felújítani. Lehet igazuk van, de persze nem 100%, azért keresek itt olyat, akinek esetleg az enyémhez hasonlót produkált az autója. Én sem vagyok meggyőződbe teljesen, hogy ekkora felújítás kellene, amikor az összes előremenet fokozat vajpuha és finom, és csak egy R állásba kapcsolás után rázkódik be, amit jelentősen kevesebbet használok nyilván, mint az előre fokozatokat.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.09.01. 11:55 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 185
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:
Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Váltótartó bak milyen állapotnak örvend?

Én a motortartó bakokat is megnézném, főleg a balost.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.09.01. 15:45 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2200
Adott köszi: 416 alkalommal
Kapott köszik: 440 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:
Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Váltótartó bak milyen állapotnak örvend?

Én a motortartó bakokat is megnézném, főleg a balost.


Én azt csak akkor, hogyha gyorsításkor remegés érezhető a pedálokon és a kormányon. Ettől függetlenül, ha már meg van emelve, akkor értelem szerűen érdemes megnézni mindent.

Biztos, hogy nem a wandlernek van baja. :D :D Vak vezet világtalant kategória.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2018.09.01. 23:37 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5671
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 812 alkalommal
Kapott köszik: 1808 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 645ci/650i
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
Csubakka2000 írta:
Sziasztok!
A problémám biztos nem egyedi és biztos volt már téma korábban, így hogy ne kelljen újra leírni mindent, nagy segítség az is, ha megmondjátok, kb mikor, melyik évben lehetett téma ha valaki emlékszik és akkor én visszaolvasok.

Autóm: 2001-es, 530D automata (Facelift), 286 ezer km-nél járok (100% valós)

Váltómmal a hetekben tűnt fel az, hogy (főleg hidegen), amikor rükvercbe beteszem, beremeg az egész autó, főleg, amikor még nyomva tartom a féket és nem engedem elindulni. Ha elindul, akkor ez mérsékelt lesz. Ha sokat megyek vele, és bemelegszik, akkor nem produkálta, vagy legalábbis nem annyira észrevehető módon. Előre fele semmi gond, sőt, olyan gyönyörűen vált, úgy úszik finoman egyik sebességből a másikba, hogy szinte elsírom magam örömömben. Semmi rántás, szinte észre sem veszem, tényleg álomszerű, tök alacsonyan is el tud váltani, de ha kell gyorsan dobálja vissza a sebességeket gyorsításnál. Egyedül rükvercnél produkálja ezt a nem túl szimpatikus jelenséget. Csináltunk egy váltóolajcserét, szűrővel, hátha megoldja a problémát. Sajnos nem ez volt a baja. Én nagyon kis lábú vagyok, nem hajtom, teljesítménye ellenére kifejezetten a lassú, kellemes autózás híve vagyok, szóval széthajtva, kínozva nem volt, 6 éve van nálam, de 4 éves kora óta látókörömben egy talán nálam is gondosabb gazdánál.
Vagy egyszerűen ennyit tudnak kb felújítás nélkül?
Illetve érdekelne olyan szerelő, aki ért hozzá és jó szívvel ajánlanátok.

Köszönöm a segítséget!


Váltótartó bak milyen állapotnak örvend?

Én a motortartó bakokat is megnézném, főleg a balost.


Én azt csak akkor, hogyha gyorsításkor remegés érezhető a pedálokon és a kormányon. Ettől függetlenül, ha már meg van emelve, akkor értelem szerűen érdemes megnézni mindent.

Biztos, hogy nem a wandlernek van baja. :D :D Vak vezet világtalant kategória.

Ha nem volt még cserélve: A jobbos, ha nem csepeg rá a turbóból az olaj és nyílt ki mint a tubarózsa, minimum be van rogyva, hogy a felső rögzítőcsavar fejére nem megy rá a 16-os kulcs, de rendszerint le van szakadva a teteje. Balos teteje csak szimplán leszakad és sumákol mintha mi sem történt volna. Koccanásnál megy előre a motor, törik a karter a bölcsőnél. És egyikben, vagy mindkettőben szökik a vákuum! :facepalm: :D :mrgreen:

_________________
Ha esetleg alkatrész kellene, kattanj ide...www.kekfeher.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1195 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 56, 57, 58, 59, 60  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator