Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Fék, ill. váltó

2016.09.12. 07:44

attila94 írta:
waresz írta:
Xjanchi írta:
Zo78 írta:
Xjanchi írta:Helló Mindenki !
Kettőstömegű kérdés:
A 20i -t a realoem szerint 2 félével gyártották: 228mm és 240mm.
Az évjáratom és típusom beállításánál is hozza mindkettőt. Ezek szerint cserélhető ?

:roll:


20i-28i, 228 mm.
30i, 240 mm.

Illetve a kuplungom vadi uj 228 , akkor szted ossze lehet tenni a 240 kettos tomeguvel ?
Thx
J

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Az szép mutatvány. Én is találtam már barkasban 180as wartburg kuplungtárcsát a 200as helyett, de az nem ez a kategória. :D Amúgy ha már suszterolsz, a kérdésedre a válasz, igen. De most tényleg veszel egy 240es kettős tömegűt bontva, szerkezettel, és a bontott tárcsát otthagyod, azzal a szöveggel, hogy: "köszi, nem kell, van egy új 228as-om" És az önbeálló szerkezetet, hogy állítod be? Mert az ugye a tárcsacsere alap velejárója. Szerintem ha nincs szerszámozottságod, szépen szerelj be egy komplett összetartozó(!!!) jó állapotú bontott szettet egy új kinyomócsapággyal. Csapágybol LUK A márka, ahogy minden másból is. A többi felejtős.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről


Nem kötözködésből, de nekem 1996-os autóhoz hagyományos, önbeálló nélküli kuplungszerkezetet hoz a realoem.
Arra meg még mindig kíváncsi vagyok, hogy a kéttömegűt az állapota miatt cserélitek benzinesben vagy kötelező?

Nekem az elozo beszart, kerrego hangja volt majdnem mintha nyeles tengely szolt volna a valtoban de a kettostomegu volt. A mostani meg jo de tolatasnal , van egy kis hangja meg 1es araszolasnal furan viselkedik.nem lehet finoman kezelni az autot.

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Re: Fék, ill. váltó

2016.09.12. 07:46

attila94 írta:
waresz írta:
Xjanchi írta:
Zo78 írta:
Xjanchi írta:Helló Mindenki !
Kettőstömegű kérdés:
A 20i -t a realoem szerint 2 félével gyártották: 228mm és 240mm.
Az évjáratom és típusom beállításánál is hozza mindkettőt. Ezek szerint cserélhető ?

:roll:


20i-28i, 228 mm.
30i, 240 mm.

Illetve a kuplungom vadi uj 228 , akkor szted ossze lehet tenni a 240 kettos tomeguvel ?
Thx
J

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Az szép mutatvány. Én is találtam már barkasban 180as wartburg kuplungtárcsát a 200as helyett, de az nem ez a kategória. :D Amúgy ha már suszterolsz, a kérdésedre a válasz, igen. De most tényleg veszel egy 240es kettős tömegűt bontva, szerkezettel, és a bontott tárcsát otthagyod, azzal a szöveggel, hogy: "köszi, nem kell, van egy új 228as-om" És az önbeálló szerkezetet, hogy állítod be? Mert az ugye a tárcsacsere alap velejárója. Szerintem ha nincs szerszámozottságod, szépen szerelj be egy komplett összetartozó(!!!) jó állapotú bontott szettet egy új kinyomócsapággyal. Csapágybol LUK A márka, ahogy minden másból is. A többi felejtős.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről


Nem kötözködésből, de nekem 1996-os autóhoz hagyományos, önbeálló nélküli kuplungszerkezetet hoz a realoem.
Arra meg még mindig kíváncsi vagyok, hogy a kéttömegűt az állapota miatt cserélitek benzinesben vagy kötelező?

Kettőstömegűt elvileg cserélni kéne a kuplunggal. De ha rákeresel,(youtube) akkor van egy vizsgálati módszer rá, amivel elég jól meg lehet határozni, hogy jó-e még.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Re: Fék, ill. váltó

2016.09.12. 07:47

Xjanchi írta:
attila94 írta:
waresz írta:
Xjanchi írta:
Zo78 írta:[quote="Xjanchi"]Helló Mindenki !
Kettőstömegű kérdés:
A 20i -t a realoem szerint 2 félével gyártották: 228mm és 240mm.
Az évjáratom és típusom beállításánál is hozza mindkettőt. Ezek szerint cserélhető ?

:roll:


20i-28i, 228 mm.
30i, 240 mm.

Illetve a kuplungom vadi uj 228 , akkor szted ossze lehet tenni a 240 kettos tomeguvel ?
Thx
J

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Az szép mutatvány. Én is találtam már barkasban 180as wartburg kuplungtárcsát a 200as helyett, de az nem ez a kategória. :D Amúgy ha már suszterolsz, a kérdésedre a válasz, igen. De most tényleg veszel egy 240es kettős tömegűt bontva, szerkezettel, és a bontott tárcsát otthagyod, azzal a szöveggel, hogy: "köszi, nem kell, van egy új 228as-om" És az önbeálló szerkezetet, hogy állítod be? Mert az ugye a tárcsacsere alap velejárója. Szerintem ha nincs szerszámozottságod, szépen szerelj be egy komplett összetartozó(!!!) jó állapotú bontott szettet egy új kinyomócsapággyal. Csapágybol LUK A márka, ahogy minden másból is. A többi felejtős.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről


Nem kötözködésből, de nekem 1996-os autóhoz hagyományos, önbeálló nélküli kuplungszerkezetet hoz a realoem.
Arra meg még mindig kíváncsi vagyok, hogy a kéttömegűt az állapota miatt cserélitek benzinesben vagy kötelező?

Nekem az elozo beszart, kerrego hangja volt majdnem mintha nyeles tengely szolt volna a valtoban de a kettostomegu volt. A mostani meg jo de tolatasnal , van egy kis hangja meg 1es araszolasnal furan viselkedik.nem lehet finoman kezelni az autot.

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről[/quote]
Akkor neked nem a kettőstömegűd szar.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Re: Fék, ill. váltó

2016.09.12. 08:15

waresz írta:
Xjanchi írta:
attila94 írta:
waresz írta:
Xjanchi írta:[quote="Zo78"][quote="Xjanchi"]Helló Mindenki !
Kettőstömegű kérdés:
A 20i -t a realoem szerint 2 félével gyártották: 228mm és 240mm.
Az évjáratom és típusom beállításánál is hozza mindkettőt. Ezek szerint cserélhető ?

:roll:


20i-28i, 228 mm.
30i, 240 mm.

Illetve a kuplungom vadi uj 228 , akkor szted ossze lehet tenni a 240 kettos tomeguvel ?
Thx
J

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Az szép mutatvány. Én is találtam már barkasban 180as wartburg kuplungtárcsát a 200as helyett, de az nem ez a kategória. :D Amúgy ha már suszterolsz, a kérdésedre a válasz, igen. De most tényleg veszel egy 240es kettős tömegűt bontva, szerkezettel, és a bontott tárcsát otthagyod, azzal a szöveggel, hogy: "köszi, nem kell, van egy új 228as-om" És az önbeálló szerkezetet, hogy állítod be? Mert az ugye a tárcsacsere alap velejárója. Szerintem ha nincs szerszámozottságod, szépen szerelj be egy komplett összetartozó(!!!) jó állapotú bontott szettet egy új kinyomócsapággyal. Csapágybol LUK A márka, ahogy minden másból is. A többi felejtős.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről


Nem kötözködésből, de nekem 1996-os autóhoz hagyományos, önbeálló nélküli kuplungszerkezetet hoz a realoem.
Arra meg még mindig kíváncsi vagyok, hogy a kéttömegűt az állapota miatt cserélitek benzinesben vagy kötelező?

Nekem az elozo beszart, kerrego hangja volt majdnem mintha nyeles tengely szolt volna a valtoban de a kettostomegu volt. A mostani meg jo de tolatasnal , van egy kis hangja meg 1es araszolasnal furan viselkedik.nem lehet finoman kezelni az autot.

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről[/quote]
Akkor neked nem a kettőstömegűd szar.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről[/quote]
Masra nem tudok gondolni. :/
Hardy cserelve , kardan nem latszik rossznak. Difinek lehet koze ?

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Re: Fék, ill. váltó

2016.09.12. 09:08

Xjanchi írta:
waresz írta:
Xjanchi írta:
attila94 írta:
waresz írta:[quote="Xjanchi"][quote="Zo78"][quote="Xjanchi"]Helló Mindenki !
Kettőstömegű kérdés:
A 20i -t a realoem szerint 2 félével gyártották: 228mm és 240mm.
Az évjáratom és típusom beállításánál is hozza mindkettőt. Ezek szerint cserélhető ?

:roll:


20i-28i, 228 mm.
30i, 240 mm.

Illetve a kuplungom vadi uj 228 , akkor szted ossze lehet tenni a 240 kettos tomeguvel ?
Thx
J

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről

Az szép mutatvány. Én is találtam már barkasban 180as wartburg kuplungtárcsát a 200as helyett, de az nem ez a kategória. :D Amúgy ha már suszterolsz, a kérdésedre a válasz, igen. De most tényleg veszel egy 240es kettős tömegűt bontva, szerkezettel, és a bontott tárcsát otthagyod, azzal a szöveggel, hogy: "köszi, nem kell, van egy új 228as-om" És az önbeálló szerkezetet, hogy állítod be? Mert az ugye a tárcsacsere alap velejárója. Szerintem ha nincs szerszámozottságod, szépen szerelj be egy komplett összetartozó(!!!) jó állapotú bontott szettet egy új kinyomócsapággyal. Csapágybol LUK A márka, ahogy minden másból is. A többi felejtős.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről


Nem kötözködésből, de nekem 1996-os autóhoz hagyományos, önbeálló nélküli kuplungszerkezetet hoz a realoem.
Arra meg még mindig kíváncsi vagyok, hogy a kéttömegűt az állapota miatt cserélitek benzinesben vagy kötelező?

Nekem az elozo beszart, kerrego hangja volt majdnem mintha nyeles tengely szolt volna a valtoban de a kettostomegu volt. A mostani meg jo de tolatasnal , van egy kis hangja meg 1es araszolasnal furan viselkedik.nem lehet finoman kezelni az autot.

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről[/quote]
Akkor neked nem a kettőstömegűd szar.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről[/quote]
Masra nem tudok gondolni. :/
Hardy cserelve , kardan nem latszik rossznak. Difinek lehet koze ?

Tapatalkkal küldve az én Lenovo S898t eszközömről[/quote]
Motorbak-váltóbak, difibakok. Amúgy meg lehet hogy a motor falslevegős, azért nem tudsz vele lassan araszolni. Fulladozik kis gázon.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről

Ezt a hozzászólást a szerzőnek waresz az itt látható tagok köszönték meg: Xjanchi
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.15. 19:47

bendegúz írta:Sziasztok!
Használt illetve használ valaki ATE Power disc tárcsát? Ha igen mi a vélemény?
Vagy inkább a lyuggatott Zimmermann sport?

Nekem lyuggatott Zimmermann van. Nincs vele bajom most van rajta a második garnitura betét.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Ezt a hozzászólást a szerzőnek admin az itt látható tagok köszönték meg: muhaati
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.15. 20:12

admin írta:
bendegúz írta:Sziasztok!
Használt illetve használ valaki ATE Power disc tárcsát? Ha igen mi a vélemény?
Vagy inkább a lyuggatott Zimmermann sport?

Nekem lyuggatott Zimmermann van. Nincs vele bajom most van rajta a második garnitura betét.


Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Akkor az a tárcsa már jó régi lehet! :nyelves: :nyelves: :nyelves:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: admin
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.15. 20:29

bendegúz írta:Sziasztok!
Használt illetve használ valaki ATE Power disc tárcsát? Ha igen mi a vélemény?
Vagy inkább a lyuggatott Zimmermann sport?

Haverom kocsijára (Saab 95 2.3 Turbo Aero) 2 hónap leforgása alatt 2 pár powerdiscet tettem fel. Mindkét pár felhullámosodott. Tettünk rá gyárit, azzal nem volt gond.
Powerdiscet mellőzném.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: 2 bendegúz, Szkubi-ka
Értékelés: 9.52%

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.15. 21:01

hamoriarpi írta:
bendegúz írta:Sziasztok!
Használt illetve használ valaki ATE Power disc tárcsát? Ha igen mi a vélemény?
Vagy inkább a lyuggatott Zimmermann sport?

Haverom kocsijára (Saab 95 2.3 Turbo Aero) 2 hónap leforgása alatt 2 pár powerdiscet tettem fel. Mindkét pár felhullámosodott. Tettünk rá gyárit, azzal nem volt gond.
Powerdiscet mellőzném.

Én a sima Zimmermann tárcsa- és betét szett mellett döntöttem, nem bántam meg. Vagy Te mindenféle képpen akarsz lyukacskákat, vagy barázdákat a fékedbe? :roll:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atesz155 az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.15. 21:16

hamoriarpi írta:
bendegúz írta:Sziasztok!
Használt illetve használ valaki ATE Power disc tárcsát? Ha igen mi a vélemény?
Vagy inkább a lyuggatott Zimmermann sport?

Haverom kocsijára (Saab 95 2.3 Turbo Aero) 2 hónap leforgása alatt 2 pár powerdiscet tettem fel. Mindkét pár felhullámosodott. Tettünk rá gyárit, azzal nem volt gond.
Powerdiscet mellőzném.

lehet több helyen gyártják,itthon made in potyolínó,ebayról németből dzsermany.persze itt már semmi se biztos.

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.15. 21:44

Egy ilyet azért szívesen látnék a felnik mögött:

Kép

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.16. 17:39

atesz155 írta:
hamoriarpi írta:
bendegúz írta:Sziasztok!
Használt illetve használ valaki ATE Power disc tárcsát? Ha igen mi a vélemény?
Vagy inkább a lyuggatott Zimmermann sport?

Haverom kocsijára (Saab 95 2.3 Turbo Aero) 2 hónap leforgása alatt 2 pár powerdiscet tettem fel. Mindkét pár felhullámosodott. Tettünk rá gyárit, azzal nem volt gond.
Powerdiscet mellőzném.

Én a sima Zimmermann tárcsa- és betét szett mellett döntöttem, nem bántam meg. Vagy Te mindenféle képpen akarsz lyukacskákat, vagy barázdákat a fékedbe? :roll:

Már megvettem a Zimmermann sportot. Lesz ami lesz!

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.23. 15:25

Hali!
Váltócsere lesz a kocsin, mert az egyest kidobálja ha olyan kedve van (523i kézi).
A donor egy szintén 23-as de egy vanososról lenne, ami állítólag ugyanaz.
Ha már váltó csere lesz akkor kuplungot is cserélek, meg a másik váltóban olajat.
A kérdés az lenne, hogy az olajnak csak a specifikációja számít , vagy csak gyári olaj menjen bele és mennyi kell bele?
Illetve kuplung cserénél mit kell, illetve érdemes még kicserélni?
Köszi

Re: Fék, ill. váltó

2016.10.24. 10:18

WASPZotya írta:Hali!
Váltócsere lesz a kocsin, mert az egyest kidobálja ha olyan kedve van (523i kézi).
A donor egy szintén 23-as de egy vanososról lenne, ami állítólag ugyanaz.
Ha már váltó csere lesz akkor kuplungot is cserélek, meg a másik váltóban olajat.
A kérdés az lenne, hogy az olajnak csak a specifikációja számít , vagy csak gyári olaj menjen bele és mennyi kell bele?
Illetve kuplung cserénél mit kell, illetve érdemes még kicserélni?
Köszi


Én váltótartó bakot cserélnék, és felújítanám a kéziváltó kulisszáját meg minden ami mozog arrafele. "ha már lent van"

Nem tudom melyik váltó van benne pontosan, de 528i-be 2 fajta ZF váltó létezett arra kell figyelni hogy létezik ATF-es is meg "sima" is. Márkát nem mondok, ennyire nem értek hozzá.

Re: Fék, ill. váltó

2016.11.06. 08:56

A hátsó fékkopásjelző 545 vagy 1100 mm hosszú?

Tapatalk

Re: Fék, ill. váltó

2016.11.06. 09:02

barbrady írta:A hátsó fékkopásjelző 545 vagy 1100 mm hosszú?

Tapatalk

1100mm :franko:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: barbrady
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2016.11.06. 13:00

bendegúz írta:
barbrady írta:A hátsó fékkopásjelző 545 vagy 1100 mm hosszú?

Tapatalk

1100mm :franko:


Sedan: 545, Touring: 1100.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek muhaati az itt látható tagok köszönték meg: barbrady
Értékelés: 4.76%

Re: Fék, ill. váltó

2016.11.08. 20:51

Kézi váltóba milyen olajat ajánlotok MTF-LT1 van a címkén, illetve mennyi kell bele?
Köszi

Re: Fék, ill. váltó

2016.11.15. 01:26

Egy ideje felfigyeltem, hogy a fékezésnél a lassulás mintha nem lenne mindig egyenletes. Ugyanolyan fékpedál-állásnál ütemesen és felváltva erősebben-gyengébben lassul az autó. Elkezdtem vizsgálódni, de egyelőre nem jutottam semmi konkrétra. A tapasztalataim a következők:

– Az első amire gondoltam, hogy hullámosra kopott valamelyik féktárcsa. A kormányon amúgy nem éreztem rázkódást, de gondoltam attól még a hátsók lehetnek A kerekeket egyesével megemeltem és megforgattam, nem tapasztalható szorulás egyiknél sem.
– Ami érdekes, hogy a bal hátsó kereket jóval nehezebb forgatni, mint a többit, főleg hátrafelé. A féknyereg leszerelésével is változatlan a helyzet. Kézifék nem zavarhat be, mert jelenleg ki van szerelve.
– Akár a jobb, akár a bal kerék van felemelve, a kereket előre-hátra gyorsan forgatva fémes pendülő hang jön a diffi környékéről (hátsó kardánkereszt?), illetve előrébb, a váltó környékéről tompább, talán gumis puffanás (hardy tárcsa?). A kardánnak a váltónál van minimális axiális holtjátéka, az normális dolog?
– Egyik hátsó kerék lent, a másik felemelve, motor jár. D-be kapcsolva és a fék felengedésekor és a kerék forgásának kezdetekor minden Ok, de mikor a fékkel lefékezem, mielőtt megállna beremeg az egész autó. Aztán ha a váltót R-be kapcsolom, akkor pont fordítva: a fék felengedésekor és a kerék forgásának kezdetekor az egész autó beremeg, a lefékezésekor semmi. Akár a bal, akár a jobb kerék van felemelve ugyanezt csinálja.

Pár egyéb infó:
– Motortartó bak nemrég volt cserélve a bal, az ki volt szakadva, a jobbnak nincs baja (legalábbis szemrevételezéssel).
– Vannak olyan sebességtartományok 100 felett, ahol érezni hogy az egész kaszni enyhén rezonál.
– Kerékcsapágy hibára utaló hangot, illetve diffibúgást nem hallok.

Szerintetek a tapasztalt dolgok mennyire függnek össze? Ti miként folytatnátok a helyemben?

Re: Fék, ill. váltó

2016.11.15. 09:34

bzsoltie írta:Egy ideje felfigyeltem, hogy a fékezésnél a lassulás mintha nem lenne mindig egyenletes. Ugyanolyan fékpedál-állásnál ütemesen és felváltva erősebben-gyengébben lassul az autó. Elkezdtem vizsgálódni, de egyelőre nem jutottam semmi konkrétra. A tapasztalataim a következők:

– Az első amire gondoltam, hogy hullámosra kopott valamelyik féktárcsa. A kormányon amúgy nem éreztem rázkódást, de gondoltam attól még a hátsók lehetnek A kerekeket egyesével megemeltem és megforgattam, nem tapasztalható szorulás egyiknél sem.
– Ami érdekes, hogy a bal hátsó kereket jóval nehezebb forgatni, mint a többit, főleg hátrafelé. A féknyereg leszerelésével is változatlan a helyzet. Kézifék nem zavarhat be, mert jelenleg ki van szerelve.
– Akár a jobb, akár a bal kerék van felemelve, a kereket előre-hátra gyorsan forgatva fémes pendülő hang jön a diffi környékéről (hátsó kardánkereszt?), illetve előrébb, a váltó környékéről tompább, talán gumis puffanás (hardy tárcsa?). A kardánnak a váltónál van minimális axiális holtjátéka, az normális dolog?
– Egyik hátsó kerék lent, a másik felemelve, motor jár. D-be kapcsolva és a fék felengedésekor és a kerék forgásának kezdetekor minden Ok, de mikor a fékkel lefékezem, mielőtt megállna beremeg az egész autó. Aztán ha a váltót R-be kapcsolom, akkor pont fordítva: a fék felengedésekor és a kerék forgásának kezdetekor az egész autó beremeg, a lefékezésekor semmi. Akár a bal, akár a jobb kerék van felemelve ugyanezt csinálja.

Pár egyéb infó:
– Motortartó bak nemrég volt cserélve a bal, az ki volt szakadva, a jobbnak nincs baja (legalábbis szemrevételezéssel).
– Vannak olyan sebességtartományok 100 felett, ahol érezni hogy az egész kaszni enyhén rezonál.
– Kerékcsapágy hibára utaló hangot, illetve diffibúgást nem hallok.

Szerintetek a tapasztalt dolgok mennyire függnek össze? Ti miként folytatnátok a helyemben?

Kösd le a kardánt, aztán próbáld meg úgy. Legalább azt is átnézed. Remegés gyakran van kardánhibától.

Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
Hozzászólás küldése

VigLink badge