Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Fék, ill. váltó

2006.07.21. 18:56

Sziasztok!
Saját kérdésemre a válasz, nem tudtam, hogy miért lehet, hogy néha a coputer fékhibát jelez majd eltünik a hiba. Ma kiderült, hogy a fékkopást jelzőt nem cserélte ki a tisztelt engem megelőző tulaj, hanem félrefordítva szigetelőszalaggal rögzítette, ami persze már kh-s volt. Egyébként úgy vettem az autót, hogy félév garanciával hirdették, de csak hirdették.........
szerencsére a betétek még jók!
Más téma.
Azt hallottam, hogy az 530DA-ban az autómata váltó midig, előbb vagy utóbb tönkremegy, mert a váltó 370Nm-es a motor meg 410Nm. Szerintetek ez igaz?
Ilyen bénák lennének a bajorok?
Üdv

Re: Fék, ill. váltó

2006.07.21. 22:41

Csabesz írta:Sziasztok!
Saját kérdésemre a válasz, nem tudtam, hogy miért lehet, hogy néha a coputer fékhibát jelez majd eltünik a hiba. Ma kiderült, hogy a fékkopást jelzőt nem cserélte ki a tisztelt engem megelőző tulaj, hanem félrefordítva szigetelőszalaggal rögzítette, ami persze már kh-s volt. Egyébként úgy vettem az autót, hogy félév garanciával hirdették, de csak hirdették.........
szerencsére a betétek még jók!
Más téma.
Azt hallottam, hogy az 530DA-ban az autómata váltó midig, előbb vagy utóbb tönkremegy, mert a váltó 370Nm-es a motor meg 410Nm. Szerintetek ez igaz?
Ilyen bénák lennének a bajorok?
Üdv


Hi,
Én nem vagyok ugyan váltó szakértő, de ezt képtelenségnek tartom. Mérnöki szempontból felültervezni szoktak valamit nem alultervezni. Egyébként a gyár nem engedné meg ezt a blamázst magának. Ha jól tudom ZF váltója van?

Sepi


Sepi

2006.07.23. 16:13

Biztos nem lesz baj a váltóval, ha nem taposod neki nagyon! Szerintem még 1 csiptuningot is simán bír, de erről olvashatsz bővebben valamelyik fórumban!

2006.08.05. 22:10

Sziasztok
Nekem egy 1997-es525tds touring van,autómata.A vátó tökéletessen működik,hidegen.De üzemmelegen a hátramenetet nagyon késve kapcsolja,és bazi nagyot rúg az autón.Elvittem szerelőhöz,de nem szedte szét.Azt mondta hogy hiányzott 2L olaj belőle,és tett bele. most egy hajszállal talán jobb lett,de még mindig nagyot rug.Ha valakinek már volt ilyen problémája,vagy tudja hogy kell kijavítani,irjátok meg.Előre is köszönöm.

2006.08.09. 11:56

Ha jól tudom, akkor az nem jelent jót, ha nagyot ránt, amikor sebességbe kapcsolod! Nem értek hozzá, de mintha azt mondták volna, hogy onnan tudod, hogy az automata váltó gyilkolva volt, hogy nagyot ránt, amikor üresből sebességbe rakod!

2006.08.11. 13:01

Onnan tudod, hogy kezd beszarni az autómata váltód, hogy lassú gyorsításnál 1-ből 2-be és 2-ből 3-ba nehezen vált. Húzza, húzza a motort aztán ránt egy nagyot, meg lassan kapcsol üresből rükverce és D-be. Mint régen az autómatás Ikaruszok (ha még emlékeztek rá). Sokan azt mondják, hogy nem kell cserélni az olajat a váltóban. A lófaszt nem. 100 ezer km-ként új olaj esetleg szűrő csere. Ha olajcsere után sem javul a helyzet akkor gáz van.

2006.10.19. 16:07

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem,hogy 98-as 528i manuális váltóba milyen olajat tegyek?Úgy hallottam,hogy attól függ,hogy sárga,zöld vagy jelölés nélküli,amúgy mindhárom esetben gyári olajat ajánlanak (3 féle is van?)!
:roll:

Üdv:olee

váltó

2006.12.12. 23:25

Sziasztok!

Sajnos én most vagyok túl egy váltó javításon. :(
A hibajelenség a következő volt: idönként rendszertelenül rántotott egyet föleg 80-90 km/óránál, mitha pld. nagy lenne a kardán holtjátéka. A szervízben a modik, váltó vezérlés problémát jelzett (az autó nem irt ki hibát). Kontakt spray a csatlakozóknak, váltó olaj ellenörzés és a hiba eltünt :) . Mignem kb 200 km múlva lámpától való normál elindulás után már nem váltott fel hármasba, csak pörgött a motor. Félreállás R, D, manuál semmi reakció. 8O Motort leállítás és újra indítás után ismét müködik pár váltásig, majd ismét semmi. Szerencsére a közelben volt a szervíz. Egy hét és 410.000 Ft és megint jól működik, egy év garival. A 3-4 fokozat ragadt össze, több mindent cserélni kellett(190.000 km). Lehet, hogy mégse kellett volna az a chip tuning?! Pedig direkt Light-os verziót kértem fél éve. Egy picit csalódtam :evil: !

Hát ennyi Zoli

Re: váltó

2006.12.13. 18:21

bmw írta:Sziasztok!

Sajnos én most vagyok túl egy váltó javításon. :(
A hibajelenség a következő volt: idönként rendszertelenül rántotott egyet föleg 80-90 km/óránál, mitha pld. nagy lenne a kardán holtjátéka. A szervízben a modik, váltó vezérlés problémát jelzett (az autó nem irt ki hibát). Kontakt spray a csatlakozóknak, váltó olaj ellenörzés és a hiba eltünt :) . Mignem kb 200 km múlva lámpától való normál elindulás után már nem váltott fel hármasba, csak pörgött a motor. Félreállás R, D, manuál semmi reakció. 8O Motort leállítás és újra indítás után ismét müködik pár váltásig, majd ismét semmi. Szerencsére a közelben volt a szervíz. Egy hét és 410.000 Ft és megint jól működik, egy év garival. A 3-4 fokozat ragadt össze, több mindent cserélni kellett(190.000 km). Lehet, hogy mégse kellett volna az a chip tuning?! Pedig direkt Light-os verziót kértem fél éve. Egy picit csalódtam :evil: !

Hát ennyi Zoli


Sajnos Zoli már eldőlt azzal a váltód sorsa amikor beleraktad a chippet! A GM 5L40-E váltó ami bennük van max 390Nm-ert bírnak ki, a 30d 410Nm alapból! Ha néha néha nyomod neki és nem ütöd vered neki állandóan (egy automata amúgy sem arra való gyártótól függetlenül!) az sztem még nem gond. A chip azonban jóval megemelte a Nm-ered! Most hogy túl vagy a javításon javaslom tartózkodj főleg az állóból való full gázzal! Én ezért mondom hogy hülyeség a chip. Nem ér annyit! Ha vkinek nehéz a lába ne is gondolkozzon dieselbe és automatába. Én is elgondolkoztam ezen és rájöttem hogy amennyit én hajtom a kocsit abba bőven belefér a diesel és aut. de ha nem ilyen lennék akkor csakis nagyköbcentis benzin és manuál!!!

Re: váltó

2006.12.13. 19:12

Steven530d írta:
bmw írta:Sziasztok!

Sajnos én most vagyok túl egy váltó javításon. :(
A hibajelenség a következő volt: idönként rendszertelenül rántotott egyet föleg 80-90 km/óránál, mitha pld. nagy lenne a kardán holtjátéka. A szervízben a modik, váltó vezérlés problémát jelzett (az autó nem irt ki hibát). Kontakt spray a csatlakozóknak, váltó olaj ellenörzés és a hiba eltünt :) . Mignem kb 200 km múlva lámpától való normál elindulás után már nem váltott fel hármasba, csak pörgött a motor. Félreállás R, D, manuál semmi reakció. 8O Motort leállítás és újra indítás után ismét müködik pár váltásig, majd ismét semmi. Szerencsére a közelben volt a szervíz. Egy hét és 410.000 Ft és megint jól működik, egy év garival. A 3-4 fokozat ragadt össze, több mindent cserélni kellett(190.000 km). Lehet, hogy mégse kellett volna az a chip tuning?! Pedig direkt Light-os verziót kértem fél éve. Egy picit csalódtam :evil: !

Hát ennyi Zoli


Sajnos Zoli már eldőlt azzal a váltód sorsa amikor beleraktad a chippet! A GM 5L40-E váltó ami bennük van max 390Nm-ert bírnak ki, a 30d 410Nm alapból! Ha néha néha nyomod neki és nem ütöd vered neki állandóan (egy automata amúgy sem arra való gyártótól függetlenül!) az sztem még nem gond. A chip azonban jóval megemelte a Nm-ered! Most hogy túl vagy a javításon javaslom tartózkodj főleg az állóból való full gázzal! Én ezért mondom hogy hülyeség a chip. Nem ér annyit! Ha vkinek nehéz a lába ne is gondolkozzon dieselbe és automatába. Én is elgondolkoztam ezen és rájöttem hogy amennyit én hajtom a kocsit abba bőven belefér a diesel és aut. de ha nem ilyen lennék akkor csakis nagyköbcentis benzin és manuál!!!



Igazad lehet. De azért az szégyen, hogy egy 410Nm-es autóba 390Nm váltót raknak. Ha valami "gagyi" gyártó lenne jól kinevetnénk szánalmas sporolásukat vagy tudásukat, de ez egy sportos prémium gyártó. Vagy tévedek?! :oops:

Re: váltó

2006.12.13. 21:41

bmw írta:
Steven530d írta:
bmw írta:Sziasztok!

Sajnos én most vagyok túl egy váltó javításon. :(
A hibajelenség a következő volt: idönként rendszertelenül rántotott egyet föleg 80-90 km/óránál, mitha pld. nagy lenne a kardán holtjátéka. A szervízben a modik, váltó vezérlés problémát jelzett (az autó nem irt ki hibát). Kontakt spray a csatlakozóknak, váltó olaj ellenörzés és a hiba eltünt :) . Mignem kb 200 km múlva lámpától való normál elindulás után már nem váltott fel hármasba, csak pörgött a motor. Félreállás R, D, manuál semmi reakció. 8O Motort leállítás és újra indítás után ismét müködik pár váltásig, majd ismét semmi. Szerencsére a közelben volt a szervíz. Egy hét és 410.000 Ft és megint jól működik, egy év garival. A 3-4 fokozat ragadt össze, több mindent cserélni kellett(190.000 km). Lehet, hogy mégse kellett volna az a chip tuning?! Pedig direkt Light-os verziót kértem fél éve. Egy picit csalódtam :evil: !

Hát ennyi Zoli


Sajnos Zoli már eldőlt azzal a váltód sorsa amikor beleraktad a chippet! A GM 5L40-E váltó ami bennük van max 390Nm-ert bírnak ki, a 30d 410Nm alapból! Ha néha néha nyomod neki és nem ütöd vered neki állandóan (egy automata amúgy sem arra való gyártótól függetlenül!) az sztem még nem gond. A chip azonban jóval megemelte a Nm-ered! Most hogy túl vagy a javításon javaslom tartózkodj főleg az állóból való full gázzal! Én ezért mondom hogy hülyeség a chip. Nem ér annyit! Ha vkinek nehéz a lába ne is gondolkozzon dieselbe és automatába. Én is elgondolkoztam ezen és rájöttem hogy amennyit én hajtom a kocsit abba bőven belefér a diesel és aut. de ha nem ilyen lennék akkor csakis nagyköbcentis benzin és manuál!!!



Igazad lehet. De azért az szégyen, hogy egy 410Nm-es autóba 390Nm váltót raknak. Ha valami "gagyi" gyártó lenne jól kinevetnénk szánalmas sporolásukat vagy tudásukat, de ez egy sportos prémium gyártó. Vagy tévedek?! :oops:


Egyetértek. A BMW-nek jobban át kellett volna gondolnia ezt, hiszen a vásárlóik nagy része kedveli a sportos vezetési stílust. A 7-esbe pl. a harmincas dízelbe 440Nm-es ZF váltót rakott, érthetlen hogy miért nem kaphatta meg az E39-is!De ott pl. szériahiba a hátrameneti fokozat. Én a következő infókat szedtem össze a használattal kapcsolatban:
- 60-100ekm-es olaj és szűrőcsere, rendszeres szint és olajminőség ellenőrzés
- kerülni az állóból való full gázt, legtöbbször a túlhevülés nyírja ki főleg ha mondjuk egymás után többször gyilkolja az ember
-gurulásmentes irányváltás D->R-be vagy éppen fordítva
-pár perc alapjáraton való járatás főleg nagy hidegben
-kerülni az üresben való gurulást, szigorúan maradjon D-ben!
-hegymenetben manuális váltás, nem egy váltó lamellája csúszott meg amiatt hogy d-ben erőltették, erre mondják hogy megégett.

2006.12.13. 21:57

ezek fontos infók köszi köszi köszi :D
szem elött tartom mert ez az első automata kocsim, de nem az utolsó:DDDD

2006.12.15. 23:16

Köszi az ötleteket, ezekre a következtetésekre jutotttam én is. Bízom benne ha ezeket az intelmeket betartjuk akkor tartósabb lesz a váltónk. :)

Üdv Zoli

2007.01.25. 22:31

Segítségetek kérem! Két hete vagyok boldog 528 tulajdonosa egy éves keresgélés után találtam rá márkakereskedésből vettem a Szentendrei úton. A bajom a következő tegnap jöttem haza síelésből vele 1200 km gond nélkül mondtam is az ismerőseimnek hogy ez a legcsodálatosabb autó és mindenki hülye aki nem BMW-t vesz. Ma este városban akartam indulni 3 óra állás után beindítást követően P-ben 3-4 ezerig felpörögött nem tudtam sem R-be,sem D-be rakni újraindítás után gyorsan R-be raktam de rántott egy nagyot és D-ben sem tökéletes és azóta is ha R-be próbálom rakni egy marha nagyot ránt az autó. Rossz érzéseim vannak. Szerintetek kicsi vagy nagy gond lehet. Egyébként az autóra adtak fél év szavatosságot most nagyon kíváncsi vagyok mit érek vele mert papíron leírva szépen mutat.

2007.02.02. 20:19

"The 5L40-E is designed for 1.8–3.6 L engines with a maximum of 250 ft·lbf (340 N·m) of torque"

A GM 5L40-E váltó csak 340Nm-et visel el maximum, megnéztem, nem hittem de valóban így van :-((( Például az öreg opel omega 2.5tds ben van ilyen, 130 lóerővel :-D
Nemértem mért ez került bele, hihetetlen, mikor ottvan a 5L50-es ami már 440-et visel el.
Hát automata 30d-m nem lesz, és nem is válalok chipelni sem azszem.

2007.02.03. 11:39

Nekem meg olyan gondom van, hogy rendszeresen szervízállásba kapcsol, és ilyenkor csak fix 3-as+hátramenet van. Ha leállítom, újraindítom megint jó. Van hogy naponta többször is csinálja, van hogy egy hétig sem.

2007.02.03. 11:44

blumix1 írta:Nekem meg olyan gondom van, hogy rendszeresen szervízállásba kapcsol, és ilyenkor csak fix 3-as+hátramenet van. Ha leállítom, újraindítom megint jó. Van hogy naponta többször is csinálja, van hogy egy hétig sem.


Szia!
Ez általában komunikációs probléma a váltóvezérlő, és a motorvezérlő elektronika közt.

2007.02.03. 14:24

blumix1 írta:Nekem meg olyan gondom van, hogy rendszeresen szervízállásba kapcsol, és ilyenkor csak fix 3-as+hátramenet van. Ha leállítom, újraindítom megint jó. Van hogy naponta többször is csinálja, van hogy egy hétig sem.


Ezt nekem is szokta néha csinálni. Gépre rakattam és ugyanazt mondták, kommunikációs hiba a váltóvez. és a motorvez. között.
Én ilyenkor gyujtás rá-le 2x-3x és minden ok.

B.

2007.02.03. 14:34

Bali525d írta:
blumix1 írta:Nekem meg olyan gondom van, hogy rendszeresen szervízállásba kapcsol, és ilyenkor csak fix 3-as+hátramenet van. Ha leállítom, újraindítom megint jó. Van hogy naponta többször is csinálja, van hogy egy hétig sem.


Ezt nekem is szokta néha csinálni. Gépre rakattam és ugyanazt mondták, kommunikációs hiba a váltóvez. és a motorvez. között.
Én ilyenkor gyujtás rá-le 2x-3x és minden ok.

B.


Ha jól emlékszem, akkor a tűzfalon, van valami gyors csatlakozó, és ott az szokott beázni, de sokszor a el.kor. megeszi az érintkezőket!

2007.02.16. 20:23

Sziasztok.

Már régóta nézegetem a fórumot,hátha találok megoldást az én gondomra.Amikor bejöttek az elsö hidegek,a kormány szervó olyan hangot adott,mint egy 452-es csepel teher autó,ha még emlékszik rá valaki.Ezt gyorsan orvosoltuk, szervó olaj után töltésével.A másik hiba,ami azt gondolom,hogy súlyosabb,az aut.váltó.Egy ...kettő ...három
szépen,a negyediket ill.ötödiket sokkal hosszabb időalatt kapcsolja.
Pl:Hosszú félkör autópálya felhajtón,egyáltalán nem vált.Vagy hirtelen fordulásnál rug,nem kicsit.Lehetséges olaj probléma?Vagy váltó?97-es
525tds.Jó lenne,ha valaki tudna segiteni nekem.Elöre is köszi. 8O 8O
Hozzászólás küldése

VigLink badge