* *
Pontos idő: 2019.08.25. 10:51

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1210 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 57, 58, 59, 60, 61
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.01.30. 18:45 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.01.18. 09:11
Hozzászólások: 48
Tartózkodási hely: Orosháza/Békéscsaba
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
lackosor6 írta:
Imco írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!

Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha... ;)

Szia!
Nem, direkt azzal kezdtem. Porszáraz minden, ill. a korábbi tulaj szintén felhívta rá a figyelmemet, hogy ezt figyeljem. Meg akkor rásegítés - tudtommal - egyáltalán nem lenne... A legújabb tippem, hogy vagy a csúszkák szorulnak, vagy magukat a féknyergeket kellene felújítani. Még vizsgálom...


Fékfolyadék mennyi idős?

Állítólag a tulaj előttem cserélte nemrég. Kicsit több, mint három éves, most tavasszal akartam cserélni. Javítsatok ki, de ha fel lenne "vizesedve" akkor nem keményednie kellene a féknek, hanem puhulni. Én ezért nem gondoltam rá, mint hibaforrásra.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.01.30. 20:34 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 512
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 79 alkalommal
Kapott köszik: 89 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
lackosor6 írta:
attila94 írta:
lackosor6 írta:
Imco írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!
Ma városban, kis utcában poroszkálás után nyomtam egy Y fordulót, mivel túlmentem az eredeti uticélon. Mire a ház elé érve arra lettem figyelmes, hogy nem tudtam benyomni a fékpedált, így gyakorlatilag fékhatás se nagyon volt. Leparkoltam, hagytam állni egy olyan 8-10 percet, utána visszajött. Mire hazaértem, újra érezhető volt. Aztán elmentem direkt egy próbakörre, városon kívül, ahol 60-ról, 80-ról majd 100-ról is nyomtam egy-egy "satut". Rásegítés van, de a pedál érezhetően fékezésről-fékezésre keményedik. Ok, van egy idő, mire visszaengedi a folyadékot a rendszer, de eddig ez nem tűnt ilyen soknak! Bebeszélem magamnak vagy tényleg b@szkódik valami? Ha haldoklik pl. a főfék munkahenger, az csinálhat ilyet?
Előre is köszönöm!

Nem áll vízben a szervódobod?
Bal pollenszűrő kivesz, majd alatta vizuálhatod az állapotot.
Ha már arra jársz, akkor tisztítsd ki a lefolyót is. Hátha... ;)

Szia!
Nem, direkt azzal kezdtem. Porszáraz minden, ill. a korábbi tulaj szintén felhívta rá a figyelmemet, hogy ezt figyeljem. Meg akkor rásegítés - tudtommal - egyáltalán nem lenne... A legújabb tippem, hogy vagy a csúszkák szorulnak, vagy magukat a féknyergeket kellene felújítani. Még vizsgálom...


Fékfolyadék mennyi idős?

Állítólag a tulaj előttem cserélte nemrég. Kicsit több, mint három éves, most tavasszal akartam cserélni. Javítsatok ki, de ha fel lenne "vizesedve" akkor nem keményednie kellene a féknek, hanem puhulni. Én ezért nem gondoltam rá, mint hibaforrásra.


Kicsit több mint 3 év alatt (előző tulaj szavára nem adunk semmiben), a felvizedesett fékfolyadék korrodálhatta a fék mozgó alkatrészeit, dugattyúk, stb...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.02.13. 20:16 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2018.11.22. 22:08
Hozzászólások: 5
Adott köszi: 3 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok! Végre e39 tulaj lettem! :) 530d. Olyan gondom van, hogy a féket nyomva szép lassan bemegye tövig a pedál. Főfék munkahenger cserélve lett, a rendszer nem levegős. Mi okozhatja még a hibát? Köszönöm szépen!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.04.12. 16:42 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2014.05.07. 14:54
Hozzászólások: 18
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525da M57
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Elsö fék csere elött állok. Cserélnem kell tárcsát is mert már jó kis válla van,és nagy sebességnél rázza a kormányt.
Tárcsának találtam pl. ATE majdnem 13 pénz/db.ez szerintem normál felhasználásra elég. de betétet nem tudom milyet vegyek.
Nektek milyen tapasztalataitok vannak betét ügyben? Milyet tegyek alá?Úgy értem ami fog is,de mégsem koszol annyira.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.04.12. 19:52 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Lyuggatott Zimmermann tárcsa és Textár betétek vannak jelenleg elöl (a sokaknál bevált kombót alkalmaztam én is), és elégedett vagyok egy dolgot leszámítva – iszonyúan porol. Már egy-két autópályás fékezéstől sötét a felnim a fékportól. Tud valaki esetleg olyan betétet ajánlani a következő cserére, ami tisztább egy kicsit? Változatlan egyéb feltételekkel – csikorgásmentesség, harapás.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.04.12. 20:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 367 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
akela írta:
Elsö fék csere elött állok. Cserélnem kell tárcsát is mert már jó kis válla van,és nagy sebességnél rázza a kormányt.
Tárcsának találtam pl. ATE majdnem 13 pénz/db.ez szerintem normál felhasználásra elég. de betétet nem tudom milyet vegyek.
Nektek milyen tapasztalataitok vannak betét ügyben? Milyet tegyek alá?Úgy értem ami fog is,de mégsem koszol annyira.

Írtam pü.-t


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.04.27. 15:12 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 290 alkalommal
Kapott köszik: 82 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv mindenkinek!

ZF 5HP18 váltó
Szeretném kérdezni, hogy az alábbi képen a nyíllal jelzett csavar mire szolgál?
Ha van esetleg tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban.

Kép


Ugyanis, ezen a második képen ugye egyértelmű, hogy a leeresztő és feltöltő csavarokat láthatjuk.

Kép

Viszont a fentebbi képen lévő csavar inkább tűnik feltöltőnek a pozíciója alapján.
Tudom, hogy feltöltés közben a váltó felszívja a szükséges mennyiséget az alsó képen jobb oldalon látható feltöltőfuraton, de a felső képen jelzett csavar pedig épp úgy néz ki, mint ami olyan 6-8L-nyi olaj magasságában van, csak ott mondjuk járó motor nélkül lehet betölteni a szükséges mennyiséget.
:roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.04.27. 22:09 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5760
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 818 alkalommal
Kapott köszik: 1838 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Bandi1978 írta:
Üdv mindenkinek!

ZF 5HP18 váltó
Szeretném kérdezni, hogy az alábbi képen a nyíllal jelzett csavar mire szolgál?
Ha van esetleg tapasztalata valakinek ezzel kapcsolatban.

Kép


Ugyanis, ezen a második képen ugye egyértelmű, hogy a leeresztő és feltöltő csavarokat láthatjuk.

Kép

Viszont a fentebbi képen lévő csavar inkább tűnik feltöltőnek a pozíciója alapján.
Tudom, hogy feltöltés közben a váltó felszívja a szükséges mennyiséget az alsó képen jobb oldalon látható feltöltőfuraton, de a felső képen jelzett csavar pedig épp úgy néz ki, mint ami olyan 6-8L-nyi olaj magasságában van, csak ott mondjuk járó motor nélkül lehet betölteni a szükséges mennyiséget.
:roll:

Halkan kérdezem, hogy honnan tudod, hogy mennyi a szükséges mennyiség, ha nem jár a motor, és a nívócsavar sincs kitekerve? Még az sem mindegy, hogy hány fokos a váltóolaj. Ha álló motornál feltöltöd szintig és beindítod a motort, semmi baja nem lesz a váltónak míg szintre töltöd, az a hivatalos eljárás. Már ha emiatt akarsz trükközni, hogy a kezdeti alacsony olajszint kárt tesz a váltóban.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.04.28. 07:44 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 440
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 290 alkalommal
Kapott köszik: 82 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
...Ha álló motornál feltöltöd szintig és beindítod a motort, semmi baja nem lesz a váltónak míg szintre töltöd, az a hivatalos eljárás. Már ha emiatt akarsz trükközni, hogy a kezdeti alacsony olajszint kárt tesz a váltóban.

Igen, ez az aggodalmam alapvetően, miszerint ha esetleg az ember nem tud elég gyorsan kiugrani és bepumpálni az olajat, akkor nehogy megégjen a szerkezet, továbbá, hogy nem-e fröcsköli ki betöltés közben a bemeneten keresztül...
De akkor ezektől ne féljek. Infrahőmérővel meg kapok egy hozzávetőleges hőértéket, bár állítólag hamar melegszik a váltóolaj.
A mennyiséget olvastam néhány helyen, meg videókon is olyan 6-7 litert emlegetnek, ami bemegy feltöltésnél.

Egyébként olvasgattam tegnap a Bimmerfest oldalt és az egyik fórumozó azt írta, hogy bement egy szakszervizbe és megkérdezte mi az a csavar és azt mondták neki, hogy valamiféle nyomáscsavar vagy mi a szösz, a feltöltést nem ott kell végezni, hanem az alsó, hátsó "nagy" csavarnál (igen, ez megvan)...
Az ismert módon, volt ez taglalva ugye sok helyen...
Mert Ő is arra gondolt egy egyszerű logika alapján, hogy az lehetne a feltöltő...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Fék, ill. váltó
HozzászólásElküldve: 2019.05.06. 08:25 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.09.03. 19:53
Hozzászólások: 207
Tartózkodási hely: Kiskőrös
Adott köszi: 103 alkalommal
Kapott köszik: 45 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Lyuggatott Zimmermann tárcsa és Textár betétek vannak jelenleg elöl (a sokaknál bevált kombót alkalmaztam én is), és elégedett vagyok egy dolgot leszámítva – iszonyúan porol. Már egy-két autópályás fékezéstől sötét a felnim a fékportól. Tud valaki esetleg olyan betétet ajánlani a következő cserére, ami tisztább egy kicsit? Változatlan egyéb feltételekkel – csikorgásmentesség, harapás.


Sziasztok, pont ez érdekelne engem is. Első szett csere előtt állok... :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1210 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 57, 58, 59, 60, 61

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot] valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator