2011.06.16. 13:05
2011.06.17. 19:48
stupeki69 írta:Az ablakmosó sem megy hátul?? Vagy ha nem megy az ablaktörlő akkor az ablakmosó sem? Mivel annak a motorja elől van. Amugy az ablaktörlő könnyen megy. Előre is kösz a választ.
2011.06.19. 09:38
stupeki69 írta:stupeki69 írta:Az ablakmosó sem megy hátul?? Vagy ha nem megy az ablaktörlő akkor az ablakmosó sem? Mivel annak a motorja elől van. Amugy az ablaktörlő könnyen megy. Előre is kösz a választ.
Kérem valaki erősítsen meg vagy mondja meg a tutit. Légyszi
2011.06.19. 13:00
2011.06.19. 17:21
stupeki69 írta:Már megoldottam tényleg hátul szál szakadás volt a csomagtér ajtóban, és akkor előről sem nyomja a vízet hátra. Egyik a másik nélkül nem mükszik. De köszönöm a válaszokat.
2011.10.05. 10:21
jackson írta:Nézgetettem, de csak általános szöveg meg a csere van leirva a TIS-ben.
Például van ismétlés elleni védelme a hidraulika túlmelegedés védelme érdekében: Kicsit bonyolult de leforditom.
A nyitó motor üzemidejét figyeli egy számláló. Ez két percig működhet. Ha elérte akkor 6 percet kell várni a következő használat elött és utánna megint mehet 2 percig. De a nyitás/zárási műveletet nem szaktija félbe ha lejárt az idő.
Van vész üzemmódja: ha az automatika meghall kézzel nyitható és csukható ami közben a szokásosnál nagyobb erőt kell kifejteni. A biztonságos nyitott pozició 30 és 90 fok nyitás között van. Ezt egy minimális 40bar-os nyomással hozza létre a vész szelep.
Amenyiben hidarulika folyadékot veszit a rendszer akkor a hidraulikus egységet ki kell cserélni ha a szint a jel alá ment mivel a sérülésés nem lehet kizárni (vagy behatárolni).
A doksiban le van irva képekkel, hogyan kell leellenőrizni a hirdraulika szivatyú olaj szintjét. De érdekes módon ehhez hátul a pótkeréknél szét kell szedni rendesen (képekkel illusztrálva, szerezzél be egy TIS-t).
Ki kell szerelni a motort és lerakni egy sima felületre (mivel a cső be van szerelve ezért nem túl messze). Majd itt egy motoros nyitás és csukás után egy oldalán lévő jelölések között kell lennie a szintnek.
Utántöltés: na ez külön macera mivel azzal kezdi csak akkor lehet után tölteni ha van rajta feltöltő csavar. Ezek szerint van olyan amin nincs.
A többi csak a cseréről szól kétrészben: hidraulikus egység és maga a hidraulikus "rugó" a csövezésével. Elég macera elvezetni a kábelt hátul.
Semmi légtelenités leirás egyértelműen cserére utasit ha beszart.
Ha szereznél TIS-t a Documents/Repair instructions/51 Body Equipment/24 trunk latch,locks alatt találhatóak a doksik.
Jackson, aki csak ennyit tudott segiteni mivel nem ir többet a doksi
2011.10.05. 10:46
carlos9 írta:Sziasztok
Sajnos nálam is elkezdődött a csomagtér ajtó nyitásának - nem nyitásának problémája, hol kinyitja, hol csak egy kicsit emeli meg, hol pedig félúton megáll. A kérdésem az lenne, hogy (még ugyan nem néztem, hogy lehet-e benne olajat cserélni) milyen hidraulika olaj kell bele? Ha nem lehet hidraulika olajat cserélni, akkor cserélni kell mindent? Esetleg egy relé vagy bizotsíték is lehet a probléma forrása?
Köszönöm.jackson írta:Nézgetettem, de csak általános szöveg meg a csere van leirva a TIS-ben.
Például van ismétlés elleni védelme a hidraulika túlmelegedés védelme érdekében: Kicsit bonyolult de leforditom.
A nyitó motor üzemidejét figyeli egy számláló. Ez két percig működhet. Ha elérte akkor 6 percet kell várni a következő használat elött és utánna megint mehet 2 percig. De a nyitás/zárási műveletet nem szaktija félbe ha lejárt az idő.
Van vész üzemmódja: ha az automatika meghall kézzel nyitható és csukható ami közben a szokásosnál nagyobb erőt kell kifejteni. A biztonságos nyitott pozició 30 és 90 fok nyitás között van. Ezt egy minimális 40bar-os nyomással hozza létre a vész szelep.
Amenyiben hidarulika folyadékot veszit a rendszer akkor a hidraulikus egységet ki kell cserélni ha a szint a jel alá ment mivel a sérülésés nem lehet kizárni (vagy behatárolni).
A doksiban le van irva képekkel, hogyan kell leellenőrizni a hirdraulika szivatyú olaj szintjét. De érdekes módon ehhez hátul a pótkeréknél szét kell szedni rendesen (képekkel illusztrálva, szerezzél be egy TIS-t).
Ki kell szerelni a motort és lerakni egy sima felületre (mivel a cső be van szerelve ezért nem túl messze). Majd itt egy motoros nyitás és csukás után egy oldalán lévő jelölések között kell lennie a szintnek.
Utántöltés: na ez külön macera mivel azzal kezdi csak akkor lehet után tölteni ha van rajta feltöltő csavar. Ezek szerint van olyan amin nincs.
A többi csak a cseréről szól kétrészben: hidraulikus egység és maga a hidraulikus "rugó" a csövezésével. Elég macera elvezetni a kábelt hátul.
Semmi légtelenités leirás egyértelműen cserére utasit ha beszart.
Ha szereznél TIS-t a Documents/Repair instructions/51 Body Equipment/24 trunk latch,locks alatt találhatóak a doksik.
Jackson, aki csak ennyit tudott segiteni mivel nem ir többet a doksi
2011.10.05. 16:06
Becherovka írta:carlos9 írta:Sziasztok
Sajnos nálam is elkezdődött a csomagtér ajtó nyitásának - nem nyitásának problémája, hol kinyitja, hol csak egy kicsit emeli meg, hol pedig félúton megáll. A kérdésem az lenne, hogy (még ugyan nem néztem, hogy lehet-e benne olajat cserélni) milyen hidraulika olaj kell bele? Ha nem lehet hidraulika olajat cserélni, akkor cserélni kell mindent? Esetleg egy relé vagy bizotsíték is lehet a probléma forrása?
Köszönöm.jackson írta:Nézgetettem, de csak általános szöveg meg a csere van leirva a TIS-ben.
Például van ismétlés elleni védelme a hidraulika túlmelegedés védelme érdekében: Kicsit bonyolult de leforditom.
A nyitó motor üzemidejét figyeli egy számláló. Ez két percig működhet. Ha elérte akkor 6 percet kell várni a következő használat elött és utánna megint mehet 2 percig. De a nyitás/zárási műveletet nem szaktija félbe ha lejárt az idő.
Van vész üzemmódja: ha az automatika meghall kézzel nyitható és csukható ami közben a szokásosnál nagyobb erőt kell kifejteni. A biztonságos nyitott pozició 30 és 90 fok nyitás között van. Ezt egy minimális 40bar-os nyomással hozza létre a vész szelep.
Amenyiben hidarulika folyadékot veszit a rendszer akkor a hidraulikus egységet ki kell cserélni ha a szint a jel alá ment mivel a sérülésés nem lehet kizárni (vagy behatárolni).
A doksiban le van irva képekkel, hogyan kell leellenőrizni a hirdraulika szivatyú olaj szintjét. De érdekes módon ehhez hátul a pótkeréknél szét kell szedni rendesen (képekkel illusztrálva, szerezzél be egy TIS-t).
Ki kell szerelni a motort és lerakni egy sima felületre (mivel a cső be van szerelve ezért nem túl messze). Majd itt egy motoros nyitás és csukás után egy oldalán lévő jelölések között kell lennie a szintnek.
Utántöltés: na ez külön macera mivel azzal kezdi csak akkor lehet után tölteni ha van rajta feltöltő csavar. Ezek szerint van olyan amin nincs.
A többi csak a cseréről szól kétrészben: hidraulikus egység és maga a hidraulikus "rugó" a csövezésével. Elég macera elvezetni a kábelt hátul.
Semmi légtelenités leirás egyértelműen cserére utasit ha beszart.
Ha szereznél TIS-t a Documents/Repair instructions/51 Body Equipment/24 trunk latch,locks alatt találhatóak a doksik.
Jackson, aki csak ennyit tudott segiteni mivel nem ir többet a doksi
Nekem ugyan ilyen problémám volt. A hiba oka a kábelek szakadása valamelyik oldalon. Ennek kijavítása érdekében a kábelkötegeket meg kell hogy nézd (bal oldal - vezető oldal) ott fut az a kábelköteg, mely vezérli az ablaktörlőt ill. ajtó nyitást. Nem egyszerű feladat a kábelek kihúzása, hogy forrasztani, vagy javítani tudd. Meg kell hozzá bontani a hátsó hangszóróknál is kárpitot, ha másként nem megy.
Nekem majd minden kábel a bal oldalon szakadt, vagy korrodált volt, ca. 3-4 órát szoptam vele míg meg lett javítva.
2011.10.05. 16:24
carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
2011.10.05. 17:12
barbrady írta:carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
Nem kell hozzá műszer, ha lehúzod a gumiharmónikát a kasztniból a csomifedélbe menő vezetékékről egyből meg fogod látni miről van szó.
2011.10.05. 21:12
carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
2011.10.05. 21:30
touring írta:carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
Ha minden nyitásnál a szervó meglöki az ajtót, de a hidraulika hol felnyitja, hol nem, akkor kevés az olaj a hidraulikában. A feltöltését Jackson szépen leírta. Magam sem tudtam volna jobban. Eléggé szopás egyedül. Tehát ha a szervó működik, akkor nincs elektromos probléma.
2011.10.05. 22:13
carlos9 írta:Sziasztok
Sajnos nálam is elkezdődött a csomagtér ajtó nyitásának - nem nyitásának problémája, hol kinyitja, hol csak egy kicsit emeli meg, hol pedig félúton megáll. A kérdésem az lenne, hogy (még ugyan nem néztem, hogy lehet-e benne olajat cserélni) milyen hidraulika olaj kell bele? Ha nem lehet hidraulika olajat cserélni, akkor cserélni kell mindent? Esetleg egy relé vagy bizotsíték is lehet a probléma forrása?
Köszönöm.
2011.10.06. 07:50
BMWFUN írta:carlos9 írta:Sziasztok
Sajnos nálam is elkezdődött a csomagtér ajtó nyitásának - nem nyitásának problémája, hol kinyitja, hol csak egy kicsit emeli meg, hol pedig félúton megáll. A kérdésem az lenne, hogy (még ugyan nem néztem, hogy lehet-e benne olajat cserélni) milyen hidraulika olaj kell bele? Ha nem lehet hidraulika olajat cserélni, akkor cserélni kell mindent? Esetleg egy relé vagy bizotsíték is lehet a probléma forrása?
Köszönöm.
Volt, hogy nekem is elkezdett kínlódni tavaly, de kicseréltem a rugókat (a jobb nagy kivételével, mert rosszul írta az ETK) Aztán megbízhatóbb lett. Most csökkent benne a folyadék, már intéztem az utánpótlást. A teliára 6500HUF körül van 250ml-nek.
Míg megjön majd tanulmányozom a feltöltést.
Viszi most is rendesen, csak kicsit hangosabbnak hallom a szivattyút.
2011.10.06. 07:50
touring írta:carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
Ha minden nyitásnál a szervó meglöki az ajtót, de a hidraulika hol felnyitja, hol nem, akkor kevés az olaj a hidraulikában. A feltöltését Jackson szépen leírta. Magam sem tudtam volna jobban. Eléggé szopás egyedül. Tehát ha a szervó működik, akkor nincs elektromos probléma.
2011.10.10. 12:37
carlos9 írta:touring írta:carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
Ha minden nyitásnál a szervó meglöki az ajtót, de a hidraulika hol felnyitja, hol nem, akkor kevés az olaj a hidraulikában. A feltöltését Jackson szépen leírta. Magam sem tudtam volna jobban. Eléggé szopás egyedül. Tehát ha a szervó működik, akkor nincs elektromos probléma.
Szia
Köszönöm, megnézem a leírás alapján.
2011.11.09. 10:57
carlos9 írta:carlos9 írta:touring írta:carlos9 írta:Szia
Köszi,
Hol érdemes elkezdeni a kábelköteg ellenőrzését? Mit lenne célszerű először lebontani, esetleg van-e olyan pont ahol rá tudnék mérni multiméterrel szakadás után kutatva.
Ez azt is jelenti, hogy a hidraulikával nincs probléma? vagy azért azt is ellenőrizzem?
Ha minden nyitásnál a szervó meglöki az ajtót, de a hidraulika hol felnyitja, hol nem, akkor kevés az olaj a hidraulikában. A feltöltését Jackson szépen leírta. Magam sem tudtam volna jobban. Eléggé szopás egyedül. Tehát ha a szervó működik, akkor nincs elektromos probléma.
Szia
Köszönöm, megnézem a leírás alapján.
Tegnap voltam szervízbe, két tömítést kellett cserélni és egy kevés olajat utántölteni. Most jól működik
Szia
Megnéztem a tartályt, és nem nagyon láttam benne olajat;
Viszont a feltöltésnél járható-e az az út,hogy a műanyag tartálynál lévő bilincset szedem le,majd lepattintom a tartályt és abba töltöm a folyadékot?
Valaki próbálta már ezt az utat?
Köszi
2011.11.09. 12:18
2011.11.14. 12:24
jackson írta:Szia carlos9!
Nem multiméterrel kell ellenőrizni a hidraulikáját hanem diagnosztikával mert ott látod mit csinál. Nem csak a hibatárolót hanem az élő adatokban amikor nyit-csuk parancsot kap.
Ezt majd arra az esetre ha máskor is gond van.
Jackson, aki azt hittem már nem jössz vissza és ezért nem irtam
2011.11.26. 11:38