2016.10.07. 20:21
kzolee írta:Gallaca írta:kopasze-28 írta:SvidronyA írta:kopasze-28 írta:köszi a segítséget,fogok venni mindenképp,már csak azt volna jó tudnom,ami csak szétszedés után valószínű,h mekkora dugó kell bele...
Hívd fel Admin által, eggyel fentebb hivatkozott Klubtársunkat, valószínű, hogy fejből vágja (csodálkoznék az ellenkezőjén)
már beszéltem is vele,fogok is rendelni,csak pénz legyen meg térerő nameg erőm,h lekapjam a szívósort
Ha nem vagy eléggé ellátva korpával, akkor nemes egyszerűséggel, a kirángatott pillangók tengelyei helyére tekerj be megfelelő méretű lemezcsavarokat, némi tömítéssel a fejük alatt. Kár kidobálni annyi pénzt a kupakokra, ami csak a lelkednek jó,(a szívósort úgysem tudod úgy felszerelni úgy, hogy látsszanak eme elegáns megoldások) az árán pedig vehetsz hasznos dolgot is az autóhoz.
Annyit tennék hozzá, hogy a tömítések minőségétől függően időtálló a megoldás, nálam kb. 100 ezret bírt, azután Danitól vettem dugókat.
2016.10.07. 20:54
2016.11.23. 02:05
2016.11.23. 02:30
HG írta:Urak,
arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?
2016.11.23. 19:05
HG írta:HG írta:Urak,
arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?
....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d
2016.11.23. 21:42
Gallaca írta:HG írta:HG írta:Urak,
arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?
....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d
Ez úgy van, hogy a 193-as manuálban nincs lapka, az automatában van! 25d ugyanígy! Pont! Gondolom azért van, mert eltérő fordulatokon dolgozik az automata és a manuál, teljesen másképp terhelődik a motor.
2016.11.23. 23:08
rockolo77 írta:Gallaca írta:HG írta:HG írta:Urak,
arra tud valaki valamilyen ésszerű magyarázatot, hogy mi köze az autó váltójának ahhoz, hogy a szívósorban vannak-e lapkák vagy sem...?
....főleg annak tükrében, hogy itt
http://www.bmwforums.info/general-guide ... flaps.html
például egy igencsak részletes lista van, hogy melyik BMW motorokban VAN lapka, és azt írják, hogy az M57D25, azaz magyarul az 525d-k közül valóban csak az automatákban van, ellenben amikor az M57D30 motorokat listázza, akkor a 142 kw-os E38 és E39-ek mellett NEM SZEREPEL ez a korlátozó szöveg:
*Vehicles With Automatic Transmission ONLY*
amiből az jön le, hogy ha a fenti lista pontos, akkor bizony ezekben MIND van lapka (váltótól függetlenül):
* 193 PS (142 kW; 190 hp)@4000, 410 N·m (300 lb·ft)@1750-3000 models:
o E38 730d
o E39 530d
Ez úgy van, hogy a 193-as manuálban nincs lapka, az automatában van! 25d ugyanígy! Pont! Gondolom azért van, mert eltérő fordulatokon dolgozik az automata és a manuál, teljesen másképp terhelődik a motor.
Szerintem az emisszióval van összefüggésben, a váltó rossz hatásfoka miatt az automaták fajlagossan több károsanyagot bocsátanak ki, ezt próbálják kompenzálni az örvénycsappantyúkkal.
2016.11.23. 23:20
2016.11.23. 23:34
HG írta:Köszönöm, akkor még egy érv, hogy örüljek, hogy kézi váltósat választottam
Viszont felmerül egy újabb kérdés ennek kapcsán: ha is nem kell ledugóznom a szívosort (mert nincs benne lapka), attól még nem kéne lekapni kitisztítani azt a szívósort, mert így 247e tájékán azért elég csúnya kormos lehet...
Visszaolvastam, és többen javasoltátok, hogy HA MÁR EGYSZER valaki leveszi a szívósort, akkor cserélje ki a kartergáz szűrőt, mert hogy 10e körül van, nem tétel, plusz az izzítógyertyákat.
De preventív jelleggel kell ezeket kicserélni, ha amúgy hiba nincs, vagy "nyugodtan" megvárhatom, míg tönkremennek?
(azaz nem fognak MAJD AKKOR további károkat okozni)
2016.11.23. 23:44
HG írta:Köszönöm, akkor még egy érv, hogy örüljek, hogy kézi váltósat választottam
Viszont felmerül egy újabb kérdés ennek kapcsán: ha is nem kell ledugóznom a szívosort (mert nincs benne lapka), attól még nem kéne lekapni kitisztítani azt a szívósort, mert így 247e tájékán azért elég csúnya kormos lehet...
Visszaolvastam, és többen javasoltátok, hogy HA MÁR EGYSZER valaki leveszi a szívósort, akkor cserélje ki a kartergáz szűrőt, mert hogy 10e körül van, nem tétel, plusz az izzítógyertyákat.
De preventív jelleggel kell ezeket kicserélni, ha amúgy hiba nincs, vagy "nyugodtan" megvárhatom, míg tönkremennek?
(azaz nem fognak MAJD AKKOR további károkat okozni)
2017.05.15. 22:42
2017.05.15. 23:01
Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?
2017.05.16. 05:36
NagyMatyas írta:Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?
Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.
2017.05.16. 13:37
Malcolm írta:NagyMatyas írta:Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?
Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.
Levenni mindkét esetben kell, 10e Ft a szívósor ennyiből a dugók nincsenek meg, persze ha csavarral oldom meg az majdnem ingyen van, de annál talán ez kulturáltabb megoldás szerintem, ha passzol.
2017.05.16. 21:12
Malcolm írta:Malcolm írta:NagyMatyas írta:Malcolm írta:Találtam az autómhóz lapkamentes szívósort face előtti automata, az enyém facelift tehát az erősebb szintén automata, passzolni fog minden vagy kell valamit faragni?
Miért nem viszed el a tied egy ultrahangos tisztításra, majd dugózod le? Ezért fölösleges szívósort cserélni.
Levenni mindkét esetben kell, 10e Ft a szívósor ennyiből a dugók nincsenek meg, persze ha csavarral oldom meg az majdnem ingyen van, de annál talán ez kulturáltabb megoldás szerintem, ha passzol.
A lényeget kihagytam, az enyén 530d, amiről levették az 525d, passzol vagy nem?
2017.05.20. 12:42