* *
Pontos idő: 2024.05.15. 22:18

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 236 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 17:03 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.06.18. 17:22
Hozzászólások: 70
Tartózkodási hely: Bishop's Stortford(UK)
Adott köszi: 13 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
http://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap

itt azt irja, h elismert hiba. Szoval a kivetele nem hulyeseg, megelozni a bajt, csak hat az mernokok altal lett odatervezve. Ledugozni meg hat kozel sem mernoki munka. De ha ezzel kell megvedeni a vasat egy generaltol, akkor hat miert ne.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 17:19 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
komoyosz írta:
290ezer km. 193 lovas, 530d.
Hibátlan .-)

Az enyém 166 ezer. M47N2. 163LE, 2006, 520dA E61.
Az wikis idézet 2001 és 2004 közöttieket említi. Nem tudom az én motorom mennyire van veszélyben.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hamoriarpi 2013.06.23. 01:38-kor.

Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 19:20 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2009.10.13. 00:00
Hozzászólások: 64
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
komoyosz írta:
290ezer km. 193 lovas, 530d.
Hibátlan .-)

Az enyém 166 ezer. M47TU. 163LE, 2006, 520dA E61.
Az wikis idézet 2001 és 2004 közöttieket említi. Nem tudom az én motorom mennyire van veszélyben.



Jó kérdés, szedd le nézd meg.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 19:34 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
komoyosz írta:
hamoriarpi írta:
komoyosz írta:
290ezer km. 193 lovas, 530d.
Hibátlan .-)

Az enyém 166 ezer. M47TU. 163LE, 2006, 520dA E61.
Az wikis idézet 2001 és 2004 közöttieket említi. Nem tudom az én motorom mennyire van veszélyben.



Jó kérdés, szedd le nézd meg.

Úgy értettem, hogy az én motortipusomban is jellemző-e a lapkahullás.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 19:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.06.08. 23:12
Hozzászólások: 1669
Tartózkodási hely: Budapest, Budaörs, Kassa, Prága
Adott köszi: 210 alkalommal
Kapott köszik: 353 alkalommal
Széria kód: E39
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (3)
hamoriarpi írta:
Úgy értettem, hogy az én motortipusomban is jellemző-e a lapkahullás.

Valamelyik angol fórumon azt írták, hogy 2004 után sokkal ritkább, de volt rá példa.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 19:53 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2009.10.13. 00:00
Hozzászólások: 64
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
komoyosz írta:
hamoriarpi írta:
komoyosz írta:
290ezer km. 193 lovas, 530d.
Hibátlan .-)

Az enyém 166 ezer. M47TU. 163LE, 2006, 520dA E61.
Az wikis idézet 2001 és 2004 közöttieket említi. Nem tudom az én motorom mennyire van veszélyben.



Jó kérdés, szedd le nézd meg.

Úgy értettem, hogy az én motortipusomban is jellemző-e a lapkahullás.[/quot

Hááát, én a helyedben megnézném, nem bonyolult.
Olvastam, hogy E60-ba, 144ezernel hullott bele.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 20:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
komoyosz írta:
hamoriarpi írta:
komoyosz írta:
hamoriarpi írta:
komoyosz írta:
290ezer km. 193 lovas, 530d.
Hibátlan .-)

Az enyém 166 ezer. M47TU. 163LE, 2006, 520dA E61.
Az wikis idézet 2001 és 2004 közöttieket említi. Nem tudom az én motorom mennyire van veszélyben.



Jó kérdés, szedd le nézd meg.

Úgy értettem, hogy az én motortipusomban is jellemző-e a lapkahullás.[/quot

Hááát, én a helyedben megnézném, nem bonyolult.
Olvastam, hogy E60-ba, 144ezernel hullott bele.

Belém hoztátok a ménkűt! Honnan lehet megállapítani, hogy mennyi még a deadline? Le kell szedni a szívósort?

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 21:06 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
Belém hoztátok a ménkűt! Honnan lehet megállapítani, hogy mennyi még a deadline? Le kell szedni a szívósort?


Én azt olvastam valahol, hogy ez a lapkahullás csak az őszi szezonban jellemző.
Főleg E60-nál. :wink:

Komolyra fordítva:
emlékeim szerint a manuális váltósok szívósorában nincsennek lapkák.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: kzolee
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 22:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
hamoriarpi írta:
kzolee írta:
A lapkáknak nagyrészt az alapjárati emisszióban van szerepük tudtommal, nem okoz óriási problémát a kiiktatásuk.

E39-nél még csak az automatákban volt, ha jól tudom. Pedig ugyanaz a motor van a kéziváltósokban is. :roll:

Engem 204d1 részleteiben és fizikailag alátámasztva meggyőzött a lapkák fontosságáról. Az én autóm a következő revízión új, megerősített lapkatengelyes szívósort kap. 150 ezer Km teljes nyugalom.
A lapkák az alapjárati és az alacsony fordulati emissziószabályozásban is részt vesznek. Csakúgy, mint az EGR és a motoros folytószelep.


Sőt, az alacsony fordulatszámon jelen lévő nyomatékért is felelősek. Egy 20d-nél létfontosságú. :mrgreen:

bocsi Árpi. :oops:

Bezzeg a jó tds-ben nemvót.... Az a szép ződ gyep... Avvóna jó... A tehénnek is... :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.22. 22:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
kovessyroli írta:
hamoriarpi írta:
Belém hoztátok a ménkűt! Honnan lehet megállapítani, hogy mennyi még a deadline? Le kell szedni a szívósort?


Én azt olvastam valahol, hogy ez a lapkahullás csak az őszi szezonban jellemző.
Főleg E60-nál. :wink:

Komolyra fordítva:
emlékeim szerint a manuális váltósok szívósorában nincsennek lapkák.

Ótómata. Csak ótómata. Bármi áron...

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: muhaati
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 14:39 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2009.10.13. 00:00
Hozzászólások: 64
Adott köszi: 10 alkalommal
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
kovessyroli írta:
hamoriarpi írta:
Belém hoztátok a ménkűt! Honnan lehet megállapítani, hogy mennyi még a deadline? Le kell szedni a szívósort?


Én azt olvastam valahol, hogy ez a lapkahullás csak az őszi szezonban jellemző.
Főleg E60-nál. :wink:

Komolyra fordítva:
emlékeim szerint a manuális váltósok szívósorában nincsennek lapkák.

Ótómata. Csak ótómata. Bármi áron...


Le kell szedni. Másképp nem látod, hogy milyen állapotban vannak a lapkák.
Egyébként a pillangószelepek indítás után azonnal a teljes nyílás állásban vannak.
A rudazat mozgását meg lehet figyelni. Ha leállítod a motort akkor a vákuum elmegy és a rudazat visszatolja a szelepeket.
Indítás után a vákuum eltolja a rudazatot, és kinyílnak a pillangószelepek.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 17:38 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
komoyosz írta:
hamoriarpi írta:
kovessyroli írta:
hamoriarpi írta:
Belém hoztátok a ménkűt! Honnan lehet megállapítani, hogy mennyi még a deadline? Le kell szedni a szívósort?


Én azt olvastam valahol, hogy ez a lapkahullás csak az őszi szezonban jellemző.
Főleg E60-nál. :wink:

Komolyra fordítva:
emlékeim szerint a manuális váltósok szívósorában nincsennek lapkák.

Ótómata. Csak ótómata. Bármi áron...


Le kell szedni. Másképp nem látod, hogy milyen állapotban vannak a lapkák.
Egyébként a pillangószelepek indítás után azonnal a teljes nyílás állásban vannak.
A rudazat mozgását meg lehet figyelni. Ha leállítod a motort akkor a vákuum elmegy és a rudazat visszatolja a szelepeket.
Indítás után a vákuum eltolja a rudazatot, és kinyílnak a pillangószelepek.

Hajnal fél 4-ig olvastam a hazai és a nemzetközi fórumokat. Beinogtam az új szívósorral kapcsolatban...

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 19:56 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6590
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
Miért? lehet heréled?

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:07 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
Labi írta:
Miért? lehet heréled?

Az újjal is volt eset már. Annyit nem ér, hogy feszt parázzak miatta.
Megkérdezem a BMW-nél, hogy mennyi írásos garanciát vállalnak rá és a következményekre, ha dealernél veszem és rakatom be.
Ha semennyit, vagy nevetséges 12 hó, akkor vakolókészlet+pucera.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:08 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Labi írta:
Miért? lehet heréled?


Árpi fogorvos, nem urológus! Nem heréli, cseréli!!!!!!!!!!

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:16 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6590
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
hamoriarpi írta:
Labi írta:
Miért? lehet heréled?

Az újjal is volt eset már. Annyit nem ér, hogy feszt parázzak miatta.
Megkérdezem a BMW-nél, hogy mennyi írásos garanciát vállalnak rá és a következményekre, ha dealernél veszem és rakatom be.
Ha semennyit, vagy nevetséges 12 hó, akkor vakolókészlet+pucera.

értem!

herélés esetén én csak alacsony fordulaton lévő teljesítményvesztéstől félek. :?

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6590
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
muhaati írta:
Labi írta:
Miért? lehet heréled?


Árpi fogorvos, nem urológus! Nem heréli, cseréli!!!!!!!!!!


egy foghúzó fogóval azt hiszem minden kivitelezhető! :mrgreen: ...szerintem javarészt ezt az eszközt használja szerelés közben is. 8)

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
Labi írta:
hamoriarpi írta:
Labi írta:
Miért? lehet heréled?

Az újjal is volt eset már. Annyit nem ér, hogy feszt parázzak miatta.
Megkérdezem a BMW-nél, hogy mennyi írásos garanciát vállalnak rá és a következményekre, ha dealernél veszem és rakatom be.
Ha semennyit, vagy nevetséges 12 hó, akkor vakolókészlet+pucera.

értem!

herélés esetén én csak alacsony fordulaton lévő teljesítményvesztéstől félek. :?

Amiket olvastam - alig észrevehető.
A komplett motor, turbó, esetleg kat. és DPF cserét viszont észreveszed...
Legalábbis én. Nem csak az adott hónapban...

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:29 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6590
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
:oops: ne is mondd!!

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Dizel szivósor javitás
HozzászólásElküldve: 2013.06.23. 20:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.10.01. 00:00
Hozzászólások: 3638
Tartózkodási hely: BUDAPEST Pestlőrinc
Adott köszi: 728 alkalommal
Kapott köszik: 799 alkalommal
Széria kód: F11
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2011
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (1)
Labi írta:
:oops: ne is mondd!!


Most már egy-két nap alatt csaknem lesz baj vele, hívlak a hét elején. :franko:

Az utóbbi három-négy hétben "kicsit" akadozott a gyári alkatrész szállítás, de most már rendeződni látszik a szállítás.
Persze ha gondolod, azonnal lehet cserélni, csak az egy cseppet többe kerül.

Az utolsó Wallis ár: 181.400.-

_________________
http://www.muha.hu
Nyitva: H-P 8-tól 17-ig Sz.,V, Zárva.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár Facebook  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 236 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 ... 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 31 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator