* *
Pontos idő: 2024.03.28. 23:00

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 233 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2016.11.02. 18:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
dreizwanzig írta:
sziasztok!

olvasgattam a topicot, de azért nem találtam a kérdésemre teljesen kielégítő választ ezért felteszem:

októbertől Németországba költözünk, ezért szeretnék minden olyat megcsináltatni a kocsin preventív jelleggel, ami általában megfikkan/illik cserélni, stb, mivel ott nem éppen olcsó a szervizelés...
amit már megvettem, ill cserélve lesz:
- vízpumpa
- AGR termosztát
- termosztát
- görgők
- szíjak
- webasto vízpumpája
- hűtőfolyadék
- fékfolyadék
(kartergázszűrőt 2 olajcserénként cserélgetem)

+ automata váltó olaj cserélve

mi az ami még javasolnátok? inkább megveszem itthon olcsóbban és cseréltetem "feleslegesen", minthogy kint kelljen majd sokkal drágábban.
az alany egyébként egy 530dA touring (2002/10)

gondolkodom még abban is, hogy felújíttatom a generátort és az önindítót is, bár semmi hibáját nem tapasztalom, de jobb félni alapon... bár nem tudom, hogy mennyire javasoljátok.
esetleg főtengely szíjtárcsa csere??? nem tudom mennyire megállapítható az állapota szemrevételezéssel.

szóval, ha bármi van, amit még javasolnátok cserére, akkor várom szívesen. inkább költök rá még itthon ezeken felül itthon pár tíz-százezret, mint kint ezer eurókat.
előre is köszi


Mivel november van, már biztosan késő, DE! Én a következőket mindenképp, a többi alapos és hozzáértő diagnosztika alapján:

Generátor csere
Főtengely szíjtárcsa csere
Szíjak csere
Feszítők csere
Termosztátok csere
Összes vákuumcső csere
2 druckwandler csere
EGR tisztítás

Vinnék dobozban:
a beszerelt új termosztátokon felül 1 EGR termoszt pótban
ülés alatti szivattyút
nyomásszabályzó szelepet
gyújtáskapcsolót
sünit
bontott, de tipusazonos LCM-et
nagyon komoly töltőt
diagos laptopot és kábelt

Ezekkel a hirtelen halálok egy részét ki lehet védeni.

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2016.11.03. 10:23 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
dreizwanzig írta:
sziasztok!

olvasgattam a topicot, de azért nem találtam a kérdésemre teljesen kielégítő választ ezért felteszem:

októbertől Németországba költözünk, ezért szeretnék minden olyat megcsináltatni a kocsin preventív jelleggel, ami általában megfikkan/illik cserélni, stb, mivel ott nem éppen olcsó a szervizelés...
amit már megvettem, ill cserélve lesz:
- vízpumpa
- AGR termosztát
- termosztát
- görgők
- szíjak
- webasto vízpumpája
- hűtőfolyadék
- fékfolyadék
(kartergázszűrőt 2 olajcserénként cserélgetem)

+ automata váltó olaj cserélve

mi az ami még javasolnátok? inkább megveszem itthon olcsóbban és cseréltetem "feleslegesen", minthogy kint kelljen majd sokkal drágábban.
az alany egyébként egy 530dA touring (2002/10)

gondolkodom még abban is, hogy felújíttatom a generátort és az önindítót is, bár semmi hibáját nem tapasztalom, de jobb félni alapon... bár nem tudom, hogy mennyire javasoljátok.
esetleg főtengely szíjtárcsa csere??? nem tudom mennyire megállapítható az állapota szemrevételezéssel.

szóval, ha bármi van, amit még javasolnátok cserére, akkor várom szívesen. inkább költök rá még itthon ezeken felül itthon pár tíz-százezret, mint kint ezer eurókat.
előre is köszi


Mivel november van, már biztosan késő, DE! Én a következőket mindenképp, a többi alapos és hozzáértő diagnosztika alapján:

Generátor csere
Főtengely szíjtárcsa csere
Szíjak csere
Feszítők csere
Termosztátok csere
Összes vákuumcső csere
2 druckwandler csere
EGR tisztítás

Vinnék dobozban:
a beszerelt új termosztátokon felül 1 EGR termoszt pótban
ülés alatti szivattyút
nyomásszabályzó szelepet
gyújtáskapcsolót
sünit
bontott, de tipusazonos LCM-et
nagyon komoly töltőt
diagos laptopot és kábelt

Ezekkel a hirtelen halálok egy részét ki lehet védeni.

Koszonom a valaszt. Annyira nem keso, decemberben megyek haza es akkor potolom azt, ami meg nem lett megcsinaltatva. Az elso felsorolasbol par dolog megvan, kiveve a generator csere, EGR tisztitas, druckwandler es fotengely szijtarcsa. Ha jol tudom a szijtarcsabol az egyetlen ajanlott tipus a gyarin kivul a corteco.

Tudtok ajanlani valami helyet, ahova odavihetem a kocsit, kiveszik a generatort, felujitjak, vagy elviszik felujittatni es visszateszik?
EGR tisztitasnal szinten jon a kerdes - hol csinaltassak ilyet?
Druckwandlerek - ha jol sejtem, akkor ezek a turbo nyomasszabalyzok. Milyet erdemes venni? cikkszamot esetleg tud valaki adni?

Ules alatti szivattyut 1 eve csereltem pierburga. Nyomasszabalyzo szelep alatt szinten a druckwandlerre gondolsz? Sunibol melyiket erdemes venni? Tolto, diag van :)

koszonom elore is :)

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.11.03. 10:50 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
dreizwanzig írta:

Ha jol tudom a szijtarcsabol az egyetlen ajanlott tipus a gyarin kivul a corteco.
- jól bizony :wink:

Tudtok ajanlani valami helyet, ahova odavihetem a kocsit, kiveszik a generatort, felujitjak, vagy elviszik felujittatni es visszateszik?
-Muhaati?

EGR tisztitasnal szinten jon a kerdes - hol csinaltassak ilyet?
- Te magad is elvégezheted, ha van rá egy lyukas órád. Jó minőségű féktisztítóból kell hozzá maximum két doboz, illetve nem árt egy nyugdíjazott fogkefe sem. Arra kell figyelni, hogy a vákuumcső csatlakozását érdemes ledugózni (EGR-en lévő csatlakozást), hogy véletlen se mehessen be oda semmilyen nem oda illő anyag. EGR alatt lévő tömítést is érdemes akkor már cserélni.

Druckwandlerek - ha jol sejtem, akkor ezek a turbo nyomasszabalyzok. Milyet erdemes venni? cikkszamot esetleg tud valaki adni?
Turbó és EGR nyomásátalakító:
- 11747796634 - turbó
- 11747796634 - EGR (szóval egyformák)

Ules alatti szivattyut 1 eve csereltem pierburga. Nyomasszabalyzo szelep alatt szinten a druckwandlerre gondolsz? Sunibol melyiket erdemes venni? Tolto, diag van :)
- Nyomásszabályzó szelep alatt szerintem a Railnyomás szabályzóra gondolt :franko:

koszonom elore is :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.11.03. 10:58 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:

Ha jol tudom a szijtarcsabol az egyetlen ajanlott tipus a gyarin kivul a corteco.
- jól bizony :wink:

Tudtok ajanlani valami helyet, ahova odavihetem a kocsit, kiveszik a generatort, felujitjak, vagy elviszik felujittatni es visszateszik?
-Muhaati?

EGR tisztitasnal szinten jon a kerdes - hol csinaltassak ilyet?
- Te magad is elvégezheted, ha van rá egy lyukas órád. Jó minőségű féktisztítóból kell hozzá maximum két doboz, illetve nem árt egy nyugdíjazott fogkefe sem. Arra kell figyelni, hogy a vákuumcső csatlakozását érdemes ledugózni (EGR-en lévő csatlakozást), hogy véletlen se mehessen be oda semmilyen nem oda illő anyag. EGR alatt lévő tömítést is érdemes akkor már cserélni.

Druckwandlerek - ha jol sejtem, akkor ezek a turbo nyomasszabalyzok. Milyet erdemes venni? cikkszamot esetleg tud valaki adni?
Turbó és EGR nyomásátalakító:
- 11747796634 - turbó
- 11747796634 - EGR (szóval egyformák)

Ules alatti szivattyut 1 eve csereltem pierburga. Nyomasszabalyzo szelep alatt szinten a druckwandlerre gondolsz? Sunibol melyiket erdemes venni? Tolto, diag van :)
- Nyomásszabályzó szelep alatt szerintem a Railnyomás szabályzóra gondolt :franko:

koszonom elore is :)

koszonom a gyors valaszt! ;)

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek dreizwanzig az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.11.18. 15:55 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
- Nyomásszabályzó szelep alatt szerintem a Railnyomás szabályzóra gondolt :franko:

koszonom elore is :)
[/quote]
ez az? 13517787537

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.11.18. 19:45 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
- Nyomásszabályzó szelep alatt szerintem a Railnyomás szabályzóra gondolt :franko:

koszonom elore is :)

ez az? 13517787537

Az!

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2016.11.21. 10:09 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2015.08.07. 10:36
Hozzászólások: 949
Tartózkodási hely: Ingolstadt / Budapest
Adott köszi: 194 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2007
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
- Nyomásszabályzó szelep alatt szerintem a Railnyomás szabályzóra gondolt :franko:

koszonom elore is :)

ez az? 13517787537

Az!

köszi! bosch-t erdemes belole venni?

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2016.11.21. 22:39 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
dreizwanzig írta:
Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
- Nyomásszabályzó szelep alatt szerintem a Railnyomás szabályzóra gondolt :franko:

koszonom elore is :)

ez az? 13517787537

Az!

köszi! bosch-t erdemes belole venni?

Azt, én eddig mindig azt vettem. Cikkszám: 0 281 002 480

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.02. 12:51 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 815
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 33 alkalommal
Kapott köszik: 167 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 40i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

Kép

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Afterdark az itt látható tagok köszönték meg: Akkerfeld
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.02. 16:55 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.28. 14:49
Hozzászólások: 2433
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 259 alkalommal
Kapott köszik: 358 alkalommal
Széria kód: F01
Motor tipusa: 40D
Évjárata: 2010
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
[quote="Afterdark"]Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

1. az üzemanyag költsége NEM szervízköltség!!!!!!
2. én 2,5M.-ért vettem az e39-et és a köv. 5 évben még 3M.-t költöttem rá... ( aut.váltó felújítás,futómű, kasztni korrodálás jav., turbó, stb. csere ) Ilyen ez a pop szakma.... Illetve, akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!!! Továbbá, a vezetési élménynek ára van! És még sorolhatnám a közhelyeket. A BMW-t sosem lehetett az olcsón fenntartható gépkocsik közé sorolni....
Ezt vagy tudomásul veszi az ember, vagy....
Szerk.: nálam (is) előfordult, hogy nehezemre esett kifizetni a szervíz számlát.

_________________
Az élet olyan mint az ásás. Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól oda b*..ol az ásóval, aztán haladsz tovább.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.02. 19:13 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 815
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 33 alkalommal
Kapott köszik: 167 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 40i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

1. az üzemanyag költsége NEM szervízköltség!!!!!!
2. én 2,5M.-ért vettem az e39-et és a köv. 5 évben még 3M.-t költöttem rá... ( aut.váltó felújítás,futómű, kasztni korrodálás jav., turbó, stb. csere ) Ilyen ez a pop szakma.... Illetve, akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!!! Továbbá, a vezetési élménynek ára van! És még sorolhatnám a közhelyeket. A BMW-t sosem lehetett az olcsón fenntartható gépkocsik közé sorolni....
Ezt vagy tudomásul veszi az ember, vagy....
Szerk.: nálam (is) előfordult, hogy nehezemre esett kifizetni a szervíz számlát.


Kicsit támadó lett a hangulat, vagy csak lemaradt a smiley.

Ha figyelmesen olvasod, ott lesz, hogy mi a szevizköltség. A havi bontást KIADÁSKÉNT írtam, amit a kocsi életben tartása ÉS tankolása okoz.
A közhelyeket én is ismerem köszi, inkább egy újévi hangulatú összesítés miatt adtam össze a felgyűlt számokat. Nincs ebben sírás, főnököm rendre hagyja ott a fél milliókat az F10-ese után.

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Afterdark az itt látható tagok köszönték meg: Reszka
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.02. 19:36 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Ha megteheted, hogy ennyit költesz rá, szerintem szíved joga.

Én megértelek, én sem szoktam elaprózni, de én 10 évre terveztem az autóval, és majd csak azután vonok mérleget, szerintem neked sem kell a következő egy-két évben ennyit költened szervízre. :)

Ha az üzemanyagot is számolod, akkor a biztosítás, súlyadó, pályamatrica és a hobbiból beszerelt alkatrészek árával együtt jön ki az összes kiadás.

Remélem úgy gondolod, hogy az autó kárpótol az elköltött kisebb vagyon után. ;)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 01:01 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.03. 00:00
Hozzászólások: 90
Tartózkodási hely: Budapest XIII
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 17 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Afterdark írta:
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

1. az üzemanyag költsége NEM szervízköltség!!!!!!
2. én 2,5M.-ért vettem az e39-et és a köv. 5 évben még 3M.-t költöttem rá... ( aut.váltó felújítás,futómű, kasztni korrodálás jav., turbó, stb. csere ) Ilyen ez a pop szakma.... Illetve, akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!!! Továbbá, a vezetési élménynek ára van! És még sorolhatnám a közhelyeket. A BMW-t sosem lehetett az olcsón fenntartható gépkocsik közé sorolni....
Ezt vagy tudomásul veszi az ember, vagy....
Szerk.: nálam (is) előfordult, hogy nehezemre esett kifizetni a szervíz számlát.


Sziasztok!
Ezek elképesztő összegek, sőt aggasztó, ezek szerint ekkora költségek várnak arra aki rendesen karbantartott, autót
szeret birtokolni? :o


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 01:05 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
broton írta:
Afterdark írta:
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

1. az üzemanyag költsége NEM szervízköltség!!!!!!
2. én 2,5M.-ért vettem az e39-et és a köv. 5 évben még 3M.-t költöttem rá... ( aut.váltó felújítás,futómű, kasztni korrodálás jav., turbó, stb. csere ) Ilyen ez a pop szakma.... Illetve, akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!!! Továbbá, a vezetési élménynek ára van! És még sorolhatnám a közhelyeket. A BMW-t sosem lehetett az olcsón fenntartható gépkocsik közé sorolni....
Ezt vagy tudomásul veszi az ember, vagy....
Szerk.: nálam (is) előfordult, hogy nehezemre esett kifizetni a szervíz számlát.


Sziasztok!
Ezek elképesztő összegek, sőt aggasztó, ezek szerint ekkora költségek várnak arra aki rendesen karbantartott, autót
szeret birtokolni? :o


Nagyságrendileg igen :wink: Kivéve, ha valaki már megelőzött az autó előző életében. 35d-nél nekem ennél még rosszabb a mérleg :) Igaz valakinek jó dolga lesz vele.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 01:17 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.10.03. 00:00
Hozzászólások: 90
Tartózkodási hely: Budapest XIII
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 17 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
broton írta:
Afterdark írta:
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

1. az üzemanyag költsége NEM szervízköltség!!!!!!
2. én 2,5M.-ért vettem az e39-et és a köv. 5 évben még 3M.-t költöttem rá... ( aut.váltó felújítás,futómű, kasztni korrodálás jav., turbó, stb. csere ) Ilyen ez a pop szakma.... Illetve, akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!!! Továbbá, a vezetési élménynek ára van! És még sorolhatnám a közhelyeket. A BMW-t sosem lehetett az olcsón fenntartható gépkocsik közé sorolni....
Ezt vagy tudomásul veszi az ember, vagy....
Szerk.: nálam (is) előfordult, hogy nehezemre esett kifizetni a szervíz számlát.


Sziasztok!
Ezek elképesztő összegek, sőt aggasztó, ezek szerint ekkora költségek várnak arra aki rendesen karbantartott, autót
szeret birtokolni? :o


Nagyságrendileg igen :wink: Kivéve, ha valaki már megelőzött az autó előző életében. 35d-nél nekem ennél még rosszabb a mérleg :) Igaz valakinek jó dolga lesz vele.


Akkor ezek szerin valószínű hogy az előző tulaj megelőzött, mert egy éve van meg 28ezret mentem vele és olajcseréken kívül nem akadt más tenni való, pedig mindig megkérdeztem Muhaatit, hogy minden rendben ö mindig azt mondta hogy minden ok.
(mondjuk én nyomorult múltkor letörtem a jobbos visszapillantót)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 08:24 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem akartam beleszólni, de még mielőtt sokan beijednének elmondanám, hogy amit Afterdark kolléga csinál az nem átlagos karbantartás!
És nem is normális, a legnagyobb jóindulattal mondom! :mrgreen: :nyelves: :franko:
Szerintem nem kell egy közel húsz éves autóból újat csinálni, pedig Ő megpróbálja! :mrgreen: :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 08:40 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 556
Adott köszi: 104 alkalommal
Kapott köszik: 117 alkalommal
Széria kód: E87
Évjárata: 2005
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
broton írta:
Afterdark írta:
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.
*****


Sziasztok!
Ezek elképesztő összegek, sőt aggasztó, ezek szerint ekkora költségek várnak arra aki rendesen karbantartott, autót
szeret birtokolni? :o


Határozottan NEM.
Az enyém lassan másfél éve van meg, és kötelező szervízen kívül (olaj, szűrők cseréje) egy darab jobbos alsó lengőkart (21.000) kellett vennem, és egy nyomásszabályzó szelepet (30.000).
Nyilván ebben az előző tulajnak is nagy szerepe volt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 08:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
atesz155 írta:
broton írta:
Afterdark írta:
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.
*****


Sziasztok!
Ezek elképesztő összegek, sőt aggasztó, ezek szerint ekkora költségek várnak arra aki rendesen karbantartott, autót
szeret birtokolni? :o


Határozottan NEM.
Az enyém lassan másfél éve van meg, és kötelező szervízen kívül (olaj, szűrők cseréje) egy darab jobbos alsó lengőkart (21.000) kellett vennem, és egy nyomásszabályzó szelepet (30.000).
Nyilván ebben az előző tulajnak is nagy szerepe volt.

Nem értitek! Így hogy nem láttam a kocsidat, és biztosan jó is, Afterdark el tudna rá költeni kapásból egy millát!
:hehe :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 09:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2011.05.28. 14:49
Hozzászólások: 2433
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 259 alkalommal
Kapott köszik: 358 alkalommal
Széria kód: F01
Motor tipusa: 40D
Évjárata: 2010
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Afterdark írta:
leslie írta:
Afterdark írta:
Sziasztok!

Aki e39-ben gondolkodik, megosztom vele az elmúl két év számait.

Átlagos futásteljesítmény volt, valamivel több mint 50e km- ment az autóba. Vezetem a kocsira fordított összegeket ( bár lehet hogy inkább nem kellene :? ).

Különválasztottam a kiadásokat aszerint, hogy állagmegóvásra, hibajavításra, vagy a külömböző agymenéseim (váltófüles kormány, állófűtés, fűthető hátsó ülés... stb) miatti fejlesztések vitték e a pénzt. Utóbbit természetesen nem vettem figyelembe.

Nos a végeredmény megdöbbentő volt!

25 hónap alatt 2.308.000 ft ment el alkatrészekre, gumikra és munkadíjra.
50e km alatt 12 l-es átlagfogyasztással és 350ft -os üzemanyag árral számolva : 2.100.000 ft

Ez összesen 4.408.000 Ft, vagyis havonta 176.320 ft kiadást jelentett.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy ebben az árban volt egy teljes váltógenerál és egy szinte teljes futómű felújítás is.

Egyetlen pozitív a tétel a képletben, hogy a kocsi esetében már amortizációval nem kell számolnom.

Továbbra sem gondolom, hogy az átlagtól szarabb kocsit vettem volna, a cserélt alkatrészek egyszerűen csak elfáradtak, vagy preventív jelleggel cseréltem őket, ha könnyen hozzáférhetőek voltak és ésszerű volt cserélni. Mivel a kasztnimunka és a motorgenerál is hátravan még, így nem gondolom, hogy az elkövetketkező két év kisebb kihívásokat jelentene. :facepalm:

1. az üzemanyag költsége NEM szervízköltség!!!!!!
2. én 2,5M.-ért vettem az e39-et és a köv. 5 évben még 3M.-t költöttem rá... ( aut.váltó felújítás,futómű, kasztni korrodálás jav., turbó, stb. csere ) Ilyen ez a pop szakma.... Illetve, akinek van pénze majomra, annak legyen pénze banánra is!!! Továbbá, a vezetési élménynek ára van! És még sorolhatnám a közhelyeket. A BMW-t sosem lehetett az olcsón fenntartható gépkocsik közé sorolni....
Ezt vagy tudomásul veszi az ember, vagy....
Szerk.: nálam (is) előfordult, hogy nehezemre esett kifizetni a szervíz számlát.


Kicsit támadó lett a hangulat, vagy csak lemaradt a smiley.

Ha figyelmesen olvasod, ott lesz, hogy mi a szevizköltség. A havi bontást KIADÁSKÉNT írtam, amit a kocsi életben tartása ÉS tankolása okoz.
A közhelyeket én is ismerem köszi, inkább egy újévi hangulatú összesítés miatt adtam össze a felgyűlt számokat. Nincs ebben sírás, főnököm rendre hagyja ott a fél milliókat az F10-ese után.


Ha támadóként élted meg a bejegyzést, akkor sorry!!!! Nem az lett volna a cél!

_________________
Az élet olyan mint az ásás. Néha hátráltat egy-két gyökér, de annak jól oda b*..ol az ásóval, aztán haladsz tovább.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2017.01.03. 09:56 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.28. 15:15
Hozzászólások: 815
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 33 alkalommal
Kapott köszik: 167 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 40i M62
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:
Nem akartam beleszólni, de még mielőtt sokan beijednének elmondanám, hogy amit Afterdark kolléga csinál az nem átlagos karbantartás!
És nem is normális, a legnagyobb jóindulattal mondom! :mrgreen: :nyelves: :franko:
Szerintem nem kell egy közel húsz éves autóból újat csinálni, pedig Ő megpróbálja! :mrgreen: :D


Ez így félig meddig vicces is, de ami nem működik azt ki kell cserélni nem? Hát de! :lol:

Van akinek olyan szerencséje van, hogy valaki már ráborította ezeket az összegeket és évekig használja a kocsit nagygenerál nélkül, én sajnos nem tartozom közéjük.

_________________
E39 Blogom. Katt.


Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 233 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator