2018.01.31. 20:49
trecker18 írta:bendegúz írta:Csá!
Nagyon az LCM modul hibájára utalnak a tünetek.
Szét szedtük semmi hibát nem láttunk rajta
2018.02.01. 14:28
Bandi1978 írta:trecker18 írta:bendegúz írta:Csá!
Nagyon az LCM modul hibájára utalnak a tünetek.
Szét szedtük semmi hibát nem láttunk rajta
Mármint az LCM modult szedtétek szét és nem láttátok hibásnak?
Mert ha igen, az egy összetett elektronikai vezérlő, és nem feltétlenül van látható fizikai megnyilvánulása ha kimegy a chip benne vagy szétmegy egy kondi.
Egy lengőkaron vagy csapágyon látszik az elhasználódás, de itt nem...
2018.02.01. 20:56
attila94 írta:Bandi1978 írta:trecker18 írta:bendegúz írta:Csá!
Nagyon az LCM modul hibájára utalnak a tünetek.
Szét szedtük semmi hibát nem láttunk rajta
Mármint az LCM modult szedtétek szét és nem láttátok hibásnak?
Mert ha igen, az egy összetett elektronikai vezérlő, és nem feltétlenül van látható fizikai megnyilvánulása ha kimegy a chip benne vagy szétmegy egy kondi.
Egy lengőkaron vagy csapágyon látszik az elhasználódás, de itt nem...
A teljesítmény tranzisztor szokott rajta kimenni én úgy olvastam, cserélhető.
2018.03.02. 20:54
2018.03.02. 22:41
bzsoltie írta:Az autó kb. egy hete áll. Ma akartam menni vele, de még az indításig sem jutottam el. Már a gyújtás ráadásakor elkezdett kattogni valami relé a kesztyűtartó mögött, és vele párhuzamosan minden fény villogni. Videó mellékelve. Pár próbálkozás után leesett az akksifeszültség 6V-ra. Bevallom nem olvastam eddig a topicot, úgyhogy elnézést ha esetleg már 100× meg lett válaszolva. Ismert hibára vezethető vissza ami most előjött nálam? Hibás relé okozhat ilyet? Hol kéne keresgélni? Az akksi 1 éves sincs.
https://youtu.be/4znd_-sYwSI
2018.03.02. 22:52
bzsoltie írta:Az autó kb. egy hete áll. Ma akartam menni vele, de még az indításig sem jutottam el. Már a gyújtás ráadásakor elkezdett kattogni valami relé a kesztyűtartó mögött, és vele párhuzamosan minden fény villogni. Videó mellékelve. Pár próbálkozás után leesett az akksifeszültség 6V-ra. Bevallom nem olvastam eddig a topicot, úgyhogy elnézést ha esetleg már 100× meg lett válaszolva. Ismert hibára vezethető vissza ami most előjött nálam? Hibás relé okozhat ilyet? Hol kéne keresgélni? Az akksi 1 éves sincs.
https://youtu.be/4znd_-sYwSI
2018.03.02. 23:09
2018.03.02. 23:26
bzsoltie írta:2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
2018.03.02. 23:31
bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.
Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve?
2018.03.02. 23:32
Gallaca írta:bzsoltie írta:2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Ez az a fajta akksi lehet, amit csak egyszer kell megvenni és minden évben újat kapsz. Nevezhetjük megújuló energiaforrásnak is.
2018.03.03. 12:24
kbhont írta:bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.
Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve?
Pedig erre mérget vehetsz!
Egyébként az az egyik legtöbb meghibásodással bíró típus! Exide, Varta, Banner esetleg Bosch az olcsóbbak közül! A többi nagy rizikó...
2018.03.05. 20:14
Lehet az a gyari nem is draga. Itt angliaban egy klubtars nemreg vett a bmw-tol es olcsobb volt, mint egy jobb marka az autosboltbol.attila94 írta:kbhont írta:bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.
Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve?
Pedig erre mérget vehetsz!
Egyébként az az egyik legtöbb meghibásodással bíró típus! Exide, Varta, Banner esetleg Bosch az olcsóbbak közül! A többi nagy rizikó...
Esetleg gyári akksi.
Mielőtt beszereled az új akksit, mérj nyugalmi áramot (alvó módban úgy emlékszek 15mA körül), és ellenőríztesd a generátort ezzel megkíméled magad sok idegeskedéstől.
2018.03.06. 12:59
morv írta:Lehet az a gyari nem is draga. Itt angliaban egy klubtars nemreg vett a bmw-tol es olcsobb volt, mint egy jobb marka az autosboltbol.
2018.03.06. 15:40
2018.03.08. 00:35
kbhont írta:30 ezerért lehet kapni 100Ah Exide-t! Kár is másban gondolkodni!
Én a hajókba is ezt rakom, még egyszer se volt garanciális gond! 4-6 évet elmennek, pedig ott aztán nagyon ócska életük van, nem úgy mint egy autóban...
2018.03.08. 16:21
Ma beugrottam megkerdezni. Kedvezmeny nelkul a 90ah £120. Nem rossz ar a markaszervizhez kepest.Bandi1978 írta:morv írta:Lehet az a gyari nem is draga. Itt angliaban egy klubtars nemreg vett a bmw-tol es olcsobb volt, mint egy jobb marka az autosboltbol.
Hát itt a gyári 90Ah-s akksi 73e. + szállítás 2e.
2018.03.08. 17:38
morv írta:Ma beugrottam megkerdezni. Kedvezmeny nelkul a 90ah £120. Nem rossz ar a markaszervizhez kepest.Bandi1978 írta:Hát itt a gyári 90Ah-s akksi 73e. + szállítás 2e.
2018.03.09. 18:34
bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.
Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve?
2018.03.09. 20:50
bzsoltie írta:bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.
Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve?
Ma hajnal 4-kor amikor indultam volna vele, teljesen szétszedett idegileg. Tegnapelőtt végre szereztem akksit (bonyolítota a dolgot, hogy Ausztriában hagyott cserben, és itt nincsenek jóárasítva az akksik), be is szereltem, volt gyújtás, volt fesz, indítani nem indítotam, hogy biztos beinduljon ma, amikor kell. Ma már központival tudtam nyitni végre, kormányt leengedte az ölembe, gyújtás, izzítás, malacfarok kialszik, na indítsunk. Indítás nem lett belőle csak egy nagy pukkanás, kis amperszag, és teljesen elsötétült fények. Innentől kezdve az autó nem reagált semmire, bármerre forgattam a gyújtáskapcsolóban a kulcsot, vagy nyomkodtam rajta gombokat, semmi. Még a szivargyújtóban sem volt áram. Na mondom ti fórumosok átvertetek ( ), és mégse az akksi volt a hunyó. Néztem feszültséget az akksin, OK. Ellenőriztem a biztiket, a hátsó tartóban, a kesztyűtartóban, de még a motorvezérlőnél lévőket is (mire azokat kibányásztam...). Mindegyik ép volt. Levettem az akksisarut, pihentettem, visszatettem. Természetesen nem segített. Kimértem az akksi utáni elosztónál lévő 80-100-200A-es biztiket is, azok is jók voltak. Ekkorra már eltelt vagy egy óra, és eléggé ki voltam idegileg. Már épp beletörődtem, hogy ennek valalmi szopatós, hosszú kereséssel járó elektromos baja van. Néhány lépésre az autóról fontolgattam hogy felgyújtsam-e, vagy feküdjek vissza aludni. Ekkor láss csodát ekkor csak úgy random felkapcsolódott a belső világítás. Na mondom megadom a kegyelmedöfést és megint megpróbálom beindítani. Beindult! De égve maradt a DSC lámpa. Mikor megálltam tankolni és újraindítottam, az is eltűnt. Azóta nincs tünet.
Mi a tököm volt ez?
Más: A BC szerinti akksifesz visszajelzés mennyire pontos? járó motornál 13,6,13,7V között ugrál. Motorindításkor leesik 10 alá. Motor leállítás után 13.1, de szép lassan idővel lejjebb esik.
2018.03.10. 00:36
bzsoltie írta:bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.
Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve?
Ma hajnal 4-kor amikor indultam volna vele, teljesen szétszedett idegileg. Tegnapelőtt végre szereztem akksit (bonyolítota a dolgot, hogy Ausztriában hagyott cserben, és itt nincsenek jóárasítva az akksik), be is szereltem, volt gyújtás, volt fesz, indítani nem indítotam, hogy biztos beinduljon ma, amikor kell. Ma már központival tudtam nyitni végre, kormányt leengedte az ölembe, gyújtás, izzítás, malacfarok kialszik, na indítsunk. Indítás nem lett belőle csak egy nagy pukkanás, kis amperszag, és teljesen elsötétült fények. Innentől kezdve az autó nem reagált semmire, bármerre forgattam a gyújtáskapcsolóban a kulcsot, vagy nyomkodtam rajta gombokat, semmi. Még a szivargyújtóban sem volt áram. Na mondom ti fórumosok átvertetek ( ), és mégse az akksi volt a hunyó. Néztem feszültséget az akksin, OK. Ellenőriztem a biztiket, a hátsó tartóban, a kesztyűtartóban, de még a motorvezérlőnél lévőket is (mire azokat kibányásztam...). Mindegyik ép volt. Levettem az akksisarut, pihentettem, visszatettem. Természetesen nem segített. Kimértem az akksi utáni elosztónál lévő 80-100-200A-es biztiket is, azok is jók voltak. Ekkorra már eltelt vagy egy óra, és eléggé ki voltam idegileg. Már épp beletörődtem, hogy ennek valalmi szopatós, hosszú kereséssel járó elektromos baja van. Néhány lépésre az autóról fontolgattam hogy felgyújtsam-e, vagy feküdjek vissza aludni. Ekkor láss csodát ekkor csak úgy random felkapcsolódott a belső világítás. Na mondom megadom a kegyelmedöfést és megint megpróbálom beindítani. Beindult! De égve maradt a DSC lámpa. Mikor megálltam tankolni és újraindítottam, az is eltűnt. Azóta nincs tünet.
Mi a tököm volt ez?
Más: A BC szerinti akksifesz visszajelzés mennyire pontos? járó motornál 13,6,13,7V között ugrál. Motorindításkor leesik 10 alá. Motor leállítás után 13.1, de szép lassan idővel lejjebb esik.