Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.01.31. 20:49

trecker18 írta:
bendegúz írta:Csá!
Nagyon az LCM modul hibájára utalnak a tünetek.

Szét szedtük semmi hibát nem láttunk rajta :?


Mármint az LCM modult szedtétek szét és nem láttátok hibásnak?
Mert ha igen, az egy összetett elektronikai vezérlő, és nem feltétlenül van látható fizikai megnyilvánulása ha kimegy a chip benne vagy szétmegy egy kondi.
Egy lengőkaron vagy csapágyon látszik az elhasználódás, de itt nem...
:szerintem

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: kzolee
Értékelés: 4.76%

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.02.01. 14:28

Bandi1978 írta:
trecker18 írta:
bendegúz írta:Csá!
Nagyon az LCM modul hibájára utalnak a tünetek.

Szét szedtük semmi hibát nem láttunk rajta :?


Mármint az LCM modult szedtétek szét és nem láttátok hibásnak?
Mert ha igen, az egy összetett elektronikai vezérlő, és nem feltétlenül van látható fizikai megnyilvánulása ha kimegy a chip benne vagy szétmegy egy kondi.
Egy lengőkaron vagy csapágyon látszik az elhasználódás, de itt nem...
:szerintem


A teljesítmény tranzisztor szokott rajta kimenni én úgy olvastam, cserélhető.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.02.01. 20:56

attila94 írta:
Bandi1978 írta:
trecker18 írta:
bendegúz írta:Csá!
Nagyon az LCM modul hibájára utalnak a tünetek.

Szét szedtük semmi hibát nem láttunk rajta :?


Mármint az LCM modult szedtétek szét és nem láttátok hibásnak?
Mert ha igen, az egy összetett elektronikai vezérlő, és nem feltétlenül van látható fizikai megnyilvánulása ha kimegy a chip benne vagy szétmegy egy kondi.
Egy lengőkaron vagy csapágyon látszik az elhasználódás, de itt nem...
:szerintem


A teljesítmény tranzisztor szokott rajta kimenni én úgy olvastam, cserélhető.

Közben megoldódott a helyzet a webasto panelje kifeküdt és az okozott egy kis can bus hibát de már minden működik. :franko:

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 20:54

Az autó kb. egy hete áll. Ma akartam menni vele, de még az indításig sem jutottam el. :-( Már a gyújtás ráadásakor elkezdett kattogni valami relé a kesztyűtartó mögött, és vele párhuzamosan minden fény villogni. Videó mellékelve. Pár próbálkozás után leesett az akksifeszültség 6V-ra. Bevallom nem olvastam eddig a topicot, úgyhogy elnézést ha esetleg már 100× meg lett válaszolva. Ismert hibára vezethető vissza ami most előjött nálam? Hibás relé okozhat ilyet? Hol kéne keresgélni? Az akksi 1 éves sincs.

https://youtu.be/4znd_-sYwSI

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 22:41

bzsoltie írta:Az autó kb. egy hete áll. Ma akartam menni vele, de még az indításig sem jutottam el. :-( Már a gyújtás ráadásakor elkezdett kattogni valami relé a kesztyűtartó mögött, és vele párhuzamosan minden fény villogni. Videó mellékelve. Pár próbálkozás után leesett az akksifeszültség 6V-ra. Bevallom nem olvastam eddig a topicot, úgyhogy elnézést ha esetleg már 100× meg lett válaszolva. Ismert hibára vezethető vissza ami most előjött nálam? Hibás relé okozhat ilyet? Hol kéne keresgélni? Az akksi 1 éves sincs.

https://youtu.be/4znd_-sYwSI

Vegyél bele egy aksit... :franko:

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 22:52

bzsoltie írta:Az autó kb. egy hete áll. Ma akartam menni vele, de még az indításig sem jutottam el. :-( Már a gyújtás ráadásakor elkezdett kattogni valami relé a kesztyűtartó mögött, és vele párhuzamosan minden fény villogni. Videó mellékelve. Pár próbálkozás után leesett az akksifeszültség 6V-ra. Bevallom nem olvastam eddig a topicot, úgyhogy elnézést ha esetleg már 100× meg lett válaszolva. Ismert hibára vezethető vissza ami most előjött nálam? Hibás relé okozhat ilyet? Hol kéne keresgélni? Az akksi 1 éves sincs.

https://youtu.be/4znd_-sYwSI


Csepptöltővel töltsd fel.

Akksi indítóáram mérés terhelővillával.

Töltés műszeres ellenőrzése, minimum multiméterrel.

Milyen akkumulátor? Márka, kapacitás, ígért indítóáram?

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 23:09

Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 23:26

bzsoltie írta:2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.

Ez az a fajta akksi lehet, amit csak egyszer kell megvenni és minden évben újat kapsz. Nevezhetjük megújuló energiaforrásnak is. :D :facepalm:

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 23:31

bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Pedig erre mérget vehetsz!
Egyébként az az egyik legtöbb meghibásodással bíró típus! Exide, Varta, Banner esetleg Bosch az olcsóbbak közül! A többi nagy rizikó...

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.02. 23:32

Gallaca írta:
bzsoltie írta:2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.

Ez az a fajta akksi lehet, amit csak egyszer kell megvenni és minden évben újat kapsz. Nevezhetjük megújuló energiaforrásnak is. :D :facepalm:


Csak ne kéne mindig a németekhez mennem érte. :roll:

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.03. 12:24

kbhont írta:
bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Pedig erre mérget vehetsz!
Egyébként az az egyik legtöbb meghibásodással bíró típus! Exide, Varta, Banner esetleg Bosch az olcsóbbak közül! A többi nagy rizikó...


Esetleg gyári akksi.

Mielőtt beszereled az új akksit, mérj nyugalmi áramot (alvó módban úgy emlékszek 15mA körül), és ellenőríztesd a generátort ezzel megkíméled magad sok idegeskedéstől.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.05. 20:14

attila94 írta:
kbhont írta:
bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Pedig erre mérget vehetsz!
Egyébként az az egyik legtöbb meghibásodással bíró típus! Exide, Varta, Banner esetleg Bosch az olcsóbbak közül! A többi nagy rizikó...


Esetleg gyári akksi.

Mielőtt beszereled az új akksit, mérj nyugalmi áramot (alvó módban úgy emlékszek 15mA körül), és ellenőríztesd a generátort ezzel megkíméled magad sok idegeskedéstől.
Lehet az a gyari nem is draga. Itt angliaban egy klubtars nemreg vett a bmw-tol es olcsobb volt, mint egy jobb marka az autosboltbol.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.06. 12:59

morv írta:Lehet az a gyari nem is draga. Itt angliaban egy klubtars nemreg vett a bmw-tol es olcsobb volt, mint egy jobb marka az autosboltbol.

Hát itt a gyári 90Ah-s akksi 73e. + szállítás 2e.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.06. 15:40

30 ezerért lehet kapni 100Ah Exide-t! Kár is másban gondolkodni!
Én a hajókba is ezt rakom, még egyszer se volt garanciális gond! 4-6 évet elmennek, pedig ott aztán nagyon ócska életük van, nem úgy mint egy autóban...

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.08. 00:35

kbhont írta:30 ezerért lehet kapni 100Ah Exide-t! Kár is másban gondolkodni!
Én a hajókba is ezt rakom, még egyszer se volt garanciális gond! 4-6 évet elmennek, pedig ott aztán nagyon ócska életük van, nem úgy mint egy autóban...


Én is ezt tettem bele az imént, ennyiért. Úgy néz ki tényleg elhalálozott az előző akksi. Ha ez feleannyi ideig jó lesz mint amennyit írtál, én már örülök. :roker:

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.08. 16:21

Bandi1978 írta:
morv írta:Lehet az a gyari nem is draga. Itt angliaban egy klubtars nemreg vett a bmw-tol es olcsobb volt, mint egy jobb marka az autosboltbol.

Hát itt a gyári 90Ah-s akksi 73e. + szállítás 2e.
Ma beugrottam megkerdezni. Kedvezmeny nelkul a 90ah £120. Nem rossz ar a markaszervizhez kepest.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.08. 17:38

morv írta:
Bandi1978 írta:Hát itt a gyári 90Ah-s akksi 73e. + szállítás 2e.
Ma beugrottam megkerdezni. Kedvezmeny nelkul a 90ah £120. Nem rossz ar a markaszervizhez kepest.

Igen, azt nem írtam oda, hogy a lehúzások országában...
Pedig gondoltam rá amikor fogalmaztam, de mondom finom leszek.
Persze tudjuk mi megy itt, nem kell ecsetelni senkinek a szervizek és alkatrész kereskedelem árnyoldalait.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.09. 18:34

bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Ma hajnal 4-kor amikor indultam volna vele, teljesen szétszedett idegileg. Tegnapelőtt végre szereztem akksit (bonyolítota a dolgot, hogy Ausztriában hagyott cserben, és itt nincsenek jóárasítva az akksik), be is szereltem, volt gyújtás, volt fesz, indítani nem indítotam, hogy biztos beinduljon ma, amikor kell. :D Ma már központival tudtam nyitni végre, kormányt leengedte az ölembe, gyújtás, izzítás, malacfarok kialszik, na indítsunk. Indítás nem lett belőle csak egy nagy pukkanás, kis amperszag, és teljesen elsötétült fények. Innentől kezdve az autó nem reagált semmire, bármerre forgattam a gyújtáskapcsolóban a kulcsot, vagy nyomkodtam rajta gombokat, semmi. Még a szivargyújtóban sem volt áram. Na mondom ti fórumosok átvertetek ( :lol: ), és mégse az akksi volt a hunyó. Néztem feszültséget az akksin, OK. Ellenőriztem a biztiket, a hátsó tartóban, a kesztyűtartóban, de még a motorvezérlőnél lévőket is (mire azokat kibányásztam...). Mindegyik ép volt. Levettem az akksisarut, pihentettem, visszatettem. Természetesen nem segített. Kimértem az akksi utáni elosztónál lévő 80-100-200A-es biztiket is, azok is jók voltak. Ekkorra már eltelt vagy egy óra, és eléggé ki voltam idegileg. Már épp beletörődtem, hogy ennek valalmi szopatós, hosszú kereséssel járó elektromos baja van. :facepalm: Néhány lépésre az autóról fontolgattam hogy felgyújtsam-e, vagy feküdjek vissza aludni. Ekkor láss csodát ekkor csak úgy random felkapcsolódott a belső világítás. :shock: Na mondom megadom a kegyelmedöfést és megint megpróbálom beindítani. Beindult! De égve maradt a DSC lámpa. Mikor megálltam tankolni és újraindítottam, az is eltűnt. Azóta nincs tünet.

Mi a tököm volt ez? :doglotlo:

Más: A BC szerinti akksifesz visszajelzés mennyire pontos? járó motornál 13,6,13,7V között ugrál. Motorindításkor leesik 10 alá. Motor leállítás után 13.1, de szép lassan idővel lejjebb esik.

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.09. 20:50

bzsoltie írta:
bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Ma hajnal 4-kor amikor indultam volna vele, teljesen szétszedett idegileg. Tegnapelőtt végre szereztem akksit (bonyolítota a dolgot, hogy Ausztriában hagyott cserben, és itt nincsenek jóárasítva az akksik), be is szereltem, volt gyújtás, volt fesz, indítani nem indítotam, hogy biztos beinduljon ma, amikor kell. :D Ma már központival tudtam nyitni végre, kormányt leengedte az ölembe, gyújtás, izzítás, malacfarok kialszik, na indítsunk. Indítás nem lett belőle csak egy nagy pukkanás, kis amperszag, és teljesen elsötétült fények. Innentől kezdve az autó nem reagált semmire, bármerre forgattam a gyújtáskapcsolóban a kulcsot, vagy nyomkodtam rajta gombokat, semmi. Még a szivargyújtóban sem volt áram. Na mondom ti fórumosok átvertetek ( :lol: ), és mégse az akksi volt a hunyó. Néztem feszültséget az akksin, OK. Ellenőriztem a biztiket, a hátsó tartóban, a kesztyűtartóban, de még a motorvezérlőnél lévőket is (mire azokat kibányásztam...). Mindegyik ép volt. Levettem az akksisarut, pihentettem, visszatettem. Természetesen nem segített. Kimértem az akksi utáni elosztónál lévő 80-100-200A-es biztiket is, azok is jók voltak. Ekkorra már eltelt vagy egy óra, és eléggé ki voltam idegileg. Már épp beletörődtem, hogy ennek valalmi szopatós, hosszú kereséssel járó elektromos baja van. :facepalm: Néhány lépésre az autóról fontolgattam hogy felgyújtsam-e, vagy feküdjek vissza aludni. Ekkor láss csodát ekkor csak úgy random felkapcsolódott a belső világítás. :shock: Na mondom megadom a kegyelmedöfést és megint megpróbálom beindítani. Beindult! De égve maradt a DSC lámpa. Mikor megálltam tankolni és újraindítottam, az is eltűnt. Azóta nincs tünet.

Mi a tököm volt ez? :doglotlo:

Más: A BC szerinti akksifesz visszajelzés mennyire pontos? járó motornál 13,6,13,7V között ugrál. Motorindításkor leesik 10 alá. Motor leállítás után 13.1, de szép lassan idővel lejjebb esik.


Méréseim szerint 0.6-0.7 voltot téved. Azt hittem egyedi hiba, gyanús hogy egy dióda nyitófeszültségével kisebb csak. :D

Re: Nagyon furcsa elektromos probléma! Biztosíték vagy más?

2018.03.10. 00:36

bzsoltie írta:
bzsoltie írta:Köszönöm a válaszokat.
https://www.youtube.com/watch?v=eSatI0DY25U
Ezzel együtt hárman mondjátok ugyanazt. Nem gondoltam az akksira, mert semmi előjel nem volt, és még csak nem is rövidtávon használom az autót. És ilyennel sem találkoztam még, hogy indítás nélkül is kattog-villog minden.

Az akksi nem egy neves darab. Rocket 100Ah. Indítóáram úgy emlékszem 820.
2016.02.05-én vette bele még az előző német tulaj.
2017.03.15-én cserélték Augsburgban garanciában.
Most lehet megint ugyanott tartok mint egy éve? :?

Ma hajnal 4-kor amikor indultam volna vele, teljesen szétszedett idegileg. Tegnapelőtt végre szereztem akksit (bonyolítota a dolgot, hogy Ausztriában hagyott cserben, és itt nincsenek jóárasítva az akksik), be is szereltem, volt gyújtás, volt fesz, indítani nem indítotam, hogy biztos beinduljon ma, amikor kell. :D Ma már központival tudtam nyitni végre, kormányt leengedte az ölembe, gyújtás, izzítás, malacfarok kialszik, na indítsunk. Indítás nem lett belőle csak egy nagy pukkanás, kis amperszag, és teljesen elsötétült fények. Innentől kezdve az autó nem reagált semmire, bármerre forgattam a gyújtáskapcsolóban a kulcsot, vagy nyomkodtam rajta gombokat, semmi. Még a szivargyújtóban sem volt áram. Na mondom ti fórumosok átvertetek ( :lol: ), és mégse az akksi volt a hunyó. Néztem feszültséget az akksin, OK. Ellenőriztem a biztiket, a hátsó tartóban, a kesztyűtartóban, de még a motorvezérlőnél lévőket is (mire azokat kibányásztam...). Mindegyik ép volt. Levettem az akksisarut, pihentettem, visszatettem. Természetesen nem segített. Kimértem az akksi utáni elosztónál lévő 80-100-200A-es biztiket is, azok is jók voltak. Ekkorra már eltelt vagy egy óra, és eléggé ki voltam idegileg. Már épp beletörődtem, hogy ennek valalmi szopatós, hosszú kereséssel járó elektromos baja van. :facepalm: Néhány lépésre az autóról fontolgattam hogy felgyújtsam-e, vagy feküdjek vissza aludni. Ekkor láss csodát ekkor csak úgy random felkapcsolódott a belső világítás. :shock: Na mondom megadom a kegyelmedöfést és megint megpróbálom beindítani. Beindult! De égve maradt a DSC lámpa. Mikor megálltam tankolni és újraindítottam, az is eltűnt. Azóta nincs tünet.

Mi a tököm volt ez? :doglotlo:

Más: A BC szerinti akksifesz visszajelzés mennyire pontos? járó motornál 13,6,13,7V között ugrál. Motorindításkor leesik 10 alá. Motor leállítás után 13.1, de szép lassan idővel lejjebb esik.

Ez akkor fordulhat elő, ha nincs megfelelően feltéve az akksisaru , oxidos, nincs meghúzva vagy hasonló. Esetleg a gyújtáskapcsoló szarakodhat. A BC szerinti akksifesz mindegyiken annyi, sőt, diag szerint is. Persze műszerrel mérve nem.
Hozzászólás küldése

VigLink badge