2018.05.07. 13:07
attila94 írta:491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.
Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?
Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.
2018.05.10. 22:59
491523 írta:attila94 írta:491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.
Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?
Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.
Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?
2018.05.12. 23:05
bzsoltie írta:491523 írta:attila94 írta:491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.
Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?
Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.
Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?
Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.
2018.05.14. 13:24
hamoriarpi írta:bzsoltie írta:491523 írta:attila94 írta:491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.
Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?
Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.
Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?
Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.
BudMotnál nekem is állították az E61-et KDS-Beissbarth géppel. Sárvédőív-felniperem távolságokat mértek mindenhol, guminyomást állítottak, profi lett, méregdrágán.
2018.05.23. 19:09
2018.05.23. 19:15
491523 írta:Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).
bal oldal
jobb oldal
2018.05.23. 19:47
hamoriarpi írta:491523 írta:Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).
bal oldal
jobb oldal
A bal nincs a helyén.
2018.10.09. 20:57
2018.10.10. 07:26
fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!
2018.10.10. 14:37
fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!
2018.10.11. 07:09
AlpinaFan írta:fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!
Szia,
alternatíva eredeti, új BMW termékekre:
33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db
Persze tudom, hogy így sem tescos...
2018.11.09. 21:28
2018.11.10. 09:26
Vasty írta:Üdv mindenki! Kérdezem, tud-e valaki Békés, vagy Csongrád megyében olyan futóművest, aki a BMW előírásoknak megfelelő módon, terhelve állítja be a futóművet? Egyáltalán, ismer valaki ezen a környéken olyan szerelőt, aki BMW megszállott?
2018.11.10. 19:20
2018.11.12. 18:34
Vasty írta:1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).
2018.11.12. 19:55
attila94 írta:Vasty írta:1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).
Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.
Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.
2018.11.13. 18:43
Bandi1978 írta:attila94 írta:Vasty írta:1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).
Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.
Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.
Várjunk ám, mert a súlyozott futómű beállítás azért lényeges, mivel az E39-nél az összes futóműszilent (a hátsó bölcső 4 függesztőjét és stab.szilenteket kivéve) vízszintesen áll, és azokat muszáj súly alatt rögzíteni, mivel a gumiblokkjaik úgy tartják stabilan a kasztnifelé szorítva a lengőkarokat.
Tehát a nyugalmi pontjaik felé igyekszenek, és ha a kocsi le van ülve mikor meghúzzák, nem engedi nagyon lefelé mozdulni a lengőket.
Ez alól csak akkor kivétel a kocsi, ha poliuretán szilenteket tesznek alá.
Én is hátra betettem 4 PU-t és azokat a csavarokat meg lehet húzni súly nélkül is, mert az a szilent nem rögzül fixre.
Ez akkor jó, ha állítható rugóstag van a kocsi alatt és az állítgatások között nem kell lazítani a szilenteknél lévő csavarokat.
Igazából én szívem szerint épp emiatt az összeset kicserélném Pu-ra, mert sokat könnyít a szerelhetőségen, ha még felemelt kocsin meghúzhatóak a csavarok.
2018.11.13. 19:45
attila94 írta:Súly alatt te azt érted hogy be van pakolva az előírt súly, vagy azt hogy az autó 4 keréken van?
Az állítható rugóstagot mi alapján állítod be? Szemre?
A PU szilent őrületet se értem, nem így van kitalálva a futómű. Bele van kalkulálva a gumi rugalmassága.
2018.12.21. 09:52
Bandi1978 írta:AlpinaFan írta:fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!
Szia,
alternatíva eredeti, új BMW termékekre:
33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db
Persze tudom, hogy így sem tescos...
De a szállítási díj így is elviszi az árelőnyt.