Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Futómű beállítása

2018.05.07. 13:07

attila94 írta:
491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Re: Futómű beállítása

2018.05.10. 22:59

491523 írta:
attila94 írta:
491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Futómű beállítása

2018.05.12. 23:05

bzsoltie írta:
491523 írta:
attila94 írta:
491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.

BudMotnál nekem is állították az E61-et KDS-Beissbarth géppel. Sárvédőív-felniperem távolságokat mértek mindenhol, guminyomást állítottak, profi lett, méregdrágán.

Re: Futómű beállítása

2018.05.14. 13:24

hamoriarpi írta:
bzsoltie írta:
491523 írta:
attila94 írta:
491523 írta:Remélem jó helyre írom a kérdésem.

Futómű felújítást tervezek de nincs információm, hogy Budapest környékén melyik szerviz tudja jól beállítani a futóművet. Ezzel kapcsolatban tud valaki információval szolgálni?


Pár napja NagyMatyas kolléga Székesfehérváron a BMW szervizt javasolta.


Esetleg Budapesten vagy közvetlen környezetében nincs olyan műhely ami számításba jöhet?

Budapest Motors - jol beállították, csak baromi lassan dolgoznak, és mocskos drágán.
Ott Service - szinten jol beállították, csak gyorsabban, és olcsóbban.

BudMotnál nekem is állították az E61-et KDS-Beissbarth géppel. Sárvédőív-felniperem távolságokat mértek mindenhol, guminyomást állítottak, profi lett, méregdrágán.


Én például OTT Servicéhez viszem pont holnap.
Tavaly voltam náluk és mind a hozzáállás, mint a tudás meggyőzött.

Re: Futómű beállítása

2018.05.23. 19:09

Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).

bal oldal
jobb oldal

Re: Futómű beállítása

2018.05.23. 19:15

491523 írta:Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).

bal oldal
jobb oldal

A bal nincs a helyén.

Re: Futómű beállítása

2018.05.23. 19:47

hamoriarpi írta:
491523 írta:Pár alkatrészt cserélve lett az első futóműben és feltűnt, hogy a jobb oldali gátló lejjebb van a csonk állványban mint a bal oldali. Ez rendben van így? Egyébként az autó teljesen egyenesen áll (a gumi és a sárvédő perem közötti távolság egyforma).

bal oldal
jobb oldal

A bal nincs a helyén.


Mindenképp futómű állításra kell vinnem az autót, de ha kérem, hogy ezt is tegyék rendbe akkor előfordulhat, hogy elhajtanak mint a magzatvizet?

Re: Futómű beállítása

2018.10.09. 20:57

Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Re: Futómű beállítása

2018.10.10. 07:26

fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Így, ahogy mondod. Én is átmentem ezen.
Nincs alternatíva, csak a bontó, ahol szintén ritka a jó állapotú csavar.
Ezért én újakra cseréltem.
Meg ezeken kívül még vagy 200-at.

:facepalm: :shock: :x :evil: :( :cry: :facepalm: :( :cry: :x :help: :nono: :help2
:bmwkiraly

Re: Futómű beállítása

2018.10.10. 14:37

fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Szia,

alternatíva eredeti, új BMW termékekre:

33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db

Persze tudom, hogy így sem tescos...

Re: Futómű beállítása

2018.10.11. 07:09

AlpinaFan írta:
fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Szia,

alternatíva eredeti, új BMW termékekre:

33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db

Persze tudom, hogy így sem tescos...

De a szállítási díj így is elviszi az árelőnyt.

Re: Futómű beállítása

2018.11.09. 21:28

Üdv mindenki! Kérdezem, tud-e valaki Békés, vagy Csongrád megyében olyan futóművest, aki a BMW előírásoknak megfelelő módon, terhelve állítja be a futóművet? Egyáltalán, ismer valaki ezen a környéken olyan szerelőt, aki BMW megszállott?

Re: Futómű beállítása

2018.11.10. 09:26

Vasty írta:Üdv mindenki! Kérdezem, tud-e valaki Békés, vagy Csongrád megyében olyan futóművest, aki a BMW előírásoknak megfelelő módon, terhelve állítja be a futóművet? Egyáltalán, ismer valaki ezen a környéken olyan szerelőt, aki BMW megszállott?

Végül is terhelve bárki beállítja, ha viszel magaddal súlyokat, ezzel-azzal telepakolod a megfelelő pontokat, vagy viszel pár megfelelő súlyú személyt.
Bár a futómű érzékenyek sokszor panaszkodnak, hogy így vagy úgy nem lett megfelelő a beállítás.

Re: Futómű beállítása

2018.11.10. 19:20

1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).

Re: Futómű beállítása

2018.11.12. 18:34

Vasty írta:1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.

Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.

Re: Futómű beállítása

2018.11.12. 19:55

attila94 írta:
Vasty írta:1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.

Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.

Várjunk ám, mert a súlyozott futómű beállítás azért lényeges, mivel az E39-nél az összes futóműszilent (a hátsó bölcső 4 függesztőjét és stab.szilenteket kivéve) vízszintesen áll, és azokat muszáj súly alatt rögzíteni, mivel a gumiblokkjaik úgy tartják stabilan a kasztnifelé szorítva a lengőkarokat.
Tehát a nyugalmi pontjaik felé igyekszenek, és ha a kocsi le van ülve mikor meghúzzák, nem engedi nagyon lefelé mozdulni a lengőket.
Ez alól csak akkor kivétel a kocsi, ha poliuretán szilenteket tesznek alá.
Én is hátra betettem 4 PU-t és azokat a csavarokat meg lehet húzni súly nélkül is, mert az a szilent nem rögzül fixre.
Ez akkor jó, ha állítható rugóstag van a kocsi alatt és az állítgatások között nem kell lazítani a szilenteknél lévő csavarokat.
Igazából én szívem szerint épp emiatt az összeset kicserélném Pu-ra, mert sokat könnyít a szerelhetőségen, ha még felemelt kocsin meghúzhatóak a csavarok.

Re: Futómű beállítása

2018.11.13. 18:43

Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Vasty írta:1992-ben, az egyik kollégámnak volt egy 520-asa, már akkor felhívták a figyelmemet, hogy BMW futóművet csak terhelve szabad állítani (67 kiló voltam, én voltam a súly bal1-ben).


Ebben parázs vita szokott kialakulni, főleg mert vannak olyan modern padok amik súly nélkül is a helyes beállítást adják. Ezt egyeztesd le előre hogy fölöslegesen ne vigyél súlyt, ha meg elhajtanak hagyd a fenébe azt a helyet.

Egyébként a megállapítás igaz, a legtöbb padon úgy illik beállítani hogy le van súlyozva, teletankolva, gyári felni, gyári gumiméret, guminyomás, felniperem-felniközép távolság mérés.

Várjunk ám, mert a súlyozott futómű beállítás azért lényeges, mivel az E39-nél az összes futóműszilent (a hátsó bölcső 4 függesztőjét és stab.szilenteket kivéve) vízszintesen áll, és azokat muszáj súly alatt rögzíteni, mivel a gumiblokkjaik úgy tartják stabilan a kasztnifelé szorítva a lengőkarokat.
Tehát a nyugalmi pontjaik felé igyekszenek, és ha a kocsi le van ülve mikor meghúzzák, nem engedi nagyon lefelé mozdulni a lengőket.
Ez alól csak akkor kivétel a kocsi, ha poliuretán szilenteket tesznek alá.
Én is hátra betettem 4 PU-t és azokat a csavarokat meg lehet húzni súly nélkül is, mert az a szilent nem rögzül fixre.
Ez akkor jó, ha állítható rugóstag van a kocsi alatt és az állítgatások között nem kell lazítani a szilenteknél lévő csavarokat.
Igazából én szívem szerint épp emiatt az összeset kicserélném Pu-ra, mert sokat könnyít a szerelhetőségen, ha még felemelt kocsin meghúzhatóak a csavarok.


Súly alatt te azt érted hogy be van pakolva az előírt súly, vagy azt hogy az autó 4 keréken van?

Az állítható rugóstagot mi alapján állítod be? Szemre? :D

A PU szilent őrületet se értem, nem így van kitalálva a futómű. Bele van kalkulálva a gumi rugalmassága.

Re: Futómű beállítása

2018.11.13. 19:45

attila94 írta:Súly alatt te azt érted hogy be van pakolva az előírt súly, vagy azt hogy az autó 4 keréken van?

Az állítható rugóstagot mi alapján állítod be? Szemre? :D

A PU szilent őrületet se értem, nem így van kitalálva a futómű. Bele van kalkulálva a gumi rugalmassága.

Persze, az előírt "68-68-68-full-20" szerint, de én még pár kilóval többet tennék be, hogy mégjobban leszorítson a lengőkar.

Majdnem szemre, de amúgy a sárvédőív-felniperem mérésével.
Játszadozós kicsit, mert le kell tenni a kocsit párszor, mire megvan a helyes magasság, meg be kell számolni az utazó(ka)t is, hogy jobb legyen.
Olyan is van, hogy a rögzítőanyákat más-más magasságon kell meghúzni, hogy vízszintes legyen egy-egy tengely.
Hát, ez egy ilyen dolog, rengetegen használják ezeket a technikákat, több-kevesebb sikerrel.
Ha rossz az út ahol jár vele, akkor több kárt csinál az alsó felületeken, mint amennyivel vagányabban (mert csak ez a lényege) néz ki a kocsi.
Úttartása pedig ezekkel a gyengébb rugóstagokkal nem olyan jó mint a gyártói előírás szerintiekkel.
De aki ilyet tesz be, az nagyjából tisztában is van ezekkel és nem megy 80-nal ott, ahol 50-nel kellene, sőt, még néha 50-nel sem.
Ami a türelmetleneket rommá idegeli. Na, ilyenekkel meg tele az út mostanában.

Pedig jó a PU, részemről már csak a szerelhetőség könnyítése miatt is.
Persze az új szilenteket csak ezért nem szedtem ki a lengőkarokból.

De, ezek örök viták maradnak, mint sok más dolog az autózás körül.

Re: Futómű beállítása

2018.12.21. 09:52

Bandi1978 írta:
AlpinaFan írta:
fghx írta:Üdv!
A hátsó futómű beállításához a négy darab dőlésállító csavart kellene tudni meglazítani. Nekünk nem sikerült. Felsőket találtam olyan áron, amire azt mondom, hogy pszichiáterrel elmegy.
Alsókat viszont csak gyáriban, annak az ára hallatán pedig a pszichológus sem ment meg az őrülettől.
Soha senki nem gyárttatott le még ilyen csavarokat? A földön sem elérhető semmiféle utángyártottban?
Eddig ez a legjobb ár:
Alsó excenteres csavar: 33321095102 4200ft
Alsó excenteres alátét: 33306786186 800ft
Alsó anya: 33326760668 400ft
Mindből kettő kell, tehát a végösszeg 10.800 Ft kettő darab csavarért.
Tud valaki olcsóbbat vagy alternatívát, bármit?
Köszönöm előre is!

Szia,

alternatíva eredeti, új BMW termékekre:

33321095102: 3.415,- Ft / db
33306786186: 627,- Ft / db
33326760668: 303,- Ft / db

Persze tudom, hogy így sem tescos...

De a szállítási díj így is elviszi az árelőnyt.

Ez akkor igaz, ha az eredeti ár tartalmazza a szállítási költséget.
Amennyiben viszont nem tartalmazza, abban az esetben valós a több mint 15%-os árelőny.
Hozzászólás küldése

VigLink badge