* *
Pontos idő: 2018.12.19. 12:33

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 299 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 18:30 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12130
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 18:34 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12130
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Tegnap este oly sok mindent találtam róla a NET-en, most nem találom már az oldalakat. Mindegy, itt kivesézhetjük a témát, annál is inkább, mert elég sok probléma merül fel vele kapcsolatban.

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 18:38 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:


Jogos. Jobb helyen van mint a "Fojtószelep, és levegő mennyiség mérő!" topic-ban. Meg kéne kérni az admint ha van ideje akkor ide átkne rakni az ezzel kapcsolatos kérdesem utáni "pöcök levelezést"

Kérdés.
Le fordítsam az Letöltések\Leírások-ban lévő "M62TU technical description.pdf" ide vágó Vanos-os részét angolról? Mert az nagyon pontosan leírja.


Jackson, aki már nyomott a témában.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 18:54 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 796 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
simi64 írta:
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:


Jogos. Jobb helyen van mint a "Fojtószelep, és levegő mennyiség mérő!" topic-ban. Meg kéne kérni az admint ha van ideje akkor ide átkne rakni az ezzel kapcsolatos kérdesem utáni "pöcök levelezést"

Kérdés.
Le fordítsam az Letöltések\Leírások-ban lévő "M62TU technical description.pdf" ide vágó Vanos-os részét angolról? Mert az nagyon pontosan leírja.


Jackson, aki már nyomott a témában.


Igeeeeeeeeennnnnn!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:18 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.03. 01:00
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Záhony
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:


Csak halkan jegyzem meg Simi, neked nincs is VANOS-od :sírás: :sírás:

_________________
____________________
Üdv: Zsolt


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12130
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Először is az alapok:
ITT

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:26 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 796 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zsolt40i írta:
simi64 írta:
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:


Csak halkan jegyzem meg Simi, neked nincs is VANOS-od :sírás: :sírás:


He-he! :P Vanos nincs csak traktorhang. :nyelves:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:27 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.09.17. 00:00
Hozzászólások: 12130
Tartózkodási hely: Velden am Wörther See
Adott köszi: 349 alkalommal
Kapott köszik: 400 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M51
Évjárata: 1997
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Zsolt40i írta:
simi64 írta:
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:


Csak halkan jegyzem meg Simi, neked nincs is VANOS-od :sírás: :sírás:

Tudom, de legalább nem megy tönkre :!:
Nem is zörög, nem is ingadozik, de még csak le sem áll!!!
Hanem FÜTYÜL!
De nem a tükör, hanem a turbó. :wink:

_________________
Simi
Kép
Az Audi egy olyan Volkswagen, ami BMW akar lenni!:-)))))"


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:35 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
LeviM5 írta:
jackson írta:
Kérdés.
Le fordítsam az Letöltések\Leírások-ban lévő "M62TU technical description.pdf" ide vágó Vanos-os részét angolról? Mert az nagyon pontosan leírja.

Jackson, aki már nyomott a témában.


Igeeeeeeeeennnnnn!

VANOS tanfolyam indul.

1.elolvasni a simi féle anyagot mert tulajdonképpen tökjó bevezető, link újra: http://totalcar.hu/magazin/szotar/gytuning1/

2. Aztán házi feladat letölteni a doksit mert ott vannak a képek:
Letöltések -> Leírások 3.oldal > M62TUB44 Technical Specification
Semmi pánik a többi motor VANOS-t is emlegeti.

3. Jackson, neki áll fordítani és mingyá irja.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Vanos
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 796 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
simi64 írta:
Zsolt40i írta:
simi64 írta:
Urak!
Megpróbálok nyitni egy új topicot a fenti címen, érdekes lehet, hisz nem tudunk róla mindent, pedig a változtatható szelepvezérlés szeretett autónk sajátja, büszkének kellene lennünk rá, főleg, ha kifogástalanul működne. :wink:


Csak halkan jegyzem meg Simi, neked nincs is VANOS-od :sírás: :sírás:

Tudom, de legalább nem megy tönkre :!:
Nem is zörög, nem is ingadozik, de még csak le sem áll!!!
Hanem FÜTYÜL!
De nem a tükör, hanem a turbó. :wink:


Hála az égnek!!! Még jó hogy a turbó örök életü! 8)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 19:58 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
VANOS tanfolyam-1

Tessék kinyitni a pdf 3.oldalt Jackson M63TUB44 motorjának (hmmm még mindig olyan jó leirni ezt a tulajdon ragot) az oldal metszetével.

Először is mi VANOS: Változó szelepvezérlés ami a BMW-nél: VAriable NOckenwellen Steuerung azaz angolul Variable Camshaft Control.

Forditás: A változó szívó szelep "időzités" rendszert az M62TU motornál VANOS-nak hívják. A szó a német VAriable NOckenwellen Steuerung-ből jön ami angolul Variable Camshaft Control (magyarul meg Változó SzelepVezérlés tehát lehetne akár VSzV is :lol:
Az M62TU vanos (innetől kicsivel írom idő spórolásból) rendszer új változat ami folyamatos (szakaszok nélküli) vanos működést valósít meg a szívó szelepeken (ha valahol elrontanám nyers fordítás bejövő-szelep). A rendszer folyamatosan változtatható a szabályzási tartományon belül ami optimálisabb szelep poziciót biztosít a motor teljes működési tartományában.

Amig működik a motor mindkét szívó szelep sor (ugyi V8nál kettő van) folyamatosan állítja az optimális pozicióhoz. Ez növeli a teljesítményt (Vrööööööm:) és csökkenti a környezetvédelmi gáz kibocsájtást (mi a franc a jó fordítás a tailpipe emissió-ra)

Mindkét vezérmű tengelyt 20fokos szögben (maximum) lehet állítani a forgás tengelye mentén (tehát elfordítani).
Lásd a képen

Ez megfelel 40fok szög elfordulásnak a vezérmű tengelyen (ugyi 20fok előre és 20fok hátra a középhez képest). A vezérmű tengely elfordulási tartomyánai a következőek lásd táblázat.
Exhaust valve: kipufogó szelep
Intake valve: szívó szelep
open duration: nyitási tartomány
Valve lift: szelep nyitási magasság, Crankshaft rotation: vezérmű tengely elfordulás fokban mint látszik két teljes fordulat 720fok van lerajzolva.
Default retard: alap állás, maximum advance: maximális kitérés

Folyt köv.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:06 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7547
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 261 alkalommal
Kapott köszik: 313 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:15 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
VANOS tanfolyam-2

Vanos előnyei.
A nem változó szelepvezérlésű vezérmű tervezése korlátozott a általános teljesítmény igényekre (mint az olvasható a simi féle linken is)
- A szívószelep vezérmű (mi a manó az autós neve) maximális kitérése (korai nyitás) profil magasabb teljesítményt biztosít az alacsonyabb fordulat
számokon. DE az alapjáratot mivel nagy átfedést okoz a szivó és kipufogó szelepek között egyenetlenné/bizonytalanná teszi az alapjáratot.
- Másik oldalon viszont a szívószelep vezérmű alap állása (késői nyitás) nagy finom egyenletes alapjáratot biztosít, DE nem elég a hengerfej feltöltési dinamizmusa (sebessége/képessége) ami a nagyobb teljesítményt biztosítaná a közepes motor fordulat tartományokban.
A lehetőség, hogy állítsuk a szelep (nyitás-zárás) időzítést növeli a motor teljesítmény dinamikáját (érted a nyamvadt RPM/Nm görbe nem csak a csúcson nagy hanem a közepén is magas) sé csökkenti a kipufogó kibocsájtását, mert optimalizálja a vezérmű szöget a teljes motor működési tartományban (a vessző utáni rész a hülye amcsik miatt készült még párszor bele veri az agyába a szöveget eddig nem is tudom már hányszor emlegette, de azért még egyszer).
A Vanos az alábbi előnyöket adja:
- Többlet nyomaték (Nm ami az adott sebességről gyorsításhoz szükséges - tulajdonképpen a gyorsítási képesség) az alacsony és közepes fordulatszám tartományban a felső tartományok teljesítmény csökkenése nélkül.
- csökkenő üzemanyag fogyasztás az ideálisabb szelep időzítés miatt (világos: vagy nagy teljesítmény vagy azonos teljesítmény kisebb kerozin fogyasztás - elvégre nincs fizikai lehetetlen)
- Csökkenő károsanyag kibocsájtás (hú végre sikerült) a idálisabb szelep nyitás-zárás átfedés miatt (na ez a vége rondább lett forditásilag - minden nem lehet kerek)
- Egyenletesebb alapjárat az ideálisabb szelep (nyitás-zárás) átfedés miatt (ha még egyszer leírja akkor felkötöm magam).

Na miután már minden ideális majd folyt köv.
- csökkenő

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:17 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
MChris írta:
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Földhöz ragadt kérdés: Szerinted ha szar a bemenő adat akkor jól fog működni? Amúgy mondhatnám azt is nem a vanos nem rossz tessék kicserélni a jeladót és attól még a Vanos jól működik csak nem akkor amikor kéne.

Jackson, aki levegőt vesz a folytatáshoz.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:23 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2009.02.03. 01:00
Hozzászólások: 95
Tartózkodási hely: Záhony
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Hali Jackson :!:

A vezérműtengely CSAK 20 fokot fordul el :!: :!:
A főtengelyen mérve 40 fok :!: :!:

Zsolt aki lektorál :lol: :lol:

_________________
____________________
Üdv: Zsolt


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:23 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.04.02. 00:00
Hozzászólások: 7547
Tartózkodási hely: Magyarország
Adott köszi: 261 alkalommal
Kapott köszik: 313 alkalommal
Széria kód: E38
Motor tipusa: M73B54
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
jackson írta:
MChris írta:
Szar a vezérműtengely jeladó vagy a főtengely jeladó akkor szarul miködik a vanos is? :roll:


Földhöz ragadt kérdés: Szerinted ha szar a bemenő adat akkor jól fog működni? Amúgy mondhatnám azt is nem a vanos nem rossz tessék kicserélni a jeladót és attól még a Vanos jól működik csak nem akkor amikor kéne.

Jackson, aki levegőt vesz a folytatáshoz.


Bocs!

Köszi

_________________
Üdv.
MChris


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:52 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
VANOS tanfolyam-3

A BMW VANOS rendszerének az alap funkciója (fene azt a totál fordított angol szó rendet)
Az összes BMW VANOS rendszer elektronikusan/hidraulikusan (folyadékok ha nem érted pl. szervó olaj)/mechanikusan (tudod fogas kerekek) vezérlik.

Elektronikus: A motor vezérlő (DME) felelős a vanos elektromágnes (solenoid) szelep állításáért. A beavatkozás az alábbi a paraméterek alapján történik (mint bejövő avagy input adatok):
- Motor fordulatszám (MChris-nek főtengely jeladó),
- Terhelés avagy load (ami a bejövő levegő tömeg mennyiség-eként értendő általában százalékban szokás megadni - INPA-ban látszik a levegő tömegmérő méri folyamatosan)
- Motorhőmérséklet
- Vezérmű tengely poziciója (MChris-nek vezérműtengely jeladó)
- Motor olaj hőmérséklet (csak MS 42.0-nál)

A VANOS verzójától függően az elektromágnesen szelep (solenoid mennyivel rövidebb) két típusa létezik:
- Alap fekete/fehér (be/ki avagy on/off) elektromágneses szelep. Ilyen van az M50TU () és M52 (1999 elötti 520i, 523i, 528i ) és motorokon.
- Változó poziciós solenoid (lásd fent magyarul). Mint amilyen van a M52TU és M62TU motorokon. (Lásd Jackson szuper 540i-jét ami M62TUB44)

Hydraulikus vezérlés:
Az elektromágneses szelep vezérli a motor hydraulika folyadék áramlását. A vezérelt olaj áramlás avatkozik be a mechanikus részeken keresztül a vezérmű tengely elfordítására.

Mechanikai vezérlés:
A Mechanikai részek az összes vanos rendszerben azonos elv alapján működnek. (na itt egy nagyon nyakatekert mondat jön) A szabályzott hydraulika (folyadék) áramlás avatkozik be a előre (advance) vagy alap (retard) olaj portokon. Mindkét olaj port (kapu, luk stb.) vezérlő dugattyú két ellentétes oldalán található. (Szuper akkor hívhatnám dugattyú csatlakozásnak is a hülye port-ot)
- A vezérlő dugattyú a 6 hengereseken (S6-ok figyelem) M50TU, M50 és M52TU egy úgynevezett helical gear cup (meg nem mondom mi szakszó erre a helikális fogaskerék bizbaszra, miért nem repülős szavakat használnak).
- A vezérlő dugattyú az M62TU Vanos rendszerekben egyben tartalmazza ezt a helikális fogaskereket.
Az alap poziciójában az olaj a hátsó falát nyomja a dugattyúnak. Ami a helikális fogaskereket előre tolja és így megtarta a alap szelep időzítés pozicióját.

Amikor az olaj az első dugattyú falra nyomódik az olaj nyomja (angolban köver betüvel mert nagyon nyomja :lol: a helikális fogaskereket az ellentétes irányba és vissza forgatja a helikális fogaskerékhez csatlakozó vezérmű tengelyt (na ez is olyan USA leírás, hát még is mi a francot forgatna vissza az ablak törlőt)

A helikális fogaskerék fog-szög-osztása (vagy mi a manó az angle theet) okozza a nyomó mozgás átalakítását elfordulássá. Ez az elfordulás biztosítja a változó szelepvezérlést (ámen jól megaszonta).

Jackson, most offline mert meg kell mozgatni a VANOS-t mivel megyek haza a melóból.

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 20:53 
Offline
Moderátor
Moderátor
Avatar

Csatlakozott: 2008.01.10. 01:00
Hozzászólások: 8948
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 16 alkalommal
Kapott köszik: 90 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 540iA
Évjárata: 1999
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Zsolt40i írta:
Hali Jackson :!:

A vezérműtengely CSAK 20 fokot fordul el :!: :!:
A főtengelyen mérve 40 fok :!: :!:

Zsolt aki lektorál :lol: :lol:


Ezt kérném is a lektorálást, mert helyre kell rakni a dolgokat.

Jackson, prepare to offline

_________________
Mi az? Nagy, fekete és piszok gyors= 540i Touring :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 21:20 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2007.05.20. 00:00
Hozzászólások: 6587
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 115 alkalommal
Kapott köszik: 285 alkalommal
Széria kód: F07
Motor tipusa: 35i
Évjárata: 2010
Kivitele: Compact
Blog: Blog megtekintése (1)
én most akkor izguljak? :oops: nekem asszem nincs vanoszom. meglehet dízelt kéne tankolnom? :lol:

_________________
:mrgreen: Romanes eunt domus :mrgreen:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2009.03.18. 21:25 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2008.03.31. 00:00
Hozzászólások: 4934
Tartózkodási hely: EU
Adott köszi: 464 alkalommal
Kapott köszik: 796 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: S85
Évjárata: 2006
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Labi írta:
én most akkor izguljak? :oops: nekem asszem nincs vanoszom. meglehet dízelt kéne tankolnom? :lol:


De van, sx4, az vvti. Végülis azis vanosnak látszó tárgy. :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 299 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator