2017.06.14. 07:54
echtelevy írta:Sziasztok.
Klíma vezérlő panel hőmérséklet állító gomb kupakjaim töröttek illetve a balos kék kupak ki is esett, de a kis kék nyíl sikeresen beesett. Ezt hogyan lehet kivenni?
Kupakokat lehet gyáriban rendelni?
2017.06.14. 10:33
PeterE39 írta:echtelevy írta:Sziasztok.
Klíma vezérlő panel hőmérséklet állító gomb kupakjaim töröttek illetve a balos kék kupak ki is esett, de a kis kék nyíl sikeresen beesett. Ezt hogyan lehet kivenni?
Kupakokat lehet gyáriban rendelni?
Korábban én is keresgéltem magamnak, de nem vitt rá a lélek:
Kék gomb
Piros gomb
Komplett előlap - ez talán praktikusabb mint egy - a meglévőhőz hasonlóan 15-20 éves - bontott, elöregedett darab
2017.06.14. 11:07
Afterdark írta:
Ilyen gombokat vettem, de teljesen rossz a fényáteresztése.
2017.06.15. 18:48
erikk93 írta:Üdv.
Kondenzvízcső tisztitása hogy ajánlott? Valószinűleg el lesznek rakódva kicsit. Folyni folyik mindkettőből de lehet egyikből nem annyira ez azzal jár, hogy hátsó fűtésboxban bugyog a víz hosszabb klímázás után.
Kompresszorral befújni? Drótól felnyomni, vagy vizet rányomni érzéssel kompresszorozás után??
Előre is köszönöm
2017.06.15. 21:06
Vader-1 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kondenzvízcső tisztitása hogy ajánlott? Valószinűleg el lesznek rakódva kicsit. Folyni folyik mindkettőből de lehet egyikből nem annyira ez azzal jár, hogy hátsó fűtésboxban bugyog a víz hosszabb klímázás után.
Kompresszorral befújni? Drótól felnyomni, vagy vizet rányomni érzéssel kompresszorozás után??
Előre is köszönöm
Elég egy csavarhúzó is hozzá,azzal kitudod piszkálni ha eltömödött.
En nem fujnám meg kompresszorral,mert akkor a csöböl benyomja a koszt a boxba,mikor kiakar jönni,megint eltömi.
Egyébként ez nálam is volt,megpucoltam a csövet csavarhúzóval,utána okés lett.
Azért jó a csavarhúzo,mert azzal kifelé tudod piszkálni a redvát.
2017.06.15. 22:05
NagyMatyas írta:Vader-1 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kondenzvízcső tisztitása hogy ajánlott? Valószinűleg el lesznek rakódva kicsit. Folyni folyik mindkettőből de lehet egyikből nem annyira ez azzal jár, hogy hátsó fűtésboxban bugyog a víz hosszabb klímázás után.
Kompresszorral befújni? Drótól felnyomni, vagy vizet rányomni érzéssel kompresszorozás után??
Előre is köszönöm
Elég egy csavarhúzó is hozzá,azzal kitudod piszkálni ha eltömödött.
En nem fujnám meg kompresszorral,mert akkor a csöböl benyomja a koszt a boxba,mikor kiakar jönni,megint eltömi.
Egyébként ez nálam is volt,megpucoltam a csövet csavarhúzóval,utána okés lett.
Azért jó a csavarhúzo,mert azzal kifelé tudod piszkálni a redvát.
Haveromét kompresszorral fújtam meg, 1 éve jó.
2017.06.16. 19:50
Gallaca írta:NagyMatyas írta:Vader-1 írta:erikk93 írta:Üdv.
Kondenzvízcső tisztitása hogy ajánlott? Valószinűleg el lesznek rakódva kicsit. Folyni folyik mindkettőből de lehet egyikből nem annyira ez azzal jár, hogy hátsó fűtésboxban bugyog a víz hosszabb klímázás után.
Kompresszorral befújni? Drótól felnyomni, vagy vizet rányomni érzéssel kompresszorozás után??
Előre is köszönöm
Elég egy csavarhúzó is hozzá,azzal kitudod piszkálni ha eltömödött.
En nem fujnám meg kompresszorral,mert akkor a csöböl benyomja a koszt a boxba,mikor kiakar jönni,megint eltömi.
Egyébként ez nálam is volt,megpucoltam a csövet csavarhúzóval,utána okés lett.
Azért jó a csavarhúzo,mert azzal kifelé tudod piszkálni a redvát.
Haveromét kompresszorral fújtam meg, 1 éve jó.
Én vízzel nyomattam meg visszafelé, mert a csavarhúzó nem nagyon ment fel a gumicsőbe applikált műanyag csigán.
2017.06.24. 15:06
2017.06.24. 18:02
WASPZotya írta:Hali!
A klímaventilátornál mindegy hogy benzines e vagy dízel, csak az számít hogy 3 vagy 4 vezetékes?
A 4 vezetékest át lehet alakítani vhogy 3-ra, vagy más az egész rendszer nem csak több sebesség verzió van a 4 vezetékesen?
Köszi
2017.06.25. 13:49
2017.12.05. 17:43
2017.12.05. 19:39
2017.12.07. 03:32
2017.12.07. 22:25
3305518 írta:Sziasztok!
Egy E39 530d (1999 184LE) gazdája vagyok. 2 év alatt 3. klímaventillátort kellene cseréljem. Az egyik rossz klímaventillátort elvittem egy műszerészhez, azt mondja a benne lévő dióda/ellenállás olyan nagy méretezésű, amit kereskedelmi forgalomban nem lehet kapni. Tud ebben valaki segíteni? Jelenleg ami a kocsiban van az megint csak nem forog, de érdekes módon a rendszer működik, így városon kívül elvileg óvatosan lehet használni (szerintem ezt azonnal meg kell csinálni, nem maradhat így). Kecskeméti vagyok, ha tudtok közelben valakit javasolni, aki rendbe tenné a dolgokat, vagy műszaki tanáccsal el tudtok látni, nagyon megköszönném.
2018.08.26. 09:25
2019.08.29. 00:05
2021.06.25. 11:36
2021.10.03. 19:30
adams22 írta:Sziasztok!
Nagy problémám lenne, ebbe a nyári hőségben nem megy a klíma. A történet röviden az, hogy lyukas volt a klímahűtőm azt kicseréltem, nyomáspróbázták (28 bar-on) nem engedett semmit. Feltöltötték és 2-3 hétig tökéletes volt, majd most ahogy bejött ez a hőség elkezdett rosszalkodni. Először csak az utas oldali részt hűtötte a vezető oldalra meleget fújt. Most meg már egyáltalán nincs hideg levegő.
Szerintem a kompresszor nem is megy. Természetesen a menüben is hidegre van állítva és a tekerőknél is. Ránéztem diaggal és beírt egy olyan hibakódot, hogy 9C69 - Rear compartment stratification controller. Ezt már rendeltem is ma érkezik meg és berakom, de attól tartok nem csak ennyi lesz a hiba. Ennél a hátsó szellőztetőnél egyébként a feszültség ahogy tekerem csak 1,6 és 3,4 V között változik (0-5V kellene). De nem gondolom, hogy emiatt egyáltalán nem is kapcsol be a kompresszor. Nem tudom hány bar-nak kell lennie a rendszernyomásnak az enyém nyugalmiban 5-6 bar, ha pedig bekapcsolom a klímát akkor fel megy 10-12-re de tovább nem nagyon. Nem tudom el hinni hogy most meg máshol lenne lyukas, remélem nem a párologtató, mert semmi kedvem szétbombázni a műszerfalat hozzá. Amit még észrevettem a diaggal, hogy a másodlagos vízmelegítő temp.szenzora -40°C -ot mutat. Még ezt tudnám elképzelni, hogy emiatt nem indítja el, mert fagyást észlel. Viszont hibakódra nem hozza csak az élőadatnál látni, hogy ennyi és nem is mozdul semerre. Amúgy télen észrevettem hogy kicsit később is van meleg levegő mint azelőtt.
Tudnátok esetleg valami tippet adni, hogy mit nézzek meg? A hátsó szellőztetőt még ma berakom és megírom a fejleményt.
Köszönöm előre is!
2021.10.04. 19:56
lacci írta:adams22 írta:Sziasztok!
Nagy problémám lenne, ebbe a nyári hőségben nem megy a klíma. A történet röviden az, hogy lyukas volt a klímahűtőm azt kicseréltem, nyomáspróbázták (28 bar-on) nem engedett semmit. Feltöltötték és 2-3 hétig tökéletes volt, majd most ahogy bejött ez a hőség elkezdett rosszalkodni. Először csak az utas oldali részt hűtötte a vezető oldalra meleget fújt. Most meg már egyáltalán nincs hideg levegő.
Szerintem a kompresszor nem is megy. Természetesen a menüben is hidegre van állítva és a tekerőknél is. Ránéztem diaggal és beírt egy olyan hibakódot, hogy 9C69 - Rear compartment stratification controller. Ezt már rendeltem is ma érkezik meg és berakom, de attól tartok nem csak ennyi lesz a hiba. Ennél a hátsó szellőztetőnél egyébként a feszültség ahogy tekerem csak 1,6 és 3,4 V között változik (0-5V kellene). De nem gondolom, hogy emiatt egyáltalán nem is kapcsol be a kompresszor. Nem tudom hány bar-nak kell lennie a rendszernyomásnak az enyém nyugalmiban 5-6 bar, ha pedig bekapcsolom a klímát akkor fel megy 10-12-re de tovább nem nagyon. Nem tudom el hinni hogy most meg máshol lenne lyukas, remélem nem a párologtató, mert semmi kedvem szétbombázni a műszerfalat hozzá. Amit még észrevettem a diaggal, hogy a másodlagos vízmelegítő temp.szenzora -40°C -ot mutat. Még ezt tudnám elképzelni, hogy emiatt nem indítja el, mert fagyást észlel. Viszont hibakódra nem hozza csak az élőadatnál látni, hogy ennyi és nem is mozdul semerre. Amúgy télen észrevettem hogy kicsit később is van meleg levegő mint azelőtt.
Tudnátok esetleg valami tippet adni, hogy mit nézzek meg? A hátsó szellőztetőt még ma berakom és megírom a fejleményt.
Köszönöm előre is!
Klíma kupplung biztos jó?
2022.07.01. 22:55
Sepi írta:admin írta:tbesze írta:Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:
A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.
Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.
Az én véleményem!!
A tüdőgyuladást okozó baktérium amire ti gondoltok az a sokat állóvizbe alakulki.Aki szedetszét autó klimát az tudja,hogy a csepviz cső a rendszer legalján van igy képtelenség,hogy megáljon benne a viz.Igy a baktérium kifejlődése is csekély.
Hanagyon koszos a polenszürő akkor fordul elő hogy bizonyos menyiségü kosz átjutrajta és lerakódik az elpárologtatón és klimázáskor ezt a pára feloldja és etől van az a poshat szag.
De lehet kapni párezer forintér olyan spray-t ami erre való van egy hoszu csöve és ezt betudod dugni a légcsatornákba és kitudod fujni ez általába olyan habosodó anyag.
A másik dolog amit elfelejt mindenki,hogy nem ajánlot 5-6C°-nál nagyob hőmérséklet külömbség a kinti hőmérséklethez képest.
Mert egy 18C°-os autóból kiszálni 30C°-ba az ütős.
Ezt a spray-t kipróbáltam a régebbi autómban. Tényleg eltűnt a poshadt szag belőle. Hiába cseréltem szűrőt a szag megmaradt, de miután befújtam olyan lett mint az új.
Mennyi időnként kell a pollenszűrőt cserélni? Vagy km függő, vagy szezon függő?
Sepi