* *
Pontos idő: 2017.10.24. 13:20

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1590 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 80  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Klíma!
HozzászólásElküldve: 2006.04.23. 19:57 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.15. 01:00
Hozzászólások: 75
Tartózkodási hely: Zalaapáti
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 3 alkalommal
Blog: Blog megtekintése (0)
Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:

A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.

Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Klíma!
HozzászólásElküldve: 2006.04.23. 20:42 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9784
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1259 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
tbesze írta:
Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:

A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.

Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.

Az én véleményem!!

A tüdőgyuladást okozó baktérium amire ti gondoltok az a sokat állóvizbe alakulki.Aki szedetszét autó klimát az tudja,hogy a csepviz cső a rendszer legalján van igy képtelenség,hogy megáljon benne a viz.Igy a baktérium kifejlődése is csekély.
Hanagyon koszos a polenszürő akkor fordul elő hogy bizonyos menyiségü kosz átjutrajta és lerakódik az elpárologtatón és klimázáskor ezt a pára feloldja és etől van az a poshat szag.

De lehet kapni párezer forintér olyan spray-t ami erre való van egy hoszu csöve és ezt betudod dugni a légcsatornákba és kitudod fujni ez általába olyan habosodó anyag.

A másik dolog amit elfelejt mindenki,hogy nem ajánlot 5-6C°-nál nagyob hőmérséklet külömbség a kinti hőmérséklethez képest.
Mert egy 18C°-os autóból kiszálni 30C°-ba az ütős.

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Klíma!
HozzászólásElküldve: 2006.04.24. 22:11 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.20. 01:00
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Miskolc
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 535i
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
tbesze írta:
Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:

A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.

Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.

Az én véleményem!!

A tüdőgyuladást okozó baktérium amire ti gondoltok az a sokat állóvizbe alakulki.Aki szedetszét autó klimát az tudja,hogy a csepviz cső a rendszer legalján van igy képtelenség,hogy megáljon benne a viz.Igy a baktérium kifejlődése is csekély.
Hanagyon koszos a polenszürő akkor fordul elő hogy bizonyos menyiségü kosz átjutrajta és lerakódik az elpárologtatón és klimázáskor ezt a pára feloldja és etől van az a poshat szag.

De lehet kapni párezer forintér olyan spray-t ami erre való van egy hoszu csöve és ezt betudod dugni a légcsatornákba és kitudod fujni ez általába olyan habosodó anyag.

A másik dolog amit elfelejt mindenki,hogy nem ajánlot 5-6C°-nál nagyob hőmérséklet külömbség a kinti hőmérséklethez képest.
Mert egy 18C°-os autóból kiszálni 30C°-ba az ütős.


Ezt a spray-t kipróbáltam a régebbi autómban. Tényleg eltűnt a poshadt szag belőle. Hiába cseréltem szűrőt a szag megmaradt, de miután befújtam olyan lett mint az új. :D

Mennyi időnként kell a pollenszűrőt cserélni? Vagy km függő, vagy szezon függő?

Sepi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.13. 21:50 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.20. 01:00
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Miskolc
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 535i
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ennél az autómnál is előjött a vizesrongyszag effektus. A 2200Ft-os spray most is bevált. Ajánlom mindenkinek a drága klímafertőtlenítés helyett szakszervízben.

Persze ez lehet nem olyan hatásfokú ehhez nem értek.

Sepi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.14. 09:35 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.03.07. 01:00
Hozzászólások: 26
Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Blog: Blog megtekintése (0)
A szakszervizekben is ugyanugy klimatisztító aerozollal végzik a fertőtlenítést.
A fertőtlenítést évente egy max két alkalommal szabad csak elvégezni, mert ugyan ugy van tervezve, hogy az emberre a lehető legkevésbé legyen veszélyes, de ami a baktériumokat elpusztítja az az embere sem ártalmatlan.
A tisztítás elvégzése:
Az aerozolnra rá kell tenni a csövet, aminek a végén egy speciális porlasztófej van ami a lehető legfinomabbra porlasztja a tísztítót, hogy minnél könyebben áramlódni tudjon a rendszerben.
Először álló motornál minden klimacsatornát be kell fújni, majd a klimát a leghidegebbre venni, elíndítani, és a csövel minden lehetséges légjáratba belefújni a klimatisztítót. Ki kell venni a pollenszürőt is, és onnan kell a lehető legprecizebben átfujatni a klimajáratokat.
Szerintem ez a megfelelő megoldás, ha valaki máshogy tudja irja le.
Én a "Motip" klimatísztítót használom szerintem jó, az ára 1700 ft.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.14. 10:45 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.20. 01:00
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Miskolc
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 535i
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Simi írta:
A szakszervizekben is ugyanugy klimatisztító aerozollal végzik a fertőtlenítést.
A fertőtlenítést évente egy max két alkalommal szabad csak elvégezni, mert ugyan ugy van tervezve, hogy az emberre a lehető legkevésbé legyen veszélyes, de ami a baktériumokat elpusztítja az az embere sem ártalmatlan.
A tisztítás elvégzése:
Az aerozolnra rá kell tenni a csövet, aminek a végén egy speciális porlasztófej van ami a lehető legfinomabbra porlasztja a tísztítót, hogy minnél könyebben áramlódni tudjon a rendszerben.
Először álló motornál minden klimacsatornát be kell fújni, majd a klimát a leghidegebbre venni, elíndítani, és a csövel minden lehetséges légjáratba belefújni a klimatisztítót. Ki kell venni a pollenszürőt is, és onnan kell a lehető legprecizebben átfujatni a klimajáratokat.
Szerintem ez a megfelelő megoldás, ha valaki máshogy tudja irja le.
Én a "Motip" klimatísztítót használom szerintem jó, az ára 1700 ft.


Bár amit most használtam a dobozára nem így volt írva, én is így csináltam, mert én is így tudom.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.14. 20:24 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.04.14. 00:00
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.14. 20:33 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9784
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1259 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Baranya írta:
Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu

Ez nemegészen ebbe a topicba való!!

Írd oda ahova való.Mert utána törlöm ezt! :!: :!:

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.14. 20:34 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.20. 01:00
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Miskolc
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 535i
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Baranya írta:
Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu


Szia,
Riasztó, lopásvédelem, rablásgátlás topicba is tedd be szerintem ezt a megjegyzést.

Sepi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2006.05.14. 20:40 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2006.03.12. 01:00
Hozzászólások: 410
Tartózkodási hely: Bicske
Adott köszi: 7 alkalommal
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57
Évjárata: 2001
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Nekem biztos szerencsem van az autoimmal de eddig egyikbe se kellett soha tisztogatni es fertotlrniteni a klimat.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.16. 23:14 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.01. 00:00
Hozzászólások: 58
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok:
Azt hallottam hogy a klímát ki kell kapcsolni és a ventilátorral ki járatni mielőtt le állítom az autót.Szerintetek mi ebből az igazság?
Én ezt szinte mindig el felejtem.
Hogy szoktátok használni,tavasztól őszig be kapcsolva,vagy tényleg kapcsolgatni kell?
Minden vélemény és tapasztalat érdekel.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.16. 23:21 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2006.11.14. 01:00
Hozzászólások: 906
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: E61
Motor tipusa: 3.0D
Évjárata: 2008
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.16. 23:56 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9784
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1259 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
pappkari írta:
nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD

Hiába van be kapcsolva télen tudtommal egy bizonyos hőmérséklet allat nem engedi el indulni a kompreszort.

De szerintem ha rendszeresen van cserélve a pollen szűrő akkor nem tudja a szutykot magára szivni igy nem is lesz büdös.

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.17. 00:48 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.20. 01:00
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Miskolc
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 535i
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
pappkari írta:
nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD

Hiába van be kapcsolva télen tudtommal egy bizonyos hőmérséklet allat nem engedi el indulni a kompreszort.

De szerintem ha rendszeresen van cserélve a pollen szűrő akkor nem tudja a szutykot magára szivni igy nem is lesz büdös.


Én cseréltem rendesen, mégis "vizesrongyszag" lett az autóban. Mehetek klímatisztító spray-ért.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.17. 22:15 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.01. 00:00
Hozzászólások: 58
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.17. 22:28 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9784
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1259 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Zoli írta:
Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.17. 23:02 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2006.07.01. 00:00
Hozzászólások: 58
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
Zoli írta:
Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.18. 01:05 
Offline
Adminisztrátor
Adminisztrátor
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.11. 01:00
Hozzászólások: 9784
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 1677 alkalommal
Kapott köszik: 1259 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 204D1
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Zoli írta:
admin írta:
Zoli írta:
Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
Szerintem ez hülyeség!

A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.

nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.

_________________
Kép
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Twitter Képtár Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.18. 01:58 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.03.23. 01:00
Hozzászólások: 222
Tartózkodási hely: Tapolca
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 0
Széria kód: E61
Motor tipusa: 530xd
Évjárata: 2009
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
Zoli írta:
admin írta:
Zoli írta:
Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
Szerintem ez hülyeség!

A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.

nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.



:franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája:
HozzászólásElküldve: 2007.03.18. 11:54 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2006.01.20. 01:00
Hozzászólások: 243
Tartózkodási hely: Miskolc
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 535i
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
admin írta:
Zoli írta:
admin írta:
Zoli írta:
Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
Szerintem ez hülyeség!

A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.

nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.


A kondenzvíz levezető kis cső az utastér radiátor alól jön valahonnan?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 1590 hozzászólás ]  Oldal 1, 2, 3, 4, 5 ... 80  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Google [Bot] valamint 9 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator