Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Klíma!

2006.04.23. 19:57

Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:

A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.

Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.

Re: Klíma!

2006.04.23. 20:42

tbesze írta:Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:

A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.

Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.

Az én véleményem!!

A tüdőgyuladást okozó baktérium amire ti gondoltok az a sokat állóvizbe alakulki.Aki szedetszét autó klimát az tudja,hogy a csepviz cső a rendszer legalján van igy képtelenség,hogy megáljon benne a viz.Igy a baktérium kifejlődése is csekély.
Hanagyon koszos a polenszürő akkor fordul elő hogy bizonyos menyiségü kosz átjutrajta és lerakódik az elpárologtatón és klimázáskor ezt a pára feloldja és etől van az a poshat szag.

De lehet kapni párezer forintér olyan spray-t ami erre való van egy hoszu csöve és ezt betudod dugni a légcsatornákba és kitudod fujni ez általába olyan habosodó anyag.

A másik dolog amit elfelejt mindenki,hogy nem ajánlot 5-6C°-nál nagyob hőmérséklet külömbség a kinti hőmérséklethez képest.
Mert egy 18C°-os autóból kiszálni 30C°-ba az ütős.

Re: Klíma!

2006.04.24. 22:11

admin írta:
tbesze írta:Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:

A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.

Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.

Az én véleményem!!

A tüdőgyuladást okozó baktérium amire ti gondoltok az a sokat állóvizbe alakulki.Aki szedetszét autó klimát az tudja,hogy a csepviz cső a rendszer legalján van igy képtelenség,hogy megáljon benne a viz.Igy a baktérium kifejlődése is csekély.
Hanagyon koszos a polenszürő akkor fordul elő hogy bizonyos menyiségü kosz átjutrajta és lerakódik az elpárologtatón és klimázáskor ezt a pára feloldja és etől van az a poshat szag.

De lehet kapni párezer forintér olyan spray-t ami erre való van egy hoszu csöve és ezt betudod dugni a légcsatornákba és kitudod fujni ez általába olyan habosodó anyag.

A másik dolog amit elfelejt mindenki,hogy nem ajánlot 5-6C°-nál nagyob hőmérséklet külömbség a kinti hőmérséklethez képest.
Mert egy 18C°-os autóból kiszálni 30C°-ba az ütős.


Ezt a spray-t kipróbáltam a régebbi autómban. Tényleg eltűnt a poshadt szag belőle. Hiába cseréltem szűrőt a szag megmaradt, de miután befújtam olyan lett mint az új. :D

Mennyi időnként kell a pollenszűrőt cserélni? Vagy km függő, vagy szezon függő?

Sepi

2006.05.13. 21:50

Ennél az autómnál is előjött a vizesrongyszag effektus. A 2200Ft-os spray most is bevált. Ajánlom mindenkinek a drága klímafertőtlenítés helyett szakszervízben.

Persze ez lehet nem olyan hatásfokú ehhez nem értek.

Sepi

2006.05.14. 09:35

A szakszervizekben is ugyanugy klimatisztító aerozollal végzik a fertőtlenítést.
A fertőtlenítést évente egy max két alkalommal szabad csak elvégezni, mert ugyan ugy van tervezve, hogy az emberre a lehető legkevésbé legyen veszélyes, de ami a baktériumokat elpusztítja az az embere sem ártalmatlan.
A tisztítás elvégzése:
Az aerozolnra rá kell tenni a csövet, aminek a végén egy speciális porlasztófej van ami a lehető legfinomabbra porlasztja a tísztítót, hogy minnél könyebben áramlódni tudjon a rendszerben.
Először álló motornál minden klimacsatornát be kell fújni, majd a klimát a leghidegebbre venni, elíndítani, és a csövel minden lehetséges légjáratba belefújni a klimatisztítót. Ki kell venni a pollenszürőt is, és onnan kell a lehető legprecizebben átfujatni a klimajáratokat.
Szerintem ez a megfelelő megoldás, ha valaki máshogy tudja irja le.
Én a "Motip" klimatísztítót használom szerintem jó, az ára 1700 ft.

2006.05.14. 10:45

Simi írta:A szakszervizekben is ugyanugy klimatisztító aerozollal végzik a fertőtlenítést.
A fertőtlenítést évente egy max két alkalommal szabad csak elvégezni, mert ugyan ugy van tervezve, hogy az emberre a lehető legkevésbé legyen veszélyes, de ami a baktériumokat elpusztítja az az embere sem ártalmatlan.
A tisztítás elvégzése:
Az aerozolnra rá kell tenni a csövet, aminek a végén egy speciális porlasztófej van ami a lehető legfinomabbra porlasztja a tísztítót, hogy minnél könyebben áramlódni tudjon a rendszerben.
Először álló motornál minden klimacsatornát be kell fújni, majd a klimát a leghidegebbre venni, elíndítani, és a csövel minden lehetséges légjáratba belefújni a klimatisztítót. Ki kell venni a pollenszürőt is, és onnan kell a lehető legprecizebben átfujatni a klimajáratokat.
Szerintem ez a megfelelő megoldás, ha valaki máshogy tudja irja le.
Én a "Motip" klimatísztítót használom szerintem jó, az ára 1700 ft.


Bár amit most használtam a dobozára nem így volt írva, én is így csináltam, mert én is így tudom.

2006.05.14. 20:24

Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu

2006.05.14. 20:33

Baranya írta:Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu

Ez nemegészen ebbe a topicba való!!

Írd oda ahova való.Mert utána törlöm ezt! :!: :!:

2006.05.14. 20:34

Baranya írta:Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu


Szia,
Riasztó, lopásvédelem, rablásgátlás topicba is tedd be szerintem ezt a megjegyzést.

Sepi

2006.05.14. 20:40

Nekem biztos szerencsem van az autoimmal de eddig egyikbe se kellett soha tisztogatni es fertotlrniteni a klimat.

2007.03.16. 23:14

Sziasztok:
Azt hallottam hogy a klímát ki kell kapcsolni és a ventilátorral ki járatni mielőtt le állítom az autót.Szerintetek mi ebből az igazság?
Én ezt szinte mindig el felejtem.
Hogy szoktátok használni,tavasztól őszig be kapcsolva,vagy tényleg kapcsolgatni kell?
Minden vélemény és tapasztalat érdekel.

2007.03.16. 23:21

nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD

2007.03.16. 23:56

pappkari írta:nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD

Hiába van be kapcsolva télen tudtommal egy bizonyos hőmérséklet allat nem engedi el indulni a kompreszort.

De szerintem ha rendszeresen van cserélve a pollen szűrő akkor nem tudja a szutykot magára szivni igy nem is lesz büdös.

2007.03.17. 00:48

admin írta:
pappkari írta:nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD

Hiába van be kapcsolva télen tudtommal egy bizonyos hőmérséklet allat nem engedi el indulni a kompreszort.

De szerintem ha rendszeresen van cserélve a pollen szűrő akkor nem tudja a szutykot magára szivni igy nem is lesz büdös.


Én cseréltem rendesen, mégis "vizesrongyszag" lett az autóban. Mehetek klímatisztító spray-ért.

2007.03.17. 22:15

Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

2007.03.17. 22:28

Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?

2007.03.17. 23:02

admin írta:
Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.

2007.03.18. 01:05

Zoli írta:
admin írta:
Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
Szerintem ez hülyeség!

A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.

nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.

2007.03.18. 01:58

admin írta:
Zoli írta:
admin írta:
Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
Szerintem ez hülyeség!

A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.

nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.



:franko:

2007.03.18. 11:54

admin írta:
Zoli írta:
admin írta:
Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?

Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?


Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
Szerintem ez hülyeség!

A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.

nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.


A kondenzvíz levezető kis cső az utastér radiátor alól jön valahonnan?
Hozzászólás küldése

VigLink badge