2006.04.23. 19:57
2006.04.23. 20:42
tbesze írta:Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:
A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.
Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.
2006.04.24. 22:11
admin írta:tbesze írta:Nem szeretnék senkit sem megriasztani de...:
A tavasz beköszöntével, amikor a hőmérséklet megemelkedik, újra előtérbe kerül a klímaberendezés. A légáram a betegséget okozó anyagokat leválasztja a készülékről és a belső térbe juttatja. Ezen részecskék belégzése bizonyíthatóan olyan panaszokat okoz, mint a nyálkahártya irritáció, fáradékonyság, fejfájás, de akár hörghurutot, allergiát vagy más légúti betegségeket is előidézhet. Súlyosbító körülmény, hogy a párologtató nélküli klímaberendezések a levegőt rendkívül szárazzá teszik, ami a nyálkahártyát még csíramentes állapotban is erősen igénybe veszi. Ezen okoknál fogva erőssen ajánlott az évenkénti fertőtlenítés.
Ezek után tenném fel a kérdést, hogyan végezhetünk a lehető legalaposabb fertőtlenítést?
Ezzel kapcsolatban kérném a véleményeket, tapasztalatokat.
Előre is köszönöm.
Az én véleményem!!
A tüdőgyuladást okozó baktérium amire ti gondoltok az a sokat állóvizbe alakulki.Aki szedetszét autó klimát az tudja,hogy a csepviz cső a rendszer legalján van igy képtelenség,hogy megáljon benne a viz.Igy a baktérium kifejlődése is csekély.
Hanagyon koszos a polenszürő akkor fordul elő hogy bizonyos menyiségü kosz átjutrajta és lerakódik az elpárologtatón és klimázáskor ezt a pára feloldja és etől van az a poshat szag.
De lehet kapni párezer forintér olyan spray-t ami erre való van egy hoszu csöve és ezt betudod dugni a légcsatornákba és kitudod fujni ez általába olyan habosodó anyag.
A másik dolog amit elfelejt mindenki,hogy nem ajánlot 5-6C°-nál nagyob hőmérséklet külömbség a kinti hőmérséklethez képest.
Mert egy 18C°-os autóból kiszálni 30C°-ba az ütős.
2006.05.13. 21:50
2006.05.14. 09:35
2006.05.14. 10:45
Simi írta:A szakszervizekben is ugyanugy klimatisztító aerozollal végzik a fertőtlenítést.
A fertőtlenítést évente egy max két alkalommal szabad csak elvégezni, mert ugyan ugy van tervezve, hogy az emberre a lehető legkevésbé legyen veszélyes, de ami a baktériumokat elpusztítja az az embere sem ártalmatlan.
A tisztítás elvégzése:
Az aerozolnra rá kell tenni a csövet, aminek a végén egy speciális porlasztófej van ami a lehető legfinomabbra porlasztja a tísztítót, hogy minnél könyebben áramlódni tudjon a rendszerben.
Először álló motornál minden klimacsatornát be kell fújni, majd a klimát a leghidegebbre venni, elíndítani, és a csövel minden lehetséges légjáratba belefújni a klimatisztítót. Ki kell venni a pollenszürőt is, és onnan kell a lehető legprecizebben átfujatni a klimajáratokat.
Szerintem ez a megfelelő megoldás, ha valaki máshogy tudja irja le.
Én a "Motip" klimatísztítót használom szerintem jó, az ára 1700 ft.
2006.05.14. 20:24
2006.05.14. 20:33
Baranya írta:Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu
2006.05.14. 20:34
Baranya írta:Ha autóvédelemmel kapcsolatban kérdése van bárkinek írjon mert 14-éve ezt csinálom.
Az biztos ,hogy a rablásgátló az egyik tuti dolog.
andol@t-email.hu
2006.05.14. 20:40
2007.03.16. 23:14
2007.03.16. 23:21
2007.03.16. 23:56
pappkari írta:nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD
2007.03.17. 00:48
admin írta:pappkari írta:nekem mindig megy a klima amint beinditom a kocsit,azért van hogy menjen:DDD
Hiába van be kapcsolva télen tudtommal egy bizonyos hőmérséklet allat nem engedi el indulni a kompreszort.
De szerintem ha rendszeresen van cserélve a pollen szűrő akkor nem tudja a szutykot magára szivni igy nem is lesz büdös.
2007.03.17. 22:15
2007.03.17. 22:28
Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
2007.03.17. 23:02
admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
2007.03.18. 01:05
Szerintem ez hülyeség!Zoli írta:admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
2007.03.18. 01:58
admin írta:Szerintem ez hülyeség!Zoli írta:admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.
nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.
2007.03.18. 11:54
admin írta:Szerintem ez hülyeség!Zoli írta:admin írta:Zoli írta:Nekem nem azért mondták hogy minden leállítás előtt járassam ki a hideg levegőt belőle,mert büdös lessz,hanem állítólag tönkre megy ha mindig úgy állítom le,és indítom el az autót hogy a klíma be van kapcsolva.Állítólag a hirtelen hőmérséklet változás árt neki.
Szerintetek ez igaz lehet?
Ezt nem értem milyen hirtelen hőmérséklet változás?
Hát szerintem a klíma kompresszorba hideg a gáz,a kinti levegő mondjuk 30 fok,+motor hő,ez nagy külömbség,és ezért kell ki kapcsolni a klímát úgy hogy még fél percig jár a motor és a ventilátor,így ki járatja a hideg gázt a rendszerből.
A klíma kompresszor amúgy sem hideg.A kompresszor sűríti a gázt(hűtőközeg) nagynyomásra ekkor kb 40-50C° amit be tol a hűtő kondenzátorba ott a menetszél hatására(ventilátor)le kondenzálódik(le hűl) és folyadék halmazállapotuvá válik ez a folyadék kerül beporlasztásra a hőcserélőbe(utastér radiátor)és itt elpárolog vagyis folyadékból gázneművé válik és a halmazállapot változáskor keletkezik a hideg és ezt a hideget fúja le a ventilátor az utastérbe és az elpárból újra a kompresszorba megy a gáz és így körbe körbe míg megy a kompresszor.Ha a kompresszor megál a nyomás ki egyenlítődik a két oldalán egy kis idő elteltével.
nagy vonalakban így működik ezért tartom hülyeségnek.