2016.11.16. 17:31
2016.11.16. 23:26
waresz írta:bendegúz írta:waresz írta:Szitu írta:Sziasztok!
Mi a véleményetek az LPG szett beszerelésről?
Van tapasztalat 520 i-ről, 2.2 170 le.
Benzinből kb. 10 varosban, kinti mért adatom még nincs.
Úgy olvasom kb 12 lenne a gáz fogyasztása.
egyszerű matekkal 10*340=3400, míg 12*180=2160 van közte 1240/100 km.
Reális ez a számítás?
Van itt valakinek gázos tapasztalata?
Üdv.
Szitu
Vegyél suzukit. Az 6litert eszik benzinből.
Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
Attól még meghalsz ha ütközöl, mindegy mennyit eszik.
A benzines bmw-zés 9 liter fölött kezdődik, ezt sajnos be kell látni. Gázszett halott ötlet volt már a zsigulis korszakban is.
Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
2016.11.17. 00:53
Gallaca írta:waresz írta:bendegúz írta:waresz írta:Szitu írta:Sziasztok!
Mi a véleményetek az LPG szett beszerelésről?
Van tapasztalat 520 i-ről, 2.2 170 le.
Benzinből kb. 10 varosban, kinti mért adatom még nincs.
Úgy olvasom kb 12 lenne a gáz fogyasztása.
egyszerű matekkal 10*340=3400, míg 12*180=2160 van közte 1240/100 km.
Reális ez a számítás?
Van itt valakinek gázos tapasztalata?
Üdv.
Szitu
Vegyél suzukit. Az 6litert eszik benzinből.
Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
Attól még meghalsz ha ütközöl, mindegy mennyit eszik.
A benzines bmw-zés 9 liter fölött kezdődik, ezt sajnos be kell látni. Gázszett halott ötlet volt már a zsigulis korszakban is.
Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
Teljesen jól működnek a gázos E39-ek, néhányan már jártak nálam alkatrészért, megelégedéssel használják, a motor simán tolerálja. Adatokat nem tudok sajnos, csak annyit, hogy 3-350 a jó szett ára. És nem, nem volt halott ötlet a zsigulis korszakban! Bár én daciás voltam, magam szereltem be a szettet, én is megelégedéssel használtam, több haverommal egyetemben! Akkoriban 270ft volt egy palack pb gáz, én 270 km-t tudtam menni egy palackkal. (kb. 1992-93) De azért kíváncsi lennék, Te hogyan emlékszel erre az időszakra!?
2016.11.17. 07:51
Gallaca írta:waresz írta:bendegúz írta:waresz írta:Szitu írta:Sziasztok!
Mi a véleményetek az LPG szett beszerelésről?
Van tapasztalat 520 i-ről, 2.2 170 le.
Benzinből kb. 10 varosban, kinti mért adatom még nincs.
Úgy olvasom kb 12 lenne a gáz fogyasztása.
egyszerű matekkal 10*340=3400, míg 12*180=2160 van közte 1240/100 km.
Reális ez a számítás?
Van itt valakinek gázos tapasztalata?
Üdv.
Szitu
Vegyél suzukit. Az 6litert eszik benzinből.
Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
Attól még meghalsz ha ütközöl, mindegy mennyit eszik.
A benzines bmw-zés 9 liter fölött kezdődik, ezt sajnos be kell látni. Gázszett halott ötlet volt már a zsigulis korszakban is.
Tapatalkkal küldve az én SM-J500FN eszközömről
Teljesen jól működnek a gázos E39-ek, néhányan már jártak nálam alkatrészért, megelégedéssel használják, a motor simán tolerálja. Adatokat nem tudok sajnos, csak annyit, hogy 3-350 a jó szett ára. És nem, nem volt halott ötlet a zsigulis korszakban! Bár én daciás voltam, magam szereltem be a szettet, én is megelégedéssel használtam, több haverommal egyetemben! Akkoriban 270ft volt egy palack pb gáz, én 270 km-t tudtam menni egy palackkal. (kb. 1992-93) De azért kíváncsi lennék, Te hogyan emlékszel erre az időszakra!?
2016.11.17. 23:24
waresz írta:Jó, persze, mert akkor még nem volt autóm, nem is tudhatom a hátrányait.
A gázszett vagy a pótkereket, vagy a csomagtartó felét váltja ki. De a lényeget te is leírtad. Most már nem olyan sokkal olcsóbb a gáz mint akkor. A gázszett ára nagyon magas. Visszatérve a zsigulis korszakra, volt szerencsém ilyen karburátoros autóba szerelt gáz szetthez. Ha az ember nem használta a benzines részt rendszeresen, akkor az egy idő után szépen eldugult, tele ment kosszal, aztán alig volt olyan kút ahol lehetett gázt kapni. Most is csak néhány helyen. Gáz üzemben a hidegindítás nyavajás volt, és igazából a motor sem köszönte meg. A pb-palack meg a legjobb tudomásom szerint akkor sem volt legális. Ennyi erővel most bemehetek a ketyegővel egy lángossütőbe is tankolni. Na, ezt überelje valaki takarékosságban!
2016.11.18. 00:33
Gallaca írta:waresz írta:Jó, persze, mert akkor még nem volt autóm, nem is tudhatom a hátrányait.
A gázszett vagy a pótkereket, vagy a csomagtartó felét váltja ki. De a lényeget te is leírtad. Most már nem olyan sokkal olcsóbb a gáz mint akkor. A gázszett ára nagyon magas. Visszatérve a zsigulis korszakra, volt szerencsém ilyen karburátoros autóba szerelt gáz szetthez. Ha az ember nem használta a benzines részt rendszeresen, akkor az egy idő után szépen eldugult, tele ment kosszal, aztán alig volt olyan kút ahol lehetett gázt kapni. Most is csak néhány helyen. Gáz üzemben a hidegindítás nyavajás volt, és igazából a motor sem köszönte meg. A pb-palack meg a legjobb tudomásom szerint akkor sem volt legális. Ennyi erővel most bemehetek a ketyegővel egy lángossütőbe is tankolni. Na, ezt überelje valaki takarékosságban!
Az első mondatodon jót nevettem! Lelki szemeim előtt megjelent, amint abban az időben a csattogós lepkét tologatva futkároztál, max pedálos moszkvicsod lehetett az életkorodból fakadóan, amire megvallom, kicsit irigy is vagyok.
És hidd el tudom mit beszélek, az én Fiam 22 éves, és szerinte az én fiatalkorom dolgaihoz, körülményeihez, minimum paleontológus kell.
Ja ha a pótkereket váltja ki, az talán nem akkora probléma, a hatosomban gyárilag nem volt, a pár nap híján 1 év együtt töltött idő alatt nem is igazán hiányzott. Igen drága, de vannak olyanok, mint pl én, ha egy összegben kiadhatok egy nagyobb tételt, hogy aztán hosszú távon spórolhassak,(olcsóbban üzemeltethessek) akkor kiadom. Még akkor is, ha soha nem térül meg. Egyszerűen azért, mert soha nem tudhatom, mikor változnak meg a körülmények, mikor leszek rászorulva erre. Én nem szeretnék azért semmimet eladni, mert épp beba...ott valami és nem tudom fenntartani, használni.
Látod ezért kérdeztem, hogy hogyan emlékszel erre az időszakra, mert ha akkoriban aktív használója lettél volna az akkori technológiáknak, tudnád, hogy az általam használt középkori Lovato gázszettel szerelt kocsit nem is nagyon lehetett, illetve nem volt ildomos gázzal indítani. Egészen egyszerűen azért, mert míg nem volt meleg a víz, befagyott a reduktor. Ez a fegyvertény egyből kiszűrte az általad említett dugulásos problémát, mert a benzint rendszeresen használni kellett! Jahhh hát nem az volt a kérdés, hogy legális-e, gyorshajtani is az, de gázcseretelep minden faluban volt már akkor is. Mi ezt a problémát így hidaltuk át. Be is mehetnél simán, van egy ismerősöm, időnként futárkodni szokott nekünk egy régi diesel trafficcal, kap a motyó mellé egy kanna fáradt olajat, beborítja, aztán mehet isten hírével. Mindegy neki, hogy az váltóolaj, vagy sütőzsiradék. Na ezt tényleg nem lehet überelni! Kivéve, hogy a BMW-ben nincs ilyen igényű motor, a kollega pedig E39-ezni szeretne.
2016.12.28. 10:02
2016.12.28. 13:10
Eettele írta:Sziasztok lenne egy kérdésem van 530 vasam lemerült az akuja mindent vissza tudtam állítani rajta de az üzemanyagszint jelző azóta meg sem mozdúl és a lámpa is világit folyamatosan,tud nekem valaki erre valami tanácsot adni mi lehet a probléma előre is köszönöm!
2017.03.05. 20:06
2017.03.06. 11:45
ati525tds írta:Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.
2017.03.06. 18:20
Afterdark írta:ati525tds írta:Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.
Jó neked.
2017.03.08. 10:23
ati525tds írta:Nekem 525 tds touring van az 7,5 ből lazán kijön.
2017.03.08. 10:29
2017.03.08. 14:27
kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.
2017.03.08. 15:10
kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.
2017.03.08. 23:36
Gallaca írta:kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.
Gyári adat 10.8!
2017.03.08. 23:40
rockerekhu írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.
Gyári adat 10.8!
e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,
2017.03.09. 00:16
rockerekhu írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.
Gyári adat 10.8!
e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,
2017.03.09. 01:22
kovessyroli írta:rockerekhu írta:Gallaca írta:kovessyroli írta:Nekem a 30d automata 11litert fogyaszt városban.
Mindkettő termosztát új benne.
A 20d manuál után kicsit sokallottam, mert az városban is elvolt 6literrel.
Gyári adat 10.8!
e61m városi 10 környéki de a Rolié e39 face az az a 11 nem sokk egy kicsit városban?
e39 530d face automata nekem 8.5 volt max a városi,
De szerintem is sok, az okát még sajnos nem tudom.
Le kell tennem szervizbe egyik este, hogy másnap reggel hideg motornál tudják megnézni diaggal a porlasztókat.
Még csak sejtésem sincs, hogy mi lehet, mert pöccre indul, nem füstöl sem indításkor, sem nagygázas gyorsításkor.
Váltóm D-be húzáskor rendesen működik, rendesen kúszik, így az olyan mértékű wandler kopottságot is kizárnám, ami ekkora hajtási veszteséget okozna.
Ahogy számoltam kb., kint is 8-9 között fogyasztott, ami rengeteg.
Volt eddig 3db 30d-m, ez a negyedik, és mindegyiknél lényegesen alacsonyabb volt a fogyasztás.
Ha tisztázódik, hogy mi okozta, akkor jelzem.
2017.03.09. 17:36
Gallaca írta:Hidegen mért magas korrekció nem hinném, hogy okozná ezt. Nálam hidegen 3 injektor is 3 felett van, melegen rendeződik 1,1-1,2 köré. Ez kb. 60e km óta nem változik, mikor bemérettem említették, hogy ilyen lesz, a padon is ezt mutatták a mennyiségek, szórásképpel állítólag nem volt gond.