Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Üzemanyag fogyasztás.

2006.04.21. 07:25

Nyitok egy új témát ami valahol szerintem mindenkit érdekel.
Beszéljünk aról, kinek milyen üzemanyaggal, mennyi az átlagfogyasztása.
Én általába Shell-es 95 benzinnel járok az 528i autómatámal. A fogyasztássom pályán 9-12 között (120-180 km/h), városba 15-17 l normál, nem hajtós tempónál. Én személy szerint a városit sokalom, amit több ismerősöm is alátámaszt. Ha ez sok akkor szerintetek mi okozhatja.

Köszi:

2006.04.21. 12:47

Szerintem egy 528i aut. nem lehet elvárni ,hogy 7-8 l fogyasszon,ennél teljesen reális az ilyen fogyasztás,persze lehetséges,hogy a megfelelő időben történő olajcsere esetén ez módosulhat és pl.ha nem jó minőségű az olaj.Egyébként ezt a fogyasztást alátámassza a gyári adat is ,amit az osszesauto.hu/autóadatok alatt találhatsz meg. :D

2006.04.21. 14:13

Az enyém az vegyesen eszik 6,5 litert, de tavaly mentem ki horvátba rakottan nyaralni és 5,4 volt a fogyi oda vissza 1 tank kb 1300km mentem el :)

2006.04.21. 17:52

Hu

Amikor megláttam a 15-17l közötti fogyasztást majdnem leestem a székröl! Az enyém ennyit tápolna már ott állnék a szervíz ajtóban. Nekem 528 manuál váltós van de pályán 9-10,5l között városban télen max. 14l. Ennél többet még soha nem tápolt pedig én csavarom neki, országúton ,pályán van hogy beleszaladok 200-220-al is. Városban is ritkán járok 80 alatt.

2006.04.21. 20:38

Hi,
nekem városban 10-12 között van, országúton 8-10 között, persze én sem lassan járok vele.

A 15-17 lehet tényleg kicsit sok, bár nem tudom megítélni. Ha a 2 literes eszik 12-t egy 2.8-as ehet 15-öt sztem.

De hogy mi okzhatja az jó kérdés. Eldugult légszűrő, rossz gyertya ...


Sepi

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2006.04.21. 22:02

Simi írta:Nyitok egy új témát ami valahol szerintem mindenkit érdekel.
Beszéljünk aról, kinek milyen üzemanyaggal, mennyi az átlagfogyasztása.
Én általába Shell-es 95 benzinnel járok az 528i autómatámal. A fogyasztássom pályán 9-12 között (120-180 km/h), városba 15-17 l normál, nem hajtós tempónál. Én személy szerint a városit sokalom, amit több ismerősöm is alátámaszt. Ha ez sok akkor szerintetek mi okozhatja.

Köszi:


Szerintem brutálisan sok, nem hajtva egy 540 steptronic kevesebbet kajál városban.
Valami nem kóser a rendszerben

2006.04.21. 22:41

Sziasztok,

Egy német E39-es fórumon találtam egy érdekes témát a kocsi "reset"-ről.
Ez a link:
http://k063.ims-firmen.de/ah/bmw-forum/ ... 3031184506

Így kell csinálni:

lefordítottam magyarra is!

1. Batterie abklemmen (zuerst - , dann +) Kösd le az aksit először -, aztán a +-t
2. Zündschlüssel auf "Zündung ein" adj gyújtást
3. Die beiden Fahrzeugkabel (+ ; -) für 10 Minuten zusammenhalten. -A két lekötött kábelt +,- tartsd össze 10 percig (ehhez többnyire valami külön összekötő kell mert alapból nem érnek össze)
4. Zündung wieder aus - gyújtás ki
5. Batterie wieder anklemmen (zuerst + dann -) kösd vissza az aksit először + aztán -
6. Fertig Kész

Aztuán javasolnak egy 50 km-es utat eleinte finoman utána pedig keményen lépve.

A leírások alapján ettől kiürül a kocsi számítógépe, elfelejti a tárolt hibás üzeneteket. Ettől állítólag csökken a fogyasztás, és az autómata váltó is simábban kapcsolgat

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Balazs az itt látható tagok köszönték meg: Zozo87
Értékelés: 4.76%

2006.04.22. 09:14

Balazs írta:Sziasztok,

Egy német E39-es fórumon találtam egy érdekes témát a kocsi "reset"-ről.
Ez a link:
http://k063.ims-firmen.de/ah/bmw-forum/ ... 3031184506

Így kell csinálni:

lefordítottam magyarra is!

1. Batterie abklemmen (zuerst - , dann +) Kösd le az aksit először -, aztán a +-t
2. Zündschlüssel auf "Zündung ein" adj gyújtást
3. Die beiden Fahrzeugkabel (+ ; -) für 10 Minuten zusammenhalten. -A két lekötött kábelt +,- tartsd össze 10 percig (ehhez többnyire valami külön összekötő kell mert alapból nem érnek össze)
4. Zündung wieder aus - gyújtás ki
5. Batterie wieder anklemmen (zuerst + dann -) kösd vissza az aksit először + aztán -
6. Fertig Kész

Aztuán javasolnak egy 50 km-es utat eleinte finoman utána pedig keményen lépve.

A leírások alapján ettől kiürül a kocsi számítógépe, elfelejti a tárolt hibás üzeneteket. Ettől állítólag csökken a fogyasztás, és az autómata váltó is simábban kapcsolgat



Kicsit aggódok az ilyen útmutatások alapján beígért kevesebb fogyasztás, jobb váltó dolgon...De ha vki ki meri próbálni és használ is akkor feltétlen jelezze. Minden esetre nem vonom kétségbe ezt az állítást, csak kevés realitást látok benne...

2006.04.22. 15:26

ezzel a resettel kapcsolatban mintha valahol azt olvastam volna, hogy elég rizikós dolog, mivel egy ilyen brutális rövidre zárás esetén a rendszerben itt-ott eltárolódott feszültségek kisülhetnek és ezt-azt tönkretehetnek.
de lehet, hogy rosszul emlékszem...

2006.04.22. 21:23

Az akksisaru levétele után érdemes várni pár percet, mielőtt összezárjátok a két sarut.
Sajnos a 7-eseken gyakorta kell alkalmaznom ezen resetet, mert igen sűrűn fordulnak elő rendszerzavarok :(

Amúgy tényleg hatásos, de hogy a váltó jobb lesz-e, és kevesebbet eszik-e azt nem tudom. :)

2006.04.22. 21:52

Amúgy ha semmi gond nincsen a géppel, érdemes ezt a resetet megcsináln?
Talán egy üres memóriával megkönnyíthetjük a vezérlésünk dolgát?

2006.04.23. 07:56

rhantos írta:Az akksisaru levétele után érdemes várni pár percet, mielőtt összezárjátok a két sarut.
Sajnos a 7-eseken gyakorta kell alkalmaznom ezen resetet, mert igen sűrűn fordulnak elő rendszerzavarok :(

Amúgy tényleg hatásos, de hogy a váltó jobb lesz-e, és kevesebbet eszik-e azt nem tudom. :)



Á! végre valaki aki már csinált ilyet. A Te véleményed alapján ez a reset megbízható E39-esen is? Csak mert megcsinálnám, ha tudnám biztosan, hogy semmi baja nem lesz.

2006.04.23. 08:34

eszel írta:
rhantos írta:Az akksisaru levétele után érdemes várni pár percet, mielőtt összezárjátok a két sarut.
Sajnos a 7-eseken gyakorta kell alkalmaznom ezen resetet, mert igen sűrűn fordulnak elő rendszerzavarok :(

Amúgy tényleg hatásos, de hogy a váltó jobb lesz-e, és kevesebbet eszik-e azt nem tudom. :)



Á! végre valaki aki már csinált ilyet. A Te véleményed alapján ez a reset megbízható E39-esen is? Csak mert megcsinálnám, ha tudnám biztosan, hogy semmi baja nem lesz.



Én is kpróbálnám, ha biztosan nem vágnák tönkre valamit. Mert kiváncsi vagyok a váltóra való hatásával.

Re: Üzemanyag fogyasztás.

2006.04.23. 17:40

rhantos írta:
Simi írta:Nyitok egy új témát ami valahol szerintem mindenkit érdekel.
Beszéljünk aról, kinek milyen üzemanyaggal, mennyi az átlagfogyasztása.
Én általába Shell-es 95 benzinnel járok az 528i autómatámal. A fogyasztássom pályán 9-12 között (120-180 km/h), városba 15-17 l normál, nem hajtós tempónál. Én személy szerint a városit sokalom, amit több ismerősöm is alátámaszt. Ha ez sok akkor szerintetek mi okozhatja.

Köszi:


Szerintem brutálisan sok, nem hajtva egy 540 steptronic kevesebbet kajál városban.
Valami nem kóser a rendszerben


23-as motor városi fogyasztása 13-14l - nálam - 46-os cupéban, lendületes de nem őrült tempóban. Lehetetlen alacsonyabbra tornázni.

2006.04.24. 09:47

Sziasztok!

Szerintem nagyon extrém fogyasztást is könnyedén el lehet érni!

Én hajtottam négy évig egy 520iA-t városban 15-17l 8O fogyival.A nagy súly,nagy kerék,gyenge motor és a nehéz láb miatt lehetett :D Mindig idegesített a fogyasztása, más 528-a kevesebbett evett mint az én 20-asom,de azért volt meg ennyi ideig mert sose volt semmi baja (110ekm-rel adtam el) Németországot 9l-rel jártam 180-200as tempóval(ez viszont nagyon jó,szerintem).

528i manuál város 13-14.Automata szerintem min. 15l.

Az az egy biztos, hogy a fogyasztás erősen függ a vezetési stílustól.

Az M5 város 20-22l. 8) Németország 12l.
Nem jó a nagy fogyasztás a benzinkúton a kasszánál, de nézzük a jóoldalát...

2006.04.24. 22:17

rhantos írta:Az akksisaru levétele után érdemes várni pár percet, mielőtt összezárjátok a két sarut.
Sajnos a 7-eseken gyakorta kell alkalmaznom ezen resetet, mert igen sűrűn fordulnak elő rendszerzavarok :(

Amúgy tényleg hatásos, de hogy a váltó jobb lesz-e, és kevesebbet eszik-e azt nem tudom. :)


Rhantos,
ez az eljárás a computerben tárolt hibaüzenetet is törli (pl. űlés foglaltság érzékelő hiba) ?

Sepi

2006.04.25. 21:00

Köszönöm mindenkinek a hozzászólást, csak most néztem meg, mert nem voltam ithol.

Én már ebbe próbáltam járni egy kört.

Müszerel megnéztük, hogy van-e kimutatható hibája.
A két katalizátor elvileg jó, de más helyröl azt halottam képes az egyik ugy korrigálni a másik hibáját, hogy a müszer nem veszi észra a hibát.
Minden rendbe volt nem találtunk csak egy dolgot találtunk, a kompjuterbe be volt irva, hogy egyszer a termosztát magas hőmérségletett jelzett. Ö azt mondta ezt majd cseréljük ki mert talán ez is okozhat fogyasztásváltozást, de kicsi az esélye.
A resetelésröl anyít, hogy nekem müszerrel megcsinálta a szerelőm, ilyenkor elfelejti az eddig tárolt esetleges hibákat, és újra elvégzi a beálításokat.
Nekem nem segített semít.

Az Ö veleménye szerint, még egy dolgott érdemes lenne megnézni rajta.

Azt mondta már találkozott több olyan BMW-vel aminek a vezérmüláncát ha valaha levették nem pont a helyére tették vissza. Szerinte elég ha egy foggal elrakják az autó jol müködik, csak a fogyasztása megnő.

Na most itt járok!!!!
Amugy az autó pipec, akkor sem adnám el ha 20L fogyasztana, de ha nem normális akkor azért keresem a hibát.

2006.04.26. 10:54

A tds-ről halottatok vmit? Nekem min. 14-et mondtak, de nekem nem sikerült városban 12 fölé vinnem. Persze sportban végig taposva tuti, de normálisan de lendöletesen autózva nem. Bár nem is egy versenyautó..:-(

2006.04.26. 13:20

Norbi540 írta:A tds-ről halottatok vmit? Nekem min. 14-et mondtak, de nekem nem sikerült városban 12 fölé vinnem. Persze sportban végig taposva tuti, de normálisan de lendöletesen autózva nem. Bár nem is egy versenyautó..:-(


város 12???
én sem vagyok egy kislábú, de nekem az 525tds-em (igaz nem touring) 8,5-9,5 között megyeget....országút 7-8 között....

12 fölé csak akkor megy, ha a sebesség is jócskán 160-180 felett van...

2006.04.26. 15:30

Azért meredek lenne a 12-14l
Város: 9-10 (dugóktól és az idegállapotomtól függően)
Kívül: 160-180-as tempóval 7.5-8.5 (az elém 5m-re kivágó, 0.5km/h sebességkülönbséggel előző kamionoktól függően)
Pedig az enyém 3000-es automata - ok, ez sem touring.
Hozzászólás küldése

VigLink badge