Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.02.08. 13:46

Sziasztok márkatársak!
Az alany egy 525iA imádom meg minden de valahogy ez a rozsda téma elvette a kedvemet most. Tudom hogy az auto serulesmentes en hoztam be 5 evvel ezelott nemetorszagból elso tulajtol aki konnyes szemekkel valt meg tőle. Vigyaztam ra mindig de teny hogy sokat van az autó kint az utcán télen nyaron.
Viszont
-beszakadt a hátsó küszöb most télen mikor ment fel a teli szet
- csomagtartonal a nyitónál és a rendszámtabla világitas lampánál
-középen a csomagtartó alatti rész
-két hátsó sárvedőív

A kerdésem az lenne hogy ha megcsináltatom ezek mennyire jöhetnek vissza?
Kerlek segítsetek mert nagyon szeretem ezt az autót de ez nem kevés pénz és nem akarom hogy 1-3 év mulva visszajöjjenek a gondok.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.02.08. 13:46

Sziasztok márkatársak!
Az alany egy 2001 Facelift Mpakett 525iA imádom meg minden de valahogy ez a rozsda téma elvette a kedvemet most. Tudom hogy az auto serulesmentes en hoztam be 5 evvel ezelott nemetorszagból elso tulajtol aki konnyes szemekkel valt meg tőle. Vigyaztam ra mindig de teny hogy sokat van az autó kint az utcán télen nyaron.
Viszont
-beszakadt a hátsó küszöb most télen mikor ment fel a teli szet
- csomagtartonal a nyitónál és a rendszámtabla világitas lampánál
-középen a csomagtartó alatti rész
-két hátsó sárvedőív

A kerdésem az lenne hogy ha megcsináltatom ezek mennyire jöhetnek vissza?
Kerlek segítsetek mert nagyon szeretem ezt az autót de ez nem kevés pénz és nem akarom hogy 1-3 év mulva visszajöjjenek a gondok.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.02.08. 16:44

dani3019 írta:Az alany egy 2001 Facelift Mpakett 525iA imádom meg minden de valahogy ez a rozsda téma elvette a kedvemet most.

Na, ez a kedvenc témám!
Mindenki hülyének néz!
Addig a pontig, amíg ide nem jutnak el, ahol Te is vagy most!
Ezzel sajnos nem tudsz mit tenni, ha aktívan használod a kocsit és állandóan meg kell küzdenie a szerkezetnek az időjárási viszontagságokkal.
Én ezt úgy hívom, hogy "esernyőkocsi".
A kasztni rohadással ebben az éghajlati övben semmit nem lehet tenni.
Északon még rosszabb! Csak ott a lakosság javának van cent kétévente lecserélgetni a kocsikat, meg garázsban felhalmozni 5-6 példányt.
Szóval ha javítás után berakod a kocsit egy garázsba és esős, havas, szutykos időben nem mész ki, akkor nem lesz vele gond sokáig.
Ha nem így teszel, akkor szerintem rövidesen lesz egy eladó géped, ami tovább rontja az amúgy is siralmas piacképet.

Nos, én 4,5 éve amikor hozzám került a gép betettem egy garázsba, rengeteg pénzt és időt beleöltem.
Alapvetően azt kell mondanom megbántam, de jó kocsik ezek, szerethetőek és megismételném ezt a fiaskót újra, de már csak egy 540-nel vagy 750-nel.
Az olajokat úgy cserélem egy-, másfél évente minden gépegységben, mint ahogy más indítgatja reggelente.
A szélvédőmosót mosás előtt (évi 2 van) szoktam picit ráindítani, hogy mozogjon kicsit, mert az üvegeket kézzel, papírtörlővel takarítom, nem szutykolom össze a folyadékkal a kasztnit.
Mióta nálam van vizet is csak a mosóban látott és az ablakok gumikédereit mindig leragasztózom ekkor is, hogy ne csorogjon be a mosószeres víz oda sem.
Ennek ellenére a küszöb nálam is tragikus, de az már olyan volt a megvételnél is.
Mára már zavar, akkor nem zavart, mert egyrészt tudtam, hogy nem lesz gyerekszállító esernyő belőle, viszont így a piaci értéke a semmivel egyenlő.
Ha meghallja bármiféle vevő, hogy korrózió, akkor menekül mint a golyó és megpróbál félmillióért új autót keresni.
Mindent egybevetve viszont hiába vagyok kifejezetten k**va jó tulaja ennyi ideje, az első 17 év parasztjait nem lehet semmissé tenni.

A korrózió ellen nem sok hatásos módszer van, csak amit itt fent leírtam, vagy sok pénz, hogy vegyél mindig újat, jobbat, másabbat, többet, vagy Kalifornia...
(Kb. 2 hónapja, amióta ilyen paréj, trágyás idő van, nem volt kint a kocsi a garázsból! A hülye hobbista vagyok...)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.02.09. 14:21

Szia!
Most jelenleg eyg E39 tiprok 10éve,csillag garázsban áll,egy sárvédő ívet javítattam idáig.
Szóval előtte egy E30 am volt 10évig,és az nagyon gatya állapotban került hozzám,amit tudtam,de karosszéria rosszabb volt mint gondoltam.1 évig az aknába nyaraltunk,motor ki,kicsontozva a kaszni vért izzadva megcsináltuk,mindent kikezdett a rozsda de a nyúlványok éppek voltak,volt mihez heggeszteni aztán motor felújítás futómű ,teli fényezés és láss csodát a hektoszámra bevetett RO-55 megtette hatását,10 év után jött a rozsda a sárvédőn.Egy új autón is 10év után jöhetnek már a rozsdák.220 ezer kilométert mentem vele,véresre sírtam a szemem mikor elvitték.
Nagyjából akkoriban 1 millió forintot költöttem rá,(motor,fényezés,lakatolás,futómű)utána szinte semmit se,10 év 1 millió forint,évi százezer forintomban volt,egy nagyszerű technika!
Ha meg vagy elégedve az autóval más baja nincs és megbízható és 10 évre számolsz,vágj bele!
A mostani e39 is elfáradt nálam,teli fény,motorfelújítás új dugattyúkkal(nem esett jól kiadni megint ennyi pénzt)és még 10 év lesz.Nekem nyújtja azt amit keresek,minden extra meg van benne amit használok ezért vettem egy nagy levegőt és marad családtag:)

:franko:
dani3019 írta:Sziasztok márkatársak!
Az alany egy 2001 Facelift Mpakett 525iA imádom meg minden de valahogy ez a rozsda téma elvette a kedvemet most. Tudom hogy az auto serulesmentes en hoztam be 5 evvel ezelott nemetorszagból elso tulajtol aki konnyes szemekkel valt meg tőle. Vigyaztam ra mindig de teny hogy sokat van az autó kint az utcán télen nyaron.
Viszont
-beszakadt a hátsó küszöb most télen mikor ment fel a teli szet
- csomagtartonal a nyitónál és a rendszámtabla világitas lampánál
-középen a csomagtartó alatti rész
-két hátsó sárvedőív

A kerdésem az lenne hogy ha megcsináltatom ezek mennyire jöhetnek vissza?
Kerlek segítsetek mert nagyon szeretem ezt az autót de ez nem kevés pénz és nem akarom hogy 1-3 év mulva visszajöjjenek a gondok.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kirillhun az itt látható tagok köszönték meg: lacir1
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.04.04. 00:44

Csak egy rövid, de annál több mondanivalóval bíró hozzászólás részemről!

 ! kanyobence írta:
Idén, azaz a 2020-as évben, nagyon úgy néz ki nem kerül megrendezésre az éves pásztói klubtali!
Az indok ismert, KORONA!

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.05.07. 18:33

helló mindenki! már rég voltam én is erre felé. 441 fő volt itt január 16-án 16órakor. mi volt itt? csak nem bejelentették a klubb megszűnését? 8) már lehet hogy az admin is eladta a 39-esét :D már csak egy két mohikán tart ki,no meg az új gazdik :D

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.05.22. 12:49

atti523i írta:helló mindenki! már rég voltam én is erre felé. 441 fő volt itt január 16-án 16órakor. mi volt itt? csak nem bejelentették a klubb megszűnését? 8) már lehet hogy az admin is eladta a 39-esét :D már csak egy két mohikán tart ki,no meg az új gazdik :D

A Facebook elvitte az embereket innen.
Szerintem csak addig lesz itt ez a fórum felület is, ameddig valaki fizeti a szerverdíjat.
A régi törzsgárda már rég az többedik kocsinál jár az E39 után, esetleg nosztalgiából néznek be ide.
Sajnos a típusnak kezd leáldozni, néhány megóvott darab marad még a garázsokban, meg külföldről is jön még pár, de lassan itt az OT-idő neki és a zömüknek pedig a bontó.
A filléres darabok tulajai a kezdeti lelkesedésüket is a Facebook-on élik ki és nagy részük szép egy sütemény, ezt ugye elmondhatjuk.
Aztán pár hónap és megy a vasashoz vagy egy palimadárhoz, miután rádöbben hogy is megy ez a BMW-zés jól valójában.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bandi1978 az itt látható tagok köszönték meg: 3 atti523i, KoV, MChris
Értékelés: 14.29%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.05.22. 13:59

Bandi1978 írta:
atti523i írta:helló mindenki! már rég voltam én is erre felé. 441 fő volt itt január 16-án 16órakor. mi volt itt? csak nem bejelentették a klubb megszűnését? 8) már lehet hogy az admin is eladta a 39-esét :D már csak egy két mohikán tart ki,no meg az új gazdik :D

A Facebook elvitte az embereket innen.
Szerintem csak addig lesz itt ez a fórum felület is, ameddig valaki fizeti a szerverdíjat.
A régi törzsgárda már rég az többedik kocsinál jár az E39 után, esetleg nosztalgiából néznek be ide.
Sajnos a típusnak kezd leáldozni, néhány megóvott darab marad még a garázsokban, meg külföldről is jön még pár, de lassan itt az OT-idő neki és a zömüknek pedig a bontó.
A filléres darabok tulajai a kezdeti lelkesedésüket is a Facebook-on élik ki és nagy részük szép egy sütemény, ezt ugye elmondhatjuk.
Aztán pár hónap és megy a vasashoz vagy egy palimadárhoz, miután rádöbben hogy is megy ez a BMW-zés jól valójában.


És tényleg...

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.05.22. 16:28

Bandi1978 írta:
atti523i írta:helló mindenki! már rég voltam én is erre felé. 441 fő volt itt január 16-án 16órakor. mi volt itt? csak nem bejelentették a klubb megszűnését? 8) már lehet hogy az admin is eladta a 39-esét :D már csak egy két mohikán tart ki,no meg az új gazdik :D

A Facebook elvitte az embereket innen.
Szerintem csak addig lesz itt ez a fórum felület is, ameddig valaki fizeti a szerverdíjat.
A régi törzsgárda már rég az többedik kocsinál jár az E39 után, esetleg nosztalgiából néznek be ide.
Sajnos a típusnak kezd leáldozni, néhány megóvott darab marad még a garázsokban, meg külföldről is jön még pár, de lassan itt az OT-idő neki és a zömüknek pedig a bontó.
A filléres darabok tulajai a kezdeti lelkesedésüket is a Facebook-on élik ki és nagy részük szép egy sütemény, ezt ugye elmondhatjuk.
Aztán pár hónap és megy a vasashoz vagy egy palimadárhoz, miután rádöbben hogy is megy ez a BMW-zés jól valójában.

hát igen,így múlnak el a szép idők.én 2001-ben hoztam 4 évesen,akkor még ez a klubb se volt sehol. az enyém még aránylag egyben van,minimál rozsda itt-ott ajtószéleken. ez köszönhető annak is,hogy az utóbbi években már az idő nagy részében garázsban áll. most megint a lcm baszakodik. valami triak megy ki,és ilyenkor folyamatosan ég a refi. ennyi év alatt ez már kb3-4 alkalom,de most szereztem egy lcm 3-ast. ennél már kijavították menet közben a gyári hibát.kopp-kopp csak ennyi a gond jelenleg. emlékszem régebben itt is megjelent egy két kiművelt fő,ahogy egyre olcsóbb lett,és megtudta venni. ezt már a szép magyar helyesírásból le lehetett szűrni,de hamar le lettek pattintva pár beszólás után :D a face meg nem az én világom.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek atti523i az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2020.07.18. 23:52

Sziasztok Márkatársak!

Az utóbbi időben az foglalkoztat, hogy a többek között 530d-be szerelt GM 5LE40 váltó Siemens GS20 vezérlőjét hogyan lehetne átprogramozni, hogy alacsonyabb fordulatnál és/vagy sebességnél zárja a lock-up kuplungját (TCC vagy TQC) 4. és 5. fokozatban. Az e39 klubban foglalkozott már valaki a kérdéssel?

Külföldi fórumokban van rá megoldás, de problémás a hozzáférés a fenti vezérlőhöz illetve a módosított bin file elérhetetlen a számomra.
A legígéretesebb moddingot egy német cég csinálta, ami mára sajnos megszünt.

Itt foglalkoztak vele ígéretesen (berigisztráltam, de sajnos nem válaszolnak):
https://www.e46fanatics.com/threads/che ... t-18181826

A legutolsó hozzászólás alapján sok mindent meg lehet változtatni, váltási idők, TCC zárása, stb...
Szóval van itthon valakinek ebben gyakorlata?
Hozzászólás küldése

VigLink badge