2018.07.14. 19:19
Bandi1978 írta:polip írta:Szia, nem szinter, nem is por, hagyományos fény. Több réteg, szóval van anyag rajta és igen az egész le van festeve, tehát a hátsó fele és a belseje is. Belül illetve hátul sincs elnagyolva, annyi, hogy ezeken a helyeken matt, nem fényes, mint az orcája.
Csavarok, tehermentesítő, felniközép rendesen fel, bemegy. Szóval nem gyűri vagy pattnitja a festéket semmi.
Akkor a belsejét (is) érdemes lesz néha felnivédővel átdolgozni, mert a forró fékpor jól meg tudja gyalázni még a lakkozott felületet is, pláne ha fehér.
2018.07.15. 07:20
2018.07.15. 08:12
attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van?
2018.07.15. 10:03
Bandi1978 írta:attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van?
Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.
2018.07.15. 10:53
Bandi1978 írta:attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van?
Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.
2018.07.15. 11:19
attila94 írta:Bandi1978 írta:attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van?
Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.
A napokban volt téma a csavar, ott egy festett fekete csavar volt belinkelve nekem már az szemet szúrt, de a felninél nem értettem mi meg hogyan lett festve. A kerékagyra felfekvő felületnek fémtisztának kell lennie, a csavar-felni kapcsolatban sem túl szerencsés bármilyen festék. Csavarra kenőanyagot, ezt már végképp nem értem.
2018.07.15. 16:12
Ha a gyarto eloirja, akkor kell kenni, ha nem akkor nem ajanlott a kenes. Pontosan a kenoanyag nyomatek modositasa miatt. A megadott nyomatek ertek az eloirt kent vagy kenetlen rogzito elemre van meghatarozva.Bandi1978 írta:attila94 írta:Bandi1978 írta:attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van?
Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.
A napokban volt téma a csavar, ott egy festett fekete csavar volt belinkelve nekem már az szemet szúrt, de a felninél nem értettem mi meg hogyan lett festve. A kerékagyra felfekvő felületnek fémtisztának kell lennie, a csavar-felni kapcsolatban sem túl szerencsés bármilyen festék. Csavarra kenőanyagot, ezt már végképp nem értem.
Hát az gyárilag fekete bevonatot kapott csavar.
A felniket telibe festik gyárilag is. Vagy eloxálják, vagy szinterezik.
A kerékagyra felfekvő rész fel van esztergálva festés után, az látható minden felnin, így kellene hivatalosan utólagos festés után is.
A csavarral érintkező felületek előbb-utóbb tönkre mennek, ez kivédhetetlen.
Csavarok kenése:
Én a csavarok meneteire egy pincurka rézpasztát teszek.
Sokan sokfélét mondanak ezzel kapcsolatban, de amióta egyszer a gumis 1200Nm-es légkulccsal szárazon úgy ráhúzta a csavart a gépre, hogy 3/4-es dugóval 120cm-es csővel alig tudtam meglazítani, azóta csak én szerelem a kerekeket fel-le.
Ott akkor nemhogy 120, de szerintem 200Nm is megvolt. Őt persze lehet nem érdekli, kerékagy csere vagy csavarok cseréje beszakadt menet miatt... Szerelést kibírta, utána meg mehet mindenki amerre lát...
Még jó, hogy a kerékagy menete kibírta, bár már cserések lettek azóta más miatt.
A kenés meg nem árt neki, pláne azoknál, akik esernyőnek használják a kocsit vagy (és) kint lakik a gép.
Annyi, hogy kenéssel kb. 90-100Nm-nél megvan a szükséges 120Nm.
...Egyik kollégámnak így el is nyírták egyszer az egyik kerékagyat, csavarral együtt egy ilyen kerékcsere közben.
2018.07.15. 20:03
morv írta:Ha a gyarto eloirja, akkor kell kenni, ha nem akkor nem ajanlott a kenes. Pontosan a kenoanyag nyomatek modositasa miatt. A megadott nyomatek ertek az eloirt kent vagy kenetlen rogzito elemre van meghatarozva.
2018.07.15. 20:16
Bandi1978 írta:morv írta:Ha a gyarto eloirja, akkor kell kenni, ha nem akkor nem ajanlott a kenes. Pontosan a kenoanyag nyomatek modositasa miatt. A megadott nyomatek ertek az eloirt kent vagy kenetlen rogzito elemre van meghatarozva.
Ez így van és nem is lenne vele gondom, ha nem harcoltam volna már vagy 1000 berohadt csavarral, ahol sokat segített volna, ha valaki megkeni a menetet utolsóként és nem a rozsdás csavarra teszi vissza a rozsdás, elnyalt anyát.
Minden esetre én kenés párti maradok, még sok helyen az új csavarokra is tettem egy pindurit, ha nem lesz kioldva 10 évig engem ne szidjanak szétszereléskor. Vagy én magamat...
A nyomatékokról meg tudjuk, hogy a szervizek is inkább érzésre húznak, meg géppel, nem listák alapján.
2018.07.15. 23:05
Bandi1978 írta:attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van?
Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.
2018.07.16. 07:45
Gallaca írta:Kúpra kenőanyagot? Te tudod miért kúpos a kerékcsavar?
2018.07.20. 22:33
2018.07.25. 16:27
2018.07.26. 19:48
2018.08.05. 22:39
lacir1 írta:Próbáld meg Bömbölőt keresni
2018.08.06. 09:19
2018.08.31. 08:14
2018.08.31. 09:29
2018.08.31. 09:58
Bandi1978 írta:
Tényleg, néhány pillanat huh...
Nekem sok volt a kalapácsolás mennyisége a szerelés során.
Mindegy, legalább láthatják sokan akik nem szoktak bütykölni, mivel is járhat egy ilyen művelet.
Bárcsak lett volna nekem is csápos vagy akna amikor csináltam ezeket...
Az az elnyalódott csavar... El kellett volna elszaladni valahova egy M14-es menetes szárért meg 2 toldóanyáért, az hosszabb anya, jobban bírja.
Továbbá lemaradt az M27-es féltengelyanya leoldása és meghúzása! Amit nekem csak a nyomatéksokszorozó lazított meg és húzott meg kellő erővel.
Szóval az hangzott el a videóban, hogy "a tulajdonos lelkesen szereli az autót", netán jelen van Ő is a fórumon?
Biztosan!
(A hozzászólásomban nem fikázom a szerelés módszereit és résztvevőit! Tisztában vagyok vele, hogy néha igen nehéz és komplikált egy ilyen beavatkozás!)
2018.09.02. 23:39