Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.14. 19:19

Bandi1978 írta:
polip írta:Szia, nem szinter, nem is por, hagyományos fény. Több réteg, szóval van anyag rajta és igen az egész le van festeve, tehát a hátsó fele és a belseje is. Belül illetve hátul sincs elnagyolva, annyi, hogy ezeken a helyeken matt, nem fényes, mint az orcája. :)
Csavarok, tehermentesítő, felniközép rendesen fel, bemegy. Szóval nem gyűri vagy pattnitja a festéket semmi.

Akkor a belsejét (is) érdemes lesz néha felnivédővel átdolgozni, mert a forró fékpor jól meg tudja gyalázni még a lakkozott felületet is, pláne ha fehér.

Igen, a kerekeket mindennap mosom, kivéve, ha nem megyek vele.
Amúgy nagyon könnyen lejön róla fékpor és egyéb kosz, nem kell dörzsölni, csak végihúzom lágyan és tiszta.
Előtte polírfelnim volt, arra sem volt panaszom, de a szennyeződést valamivel nehezebb volt eltávolítani.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 07:20

Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 08:12

attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 10:03

Bandi1978 írta:
attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.


A napokban volt téma a csavar, ott egy festett fekete csavar volt belinkelve nekem már az szemet szúrt, de a felninél nem értettem mi meg hogyan lett festve. A kerékagyra felfekvő felületnek fémtisztának kell lennie, a csavar-felni kapcsolatban sem túl szerencsés bármilyen festék. Csavarra kenőanyagot, ezt már végképp nem értem. :shock:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 10:53

Bandi1978 írta:
attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.

Vannak kérdések, a szintérnek is mint mindennek az előny mellett hátránya is van, de az is igaz, hogy a gyári alufelniken is festettek az említett pontok. Persze a gyári festés sokkal ragaszkodóbb, mint bármelyik utólagos. :) Ám a rétegvastagság gyári fénynél sem feltétlenül egyforma, szóval vmi extrém esetet kivéve nem igazán tudom elképzelni, h emiatt billegjen.
Amúgy a normál fényezés is tartós tud lenni, leginkább az alapozáson múlik mennyire, no ezt szokták elnagyolni, sőt teljesen elhagyni, nem is kevesen...

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 11:19

attila94 írta:
Bandi1978 írta:
attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.


A napokban volt téma a csavar, ott egy festett fekete csavar volt belinkelve nekem már az szemet szúrt, de a felninél nem értettem mi meg hogyan lett festve. A kerékagyra felfekvő felületnek fémtisztának kell lennie, a csavar-felni kapcsolatban sem túl szerencsés bármilyen festék. Csavarra kenőanyagot, ezt már végképp nem értem. :shock:


Hát az gyárilag fekete bevonatot kapott csavar.
A felniket telibe festik gyárilag is. Vagy eloxálják, vagy szinterezik.
A kerékagyra felfekvő rész fel van esztergálva festés után, az látható minden felnin, így kellene hivatalosan utólagos festés után is.
A csavarral érintkező felületek előbb-utóbb tönkre mennek, ez kivédhetetlen.

Csavarok kenése:
Én a csavarok meneteire egy pincurka rézpasztát teszek.
Sokan sokfélét mondanak ezzel kapcsolatban, de amióta egyszer a gumis 1200Nm-es légkulccsal szárazon úgy ráhúzta a csavart a gépre, hogy 3/4-es dugóval 120cm-es csővel alig tudtam meglazítani, azóta csak én szerelem a kerekeket fel-le.
Ott akkor nemhogy 120, de szerintem 200Nm is megvolt. Őt persze lehet nem érdekli, kerékagy csere vagy csavarok cseréje beszakadt menet miatt... Szerelést kibírta, utána meg mehet mindenki amerre lát...
Még jó, hogy a kerékagy menete kibírta, bár már cserések lettek azóta más miatt.
A kenés meg nem árt neki, pláne azoknál, akik esernyőnek használják a kocsit vagy (és) kint lakik a gép.
Annyi, hogy kenéssel kb. 90-100Nm-nél megvan a szükséges 120Nm.

...Egyik kollégámnak így el is nyírták egyszer az egyik kerékagyat, csavarral együtt egy ilyen kerékcsere közben.
:szerintem

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 16:12

Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Bandi1978 írta:
attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.


A napokban volt téma a csavar, ott egy festett fekete csavar volt belinkelve nekem már az szemet szúrt, de a felninél nem értettem mi meg hogyan lett festve. A kerékagyra felfekvő felületnek fémtisztának kell lennie, a csavar-felni kapcsolatban sem túl szerencsés bármilyen festék. Csavarra kenőanyagot, ezt már végképp nem értem. :shock:


Hát az gyárilag fekete bevonatot kapott csavar.
A felniket telibe festik gyárilag is. Vagy eloxálják, vagy szinterezik.
A kerékagyra felfekvő rész fel van esztergálva festés után, az látható minden felnin, így kellene hivatalosan utólagos festés után is.
A csavarral érintkező felületek előbb-utóbb tönkre mennek, ez kivédhetetlen.

Csavarok kenése:
Én a csavarok meneteire egy pincurka rézpasztát teszek.
Sokan sokfélét mondanak ezzel kapcsolatban, de amióta egyszer a gumis 1200Nm-es légkulccsal szárazon úgy ráhúzta a csavart a gépre, hogy 3/4-es dugóval 120cm-es csővel alig tudtam meglazítani, azóta csak én szerelem a kerekeket fel-le.
Ott akkor nemhogy 120, de szerintem 200Nm is megvolt. Őt persze lehet nem érdekli, kerékagy csere vagy csavarok cseréje beszakadt menet miatt... Szerelést kibírta, utána meg mehet mindenki amerre lát...
Még jó, hogy a kerékagy menete kibírta, bár már cserések lettek azóta más miatt.
A kenés meg nem árt neki, pláne azoknál, akik esernyőnek használják a kocsit vagy (és) kint lakik a gép.
Annyi, hogy kenéssel kb. 90-100Nm-nél megvan a szükséges 120Nm.

...Egyik kollégámnak így el is nyírták egyszer az egyik kerékagyat, csavarral együtt egy ilyen kerékcsere közben.
:szerintem
Ha a gyarto eloirja, akkor kell kenni, ha nem akkor nem ajanlott a kenes. Pontosan a kenoanyag nyomatek modositasa miatt. A megadott nyomatek ertek az eloirt kent vagy kenetlen rogzito elemre van meghatarozva.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 20:03

morv írta:Ha a gyarto eloirja, akkor kell kenni, ha nem akkor nem ajanlott a kenes. Pontosan a kenoanyag nyomatek modositasa miatt. A megadott nyomatek ertek az eloirt kent vagy kenetlen rogzito elemre van meghatarozva.

Ez így van és nem is lenne vele gondom, ha nem harcoltam volna már vagy 1000 berohadt csavarral, ahol sokat segített volna, ha valaki megkeni a menetet utolsóként és nem a rozsdás csavarra teszi vissza a rozsdás, elnyalt anyát.
Minden esetre én kenés párti maradok, még sok helyen az új csavarokra is tettem egy pindurit, ha nem lesz kioldva 10 évig engem ne szidjanak szétszereléskor. Vagy én magamat...
A nyomatékokról meg tudjuk, hogy a szervizek is inkább érzésre húznak, meg géppel, nem listák alapján.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 20:16

Bandi1978 írta:
morv írta:Ha a gyarto eloirja, akkor kell kenni, ha nem akkor nem ajanlott a kenes. Pontosan a kenoanyag nyomatek modositasa miatt. A megadott nyomatek ertek az eloirt kent vagy kenetlen rogzito elemre van meghatarozva.

Ez így van és nem is lenne vele gondom, ha nem harcoltam volna már vagy 1000 berohadt csavarral, ahol sokat segített volna, ha valaki megkeni a menetet utolsóként és nem a rozsdás csavarra teszi vissza a rozsdás, elnyalt anyát.
Minden esetre én kenés párti maradok, még sok helyen az új csavarokra is tettem egy pindurit, ha nem lesz kioldva 10 évig engem ne szidjanak szétszereléskor. Vagy én magamat...
A nyomatékokról meg tudjuk, hogy a szervizek is inkább érzésre húznak, meg géppel, nem listák alapján.


A: ha a gumis megtépi légkulcscsal, az nem indokolja azt hogy kenegetni kell a csavart. Érted? Mint a kacsa meg a víz...

B: berohadt csavar helyét ki kell takarítani fémtisztára, pl. féktisztítóval. Ha minőségi csavart/anyát veszel nem fog berohadni.

C: az A pontban írtakat tudom ismételni, olyan gumishoz kell járni aki előtted lekattintja nyomatékra, nem tépkedi légkulcsal, meg “érzésre”. :D

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.15. 23:05

Bandi1978 írta:
attila94 írta:Olyan felületet/csavart jó ötlet festeni ahol felfekvő felület van? :shock:

Ha a fentebbi felnis témára gondolsz, akkor igen, az ott le fog maródni, sőt, ha vastag a réteg még távolabb is lehúzhatja a csavarozás ereje. Ennyiből jobb a szinterezés, erősebb, de én még ott a kúpra is raknék egy leheletnyi kenőanyagot, hogy ne húzza le az erő a réteget.
Ja, és igen a kerékagyra felfekvő rész is egy jó kérdés, mind a két eljárásnál!
Ez azt hiszem valahol 100km/h felett derül ki, hogy imbolygást okoz-e az esetleges eltérő rétegvastagság.

Kúpra kenőanyagot? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Te tudod miért kúpos a kerékcsavar?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: bendegúz
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.16. 07:45

Gallaca írta:Kúpra kenőanyagot? :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: Te tudod miért kúpos a kerékcsavar?

Csak egy leheletnyi, újjhegyről kent WD40-et, hogy ne legyen az a fémes reccsenés hangja amikor meghúzom, ami tépi le a réteget.
Peu-nál bevált, azóta 3x is ellenőriztem nyomatékkulccsal és nem mozdult meg, hisz az a finom olaj órák alatt eltűnik onnan (kb.1900km-óta).
DE SENKI NE CSINÁLJA UTÁNAM!
(Én tesztelgetek, mert láttam néhány lelakott gépet és elegem volt. Ezért megnézem, hogy tolható ki az öregedésük némi odafigyeléssel. Korrodált csavar fóbiám lett.)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.20. 22:33

Sziasztok!
X5
Barátom árulja Nyíregyházán. Valóban szép és jó. Régóta használja. Hibamentes.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.25. 16:27

Skacok, van olyan klubos / ismerős közöttünk, aki első lámpa-búra komplett cserét vállalna E70-en? Munka rész a lényeges, mert én hozom az új búrát.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.26. 19:48

Heló
Próbáld meg Bömbölőt keresni

Ezt a hozzászólást a szerzőnek lacir1 az itt látható tagok köszönték meg: hamoriarpi
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.08.05. 22:39

lacir1 írta:Próbáld meg Bömbölőt keresni


Bejött a tipp, köszönöm szépen! :wink:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.08.06. 09:19

Céghez szeretnék belső kamerás megfigyelőrendszert, telefonos/külső netes hozzáférôs kivitelben.
Van ilyennel tapasztalata valakinek?
3-4 kamerás rögzítős kivitel honnan/mit/mennyitől érdemes?
Köszi



Az én iPhone készülékemről küldve a Tapatalk segítségével

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.08.31. 08:14

https://youtu.be/gEBGJDSe03g

:facepalm: :doglotlo:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, NagySándor
Értékelés: 9.52%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.08.31. 09:29

attila94 írta:https://youtu.be/gEBGJDSe03g

:facepalm: :doglotlo:

Tényleg, néhány pillanat huh...
Nekem sok volt a kalapácsolás mennyisége a szerelés során.
Mindegy, legalább láthatják sokan akik nem szoktak bütykölni, mivel is járhat egy ilyen művelet.
Bárcsak lett volna nekem is csápos vagy akna amikor csináltam ezeket...
Az az elnyalódott csavar... El kellett volna elszaladni valahova egy M14-es menetes szárért meg 2 toldóanyáért, az hosszabb anya, jobban bírja.
Továbbá lemaradt az M27-es féltengelyanya leoldása és meghúzása! Amit nekem csak a nyomatéksokszorozó lazított meg és húzott meg kellő erővel.
Szóval az hangzott el a videóban, hogy "a tulajdonos lelkesen szereli az autót", netán jelen van Ő is a fórumon?
Biztosan!
(A hozzászólásomban nem fikázom a szerelés módszereit és résztvevőit! Tisztában vagyok vele, hogy néha igen nehéz és komplikált egy ilyen beavatkozás!)
:franko:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.08.31. 09:58

Bandi1978 írta:

Tényleg, néhány pillanat huh...
Nekem sok volt a kalapácsolás mennyisége a szerelés során.
Mindegy, legalább láthatják sokan akik nem szoktak bütykölni, mivel is járhat egy ilyen művelet.
Bárcsak lett volna nekem is csápos vagy akna amikor csináltam ezeket...
Az az elnyalódott csavar... El kellett volna elszaladni valahova egy M14-es menetes szárért meg 2 toldóanyáért, az hosszabb anya, jobban bírja.
Továbbá lemaradt az M27-es féltengelyanya leoldása és meghúzása! Amit nekem csak a nyomatéksokszorozó lazított meg és húzott meg kellő erővel.
Szóval az hangzott el a videóban, hogy "a tulajdonos lelkesen szereli az autót", netán jelen van Ő is a fórumon?
Biztosan!
(A hozzászólásomban nem fikázom a szerelés módszereit és résztvevőit! Tisztában vagyok vele, hogy néha igen nehéz és komplikált egy ilyen beavatkozás!)
:franko:


Ismerem a srácot, nincs itt a fórumon. Elég szépen karbantartja a kocsiját, asszem tavaly kapott egy teli fényt az autó, előtte kilakatolták amit kellett- állítólag azt szaki csinálta.
Amúgy, egy bringaboltban szerelő a srác.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek leslie az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.09.02. 23:39

Kedves Mindenki!

Eljött ez a pillanat is. :(
Csütörtökön elvitték az autóm maradékát is. :(
Mivel peugeot tulaj lettem, valószínű, hogy kevesebbet fogok előfordulni itt.
Így megragadom az alkalmat, hogy megköszönjem a sok önzetlen segítséget, amit kaptam a közel 9 évem alatt.
Nem, meg sem próbálom felsorolni! :)
Volt 1-2 jó party is, aminek örülök, hogy részese lehettem! :)
Lezárult egy korszak. Sajna nem valószínű, hogy BMW-m lesz a közeljövőben. :(
Pedig sok jó ember lakik itt! ;)

Akinek meg van a számom, nyugodtan hívjon! Továbbra is állok rendelkezésre!

Sziasztok!

Ps. Maradt néhány cuccom, majd felteszem.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Imco az itt látható tagok köszönték meg: 12 bendegúz, Bor3sz, kanyobence, kzolee, lacir1, leslie, MChris, morv, NagySándor, Schnitzer és 2 több felhasználó
Értékelés: 57.14%
Hozzászólás küldése

VigLink badge