Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 07:05

NagyMatyas írta:... rutrackeren.org-on elérhető szabadon mindenki számára. Valami régebbi verziót javasolnék pl a 3.55-öst...

:D Csak birkózzon meg a cirill betűs felülettel előtte az ember. Jó, megoldható fordítóval persze, de tényleg nem egyszerű felrakni. Néztem én is, le is tettem róla egyelőre, mert nagyon macerás.
Még videókat is mellékelnek a felrakáshoz. Egyszer ha lesz sok időm lehet rátérek ismét.
:szerintem

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 17:44

Bandi1978 írta:
NagyMatyas írta:... rutrackeren.org-on elérhető szabadon mindenki számára. Valami régebbi verziót javasolnék pl a 3.55-öst...

:D Csak birkózzon meg a cirill betűs felülettel előtte az ember. Jó, megoldható fordítóval persze, de tényleg nem egyszerű felrakni. Néztem én is, le is tettem róla egyelőre, mert nagyon macerás.
Még videókat is mellékelnek a felrakáshoz. Egyszer ha lesz sok időm lehet rátérek ismét.
:szerintem


Továbbra is mondom, hogy fél óra felrakni és van hozzá angol nyelvű manuál PDF formátumban. Nem egy ördöglakat.

Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 21:24

NagyMatyas írta:
Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Maga a diagnosztika orosz nyelven fut? Nem létezik ebből magyar nyelvű változat?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 21:27

fghx írta:
NagyMatyas írta:
Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Maga a diagnosztika orosz nyelven fut? Nem létezik ebből magyar nyelvű változat?

nem, csak az oldal orosz, ahonnan le kell szedni.

magyar :D :D :D bocs...

Amúgy nem nagy kaland felrakni, de én sztem az INPA sokkal jobb, sokkal több dolgot meg lehet nézni benne.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 21:48

dreizwanzig írta:INPA sokkal jobb, sokkal több dolgot meg lehet nézni benne.

És AZT legalább be lehet szerezni CD-vel, kábellel 3500 Ft-ért.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 21:54

dreizwanzig írta:
fghx írta:
NagyMatyas írta:
Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Maga a diagnosztika orosz nyelven fut? Nem létezik ebből magyar nyelvű változat?

nem, csak az oldal orosz, ahonnan le kell szedni.

magyar :D :D :D bocs...

Amúgy nem nagy kaland felrakni, de én sztem az INPA sokkal jobb, sokkal több dolgot meg lehet nézni benne.


Inpa sokkal jobb? Ez most komoly? :D

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 22:05

NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
fghx írta:
NagyMatyas írta:
Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Maga a diagnosztika orosz nyelven fut? Nem létezik ebből magyar nyelvű változat?

nem, csak az oldal orosz, ahonnan le kell szedni.

magyar :D :D :D bocs...

Amúgy nem nagy kaland felrakni, de én sztem az INPA sokkal jobb, sokkal több dolgot meg lehet nézni benne.


Inpa sokkal jobb? Ez most komoly? :D
egy csomo eloadatot nem lehet kiolvasni az ista-p-vel


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 22:19

dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
fghx írta:
NagyMatyas írta:
Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Maga a diagnosztika orosz nyelven fut? Nem létezik ebből magyar nyelvű változat?

nem, csak az oldal orosz, ahonnan le kell szedni.

magyar :D :D :D bocs...

Amúgy nem nagy kaland felrakni, de én sztem az INPA sokkal jobb, sokkal több dolgot meg lehet nézni benne.


Inpa sokkal jobb? Ez most komoly? :D
egy csomo eloadatot nem lehet kiolvasni az ista-p-vel


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Én a "D"-t használom, INPA nem tud légtömegteszteket csinálni pl.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 22:22

Gallaca írta:
dreizwanzig írta:
NagyMatyas írta:
dreizwanzig írta:
fghx írta:[quote="NagyMatyas"]

Most teszteltem a 4.10-es verziót K+DCAN kábellel. Na innentől ezt javaslom mindenkinek. Fél perc alatt kiolvassa konkrétan az autót. :franko:

Maga a diagnosztika orosz nyelven fut? Nem létezik ebből magyar nyelvű változat?

nem, csak az oldal orosz, ahonnan le kell szedni.

magyar :D :D :D bocs...

Amúgy nem nagy kaland felrakni, de én sztem az INPA sokkal jobb, sokkal több dolgot meg lehet nézni benne.


Inpa sokkal jobb? Ez most komoly? :D
egy csomo eloadatot nem lehet kiolvasni az ista-p-vel


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Én a "D"-t használom, INPA nem tud légtömegteszteket csinálni pl.[/quote]bocs, elirtam. A d-re gondoltam... de pl a dde-bol sokkal kevesebb adatot tud kiolvasni, mint az inpa.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.18. 22:49

dreizwanzig írta:bocs, elirtam. A d-re gondoltam... de pl a dde-bol sokkal kevesebb adatot tud kiolvasni, mint az inpa.


Gesendet von iPhone mit Tapatalk


Az alatt a gyors funkció alatt valóban, de vannak célirányos tesztek, ott meg mindent. Sőt van külön olyan teszt, hogy élő adatok olvasása. :)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.19. 22:53

Ma meghajtottam kicsit (mikor már bőven üzemmeleg volt). 2-3-4 padló gáz, 180 fölött volt hirtelen, persze német autópályán :) . Minden sebességi fokozatban kb 2000-es fordulattól, ha padlógázt adok, nagy mennyiségű (de nem sűrű), inkább barnás, mint fekete füstöt ereget, leszabályzásig. Leszabályzáson (mikor már nem gyorsul tovább, csak tartja a max fordulatot) egyáltalán nem füstöl, ahogy semmilyen folyamatosan tartott fordulaton és normál (nem padlógázas) gyorsításokkor sem.
Gondolom, ez nem lendkerék probléma lesz. Hidegen egyre erősebb a rázkódás, ugyanígy minden megállás előtt is, az utolsó 1-2 méteren. Pirosnál, álló helyzetben, mikor milyen kedve van (az egész állás alatt folyamatosan remeg, vagy csak néha-néha ránt egyet, vagy olyan simán jár, mint újkorában). Még nem éri el az üzemi hőmérsékletet (közvetlen indulás után), addig alacsony sebességi fokozatokban (1-2-3) gyorsításkor néha, ha gondol egyet, sokkal jobban meglódul, mint ahogy a gázpedált nyomom, néha pedig nem indul meg úgy, mint kellene (mint ha nem érzékelné folyamatosan a gázadást, hanem csak darabosan).
Legjobb állapot akkor van, ha megyek vagy 150 km-t megállás nélkül (teljesen bemelegedett) és megy a klíma. Ilyenkor a legkevesebb a rázkódás alapjáraton, ha van egyáltalán, menet közben pedig semmilyen hibát nem lehet észlelni (az erős gázadásra jelentkező füstölésen kívül). Ha nem megy a klíma, akkor kissé jobban érezni a rázkódást alapjáraton.
Vagy valamilyen érdekes hiba lesz, ami soha nem fog kiderülni, vagy több hiba is van egyszerre (pl rail szelep+még egy-két vákuumcső, vagy ki tudja még mi nem :cry: ).

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.19. 23:19

fghx írta:Ma meghajtottam kicsit (mikor már bőven üzemmeleg volt). 2-3-4 padló gáz, 180 fölött volt hirtelen, persze német autópályán :) . Minden sebességi fokozatban kb 2000-es fordulattól, ha padlógázt adok, nagy mennyiségű (de nem sűrű), inkább barnás, mint fekete füstöt ereget, leszabályzásig. Leszabályzáson (mikor már nem gyorsul tovább, csak tartja a max fordulatot) egyáltalán nem füstöl, ahogy semmilyen folyamatosan tartott fordulaton és normál (nem padlógázas) gyorsításokkor sem.
Gondolom, ez nem lendkerék probléma lesz. Hidegen egyre erősebb a rázkódás, ugyanígy minden megállás előtt is, az utolsó 1-2 méteren. Pirosnál, álló helyzetben, mikor milyen kedve van (az egész állás alatt folyamatosan remeg, vagy csak néha-néha ránt egyet, vagy olyan simán jár, mint újkorában). Még nem éri el az üzemi hőmérsékletet (közvetlen indulás után), addig alacsony sebességi fokozatokban (1-2-3) gyorsításkor néha, ha gondol egyet, sokkal jobban meglódul, mint ahogy a gázpedált nyomom, néha pedig nem indul meg úgy, mint kellene (mint ha nem érzékelné folyamatosan a gázadást, hanem csak darabosan).
Legjobb állapot akkor van, ha megyek vagy 150 km-t megállás nélkül (teljesen bemelegedett) és megy a klíma. Ilyenkor a legkevesebb a rázkódás alapjáraton, ha van egyáltalán, menet közben pedig semmilyen hibát nem lehet észlelni (az erős gázadásra jelentkező füstölésen kívül). Ha nem megy a klíma, akkor kissé jobban érezni a rázkódást alapjáraton.
Vagy valamilyen érdekes hiba lesz, ami soha nem fog kiderülni, vagy több hiba is van egyszerre (pl rail szelep+még egy-két vákuumcső, vagy ki tudja még mi nem :cry: ).

Nem tudom még hányféleképp írjam le, de szerintem ez lesz az utolsó ebben a témában, hogy vákuumrendszer javítás és teljes légtömegáram teszt kell a nyomásátalakítók működésének ellenőrzésére! Az EGR nyilvánvalóan hibásan működik, viszi magával a turbónyomást is, ha egyáltalán van, és a hiányzó(vákuumcső) vezérlés miatt nincs leragadva a geometria.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gallaca 2018.06.19. 23:24-kor.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.19. 23:22

fghx írta:Ma meghajtottam kicsit (mikor már bőven üzemmeleg volt). 2-3-4 padló gáz, 180 fölött volt hirtelen, persze német autópályán :) . Minden sebességi fokozatban kb 2000-es fordulattól, ha padlógázt adok, nagy mennyiségű (de nem sűrű), inkább barnás, mint fekete füstöt ereget, leszabályzásig. Leszabályzáson (mikor már nem gyorsul tovább, csak tartja a max fordulatot) egyáltalán nem füstöl, ahogy semmilyen folyamatosan tartott fordulaton és normál (nem padlógázas) gyorsításokkor sem.
Gondolom, ez nem lendkerék probléma lesz. Hidegen egyre erősebb a rázkódás, ugyanígy minden megállás előtt is, az utolsó 1-2 méteren. Pirosnál, álló helyzetben, mikor milyen kedve van (az egész állás alatt folyamatosan remeg, vagy csak néha-néha ránt egyet, vagy olyan simán jár, mint újkorában). Még nem éri el az üzemi hőmérsékletet (közvetlen indulás után), addig alacsony sebességi fokozatokban (1-2-3) gyorsításkor néha, ha gondol egyet, sokkal jobban meglódul, mint ahogy a gázpedált nyomom, néha pedig nem indul meg úgy, mint kellene (mint ha nem érzékelné folyamatosan a gázadást, hanem csak darabosan).
Legjobb állapot akkor van, ha megyek vagy 150 km-t megállás nélkül (teljesen bemelegedett) és megy a klíma. Ilyenkor a legkevesebb a rázkódás alapjáraton, ha van egyáltalán, menet közben pedig semmilyen hibát nem lehet észlelni (az erős gázadásra jelentkező füstölésen kívül). Ha nem megy a klíma, akkor kissé jobban érezni a rázkódást alapjáraton.
Vagy valamilyen érdekes hiba lesz, ami soha nem fog kiderülni, vagy több hiba is van egyszerre (pl rail szelep+még egy-két vákuumcső, vagy ki tudja még mi nem :cry: ).


A rail szelep azon kívül, hogy érezhetően, periodikusan ingadozik az alapjárat még el szokta vinni nagyon a korrekciókat. Azzal, hogy állsz?

Klímával, azért jobb az alapjárat, mert úgy minden autó picit megemeli az üzemanyag mennyiséget. Ebből az aspektusból simán lehet, hogy döglődik valamelyik porlasztód annak ellenére, hogy nagyon mennyiségű üzemanyagot már jól szállít. (nem érzed rossznak)

Vákuum rendszert érdemes volna egy ilyennek kompletten végig nézni: https://lincos.hu/2926-vakuum-es-nyomaspumpa.html Ha veszel egy ilyet és megcsinálod a diagot, akkor van esély arra, hogy kivezérelj mindent és megmérd, hogy a megfelelő mennyiségű vákuum rendelkezésre áll-e a megfelelő időben. Gázpedál potméter is tesztelhető vele. Ahogy Gallaca is írta lehet simán EGR gond, pl hol szorul, hol jó. Ott elillanhat a töltőnyomás. :wink:

Jó messze vagy, ha környékbeli lennél egy baráti kézfogásért cserébe segítenék.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: Zsolt
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.20. 17:23

NagyMatyas írta:A rail szelep azon kívül, hogy érezhetően, periodikusan ingadozik az alapjárat még el szokta vinni nagyon a korrekciókat. Azzal, hogy állsz?

Klímával, azért jobb az alapjárat, mert úgy minden autó picit megemeli az üzemanyag mennyiséget. Ebből az aspektusból simán lehet, hogy döglődik valamelyik porlasztód annak ellenére, hogy nagyon mennyiségű üzemanyagot már jól szállít. (nem érzed rossznak)

Vákuum rendszert érdemes volna egy ilyennek kompletten végig nézni: https://lincos.hu/2926-vakuum-es-nyomaspumpa.html Ha veszel egy ilyet és megcsinálod a diagot, akkor van esély arra, hogy kivezérelj mindent és megmérd, hogy a megfelelő mennyiségű vákuum rendelkezésre áll-e a megfelelő időben. Gázpedál potméter is tesztelhető vele. Ahogy Gallaca is írta lehet simán EGR gond, pl hol szorul, hol jó. Ott elillanhat a töltőnyomás. :wink:

Jó messze vagy, ha környékbeli lennél egy baráti kézfogásért cserébe segítenék.

Periodikus alapjárat ingadozás az határozottan nincs. Korrekciót nem tudom, nem néztük még.
Nagy segítség lenne, ha ránéznél, de időm sincs és a távolság is nagy. Itt a környéken pedig nincs szerelő, akinek van programja, ideje, türelme, szakértelme (ezek kombinációjában, vagy egyenként, de valami mindegyiknél hiányzik, kivéve az igazán vastagon fogó ceruza. Utóbbi alól tisztelet az igen ritka kivételnek).

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.02. 20:46

Hétvégén szét szedtem az autót, bölcső csere, új motorbakok, kormánymű csere, széria rugóról/gátlóról,
gyári rózsaszíncsíkos mtech rugóra és sachs advantagera cseréltem, meg kapott egy új noname első futomúszettet. sztem semmivel sem került lejjebb az eleje
sajna az egyik kerék így sem került középre, a régi bölcsőn nem látom h elment volna.. :(
viszont olyan széttartás van most, h koppra összetekerve is kéne még egy legalább másfél centi, mire szemre párhuzamos lenne.. mentem vele egy kicsit, nagyjából párhuzamos, tegnap azaz 3 méter előre hátra nem volt elég ezek szerint.
az axiál menetes részén eddig mindig volt kb 1 centi hely, most koppra össze van tekerve.. kiégtem. ez még mindig áll...
rugók jól állnak, gátlók jobb bal jelölés a résnél, gátló peremig becsúsztatva
mit rontottam el?
már azon gondolkozom, hogy az axiálok túl hosszúak.. ugyanolyan hosszúak
nem szívesen fizetnék feleslegesen 50-100 eurót egy talán sikeres futómű állításra.
lecsekkoltam, a vákuumcsöveim jó sorrendben vannak az elosztón :)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.06. 23:04

Az obd csatlakozó fedelében is vannak lábak, innen gondolom, hogy annak becsukva kellene lenni. Legutóbbi diagnosztika során a szerelő elfelejtette visszacsukni, csak most vettem észre. Befolyásolhat valamit ez?
Km óra állás ki lett olvasva, és a gépben tárolt adat 7 km-rel kevesebb, mint amit az órára kiír. Ez hogy lehet, itt előre tekerték az órát?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.13. 22:19

Végre elkészült a kerekem, mostantól az Alpineweiss hideg fénye hűsíti a nyaramat :)
Kép

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.14. 13:00

polip írta:Végre elkészült a kerekem...

Szinterezve lett?
Ha igen, akkor szép lett belülről is?
A furatoknál is kapott anyagot, teljes a bevonat?
A tehermentesítőre szépen felmegy, nem lett vastag ott a réteg?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.14. 13:11

Bandi1978 írta:
polip írta:Végre elkészült a kerekem...

Szinterezve lett?
Ha igen, akkor szép lett belülről is?
A furatoknál is kapott anyagot, teljes a bevonat?
A tehermentesítőre szépen felmegy, nem lett vastag ott a réteg?

Szia, nem szinter, nem is por, hagyományos fény. Több réteg, szóval van anyag rajta és igen az egész le van festeve, tehát a hátsó fele és a belseje is. Belül illetve hátul sincs elnagyolva, annyi, hogy ezeken a helyeken matt, nem fényes, mint az orcája. :)
Csavarok, tehermentesítő, felniközép rendesen fel, bemegy. Szóval nem gyűri vagy pattnitja a festéket semmi.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek polip az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.07.14. 14:55

polip írta:Szia, nem szinter, nem is por, hagyományos fény. Több réteg, szóval van anyag rajta és igen az egész le van festeve, tehát a hátsó fele és a belseje is. Belül illetve hátul sincs elnagyolva, annyi, hogy ezeken a helyeken matt, nem fényes, mint az orcája. :)
Csavarok, tehermentesítő, felniközép rendesen fel, bemegy. Szóval nem gyűri vagy pattnitja a festéket semmi.

Akkor a belsejét (is) érdemes lesz néha felnivédővel átdolgozni, mert a forró fékpor jól meg tudja gyalázni még a lakkozott felületet is, pláne ha fehér.
Hozzászólás küldése

VigLink badge