2018.06.14. 16:09
fghx írta:Üdv!
A rail cső csatlakozó- és olajcsere óta (a napi 240 km és a + hétvége miatt) 3.000 km-t tettem meg az autóval, ezalatt olajfogyasztás 0 és még mindig átlátszó az olaj. Hibakód nincs, minden tankolás OMV kúton, mindig nyakig tankolva, így számítva a fogyasztás: 5.23 liter, gép szerint 5,3. Tehát elégedett vagyok az autóval.
...mi lehet a baj?
2018.06.14. 17:12
Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.
2018.06.14. 17:54
fghx írta:Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.
Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.
2018.06.14. 19:27
Gallaca írta:fghx írta:Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.
Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.
Rángatózás: Ez lehet gyengélkedő rail szelep, illetve kettőstömegű is. + füst: A tisztított ellenőrzött befecskendezők sem életbiztosítás, a "zöld pipa" is elég nagy szórást enged az értékeknél. A jó fogyasztás nem sokat nyom a latba jelen esetben.
2018.06.14. 20:42
GA0425 írta:Gallaca írta:fghx írta:Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.
Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.
Rángatózás: Ez lehet gyengélkedő rail szelep, illetve kettőstömegű is. + füst: A tisztított ellenőrzött befecskendezők sem életbiztosítás, a "zöld pipa" is elég nagy szórást enged az értékeknél. A jó fogyasztás nem sokat nyom a latba jelen esetben.
Szia,
A gyengélkedő rail szelep élő adatok alapján kiszűrhető? Egy hozzáértő szerelő el tudja különíteni a kettőstömegű által okozott remegéstől, mielőtt bármit is feleslegesen kicserél az ember az autóban?
2018.06.16. 22:13
Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.
2018.06.17. 08:15
ST1 írta:Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.
ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt.
2018.06.17. 09:02
ST1 írta:Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.
ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt.
2018.06.17. 11:51
fghx írta:ST1 írta:Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.
ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt.
Ilyenkor (ha ingadozik a rail nyomás) nem lehet, hogy inkább maga a nagynyomású szivattyú van haldokló félben?
2018.06.17. 11:55
atesz155 írta:ST1 írta:Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.
ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt.
Nekem alapjáraton 30-40-et ingadozik a railnyomás, és szinte semmit nem lehet belőle észrevenni. Emiatt már cseréltem én is nyomásszabályzó szelepet, egy teljesen új gyári Bosch-ra, ugyan ezt csinálta az újjal is. Egyébként a nyomás 328-368 között ugrál.
1:50-től élő rheingold adatok szelepvezérlés áramerősségével és %-os értékével
2018.06.17. 12:42
Gallaca írta:
Ott valami más bibi is van akkor, 337,77-348 között szokott váltakozni, ha jó. És percekig áll az egyiken.
2018.06.17. 12:51
Gallaca írta:Amúgy ehhez a rángatózáshoz köze van az injektoroknak nagyban, eddig 1 olyan 25d-be ültem amiben nem lehetett érezni, hogy a motor jár, ez Muhaati kezei közül került ki, miután tett bele 6db gyári felújított injektort. Ültem benne előtte is, akkor rossz volt, egy injektor 5-ös korrekción volt. Eddig az az etalon!
2018.06.17. 18:47
2018.06.17. 22:14
ST1 írta:Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.
ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt.
2018.06.17. 22:18
fghx írta:A vákumtartály és a nyomásátalakító (ahonnan a turbóhoz megy tovább a cső) között nem volt cső. Nem volt vezérelve a turbód. A túloldalon a piros cső, ami egy szelepből megy a motor alja felé egy T elágazásba, el volt szakadva. Ezeket most pótoltam. Ez milyen hibát okozhatott eddig? Ami lefele ment az a motortartó bakoké.
2018.06.17. 22:22
fghx írta:Gallaca írta:Injektor+nagynyomású reményeim szerint a fentiek mellett még azért sem lehet, mert az autóban 260ezer van (talán a kettős tömegű már a végét járhatja ennyi km-nél, de akkor az is vagy jó vagy rossz, nem minden megállásnál más és más jelenséget produkál?), és mindig normális üzemanyag volt benne. Az így tankolt és rendesen karbantartott autókban 700ezret kibírnak ezek. Haverom apja 2005-ben hozott magának egy 25d-t. 50 ezer km volt benne és 180 ezerig használta. Utána a következő tulaj elmondása szerint 260 ezerig volt hibamentes az autó, majd kezdődtek a gondok. 350 ezerig gyakorlatilag szinte mindent ki kellett cserélni az autón és soha se lett már olyan, mint előtte! Csodák nincsenek, kár áltatnod magad. Életben lehet ezeket az autókat tartani némi kompromisszum árán, de bele kell törődni, hogy nem lesz már új és mindig lesz egy kisebb nagyobb tehertétel.
Egyébként egy szelep mennyi pénz?
Adni kellene neki megint egy átfogó diagnosztikát, megnézni a nyomásingadozást, korrigációt, hogy EGR rendszerre és légtömegmérőre jött-e vissza hiba. Veszek egy Würth wow snooper+ diag klónt (12.000.ért), mindent tud, amit az eredeti (650.000 + ÁFA áron) és erre a célra megfelel.
2018.06.17. 23:07
fghx írta:A vákumtartály és a nyomásátalakító (ahonnan a turbóhoz megy tovább a cső) között nem volt cső. A túloldalon a piros cső, ami egy szelepből megy a motor alja felé egy T elágazásba, el volt szakadva. Ezeket most pótoltam. Ez milyen hibát okozhatott eddig?
2018.06.17. 23:41
NagyMatyas írta: ...rendelni kell egy K+DCAN kábelt, fel kell rakni az ISTA-t és azzal lehet is dolgozni.
2018.06.17. 23:44
Gallaca írta:Jesszusom!
Mondtam, hogy a fogyasztás jelen esetben nem releváns információ! Ha hiányzott a vákuumcsőből akár csak 1 darab, semmilyen vákuummal vezérelt cucc nem működött rendesen. Diagosod eléggé pongyolán végezte a munkáját ha nem vette észre, ez inkább csak hibaolvasás volt. Würth szoftver olyan mint a négy évszakos gumi, mindenre jó, de igazán semmire sem.
Railszelep 35-40 rugó körül mozog Bosch kiadásban.
2018.06.17. 23:45
fghx írta:NagyMatyas írta: ...rendelni kell egy K+DCAN kábelt, fel kell rakni az ISTA-t és azzal lehet is dolgozni.
Ilyen kábelem van, mert az X5-höz rendeltem gyári diagnosztikai programot. Az volt vele a baj, hogy elfoglalt vagy 40 Gb-ot a gépen és irdatlan hekkelés árán sikerült működésre bírni. ISTA-t honnan lehet beszerezni?