Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.13. 22:25

Üdv!

A rail cső csatlakozó- és olajcsere óta (a napi 240 km és a + hétvége miatt) 3.000 km-t tettem meg az autóval, ezalatt olajfogyasztás 0 és még mindig átlátszó az olaj. Hibakód nincs, minden tankolás OMV kúton, mindig nyakig tankolva, így számítva a fogyasztás: 5.23 liter, gép szerint 5,3. Tehát elégedett vagyok az autóval.
Viszont ismét rángat a motor: alapjáraton, álló helyzetben nagyon kicsiket, nem is zavaró, néha egyet-egyet ránt. Viszont lassuláskor (sebességben, gáz felengedve, vagy kuplung benyomva, vagy kivéve üresbe, az mindegy), megállás előtti pár (kb 20) méteren folyamatosan rángatózik a motor. Amint az autó megáll, ismét csak néha ránt egyet-egyet, vagy azt sem.
Menet közben csak addig érezni egy-két rángatást, még üzemmeleg nem lesz, utána egyáltalán nem.
Folyamatos menet közben, normál gyorsításkor, vagy váltáskor egyáltalán nem füstöl, viszont néha (naponta egyszer, vagy 2 naponta egyszer) előfordul padlógázas gyorsítás, ilyenkor kb 4-5000-es fordulat fölött, nagy füstöt ereget. Nem korom feketét, hogy látni sem lehet mögötte, hanem nagy mennyiségűt, de úgymond ritka füstöt (lehet látni a mögöttem jövőket, de mindkét sávot beteríti). Inkább sötét barnás-szürkés, mint sem a gőzmozdony szerű koromfekete. Mint írtam, hibakód nincs, diagnosztikai értékek jók, porlasztók nemrég lettek tisztítva, majd teljes tesztelésen estek át és mind a 6 minden eredménye zöld pipás, megfelelő.
Találkozott már valaki ilyennel, valakinek van ötlete, mi lehet a baj?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.14. 16:09

fghx írta:Üdv!
A rail cső csatlakozó- és olajcsere óta (a napi 240 km és a + hétvége miatt) 3.000 km-t tettem meg az autóval, ezalatt olajfogyasztás 0 és még mindig átlátszó az olaj. Hibakód nincs, minden tankolás OMV kúton, mindig nyakig tankolva, így számítva a fogyasztás: 5.23 liter, gép szerint 5,3. Tehát elégedett vagyok az autóval.
...mi lehet a baj?

Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.14. 17:12

Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.

Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.14. 17:54

fghx írta:
Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.

Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.

Rángatózás: Ez lehet gyengélkedő rail szelep, illetve kettőstömegű is. + füst: A tisztított ellenőrzött befecskendezők sem életbiztosítás, a "zöld pipa" is elég nagy szórást enged az értékeknél. A jó fogyasztás nem sokat nyom a latba jelen esetben.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: dreizwanzig
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.14. 19:27

Gallaca írta:
fghx írta:
Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.

Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.

Rángatózás: Ez lehet gyengélkedő rail szelep, illetve kettőstömegű is. + füst: A tisztított ellenőrzött befecskendezők sem életbiztosítás, a "zöld pipa" is elég nagy szórást enged az értékeknél. A jó fogyasztás nem sokat nyom a latba jelen esetben.


Szia,

A gyengélkedő rail szelep élő adatok alapján kiszűrhető? Egy hozzáértő szerelő el tudja különíteni a kettőstömegű által okozott remegéstől, mielőtt bármit is feleslegesen kicserél az ember az autóban?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.14. 20:42

GA0425 írta:
Gallaca írta:
fghx írta:
Bandi1978 írta:Tehát a fogyasztásból és leírásból ítélve nem az adatlapon szereplő gépkocsiról van szó.
Hanem valamely kisebb, 6 hengeres dízel lesz?
Lehet nemigen esik le itt most senkinek, hogy mik az előzmények a hibajelenséggel kapcsolatban.

Igen, ez egy E39 525d, 2000.12 havi. Az előzmények kitettek jó néhány oldalt pár hete, a jelenség az volt, hogy alapjáraton eléggé rángatott a motor, így kaptam a tanácsot, hogy cseréljem a railcső nyomás szenzor csatlakozóját. Cseréltem, jó is lett. Légtömegmérőre volt még hibakód, cseréltem azt is, így a motorral kapcsolatos hibakódok ki lettek végezve, azóta sincs több. Viszont most azt kezdte, hogy:
-erős gázadásra füstöl (ez már akkor is ilyen volt, mikor megvettem )
- alapjáraton minimálisan rángat a motor (mint ha, néha ha ki-ki hagyna egy pillanatra), ezt sem mindig
- lassításkor (ez lehet sima gurulás, ami lehet sebességben vagy üresben), az utolsó néhány méteren folyamatosan rángat a motor, de amint megáll a kerék, a jelenség is elmúlik
- hidegen, még el nem éri az üzemi hőmérsékletet, nagyobbakat rángat és ha gyorsításkor egy állásban tartom a gázpedált, akkor néha úgy megindul egy-egy pillanatra, mint ha padlót nyomnék, néha meg rángat (de ezek mindegyike csak egy-egy pillanatig tart, az autó nem gyorsul vagy lassul, mert addigra el is múlik a jelenség, csak érezni lehet, azt is alig, csak zavaró). Üzemmeleg motornál ez nincs, vagy csak olyan mértékben, hogy észre nem vehető.
A jó fogyasztás és a füstölés miatt arra is gondoltam, hogy lehet át van írva a motorvezérlő. Kérdeztem a BMW szervizben, van-e frissítés hozzá, hogy akkor már ne a régi programot kapja meg. Van frissebb verzió, de nem javasolják átírni, mert nem biztos, hogy felveszi már az új programot a 18 éves motorvezérlő. Viszont ha nem sikerül az újat telepíteni, akkor a régit sem veszi vissza, tehát vehetek motorvezérlőt, az elmondásuk szerint.

Rángatózás: Ez lehet gyengélkedő rail szelep, illetve kettőstömegű is. + füst: A tisztított ellenőrzött befecskendezők sem életbiztosítás, a "zöld pipa" is elég nagy szórást enged az értékeknél. A jó fogyasztás nem sokat nyom a latba jelen esetben.


Szia,

A gyengélkedő rail szelep élő adatok alapján kiszűrhető? Egy hozzáértő szerelő el tudja különíteni a kettőstömegű által okozott remegéstől, mielőtt bármit is feleslegesen kicserél az ember az autóban?

Nem 100% biztonsággal, sajnos a kettőstömegű borzasztóan össze tudja zavarni a motorvezérlőt, próbálja korrigálni a rángatózást. A korrekciót azt úgy elviszi, hogy egyik motornál 6-7-es korrekciót produkált 1 hengernél, akárhány injektor került bele. Olyan volt, mintha csak 5 henger menne. Lendkerék csere után visszament 0 köré. De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, ST1
Értékelés: 9.52%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.16. 22:13

Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt. :D

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 08:15

ST1 írta:
Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt. :D

Ilyenkor (ha ingadozik a rail nyomás) nem lehet, hogy inkább maga a nagynyomású szivattyú van haldokló félben?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 09:02

ST1 írta:
Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt. :D


Nekem alapjáraton 30-40-et ingadozik a railnyomás, és szinte semmit nem lehet belőle észrevenni. Emiatt már cseréltem én is nyomásszabályzó szelepet, egy teljesen új gyári Bosch-ra, ugyan ezt csinálta az újjal is. Egyébként a nyomás 328-368 között ugrál.

1:50-től élő rheingold adatok szelepvezérlés áramerősségével és %-os értékével

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 11:51

fghx írta:
ST1 írta:
Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt. :D

Ilyenkor (ha ingadozik a rail nyomás) nem lehet, hogy inkább maga a nagynyomású szivattyú van haldokló félben?

Nem tudom, nem találkoztam még rossz nagynyomásúval, illetve igen, de azok eresztették a gázolajat a hengerfejeknél vagy a tengelynél, de nyomni mindegyik nyomott. Annó nekem is úgy kezdte az összes adagolós, hogy fel kell újítani a nagynyomásút 100e-ért, azért ingadozik az alapjárat meg a nyomás, bemérettem a szelepet is, azt mondták, hogy az jó. Aztán inkább cseréltem egy szelepet, alapjárat is kisimult meg a nyomás is. Onnantól percekig nem mozdult, ha igen, akkor is csak 10bar oda vissza. Asszony 25d-jében 50-et ingadozott, már ő megjegyezte, hogy úgy érzi, hogy időnként rángatózik a motor. Halogattam a cseréjét mert nem tartozik a kedvenc műveleteim közé, aztán egyik nyári délután mehettem a Tesco parkolóba menteni,(nekünk az a mumus) miután melegen leállt a motor. Másnap reggel 5-kor hoztam haza az autót, mikor jó hűvös volt. Tettem bele egy jó állapotú bontott szelepet a készletbül, aztán megkérdeztem Asszonypajtit kontrollnak, hogy észrevesz-e valamit. Azt mondta, hogy most nem rángatózik. Ja mert állt a nyomás mint a szög.
Amúgy ehhez a rángatózáshoz köze van az injektoroknak nagyban, eddig 1 olyan 25d-be ültem amiben nem lehetett érezni, hogy a motor jár, ez Muhaati kezei közül került ki, miután tett bele 6db gyári felújított injektort. Ültem benne előtte is, akkor rossz volt, egy injektor 5-ös korrekción volt. Eddig az az etalon!

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 11:55

atesz155 írta:
ST1 írta:
Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt. :D


Nekem alapjáraton 30-40-et ingadozik a railnyomás, és szinte semmit nem lehet belőle észrevenni. Emiatt már cseréltem én is nyomásszabályzó szelepet, egy teljesen új gyári Bosch-ra, ugyan ezt csinálta az újjal is. Egyébként a nyomás 328-368 között ugrál.

1:50-től élő rheingold adatok szelepvezérlés áramerősségével és %-os értékével

Ott valami más bibi is van akkor, 337,77-348 között szokott váltakozni, ha jó. És percekig áll az egyiken.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 12:42

Gallaca írta:

Ott valami más bibi is van akkor, 337,77-348 között szokott váltakozni, ha jó. És percekig áll az egyiken.


Nem tudom mi lehet a baja. Railcső végén a szenzorhoz még nem nyúltam.
üzemmeleg motornál a résolaj kb 40-50 másodperc után és a korrekció:
1. 8ml -> 1.02
2. 7ml -> -0.58
3. 10ml -> -2.13
4. 13ml -> -0.47
5. 12ml -> 0.93
6. 11ml -> 0.91

ezeket kb 2 hete néztem/mértem.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 12:51

Gallaca írta:Amúgy ehhez a rángatózáshoz köze van az injektoroknak nagyban, eddig 1 olyan 25d-be ültem amiben nem lehetett érezni, hogy a motor jár, ez Muhaati kezei közül került ki, miután tett bele 6db gyári felújított injektort. Ültem benne előtte is, akkor rossz volt, egy injektor 5-ös korrekción volt. Eddig az az etalon!

Nem gondolok egyébként sem az injektorokra, sem a nagynyomásúra. Azért, mert az egyik lámpánál pl folyamatosan rázkódik, a következőnél csak egyet-kettőt, a harmadiknál pedig meg sem moccan, azt sem lehet észre venni, hogy egyáltalán van benne motor (de a rázkódás is csak olyan mértékű, hogy a feleségem észre sem veszi). Mindhárom verzió akár mennyi ideig működik. Én úgy gondolnám, ha valami rossz, akkor az mindig rossz, tehát mindig rázkódna.
Lehet, hogy valami további kontakt hiba? Esetleg falsot kap valahol (E34-ben volt olyan, hogy a szívócső alja el volt repedve, előre rángatott, tolatva hibátlan. Eltelt egy kis idő, mire kiderült, hogy a szívócső alján van egy kis repedés ami a nyomaték irányától függően kinyílik vagy bezárul).
A fékrásegítő csövén keresztül feltöltöm füsttel, így az egész szívórendszer le lesz tesztelve (esélyes a dolog, mert a füstölés is lehet fals levegőtől).
Injektor+nagynyomású reményeim szerint a fentiek mellett még azért sem lehet, mert az autóban 260ezer van (talán a kettős tömegű már a végét járhatja ennyi km-nél, de akkor az is vagy jó vagy rossz, nem minden megállásnál más és más jelenséget produkál?), és mindig normális üzemanyag volt benne. Az így tankolt és rendesen karbantartott autókban 700ezret kibírnak ezek.
Egyébként egy szelep mennyi pénz?
Adni kellene neki megint egy átfogó diagnosztikát, megnézni a nyomásingadozást, korrigációt, hogy EGR rendszerre és légtömegmérőre jött-e vissza hiba. Veszek egy Würth wow snooper+ diag klónt (12.000.ért), mindent tud, amit az eredeti (650.000 + ÁFA áron) és erre a célra megfelel.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 18:47

A vákumtartály és a nyomásátalakító (ahonnan a turbóhoz megy tovább a cső) között nem volt cső. A túloldalon a piros cső, ami egy szelepből megy a motor alja felé egy T elágazásba, el volt szakadva. Ezeket most pótoltam. Ez milyen hibát okozhatott eddig?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 22:14

ST1 írta:
Gallaca írta: De azért valamit látni a railnyomáson, ha 10bar-nál többet ingadozik alapjáraton, akkor sanszos a csere. 50-nél már nagyon rossz, olyan mintha néha kihagyogatna a gyújtás, random ráz ide-oda.

ez az infó most nagyon jól jött, nekem 10et ingadozik, és érzem én is az alapjáraton. Voltam egy autót ma megnézni, vételi szándékkal, ott 200 és 327 között ingadozott, brutál volt. mentünk egy karikát, alapjáraton majd kiesett/lefulladt a motor, fordulaton viszont jó volt. :D


Annyi ingadozás lehet porlasztótól is. Többszörös saját tapasztalatból tudom. Nem egyszerű kiszűrni, a lendkerék inkább gyorsításnál, leállításnál érezhető. (szerintem)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 22:18

fghx írta:A vákumtartály és a nyomásátalakító (ahonnan a turbóhoz megy tovább a cső) között nem volt cső. Nem volt vezérelve a turbód. :D A túloldalon a piros cső, ami egy szelepből megy a motor alja felé egy T elágazásba, el volt szakadva. Ezeket most pótoltam. Ez milyen hibát okozhatott eddig? Ami lefele ment az a motortartó bakoké.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 22:22

fghx írta:
Gallaca írta:Injektor+nagynyomású reményeim szerint a fentiek mellett még azért sem lehet, mert az autóban 260ezer van (talán a kettős tömegű már a végét járhatja ennyi km-nél, de akkor az is vagy jó vagy rossz, nem minden megállásnál más és más jelenséget produkál?), és mindig normális üzemanyag volt benne. Az így tankolt és rendesen karbantartott autókban 700ezret kibírnak ezek. Haverom apja 2005-ben hozott magának egy 25d-t. 50 ezer km volt benne és 180 ezerig használta. Utána a következő tulaj elmondása szerint 260 ezerig volt hibamentes az autó, majd kezdődtek a gondok. 350 ezerig gyakorlatilag szinte mindent ki kellett cserélni az autón és soha se lett már olyan, mint előtte! Csodák nincsenek, kár áltatnod magad. Életben lehet ezeket az autókat tartani némi kompromisszum árán, de bele kell törődni, hogy nem lesz már új és mindig lesz egy kisebb nagyobb tehertétel.
Egyébként egy szelep mennyi pénz?
Adni kellene neki megint egy átfogó diagnosztikát, megnézni a nyomásingadozást, korrigációt, hogy EGR rendszerre és légtömegmérőre jött-e vissza hiba. Veszek egy Würth wow snooper+ diag klónt (12.000.ért), mindent tud, amit az eredeti (650.000 + ÁFA áron) és erre a célra megfelel.


Lehet railnyomás szabályzó, lehetnek injektorok is. Ne gondold, hogy nem lehet, hogy egyszer jó egyszer pedig nem, mert lehet. Haveromnak volt, hogy tökéletesen ment mind a hat henger, volt hogy egyik hengerre 6-os korrekciót írt be. Meg kell várd, hogy kiforrja magát a dolog, mert addig erős találgatás szagú lesz bármivel nézed is és sok pénzedbe fog kerülni, ha csereberélni akarsz.

A würth snooper-t nem is javaslom, egyrészt azért, mert a hiedelemmel ellentétben ezek nem igazán olvasnak BMW élő adatokat, ha pedig mégis sikerült a gyári hardvert lemásolni, akkor is pongyolán, ha már diagolni akarsz, akkor rendelni kell egy K+DCAN kábelt, fel kell rakni az ISTA-t és azzal lehet is dolgozni. :franko:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 23:07

fghx írta:A vákumtartály és a nyomásátalakító (ahonnan a turbóhoz megy tovább a cső) között nem volt cső. A túloldalon a piros cső, ami egy szelepből megy a motor alja felé egy T elágazásba, el volt szakadva. Ezeket most pótoltam. Ez milyen hibát okozhatott eddig?

Jesszusom! :D
Mondtam, hogy a fogyasztás jelen esetben nem releváns információ! Ha hiányzott a vákuumcsőből akár csak 1 darab, semmilyen vákuummal vezérelt cucc nem működött rendesen. Diagosod eléggé pongyolán végezte a munkáját ha nem vette észre, ez inkább csak hibaolvasás volt. Würth szoftver olyan mint a négy évszakos gumi, mindenre jó, de igazán semmire sem.
Railszelep 35-40 rugó körül mozog Bosch kiadásban.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: NagyMatyas
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 23:41

NagyMatyas írta: ...rendelni kell egy K+DCAN kábelt, fel kell rakni az ISTA-t és azzal lehet is dolgozni. :franko:


Ilyen kábelem van, mert az X5-höz rendeltem gyári diagnosztikai programot. Az volt vele a baj, hogy elfoglalt vagy 40 Gb-ot a gépen és irdatlan hekkelés árán sikerült működésre bírni. ISTA-t honnan lehet beszerezni?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.06.17. 23:44

Gallaca írta:Jesszusom! :D
Mondtam, hogy a fogyasztás jelen esetben nem releváns információ! Ha hiányzott a vákuumcsőből akár csak 1 darab, semmilyen vákuummal vezérelt cucc nem működött rendesen. Diagosod eléggé pongyolán végezte a munkáját ha nem vette észre, ez inkább csak hibaolvasás volt. Würth szoftver olyan mint a négy évszakos gumi, mindenre jó, de igazán semmire sem.
Railszelep 35-40 rugó körül mozog Bosch kiadásban.

Az EGR biztos működik, mióta a csövek jók, mert lehúztam róla és igen erős vákuum van benne, tehát lehet, hogy nincs több rés a pajzson? Persze csak vákuum szempontjából.
Hozzászólás küldése

VigLink badge