Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.15. 12:05

Üdv Urak!

Eljött az idő és megváltam szeretett gépsárkányomtól.
Egy kollégám vette át a gondozását. Remélem jó gazdája lesz. Muha mesternek már bemutattam az új gazdit, szóval a gondos kezek továbbra is megmaradnak. :)

Köszönök mindent!
Muha mesternek a hihetetlenül precíz munkát, Szabinak és Gallacának az alkatrészeket a szakértést és Bencének a remek találkozókat. Na azok nagyon fognak hiányozni.
Jó volt veletek. Talán egyszer még visszatérek egy új szerzeménnyel.

További baleset és egyéb meglepetésektől mentes gondtalan autózást kívánok mindenkinek!

Gorcsev

Ezt a hozzászólást a szerzőnek gorcsev az itt látható tagok köszönték meg: 4 Gallaca, Hapcii, muhaati, Schnitzer
Értékelés: 19.05%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.15. 13:36

touring írta:Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni tőletek. Vásárolni szeretnék a feleségemnek egy 2006-os 120d-t. Még az M47-es szériából. 163 lovas az autó. Úgy hallottam, hogy ezekben már a kézi váltós változatokban is van pillangószelep a szívósorban. Igaz ez?

Szia
Jó választás szerintem.Egyik legjobb motor az E87-be" már az újabb N-es problémás!
Igen itt már a kézi,és az automatánál is van lapka a szívósorba!
De van hozzá mindenem,úgyhogy nyugodtan vegyél" :roll: :wink:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.15. 20:42

NagyMatyas írta:
fghx írta:Ha az EGR rendszert kiváltanám egy ilyen szettel, az hogy lenne megoldható, hogy ne legyen hibakód?
Ettől a teljesítmény/fogyasztás/élettartam hogyan változna?


Büdös lesz az autó, mint a kolera, illetve hideg idő beálltával sose fog bemelegedni. Semmi értelme nincs kiváltani, egész pontosan 0%-ban szól bele durván a motor teljesítményébe, emisszióba viszont annál inkább.


Ezt miből gondolod? Az EGR-nek nem igazán van köze a gyorsabb bemelegedéshez, sőt! Az EGR hatása az égési hőmérsékletre pont ellenkező, lecsökkenti azt... Így lesznek kedvezőtlen körülmények a NOX képződéshez, és így lesz kisebb a kibocsátás. Ha esetleg arra gondolsz, hogy a kipufogógáz az EGR hűtőn keresztül felmelegíti a vizet, az pedig a motort, az az elmélet szerintem egy kicsit sántít.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.15. 21:51

Ma ki lett cserélve a railcső érzékelőjének csatlakozója. A régi csatlakozó érintkezői ki voltak kopva. A rángatózó hiba megszűnt!
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!
Alapjáraton ha nagyon odafigyelek, nagyon kicsi rángatás (de menet közben már csak akkor lehetne simább, ha leállítanám a motort) megmaradt és a büdös, de alapjáraton láthatatlan füst is. Mégis, a fogyasztás jó: 5,6 liter lett gép- és rátankolás szerint is az utóbbi 500 km-en (persze ehhez kellett a stílus: megállások előtt jóval gázelvétel, normál gyorsítások, 85-90 tempomattal, kevés várossal, de mindvégig klímával).
A maradék járásegyenetlenség alapjáraton és a büdös füst remélem eltűnik azután, hogy az összes vákumcsövet kicserélem, és kap egy hibatörlést (mert a hibás légtömegmérő ki lett cserélve, de a hibakódja nem lett még törölve).
Olajcserére Mobil Super 3000 X1 5W40 vagy Mobil1 5W-50 Peak Life (Rally Formula) olajat ajánlottak, ez megfelelő lehet szerintetek?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.15. 22:46

fghx írta:Ma ki lett cserélve a railcső érzékelőjének csatlakozója. A régi csatlakozó érintkezői ki voltak kopva. A rángatózó hiba megszűnt!
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!
Alapjáraton ha nagyon odafigyelek, nagyon kicsi rángatás (de menet közben már csak akkor lehetne simább, ha leállítanám a motort) megmaradt és a büdös, de alapjáraton láthatatlan füst is. Mégis, a fogyasztás jó: 5,6 liter lett gép- és rátankolás szerint is az utóbbi 500 km-en (persze ehhez kellett a stílus: megállások előtt jóval gázelvétel, normál gyorsítások, 85-90 tempomattal, kevés várossal, de mindvégig klímával).
A maradék járásegyenetlenség alapjáraton és a büdös füst remélem eltűnik azután, hogy az összes vákumcsövet kicserélem, és kap egy hibatörlést (mert a hibás légtömegmérő ki lett cserélve, de a hibakódja nem lett még törölve).
Olajcserére Mobil Super 3000 X1 5W40 vagy Mobil1 5W-50 Peak Life (Rally Formula) olajat ajánlottak, ez megfelelő lehet szerintetek?

:franko: Ezzel a vezetékkel elmúlasztottam már pár ember fejfájását! 8)

"Olajcserére Mobil Super 3000 X1 5W40" én ezt használom a 3 dieselbe itthon.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.15. 23:08

bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
fghx írta:Ha az EGR rendszert kiváltanám egy ilyen szettel, az hogy lenne megoldható, hogy ne legyen hibakód?
Ettől a teljesítmény/fogyasztás/élettartam hogyan változna?


Büdös lesz az autó, mint a kolera, illetve hideg idő beálltával sose fog bemelegedni. Semmi értelme nincs kiváltani, egész pontosan 0%-ban szól bele durván a motor teljesítményébe, emisszióba viszont annál inkább.


Ezt miből gondolod? Az EGR-nek nem igazán van köze a gyorsabb bemelegedéshez, sőt! Az EGR hatása az égési hőmérsékletre pont ellenkező, lecsökkenti azt... Így lesznek kedvezőtlen körülmények a NOX képződéshez, és így lesz kisebb a kibocsátás. Ha esetleg arra gondolsz, hogy a kipufogógáz az EGR hűtőn keresztül felmelegíti a vizet, az pedig a motort, az az elmélet szerintem egy kicsit sántít.


Értem én, hogy mit szeretnél mondani, de pontosan, amit cáfolsz az segít a bemelegedésben, hiszen visszavezetett kipufogógázzal melegszik a víz, illetve melegebb a beszívott levegő is, ami szintén segíti a gyorsabb bemelegedést. Ha van kedved tégy egy próbát télen, én megtettem. :) Volt szerelőm is kipróbálta ugyan ezt és mivel 15 km-ről járt be dolgozni napi szinten ugyan azon az útvonalon, tudta is tesztelni hitelesen. Ő hívta fel anno a figyelmemet erre, pont azért próbáltam ki én is.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 06:19

fghx írta:Ma ki lett cserélve a railcső érzékelőjének csatlakozója. A régi csatlakozó érintkezői ki voltak kopva. A rángatózó hiba megszűnt!
KÖSZÖNÖM A SEGÍTSÉGET!
Alapjáraton ha nagyon odafigyelek, nagyon kicsi rángatás (de menet közben már csak akkor lehetne simább, ha leállítanám a motort) megmaradt és a büdös, de alapjáraton láthatatlan füst is. Mégis, a fogyasztás jó: 5,6 liter lett gép- és rátankolás szerint is az utóbbi 500 km-en (persze ehhez kellett a stílus: megállások előtt jóval gázelvétel, normál gyorsítások, 85-90 tempomattal, kevés várossal, de mindvégig klímával).
A maradék járásegyenetlenség alapjáraton és a büdös füst remélem eltűnik azután, hogy az összes vákumcsövet kicserélem, és kap egy hibatörlést (mert a hibás légtömegmérő ki lett cserélve, de a hibakódja nem lett még törölve).
Olajcserére Mobil Super 3000 X1 5W40 vagy Mobil1 5W-50 Peak Life (Rally Formula) olajat ajánlottak, ez megfelelő lehet szerintetek?


Érdemes lenne az élő adatokban a porlasztók korrekciós értékeit megnézni még.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 08:43

kzolee írta:Érdemes lenne az élő adatokban a porlasztók korrekciós értékeit megnézni még.

A porlasztók pár hónapja lettek bevizsgálva + tisztítva Bosch szervizben, adatlap szerint mind hibátlan.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 13:03

Most voltam diagnosztikán az autóval. Eddig 4 hibakód volt, légtömegmérő, izzítás áramkör, kipufogógáz visszavezetés, indításgátló. Kicseréltem a légtömegmérőt, ami után NEM volt hibakód törlés, de még diagnosztika sem. Most pedig csak az izzítás és indításgátló maradt, tehát a légtömegmérő és kipufogógáz visszavezetés hiba magától eltűnt.
Helyette kiderült, hogy a hátsó híd szilentek vannak elszakadva, nem is a lengőkarok. Így rendelhetek hídszilenteket, ráadásul a csere egy vagyon lesz, mert az mondták, hogy ezek cseréjéhez le kell szerelni a hátsó hidat, így féltengelyeket, diffit, minden egyebet is. Valós ez, hogy csak így lehet cserélni?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 13:52

fghx írta:Most voltam diagnosztikán az autóval. Eddig 4 hibakód volt, légtömegmérő, izzítás áramkör, kipufogógáz visszavezetés, indításgátló. Kicseréltem a légtömegmérőt, ami után NEM volt hibakód törlés, de még diagnosztika sem. Most pedig csak az izzítás és indításgátló maradt, tehát a légtömegmérő és kipufogógáz visszavezetés hiba magától eltűnt.
Helyette kiderült, hogy a hátsó híd szilentek vannak elszakadva, nem is a lengőkarok. Így rendelhetek hídszilenteket, ráadásul a csere egy vagyon lesz, mert az mondták, hogy ezek cseréjéhez le kell szerelni a hátsó hidat, így féltengelyeket, diffit, minden egyebet is. Valós ez, hogy csak így lehet cserélni?

Az nem létezik! Törölt a diagos véletlen, vagy direkt egyet, ezek a hibaüzenetek nem tűnnek el a tárolóból maguktól.
Ha nincs szerszám a szilentcseréhez akkor esetleg, de egy baromság amúgy. A komplett hidat kell leengedni és cserélhetőek a szilentek. Javaslom, hogy Muhaatival egyeztess erről, van profi szerszáma hozzá!

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 14:30

Gallaca írta:Az nem létezik! Törölt a diagos véletlen, vagy direkt egyet, ezek a hibaüzenetek nem tűnnek el a tárolóból maguktól.
Ha nincs szerszám a szilentcseréhez akkor esetleg, de egy baromság amúgy. A komplett hidat kell leengedni és cserélhetőek a szilentek. Javaslom, hogy Muhaatival egyeztess erről, van profi szerszáma hozzá!

Pedig ott voltam. A diag csatlakozót levették, ezután cseréltem ki a légtömegmérőt, azóta gép közelében sem volt az autó. Aki a diagnosztikát csinálta, sem nagyon értette, hogy lehet ez.
Muhaatit felkerestem.
Olaj, levegő és üzemanyagszűrőből már a kosárba raktam a Hengst-et, de előtte rákérdezek, javasoljátok-e?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 19:30

Gallaca írta:
fghx írta:Most voltam diagnosztikán az autóval. Eddig 4 hibakód volt, légtömegmérő, izzítás áramkör, kipufogógáz visszavezetés, indításgátló. Kicseréltem a légtömegmérőt, ami után NEM volt hibakód törlés, de még diagnosztika sem. Most pedig csak az izzítás és indításgátló maradt, tehát a légtömegmérő és kipufogógáz visszavezetés hiba magától eltűnt.
Helyette kiderült, hogy a hátsó híd szilentek vannak elszakadva, nem is a lengőkarok. Így rendelhetek hídszilenteket, ráadásul a csere egy vagyon lesz, mert az mondták, hogy ezek cseréjéhez le kell szerelni a hátsó hidat, így féltengelyeket, diffit, minden egyebet is. Valós ez, hogy csak így lehet cserélni?

Az nem létezik! Törölt a diagos véletlen, vagy direkt egyet, ezek a hibaüzenetek nem tűnnek el a tárolóból maguktól.
Ha nincs szerszám a szilentcseréhez akkor esetleg, de egy baromság amúgy. A komplett hidat kell leengedni és cserélhetőek a szilentek. Javaslom, hogy Muhaatival egyeztess erről, van profi szerszáma hozzá!

Pontosan. A hátsó híd szilentekhez pedig Attilának van szerszáma is, az enyémet (E61) is az ő szerszámával cseréltük annó.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.16. 21:25

kzolee írta:Pontosan. A hátsó híd szilentekhez pedig Attilának van szerszáma is, az enyémet (E61) is az ő szerszámával cseréltük annó.

Melyik Attila? Mert ha csak Csabára kell mennem, úgy 400 km-t megspórolok.
Hengst szűrőkről valakinek van véleménye/javaslata?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.17. 07:38

fghx írta:
kzolee írta:Pontosan. A hátsó híd szilentekhez pedig Attilának van szerszáma is, az enyémet (E61) is az ő szerszámával cseréltük annó.

Melyik Attila? Mert ha csak Csabára kell mennem, úgy 400 km-t megspórolok.
Hengst szűrőkről valakinek van véleménye/javaslata?

http://www.muha.hu/

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.17. 20:00

fghx írta:
kzolee írta:Pontosan. A hátsó híd szilentekhez pedig Attilának van szerszáma is, az enyémet (E61) is az ő szerszámával cseréltük annó.

Melyik Attila? Mert ha csak Csabára kell mennem, úgy 400 km-t megspórolok.
Hengst szűrőkről valakinek van véleménye/javaslata?


A csabai. 2 Attila is van csabán, aki meg tudja csinálni. Írj PÜ-t a számoddal, és kereslek majd.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.19. 07:31

kzolee írta:
fghx írta:
kzolee írta:Pontosan. A hátsó híd szilentekhez pedig Attilának van szerszáma is, az enyémet (E61) is az ő szerszámával cseréltük annó.

Melyik Attila? Mert ha csak Csabára kell mennem, úgy 400 km-t megspórolok.
Hengst szűrőkről valakinek van véleménye/javaslata?


A csabai. 2 Attila is van csabán, aki meg tudja csinálni. Írj PÜ-t a számoddal, és kereslek majd.


Én biztosan nem cseréltem Zolinak szilenteket. Természetesen van szerszámom hozzá, de picit messzebb vagyok.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.20. 22:41

Megkésve, de itt van a várva várt videó!

https://www.youtube.com/watch?v=69t63db7P0g

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kanyobence az itt látható tagok köszönték meg: 8 Bandi1978, bendegúz, eddy, Gallaca, NagySándor, Papi, rockolo77, SvidronyA
Értékelés: 38.1%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.23. 15:26

Sikerült eltüntetni jó néhány hibakódot, a következő 2 maradt:
Első:
- Központi felépítmény - AIC/RLS (automata intervallum vezérlés)
Hibakód: 3
- Tápfeszültség, illetve hőmérséklet
Második:
Klíma:
Automatikus belsőtéri levegőellátás érzékelő
Miket takarhatnak ezek?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.28. 21:59

Hi!

Fájó szívvel tudatom, hogy ~9 év szolgálat után LEE tábornok feladta a küzdelmet, elesett. :sírás:
Végső búcsúztatása, a biztosítóval történő egyezkedés után lesz.

Ha valakit érdekelne egyben, írjon, hívjon. Biztosítótól függnek a továbbiak.
520i 2001 12 havi 2020 februárig műszaki. 16:9 felújított BM54, MK3 CD tár.
Fekete fűtött bőr belső, átbőrözött M-cérnás multikormány, váltógomb.
Felújított ABS tömb, Új /~1 hónapos/ szervó pumpa.
+1-2 plusz alkatrész.

Nem, nem bontom meg!



Kép

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.05.28. 23:16

Imco írta:Hi!

Fájó szívvel tudatom, hogy ~9 év szolgálat után LEE tábornok feladta a küzdelmet, elesett. :sírás:
Végső búcsúztatása, a biztosítóval történő egyezkedés után lesz.

Ha valakit érdekelne egyben, írjon, hívjon. Biztosítótól függnek a továbbiak.
520i 2001 12 havi 2020 februárig műszaki. 16:9 felújított BM54, MK3 CD tár.
Fekete fűtött bőr belső, átbőrözött M-cérnás multikormány, váltógomb.
Felújított ABS tömb, Új /~1 hónapos/ szervó pumpa.
+1-2 plusz alkatrész.

Nem, nem bontom meg!

Huhh, te jól vagy? Nem kis erőhatások kellenek ahhoz, hogy így nézzen ki egy E39. Szabad tudni, hogy mi történt?

Kép
Hozzászólás küldése

VigLink badge