Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.21. 12:30

Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.21. 19:38

Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.21. 19:55

NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Az első jó hírt tőled kapom. Eddig csak a következőket hallottam: kopott vezérműtengely, vezérműlánc megnyúlt, szelepek, hydrotőke, himba stb... Addig még nem jutottam el, hogy levegyem a szíjat és gyorsan meghallgassam, viszont nyáron egy ideig a klímaszíj nem volt fent, de már nem emlékszem, elhallgatott-e ez az idegesítő kerepelés. Holnap, ha lesz időm megejtem a tesztet és reménykedek, hogy kisimul a hang. Köszi a választ. Egyébként kicseréltem a vákumpumpát, mert youtube-on, amit találtam m57 "noise" videókat ez hasonlított a legjobban az én kocsim kattogására... https://www.youtube.com/watch?v=p8j73UVklmI
Ez persze hangosabb.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.21. 21:37

Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Az első jó hírt tőled kapom. Eddig csak a következőket hallottam: kopott vezérműtengely, vezérműlánc megnyúlt, szelepek, hydrotőke, himba stb... Addig még nem jutottam el, hogy levegyem a szíjat és gyorsan meghallgassam, viszont nyáron egy ideig a klímaszíj nem volt fent, de már nem emlékszem, elhallgatott-e ez az idegesítő kerepelés. Holnap, ha lesz időm megejtem a tesztet és reménykedek, hogy kisimul a hang. Köszi a választ. Egyébként kicseréltem a vákumpumpát, mert youtube-on, amit találtam m57 "noise" videókat ez hasonlított a legjobban az én kocsim kattogására... https://www.youtube.com/watch?v=p8j73UVklmI
Ez persze hangosabb.


Nekem is mondtak minden félét, de a vezérműlánc máshogy csörög, ha meg van nyúlva. Leginkább indításkor szokott hangja lenni, amíg nem feszít a feszítő. Hidrotőke megint más hangot szokott adni, illetve a kopott vezérműtengely is. Egyébként mitől kopna el? Nem szoktak ezek elkopni szerencsére. :)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.21. 21:54

NagyMatyas írta:
Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Az első jó hírt tőled kapom. Eddig csak a következőket hallottam: kopott vezérműtengely, vezérműlánc megnyúlt, szelepek, hydrotőke, himba stb... Addig még nem jutottam el, hogy levegyem a szíjat és gyorsan meghallgassam, viszont nyáron egy ideig a klímaszíj nem volt fent, de már nem emlékszem, elhallgatott-e ez az idegesítő kerepelés. Holnap, ha lesz időm megejtem a tesztet és reménykedek, hogy kisimul a hang. Köszi a választ. Egyébként kicseréltem a vákumpumpát, mert youtube-on, amit találtam m57 "noise" videókat ez hasonlított a legjobban az én kocsim kattogására... https://www.youtube.com/watch?v=p8j73UVklmI
Ez persze hangosabb.


Nekem is mondtak minden félét, de a vezérműlánc máshogy csörög, ha meg van nyúlva. Leginkább indításkor szokott hangja lenni, amíg nem feszít a feszítő. Hidrotőke megint más hangot szokott adni, illetve a kopott vezérműtengely is. Egyébként mitől kopna el? Nem szoktak ezek elkopni szerencsére. :)


Igazad legyen! Nincs videód a tiedről? Kíváncsiságból meghallgatnám!

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.21. 22:16

Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Az első jó hírt tőled kapom. Eddig csak a következőket hallottam: kopott vezérműtengely, vezérműlánc megnyúlt, szelepek, hydrotőke, himba stb... Addig még nem jutottam el, hogy levegyem a szíjat és gyorsan meghallgassam, viszont nyáron egy ideig a klímaszíj nem volt fent, de már nem emlékszem, elhallgatott-e ez az idegesítő kerepelés. Holnap, ha lesz időm megejtem a tesztet és reménykedek, hogy kisimul a hang. Köszi a választ. Egyébként kicseréltem a vákumpumpát, mert youtube-on, amit találtam m57 "noise" videókat ez hasonlított a legjobban az én kocsim kattogására... https://www.youtube.com/watch?v=p8j73UVklmI
Ez persze hangosabb.


Nekem is mondtak minden félét, de a vezérműlánc máshogy csörög, ha meg van nyúlva. Leginkább indításkor szokott hangja lenni, amíg nem feszít a feszítő. Hidrotőke megint más hangot szokott adni, illetve a kopott vezérműtengely is. Egyébként mitől kopna el? Nem szoktak ezek elkopni szerencsére. :)


Igazad legyen! Nincs videód a tiedről? Kíváncsiságból meghallgatnám!


Nincsen róla, majd valamelyik hétvégén csinálok, ha nem felejtem el, mert 30-40 km alatt nem szoktam járni vele.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.22. 11:52

Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Sajnos a 30d ilyen. Tegyél bele 25d motort :lol: Az lágyan jár.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.22. 12:09

bzsoltie írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Sajnos a 30d ilyen. Tegyél bele 25d motort :lol: Az lágyan jár.


Becseszne :D Ez a 4. 30d a családban és ennek a legszarabb a hangja! :facepalm: faterom 99-es 530d touringja 550.000 km-el jár a legszebben még mindig. De csak azért, mert az én touringom összetört tavaly :(

BMW Classic

2018.02.22. 14:46

Kicsivel több, mint 22 év után ez is bekövetkezett:

Kép

Kép

Re: BMW Classic

2018.02.22. 17:26

AlpinaFan írta:Kicsivel több, mint 22 év után ez is bekövetkezett:

Mármint, hogy "classic" lett az e39?
Igen, egy hónapja kitárgyaltuk már.
Hát igen megy az idő, mindig jön újabb, másabb, de nem biztos, hogy jobb.

Re: BMW Classic

2018.02.22. 17:30

Bandi1978 írta:
AlpinaFan írta:Kicsivel több, mint 22 év után ez is bekövetkezett:

Mármint, hogy "classic" lett az e39?
Igen, egy hónapja kitárgyaltuk már.
Hát igen megy az idő, mindig jön újabb, másabb, de nem biztos, hogy jobb.

Akkor elnézést, arról lemaradtam.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.22. 19:58

Kezdődik... :)

Drágább lesz a gyári vagy egyáltalán nem is lesz.

Én már élem ezt az E28-al egy jó ideje, most jönnek a kihívások. Meg a bontósok :)

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 10:01

NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Nos megtörtént a szíjas teszt. Lekaptam a klímaszíjat, de a kerepelés csak hangosabb lett egy hangyányit. Aztán leszedtem a hosszbordás szíjat és az ég világon semmit nem változott ez a gusztustalan ketyegés. A végén tényleg szelephang lesz, aminek nagyon nem örülök! Valaki nem tudja véletlenül, hogy az m57d30-ban (e39-e38) lehet szelephézagot állítani?

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 12:12

Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Nos megtörtént a szíjas teszt. Lekaptam a klímaszíjat, de a kerepelés csak hangosabb lett egy hangyányit. Aztán leszedtem a hosszbordás szíjat és az ég világon semmit nem változott ez a gusztustalan ketyegés. A végén tényleg szelephang lesz, aminek nagyon nem örülök! Valaki nem tudja véletlenül, hogy az m57d30-ban (e39-e38) lehet szelephézagot állítani?

Biztos, hogy nem szelephang, hidrotőkés, hidraulikusan állítja a hézagot. Volt már pár hasonló hangú téma, az is lehet, hogy a szíjtárcsa már végállásban szenved, videón ezt nem lehet megállapítani. Le kellene venni a tárcsát, a hátulját megnézni. Van benne 2 íves pálya, aminek a közepén kellene lennie 1-1 fémnyelvnek, ilyenkor még ellátja a feladatát, csillapít. Ha már szanaszét van a tárcsa, akkor kimegy a nyelv a pálya végére, összeverődik és kerepel. A halott tárcsa először morog, rázza a szíjat, aztán szépen elhallgat és kerepelni kezd. Elválik a kéttömeg egymástól, elfordul egymáshoz képest. Ebben a stádiumban az E60-ról már leesik a tárcsa, E38-39 kicsit biztonságosabb.
Másik lehetőség, ha az injektorok alatt nem megfelelő méretű tűzkarika van,(ugye ebből 2 méret van, plusz a bárdis, meg a használt kilapult :mrgreen: ) de amúgy az injektor rendben van, az is szólhat így.
Jelen esetben inkább az első verzióra szavazok.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 12:41

Gallaca írta:
Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Nos megtörtént a szíjas teszt. Lekaptam a klímaszíjat, de a kerepelés csak hangosabb lett egy hangyányit. Aztán leszedtem a hosszbordás szíjat és az ég világon semmit nem változott ez a gusztustalan ketyegés. A végén tényleg szelephang lesz, aminek nagyon nem örülök! Valaki nem tudja véletlenül, hogy az m57d30-ban (e39-e38) lehet szelephézagot állítani?

Biztos, hogy nem szelephang, hidrotőkés, hidraulikusan állítja a hézagot. Volt már pár hasonló hangú téma, az is lehet, hogy a szíjtárcsa már végállásban szenved, videón ezt nem lehet megállapítani. Le kellene venni a tárcsát, a hátulját megnézni. Van benne 2 íves pálya, aminek a közepén kellene lennie 1-1 fémnyelvnek, ilyenkor még ellátja a feladatát, csillapít. Ha már szanaszét van a tárcsa, akkor kimegy a nyelv a pálya végére, összeverődik és kerepel. A halott tárcsa először morog, rázza a szíjat, aztán szépen elhallgat és kerepelni kezd. Elválik a kéttömeg egymástól, elfordul egymáshoz képest. Ebben a stádiumban az E60-ról már leesik a tárcsa, E38-39 kicsit biztonságosabb.
Másik lehetőség, ha az injektorok alatt nem megfelelő méretű tűzkarika van,(ugye ebből 2 méret van, plusz a bárdis, meg a használt kilapult :mrgreen: ) de amúgy az injektor rendben van, az is szólhat így.
Jelen esetben inkább az első verzióra szavazok.


Ismét megnyugodtam egy kicsit. Akkor a következő teszt a szíjtárcsa. Van itthon az ötösből, átdobom majd :D Április óta a jellegzetes morgást még nem tapasztaltam, de a ketyegést folyamatosan!

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 17:20

Gallaca írta:
Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Nos megtörtént a szíjas teszt. Lekaptam a klímaszíjat, de a kerepelés csak hangosabb lett egy hangyányit. Aztán leszedtem a hosszbordás szíjat és az ég világon semmit nem változott ez a gusztustalan ketyegés. A végén tényleg szelephang lesz, aminek nagyon nem örülök! Valaki nem tudja véletlenül, hogy az m57d30-ban (e39-e38) lehet szelephézagot állítani?

Biztos, hogy nem szelephang, hidrotőkés, hidraulikusan állítja a hézagot. Volt már pár hasonló hangú téma, az is lehet, hogy a szíjtárcsa már végállásban szenved, videón ezt nem lehet megállapítani. Le kellene venni a tárcsát, a hátulját megnézni. Van benne 2 íves pálya, aminek a közepén kellene lennie 1-1 fémnyelvnek, ilyenkor még ellátja a feladatát, csillapít. Ha már szanaszét van a tárcsa, akkor kimegy a nyelv a pálya végére, összeverődik és kerepel. A halott tárcsa először morog, rázza a szíjat, aztán szépen elhallgat és kerepelni kezd. Elválik a kéttömeg egymástól, elfordul egymáshoz képest. Ebben a stádiumban az E60-ról már leesik a tárcsa, E38-39 kicsit biztonságosabb.
Másik lehetőség, ha az injektorok alatt nem megfelelő méretű tűzkarika van,(ugye ebből 2 méret van, plusz a bárdis, meg a használt kilapult :mrgreen: ) de amúgy az injektor rendben van, az is szólhat így.
Jelen esetben inkább az első verzióra szavazok.


Állítólag E6X-ét javították, tehát, akkor nekem is kerepelhet? 5 ezret futott Corteco van rajta. :facepalm:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 18:26

NagyMatyas írta:
Gallaca írta:
Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Nos megtörtént a szíjas teszt. Lekaptam a klímaszíjat, de a kerepelés csak hangosabb lett egy hangyányit. Aztán leszedtem a hosszbordás szíjat és az ég világon semmit nem változott ez a gusztustalan ketyegés. A végén tényleg szelephang lesz, aminek nagyon nem örülök! Valaki nem tudja véletlenül, hogy az m57d30-ban (e39-e38) lehet szelephézagot állítani?

Biztos, hogy nem szelephang, hidrotőkés, hidraulikusan állítja a hézagot. Volt már pár hasonló hangú téma, az is lehet, hogy a szíjtárcsa már végállásban szenved, videón ezt nem lehet megállapítani. Le kellene venni a tárcsát, a hátulját megnézni. Van benne 2 íves pálya, aminek a közepén kellene lennie 1-1 fémnyelvnek, ilyenkor még ellátja a feladatát, csillapít. Ha már szanaszét van a tárcsa, akkor kimegy a nyelv a pálya végére, összeverődik és kerepel. A halott tárcsa először morog, rázza a szíjat, aztán szépen elhallgat és kerepelni kezd. Elválik a kéttömeg egymástól, elfordul egymáshoz képest. Ebben a stádiumban az E60-ról már leesik a tárcsa, E38-39 kicsit biztonságosabb.
Másik lehetőség, ha az injektorok alatt nem megfelelő méretű tűzkarika van,(ugye ebből 2 méret van, plusz a bárdis, meg a használt kilapult :mrgreen: ) de amúgy az injektor rendben van, az is szólhat így.
Jelen esetben inkább az első verzióra szavazok.


Állítólag E6X-ét javították, tehát, akkor nekem is kerepelhet? 5 ezret futott Corteco van rajta. :facepalm:


Úgy tudom, hogy E6x nem kerepel, az másmilyen ott simán elválik a a gumi, megforog rajta a tárcsa szíjastól. Észreveszed, mert elmegy a szervó azonnal. 35d-s ismerős így járt, neki hol elment a szervó, hol visszajött. Betapadt néha a slick. :mrgreen: Szerencséje volt, hazáig elevickélt.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 18:53

Gallaca írta:
Csongi írta:
NagyMatyas írta:
Csongi írta:Sziasztok! Valakinek ötlet, hogy mi adja ezt a gusztustalan dieseles, kelepelős hangot? A vákumpumpát már kicseréltem, de semmi nem változott! E38 730d! Előre is köszi! https://www.youtube.com/watch?v=6nZi4LX ... e=youtu.be


Én jó ideje ebben a cipőben járok. Addig már eljutottam, hogy a klímakompresszor elasztikus szíját levettem és úgy elhallgatott, ezért kicseréltettem gyári újra a kompresszort, de a szíjat visszarakva ugyan úgy szól, ebből kifolyólag ékszíj tárcsára, illetve szíjfeszítőre tudok még gondolni. :D

Kb. 20 ezer km-et beletoltam már a kocsiba, de rosszabb nem lett, majd mostanában tervezem megnézni tüzetesebben.


Nos megtörtént a szíjas teszt. Lekaptam a klímaszíjat, de a kerepelés csak hangosabb lett egy hangyányit. Aztán leszedtem a hosszbordás szíjat és az ég világon semmit nem változott ez a gusztustalan ketyegés. A végén tényleg szelephang lesz, aminek nagyon nem örülök! Valaki nem tudja véletlenül, hogy az m57d30-ban (e39-e38) lehet szelephézagot állítani?

Biztos, hogy nem szelephang, hidrotőkés, hidraulikusan állítja a hézagot. Volt már pár hasonló hangú téma, az is lehet, hogy a szíjtárcsa már végállásban szenved, videón ezt nem lehet megállapítani. Le kellene venni a tárcsát, a hátulját megnézni. Van benne 2 íves pálya, aminek a közepén kellene lennie 1-1 fémnyelvnek, ilyenkor még ellátja a feladatát, csillapít. Ha már szanaszét van a tárcsa, akkor kimegy a nyelv a pálya végére, összeverődik és kerepel. A halott tárcsa először morog, rázza a szíjat, aztán szépen elhallgat és kerepelni kezd. Elválik a kéttömeg egymástól, elfordul egymáshoz képest. Ebben a stádiumban az E60-ról már leesik a tárcsa, E38-39 kicsit biztonságosabb.
Másik lehetőség, ha az injektorok alatt nem megfelelő méretű tűzkarika van,(ugye ebből 2 méret van, plusz a bárdis, meg a használt kilapult :mrgreen: ) de amúgy az injektor rendben van, az is szólhat így.
Jelen esetben inkább az első verzióra szavazok.


Uraim! NagyMatyas és Gallaca! Repdesni tudnék örömömben, komolyan! Főtengely szíjtárcsa volt a ludas. Feldobtam az ötösét, már a szíjat sem tettem vissza, gyorsan indítottam és megtörtént a csoda. Úgy járt mint az álom. Szíjak vissza, indít és örül. Végre úgy "ketyeg" az autó, ahogy kell. Köszönöm szépen NagyMatyasnak és Gallacanak a tippeket. :D

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Csongi az itt látható tagok köszönték meg: ST1
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 18:59

Csongi írta:Uraim! NagyMatyas és Gallaca! Repdesni tudnék örömömben, komolyan! Főtengely szíjtárcsa volt a ludas. Feldobtam az ötösét, már a szíjat sem tettem vissza, gyorsan indítottam és megtörtént a csoda. Úgy járt mint az álom. Szíjak vissza, indít és örül. Végre úgy "ketyeg" az autó, ahogy kell. Köszönöm szépen NagyMatyasnak és Gallacanak a tippeket. :D


Szívesen! Örülök, hogy nem generáloztattad meg az autódat sehol. :wink:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2018.02.23. 20:04

NagyMatyas írta:
Csongi írta:Uraim! NagyMatyas és Gallaca! Repdesni tudnék örömömben, komolyan! Főtengely szíjtárcsa volt a ludas. Feldobtam az ötösét, már a szíjat sem tettem vissza, gyorsan indítottam és megtörtént a csoda. Úgy járt mint az álom. Szíjak vissza, indít és örül. Végre úgy "ketyeg" az autó, ahogy kell. Köszönöm szépen NagyMatyasnak és Gallacanak a tippeket. :D


Szívesen! Örülök, hogy nem generáloztattad meg az autódat sehol. :wink:


Szép összeget kértek volna, az a baj, hogy majdnem elhittem én is a szelephangot :D
Hozzászólás küldése

VigLink badge