2017.09.25. 11:51
2017.09.25. 14:28
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
2017.09.25. 14:45
2017.09.25. 17:27
Gallaca írta:Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.
2017.09.25. 17:30
En aldisat hasznalok mar 3 eve, nem volt meg gondom vele. Van egy oreg tartalek aksim, azon allandoan rajta van.tökmöc írta:Gallaca írta:Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.
Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét?
2017.09.25. 21:55
tökmöc írta:Gallaca írta:Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.
Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét?
2017.09.25. 22:07
tökmöc írta:
Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét?
2017.09.25. 22:15
NagyMatyas írta:tökmöc írta:Gallaca írta:Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.
Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét?
Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, ami egy 95-110Ah-es esetén 9-10A-
2017.09.25. 22:24
NagyMatyas írta:tökmöc írta:Gallaca írta:Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.
Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét?
Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, mert simán felvesz annyit egy 95-110Ah-s.
2017.09.25. 23:32
Gallaca írta:NagyMatyas írta:tökmöc írta:Gallaca írta:Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről?
Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.
Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét?
Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, mert simán felvesz annyit egy 95-110Ah-s.
Simán elég! Nekem a motorhoz egy Optimate4 van, 0.8A, 2-50AH akksiig ajánlják, az is megtölti a 100Ah-s akksit, igaz, hogy 4 napig lóg rajta. Nagyobb töltőáramú nem nagyon kell, gyári BMW töltő is 5 amperes.
Én is veszek csütörtökön, az előzőt ellopták a ház elől a motortérből. Fiam töltötte a 740-et, nem kattintotta le a géptetőt, hűlt helye lett reggelre. Az már a második ilyen töltőm volt, az elsőt akkor vettem amikor az első Lidl kinyitott Mo-n itt Harasztiban. Pár évig használtam, aztán egyszercsak megszűnt működni. Egy baja volt, silány minőségű vezetékekkel volt szerelve, hidegben megmerevedtek, eltörtek a szigetelések pár év után. Szerintem erre vezethető vissza a végső meghibásodás is.
2017.09.26. 00:32
NagyMatyas írta:Lassan tölteni csak akkor szokták napokig, ha iszonyatosan le lett merítve és kínjában 15-20 ampereket felvesz, egyébként nem. Abban az esetben jó egy ilyen töltő, már ha indulásnál nem hal meg.
2017.09.26. 07:46
Gallaca írta:NagyMatyas írta:Lassan tölteni csak akkor szokták napokig, ha iszonyatosan le lett merítve és kínjában 15-20 ampereket felvesz, egyébként nem. Abban az esetben jó egy ilyen töltő, már ha indulásnál nem hal meg.
Az ökölszabály így hangzik: az akkumulátor kapacitásának legfeljebb egy tizedével szabad tölteni, többel nem! Tehát a 10% a max! Azért automata egy ilyen töltő, hogy ne haljon meg, ezek korlátozzák a töltőáramot, nem tud az akksi többet felvenni.
Ha kisebb árammal töltöd több ideig, azt regeneráló töltésnek is hívhatod, több ideig bontja az esetlegesen már kialakult szulfátréteget. Minél nagyobb árammal töltesz, annál jobban nyírod az akkut. Van nekem 9A-s töltőm, ezt korlátozottan használom, csak gyorstöltésre, jópár akksimat kinyírta már, főleg mikor anno autóhifishow alkalmával rá volt akasztva a kocsira mert idő előtt elhervadt az akku.
Itt amúgyis szintentartásról volt szó, nem nullára hervadt akku gatyába rázásáról. Arra meg bőven elég amit a lidles tud.
De ha mégis brutál kell, 10A-s, ezt 2-300Ah-ig ajánlják: http://www.akkuauto.hu/arlista/MXS10.pdf viszont 40-ről indul.
2017.09.26. 08:18
2017.09.28. 08:43
2017.10.06. 19:38
2017.10.06. 21:12
Bandi1978 írta:Helló mindenkinek!
Itt teszem fel ezt a kérdést, bár valahol lehet esett már szó róla.
Tehát!
Vízpumpa cserénél pontosan milyen tömítő pasztát érdemes használni?
Vagy aki csinált már ilyet, melyikre esküszik?
2017.10.08. 19:14
kovessyroli írta:
Nekem kellett cserélni a 25d-n, mert folyt mellette a hűtőfolyadék.
Vettem egy újat, és a dobozában volt egy sematikus ábrasor, amiben többek között az is le volt rajzolva, hogy tilos a tömítés alá vagy a tömítésre masszát kenni
2017.10.08. 20:05
Bandi1978 írta:kovessyroli írta:
Nekem kellett cserélni a 25d-n, mert folyt mellette a hűtőfolyadék.
Vettem egy újat, és a dobozában volt egy sematikus ábrasor, amiben többek között az is le volt rajzolva, hogy tilos a tömítés alá vagy a tömítésre masszát kenni
Na jó, de akkor mi ez a sok kenceficélés, amit rengeteg szerelős videón látni más típusoknál is, vízpumpa cserénél?
Egyik átlátszóval keni és zsírnak mondja, a másik nem átlátszó és hőállóról papol...?
(Tudom nem mindig hitelesek az ilyen anyagok, de csak nem mindenki kókler aki videózza a szerelését.)
Nemsoká lesz egy vízpumpa és egyebek cserém egy másik típusnál (Peu.206) ezért érdeklődtem ebben a topikban.
Van hozzá tömítés persze, de mondom megkérdezek többeket, kinek mi a véleménye erről a pasztázásról, mert nekem sem tiszta, hisz a tömítés mellé még minek a paszta?
Kedden megnézem majd, hogy a Haynes mit ír erről ehhez a típushoz.
Meg jövőhéten lesz autószerelő ismerős kontaktom is, kiváncsi vagyok.
10 véleményből csak összerakom a képet.
2017.11.05. 15:59
2017.11.16. 18:54