Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 11:51

Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 14:28

Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Szabó Sándor
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 14:45

Sziasztok!

Megint nem megy a forgásjeladó és így a km óra sem.
Beszéltem a pixelfix-el, de azt mondják ők csak a vezérlőt nézik.
Kellene nekem valaki, aki kiolvassa a hibakódot és esetleg meg tudja nézni a jeladót is.
Jelentkezőket várok. :)

üdv
Gorcsev

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 17:27

Gallaca írta:
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.



Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 17:30

tökmöc írta:
Gallaca írta:
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.



Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:
En aldisat hasznalok mar 3 eve, nem volt meg gondom vele. Van egy oreg tartalek aksim, azon allandoan rajta van.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek morv az itt látható tagok köszönték meg: Szabó Sándor
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 21:55

tökmöc írta:
Gallaca írta:
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.



Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:


Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, ami egy 95-110Ah-es esetén 9-10A-
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára NagyMatyas 2017.09.25. 22:07-kor.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 22:07

tökmöc írta:

Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:


Teljesen jó, két éve használom a motorhoz és az autóhoz.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 22:15

NagyMatyas írta:
tökmöc írta:
Gallaca írta:
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.



Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:


Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, ami egy 95-110Ah-es esetén 9-10A-


Szinten tartani amire a kolléga szeretné használni elég. Az előző 95Ah akksit is feltöltötte nulláról miután megpusztult látszólag, de akkor már megvolt az új akksi. Ismerősnek is feltöltötte a 70Ah-ás akksit nulláról. Bosch C1 kb. 3,5 Ampert tud. (60W)

Vagy marketing vagy nem, a drágább töltők elvileg "edzik" az akkumulátorokat áramimpulzusokkal hogy ne keletkezzenek lerakódások a cellákon. Az Aldis/Lidlös/Pennys időnkénti akciós töltő ugyan az amit a Conradban árulnak sokszorosáért, vegyétek nyugodtan. :franko:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Szabó Sándor
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 22:24

NagyMatyas írta:
tökmöc írta:
Gallaca írta:
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.



Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:


Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, mert simán felvesz annyit egy 95-110Ah-s.

Simán elég! Nekem a motorhoz egy Optimate4 van, 0.8A, 2-50AH akksiig ajánlják, az is megtölti a 100Ah-s akksit, igaz, hogy 4 napig lóg rajta. :D Nagyobb töltőáramú nem nagyon kell, gyári BMW töltő is 5 amperes.
Én is veszek csütörtökön, az előzőt ellopták a ház elől a motortérből. Fiam töltötte a 740-et, nem kattintotta le a géptetőt, hűlt helye lett reggelre. :doglotlo: Az már a második ilyen töltőm volt, az elsőt akkor vettem amikor az első Lidl kinyitott Mo-n itt Harasztiban. Pár évig használtam, aztán egyszercsak megszűnt működni. Egy baja volt, silány minőségű vezetékekkel volt szerelve, hidegben megmerevedtek, eltörtek a szigetelések pár év után. Szerintem erre vezethető vissza a végső meghibásodás is.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.25. 23:32

Gallaca írta:
NagyMatyas írta:
tökmöc írta:
Gallaca írta:
Szabó Sándor írta:Üdv fórumtársak!
A "drágámat" nagyon keveset használom. 3 év 7000 km! Pár hónapos szuper akksi van benne. A kérdésem a következő: hallottam olyan akku töltőről ami "téli" (kevés használat) tartás mellett is karban tartja az akksit. Folyamatosan meríti és tölti így biztosítva a hosszabb élettartalmat. tudtok ilyenről? :?:

Az összes automata töltő ilyen, illetve meríteni talán egyik sem meríti, csepptöltéssel tartja karban. Talán a legolcsóbb kivitele most csütörtöktől lesz kapható a Lidl-ben, 5e ft. Ha drágábbat akarsz, Ctek. Ez a BMW gyári töltője is, ez kb 20e-től van, kiviteltől főggően.



Ez a Lidliben kapható töltő megbízható? Igaz a Totalcar isteníti de akkor miért van 20-50 ezerét? :roll:


Én inkább motorhoz javasolnám, ahhoz fogok venni csütörtökön azonnali hatállyal. Autóhoz szerintem kicsit kevéske az a max 3.8A. 10% árammal illik azért tölteni egy aksit kezdetben, mert simán felvesz annyit egy 95-110Ah-s.

Simán elég! Nekem a motorhoz egy Optimate4 van, 0.8A, 2-50AH akksiig ajánlják, az is megtölti a 100Ah-s akksit, igaz, hogy 4 napig lóg rajta. :D Nagyobb töltőáramú nem nagyon kell, gyári BMW töltő is 5 amperes.
Én is veszek csütörtökön, az előzőt ellopták a ház elől a motortérből. Fiam töltötte a 740-et, nem kattintotta le a géptetőt, hűlt helye lett reggelre. :doglotlo: Az már a második ilyen töltőm volt, az elsőt akkor vettem amikor az első Lidl kinyitott Mo-n itt Harasztiban. Pár évig használtam, aztán egyszercsak megszűnt működni. Egy baja volt, silány minőségű vezetékekkel volt szerelve, hidegben megmerevedtek, eltörtek a szigetelések pár év után. Szerintem erre vezethető vissza a végső meghibásodás is.


Lassan tölteni csak akkor szokták napokig, ha iszonyatosan le lett merítve és kínjában 15-20 ampereket felvesz, egyébként nem. Abban az esetben jó egy ilyen töltő, már ha indulásnál nem hal meg.

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.26. 00:32

NagyMatyas írta:Lassan tölteni csak akkor szokták napokig, ha iszonyatosan le lett merítve és kínjában 15-20 ampereket felvesz, egyébként nem. Abban az esetben jó egy ilyen töltő, már ha indulásnál nem hal meg.

Az ökölszabály így hangzik: az akkumulátor kapacitásának legfeljebb egy tizedével szabad tölteni, többel nem! Tehát a 10% a max! Azért automata egy ilyen töltő, hogy ne haljon meg, ezek korlátozzák a töltőáramot, nem tud az akksi többet felvenni.
Ha kisebb árammal töltöd több ideig, azt regeneráló töltésnek is hívhatod, több ideig bontja az esetlegesen már kialakult szulfátréteget. Minél nagyobb árammal töltesz, annál jobban nyírod az akkut. Van nekem 9A-s töltőm, ezt korlátozottan használom, csak gyorstöltésre, jópár akksimat kinyírta már, főleg mikor anno autóhifishow alkalmával rá volt akasztva a kocsira mert idő előtt elhervadt az akku.
Itt amúgyis szintentartásról volt szó, nem nullára hervadt akku gatyába rázásáról. Arra meg bőven elég amit a lidles tud.
De ha mégis brutál kell, :mrgreen: 10A-s, ezt 2-300Ah-ig ajánlják: http://www.akkuauto.hu/arlista/MXS10.pdf viszont 40-ről indul.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: Szabó Sándor
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.26. 07:46

Gallaca írta:
NagyMatyas írta:Lassan tölteni csak akkor szokták napokig, ha iszonyatosan le lett merítve és kínjában 15-20 ampereket felvesz, egyébként nem. Abban az esetben jó egy ilyen töltő, már ha indulásnál nem hal meg.

Az ökölszabály így hangzik: az akkumulátor kapacitásának legfeljebb egy tizedével szabad tölteni, többel nem! Tehát a 10% a max! Azért automata egy ilyen töltő, hogy ne haljon meg, ezek korlátozzák a töltőáramot, nem tud az akksi többet felvenni.
Ha kisebb árammal töltöd több ideig, azt regeneráló töltésnek is hívhatod, több ideig bontja az esetlegesen már kialakult szulfátréteget. Minél nagyobb árammal töltesz, annál jobban nyírod az akkut. Van nekem 9A-s töltőm, ezt korlátozottan használom, csak gyorstöltésre, jópár akksimat kinyírta már, főleg mikor anno autóhifishow alkalmával rá volt akasztva a kocsira mert idő előtt elhervadt az akku.
Itt amúgyis szintentartásról volt szó, nem nullára hervadt akku gatyába rázásáról. Arra meg bőven elég amit a lidles tud.
De ha mégis brutál kell, :mrgreen: 10A-s, ezt 2-300Ah-ig ajánlják: http://www.akkuauto.hu/arlista/MXS10.pdf viszont 40-ről indul.


Karbantartásra, szinten tartásra autóhoz és motorhoz megfelelő választás ez az aksi, de ha ne adj isten reggel valaki ott találja lemerülve a 3 literes motorral szerelt autóját, nem ez a töltő fogja megmenteni a napját. :D Így pontos a megfogalmazás? :P

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.26. 08:18

Köszönöm a válaszokat szerintem akkor én is beruházok egybe! :D Amúgy igen csak karbantartásra kell hallott aksit nekem még szinte soha nem sikerült feltámasztanom! :doglotlo: :lol:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.09.28. 08:43

Köszönöm a jó tanácsokat! ;) :D :franko:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.10.06. 19:38

Helló mindenkinek!

Itt teszem fel ezt a kérdést, bár valahol lehet esett már szó róla.
Tehát!
Vízpumpa cserénél pontosan milyen tömítő pasztát érdemes használni?
Vagy aki csinált már ilyet, melyikre esküszik?

:kösz

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.10.06. 21:12

Bandi1978 írta:Helló mindenkinek!

Itt teszem fel ezt a kérdést, bár valahol lehet esett már szó róla.
Tehát!
Vízpumpa cserénél pontosan milyen tömítő pasztát érdemes használni?
Vagy aki csinált már ilyet, melyikre esküszik?

:kösz


Nekem kellett cserélni a 25d-n, mert folyt mellette a hűtőfolyadék.
Vettem egy újat, és a dobozában volt egy sematikus ábrasor, amiben többek között az is le volt rajzolva, hogy tilos a tömítés alá vagy a tömítésre masszát kenni :!:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, hamoriarpi
Értékelés: 9.52%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.10.08. 19:14

kovessyroli írta:
Nekem kellett cserélni a 25d-n, mert folyt mellette a hűtőfolyadék.
Vettem egy újat, és a dobozában volt egy sematikus ábrasor, amiben többek között az is le volt rajzolva, hogy tilos a tömítés alá vagy a tömítésre masszát kenni :!:


Na jó, de akkor mi ez a sok kenceficélés, amit rengeteg szerelős videón látni más típusoknál is, vízpumpa cserénél?
Egyik átlátszóval keni és zsírnak mondja, a másik nem átlátszó és hőállóról papol...?

(Tudom nem mindig hitelesek az ilyen anyagok, de csak nem mindenki kókler aki videózza a szerelését.)

Nemsoká lesz egy vízpumpa és egyebek cserém egy másik típusnál (Peu.206) ezért érdeklődtem ebben a topikban. :oops:
Van hozzá tömítés persze, de mondom megkérdezek többeket, kinek mi a véleménye erről a pasztázásról, mert nekem sem tiszta, hisz a tömítés mellé még minek a paszta?

Kedden megnézem majd, hogy a Haynes mit ír erről ehhez a típushoz.
Meg jövőhéten lesz autószerelő ismerős kontaktom is, kiváncsi vagyok.

10 véleményből csak összerakom a képet. :oops: :roll:

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.10.08. 20:05

Bandi1978 írta:
kovessyroli írta:
Nekem kellett cserélni a 25d-n, mert folyt mellette a hűtőfolyadék.
Vettem egy újat, és a dobozában volt egy sematikus ábrasor, amiben többek között az is le volt rajzolva, hogy tilos a tömítés alá vagy a tömítésre masszát kenni :!:


Na jó, de akkor mi ez a sok kenceficélés, amit rengeteg szerelős videón látni más típusoknál is, vízpumpa cserénél?
Egyik átlátszóval keni és zsírnak mondja, a másik nem átlátszó és hőállóról papol...?

(Tudom nem mindig hitelesek az ilyen anyagok, de csak nem mindenki kókler aki videózza a szerelését.)

Nemsoká lesz egy vízpumpa és egyebek cserém egy másik típusnál (Peu.206) ezért érdeklődtem ebben a topikban. :oops:
Van hozzá tömítés persze, de mondom megkérdezek többeket, kinek mi a véleménye erről a pasztázásról, mert nekem sem tiszta, hisz a tömítés mellé még minek a paszta?

Kedden megnézem majd, hogy a Haynes mit ír erről ehhez a típushoz.
Meg jövőhéten lesz autószerelő ismerős kontaktom is, kiváncsi vagyok.

10 véleményből csak összerakom a képet. :oops: :roll:


Offtopic :
Személyes véleményem az a pasztáról, hogy a kókányolás netovábbja. Szétszedéskor garantált az anyázás.

Autóipari mérnöktől tudom, hogy manapság már sok helyen a gyári technológia része...


M52B28-hoz vettem vízpumpát, amint látom neked is ez van. Van rajta egy gumigyűrű ami ott tömít ahol kell, a blokknál ahol felfekszik a vízpumpa háza nem kell már tömíteni semmit. Képkeresőben BMW E39 water pump keresésre megtalálod a választ. SKF vízpumpát vettem, nem halottam ellenvéleményt és a minőségével elégedett voltam. Fémlapátos, erre érdemes figyelni ha más márkát választanál.

Offtopic :
Láttam már élőben PSA vezérléscserét vízpumpával, nem került elő a paszta.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.11.05. 15:59

Ujra egy kis visszahivas, ezuttal tuzveszely miatt.
http://www.dailymail.co.uk/~/article-5049045/index.html

Re: Minden, amit mondani akarsz...

2017.11.16. 18:54

Helyszín: Pécs
Időpont: kb. 16:30
Fényviszonyok: alkonyat/sötét
Forgalmi helyzet: hazafelé hömpölygő kocsisorok

Haladok szépen nyugodtan (520i nem egy versenyautó :) ), próbálok besorolni a belső sávba, mert onnan megy tovább az egyenesen menő forgalom. Nézem a tükröt, jónak tűnik, ráhúzom, de hopp: a holttérből megjelenik egy autó, gyorsan vissza a sávomba, látom mögötte nem jön senki, oké, besorolok.

Ezután kezdődött az érthetetlen események sorozata: az első vészfékes esetet még a forgalmi helyzetnek tudtam be, de amikor ismét vészfékezésre kényszerített + rámhúzta a kocsiját, leesett: itt most a "büntetőfékezés" extra megvalósítása áll fenn.

De a legmegdöbbentőbb mégis az volt, hogy egy T emblémás, azaz TANULÓ VEZETŐ AUTÓ EGY SZEM OKTATÓJA CSINÁLTA EZT, aztán mikor elmentem mellette, még mutogatott meg magyarázott is a kocsijában magába.

Hová fajul ez a világ? Ezt tanítja a tanulóinak is? Vagy a rengeteg gyűlöletkép egyikeként ("köcsög BMW-s"), megint ennek lettem az áldozata? Én, aki a negatív sztereotípiákat próbálom azzal javítani, hogy beengedek magam elé embereket, hogy gyalogosokat engedek át, sőőt: még indexelek is mindig serényen? (a haszontalan élet vs. BMW irányjelző viccből kiindulva)
Tele van mindenki feszültséggel, de egy gépkocsivezető oktató hogyan juthat el erre a szintre?

Bocsánat, de ez most kikívánkozott belőlem, köszi, hogy meghallhattatok.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek FuReady az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, ST1
Értékelés: 9.52%
Hozzászólás küldése

VigLink badge