* *
Pontos idő: 2024.03.28. 17:02

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25847 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275 ... 1293  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.10. 15:37 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
leslie írta:
Bandi1978 írta:
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Nem fogjátok tudni megfejteni, az én autómban is van jelölve ilyen: S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT

Szerintem ebbe több üzemanyagot tettek a gyárban.

Igen, nyers fordítással valóban ezt jelenti.

Érdekes, hogy vannak ilyen kis apró trükkök, titkok az autógyártásban.
Amit én hiányolok a külföldi fórumokról is, hogy hol vannak az autógyárakban dolgozó mérnökök, szerelők, raktári személyzet?
Ha lennének ezeken a felületeken, akkor ezek a kis belső kiegészítő információk hamar választ kapnának, de van amikor egyes dolgok megoldás hiányában abbamaradnak.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ha itt a "tűz közeli" mérnökök, stb. elmondanák, hogy mi-hogy megy, akkor senki nem venne BMW-t, se Audit, Toyota-t, stb.
(haverom anno a Toyota-nál volt munka felvevő, járt oktatásokra, stb. Sokat mesélt nekem arról, hogy a Toyota-nál hogy mennek a dolgok, pl. úgy jön ki a gyárból az új Toyota, hogy tudják melyik alkatrész-mikor fog meghibásodni, mégis szalagra küldik a kocsit. Még lehetne sokáig
mesélni a hasonló sztorikat. 2 éve átigazolt a BMW-hez, most is mesél nekem, hogy milyen sztorik vannak ott).


Itthon is másodéves járműgépész tantárgy. :doglotlo:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.13. 14:35 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2013.12.19. 14:02
Hozzászólások: 105
Tartózkodási hely: Budapest-Debrecen
Adott köszi: 44 alkalommal
Kapott köszik: 9 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok,

JFE-793 tulaja, vagy volt tulaja itt van?
Az autó a munkahelyemen szokott állni, E39 klub rendszám kerettel.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 14:42 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.12. 21:38
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv.
Segítséget kérnék.
Következő a tünet: 523i
Hosszú távon mentem, benzinkúton motorháztetőt felnyitva láttam, hogy a karter gázcsőnél
világos krém színű hab jelentkezett. Olajszint ok, kb 5000km volt benne. Víz ok.
2000 kilométerig semmi. Most levettem az olajbeöntőt, totál krémes, zsíros, habos.. olaj ok, víz tiszta, nem fogy.
Nem rég vettem. kb 8000ret mentem vele. Ami nem eredeti, az a szívócsonk. e34 25i ről jött. Kartergáz lecsapató
meg lett szüntetve, cső kivezetve. Olaj Total Quartz Racing 10W50
Mi okozhat habosodás, zsíros jelenséget. Nem tudom mennyire gyári a motor,
nekem gyanús, hogy bent ülünk 5 en, 200as tempónál még húz mint a barom.. 523i touring.
Jobban megy mint az előző 525i sedanom, közben jóval nehezebb is.
Ha valakinek van ötlete, szívesen várom.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 17:30 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
e39simon írta:
Hosszú távon mentem, benzinkúton motorháztetőt felnyitva láttam, hogy a karter gázcsőnél
világos krém színű hab jelentkezett. Olajszint ok, kb 5000km volt benne. Víz ok.
2000 kilométerig semmi. Most levettem az olajbeöntőt, totál krémes, zsíros, habos.. olaj ok, víz tiszta, nem fogy.
Nem rég vettem. kb 8000ret mentem vele. Ami nem eredeti, az a szívócsonk. e34 25i ről jött. Kartergáz lecsapató
meg lett szüntetve, cső kivezetve. Olaj Total Quartz Racing 10W50
Mi okozhat habosodás, zsíros jelenséget?
Jobban megy mint az előző 525i sedanom, közben jóval nehezebb is.


Szia!
Elsőként ugye a tünetek alapján az olaj vizesedik, hogy ez a hűtővíz vagy a hidegebb miatti lecsapódás...?
Simán a hengerfej tömítésre gyanakodnék, a pára nem okoz ilyen mértékű habosodást.
Nem tudom mennyire jó dolog, hogy a kartergáz elvezető rendszere ki lett iktatva...
Végezetül pedig az az olaj nem hinném, hogy bele való!
10w-50 :shock:
Ezekbe legalábbis jómagam 5w-40-nél nem tennék vastagabbat.
:szerintem


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 17:33 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Csak úgy egy megjegyzés:
Mostanában úgy tűnik a sok piros nick-névből, hogy jó néhány E39-et elsóztak...
Véleményem szerint ez a csúcspont, a vég kezdete a típus számára.
:(


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 19:57 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Csak úgy egy megjegyzés:
Mostanában úgy tűnik a sok piros nick-névből, hogy jó néhány E39-et elsóztak...
Véleményem szerint ez a csúcspont, a vég kezdete a típus számára.
:(


Mi köze a piros nicknek az autó tulajdonlásához?

Én az E39 állományban javulást látok, a létszám is szemmel láthatóan növekedett.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 20:42 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2014.10.19. 23:51
Hozzászólások: 454
Tartózkodási hely: Zalaegerszeg
Adott köszi: 124 alkalommal
Kapott köszik: 40 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: S62
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
Csak úgy egy megjegyzés:
Mostanában úgy tűnik a sok piros nick-névből, hogy jó néhány E39-et elsóztak...
Véleményem szerint ez a csúcspont, a vég kezdete a típus számára.
:(

lehet, de az is lehet hogy a klubtali sok helyre eljutott, és eszükbe jutott regelni,vagy csak sokak kiváncsiak a klub iránt ennyi


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Bor3sz az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 21:19 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
:welcom

Ez baromi jó: SzereldMagad
Most találtam itt böngészés közepette.
Azt tudtam, hogy jó néhány országban ez régóta van, de most látom, hogy ide is elérkezett nemrég.
Tök jó.
Kár, hogy csak Budapesté a megtiszteltetés. Persze nappal majd 3 milliós város lévén érthető.
Alapvetően a lényeg benne a csápos emelő, meg akinek nincs, annak a szerszámok is.

Valaki járt már itt közülünk?
:taps:


Többször is,korrekt hely,ráadásul imádják a Bmw-t,egy e30 m3 volt teljesen vasra szedve leghátul múltkor,tulaj valami haverjáé.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Malcolm az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 21:29 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Mi köze a piros nicknek az autó tulajdonlásához?

Én az E39 állományban javulást látok, a létszám is szemmel láthatóan növekedett.


A piros nick viszonylag friss regisztrációt jelent sok esetben (persze a hozzászólások mennyisége alapján változik a szín, tudom), mostanában egész sokan megjelentek itt friss tulajként, láttunk jó néhányat, akik pár hozzászólás után el is tűntek.
És Ők, akik ide regisztrálnak, még az érdeklődőbbek körébe tartoznak! A legtöbb friss tulaj csak használó, azt akarja, hogy menjen a kocsi és jó legyen vele megjelenni, mert azért valljuk be, még mindig van valamennyi presztízse ennek a típusnak. Nem fórumozik, meg szerelget, csak jár vele.
Tehát ez a sok friss regisztráció azt mutatja, hogy jó páran úgy gondolták, itt az ideje eldobni a gépet, mert a kiadások lassan az egekbe szökhetnek, aztán jött aki megvette, de nem makulátlanul. Ezt szerintem itt mindannyian tudjuk, mennyit képes felemészteni, ha rendesen karban van tartva.
Tehát már igen alacsony áron lehet hozzájutni sok darabhoz, nyilván nem milliomosok veszik meg ezeket.
Vagyis, ha jönnek a hibák, pláne a drasztikusabbak vagy összetettebb javítást igénylők, akkor nagy káromkodások közepette innen már csak a bontóba mennek ezek a gépek.
Mindezt úgy értem, hogy most lehet a csúcspont, amikor alacsony áron tömegesen juthatnak ilyen autókhoz, de nem fognak százezreket, pláne nem milliókat költeni rá, ha meghibásodik több egység is akár.
Nemrég ment le így az E34 is. A piacról már szinte teljesen eltűnt és az utakon is alig látni már. Itt Debrecenben van vagy 3-4 amit napi szinten látni, de borzalmas állapotban, ami után már csak a bontó jön a következő műszaki esedékességekor sajnos. És az E36 is láthatóan belépett ebbe a célegyenesbe. Vagy végegyenesbe? :)
Nagyon kevés az elvetemült tulaj, aki a végsőkig kitart.
Rövidesen én is megteszem a bejegyzésem a megfelelő topikban a futómű felújítás költségeiről, ami a végéhez közeledik.
Hát lesz majd :shock: :shock: :shock: ha meglátjátok a végösszegeket. :)
Mindezt fix béresként, havi 125-135e.-es jövedelemből.
Lehet kissé bonyolult a gondolatmenetem, de erre gondoltam, hogy sokan olcsón megszerezték ilyen-olyan állapotban, de a hosszútávú fenntartás talán nem biztosítható.

Épp a fenti kérdező kapcsán jutott eszembe mindez, mert lehet kapott egy hengerfejes kocsit, amiről elképzelhetően tudott a tulaj, ezért dobta a gépet.
Persze ilyenkor még sokat bírnak ezek az M52-es motorok, el is ment 8000-et így. Fel is töltötték előtte jó vastag olajjal, ne egye annyira.
De a pontos hátteret nem ismerem természetesen, csak a tünetekből ez következtethető ki ennyi információval. Lehet nem így van.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.14. 22:35 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Mi köze a piros nicknek az autó tulajdonlásához?

Én az E39 állományban javulást látok, a létszám is szemmel láthatóan növekedett.


A piros nick viszonylag friss regisztrációt jelent ugye, mostanában egész sokan megjelentek itt friss tulajként, láttunk jó néhányat, akik pár hozzászólás után el is tűntek.
És Ők, akik ide regisztrálnak, még az érdeklődőbbek körébe tartoznak! A legtöbb friss tulaj csak használó, azt akarja, hogy menjen a kocsi és jó legyen vele megjelenni, mert azért valljuk be, még mindig van valamennyi presztízse ennek a típusnak. Nem fórumozik, meg szerelget, csak jár vele.
Tehát ez a sok friss regisztráció azt mutatja, hogy jó páran úgy gondolták, itt az ideje eldobni a gépet, mert a kiadások lassan az egekbe szökhetnek, aztán jött aki megvette, de nem makulátlanul. Ezt szerintem itt mindannyian tudjuk, mennyit képes felemészteni, ha rendesen karban van tartva.
Tehát már igen alacsony áron lehet hozzájutni sok darabhoz, nyilván nem milliomosok veszik meg ezeket.
Vagyis, ha jönnek a hibák, pláne a drasztikusabbak vagy összetettebb javítást igénylők, akkor nagy káromkodások közepette innen már csak a bontóba mennek ezek a gépek.
Mindezt úgy értem, hogy most lehet a csúcspont, amikor alacsony áron tömegesen juthatnak ilyen autókhoz, de nem fognak százezreket, pláne nem milliókat költeni rá, ha meghibásodik több egység is akár.
Nemrég ment le így az E34 is. A piacról már szinte teljesen eltűnt és az utakon is alig látni már. Itt Debrecenben van vagy 3-4 amit napi szinten látni, de borzalmas állapotban, ami után már csak a bontó jön a következő műszaki esedékességekor sajnos. És az E36 is láthatóan belépett ebbe a célegyenesbe. Vagy végegyenesbe? :)
Nagyon kevés az elvetemült tulaj, aki a végsőkig kitart.
Rövidesen én is megteszem a bejegyzésem a megfelelő topikban a futómű felújítás költségeiről, ami a végéhez közeledik.
Hát lesz majd :shock: :shock: :shock: ha meglátjátok a végösszegeket. :)
Mindezt fix béresként, havi 125-135e.-es jövedelemből.
Lehet kissé bonyolult a gondolatmenetem, de erre gondoltam, hogy sokan olcsón megszerezték ilyen-olyan állapotban, de a hosszútávú fenntartás talán nem biztosítható.

Épp a fenti kérdező kapcsán jutott eszembe mindez, mert lehet kapott egy hengerfejes kocsit, amiről elképzelhetően tudott a tulaj, ezért dobta a gépet.
Persze ilyenkor még sokat bírnak ezek az M52-es motorok, el is ment 8000-et így. Fel is töltötték előtte jó vastag olajjal, ne egye annyira.
De a pontos hátteret nem ismerem természetesen, csak a tünetekből ez következtethető ki ennyi információval. Lehet nem így van.


E34: A rozsda, valamint a mai szemmel korszerűtlen motorválaszték (kivéve M50), az első darabok mehetnek OT-ra, és szerintem kevesebbet gyártottak mint E39-cet.

E36: Szintén rozsda, megfejelve a papírkasznival. Nem régen futottam bele a töréstesztjébe. :D

E39-ben mai szemmel is korszerű, megbízható motorok (M54, M57) is vannak, rozsdásodás kordában tartható, valamint rengeteget gyártottak belőle. A műszakilag nem öregedő tulajdonságai pl. hang-, zaj-, hőszigetelés, úttartás, kényelem, ergonómia a mai autók közt is megállja a helyét. Nem vagyok híve az utólagos okosításnak, de pl. egy Androidos navival (valamelyik topicban fut), automata váltóval, DSC-vel semmi szégyellni valója nincs egy E39-nek ami miatt le lehetne 'öregautózni'.

Elkanyarodtam kicsit, de a gondolataimat a vásárlásról valamint megtartásról már kifejtettem a vásárlós topicban.

Amíg a legtöbb E39 egy erős közepes, vagy jó állapotban van nincs miért aggódni. A lefingott darabok szúrnak szemet az embereknek (meg a piros/kék/zöld/villogó énzsöláj), nem rakják mellé mennyi közepes, feltűnés mentes E39 közlekedik (sok). Az alkatrészárak akkor fognak felmenni, amikor elfogynak a bontani való donorok, emiatt eltűnnek a lefingott és közepes állapotúak (amik a donorokból táplálkoztak).
Ekkor kell majd elkezdeni aggódni, mert az utángyártók leállnak az alkatrészgyártással újabb típusra (E60, E90) vagy árat emelnek. Ne felejtsük el a BMW hozzállását se. Az E39 egyelőre elég jó alkatrészellátással bír, de ki tudja mikor kezdik el felszámolni?

Az alkatrészárak növekedésével, és az állomány ritkulásának ellenére nem tartom valószínűleg hogy valaha oda jut a típus mint a 8-cas sorozat, vagy egy jobb E30/E32/E34 talán E38 amikből a valóban jókért már vagyonokat kérnek. (M5-öt, és kéziváltós 540i-ket vegyük kivételnek most) Eléggé szomorú sors vár az E39-re (szentimentális értelemben, nem műszakilag vagy használati értékben), de ez inkább a mai kor következménye és amíg lehet még becsüljük meg ami megmaradt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek attila94 az itt látható tagok köszönték meg: Bandi1978
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.15. 09:32 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
Az E39 egyelőre elég jó alkatrészellátással bír, de ki tudja mikor kezdik el felszámolni?
Az alkatrészárak növekedésével, és az állomány ritkulásának ellenére nem tartom valószínűleg hogy valaha oda jut a típus mint a 8-as sorozat, vagy egy jobb E30/E32/E34 talán E38 amikből a valóban jókért már vagyonokat kérnek.

...és amíg lehet még becsüljük meg ami megmaradt.


Igen, a gyári alkatrészek egyre drágulnak, különösen a kisebb érdeklődésre számot tartók. :(
Gondolom ahogy csökken a készlet úgy emelik az árakat. Nekem a gyári új féktárcsa védő lapok (én kavicslapnak hívom), amik szintén cserések lettek, 2006-os gyártásúak.

És ismét igen, úgy legyen, rajtam nem múlik! :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.15. 20:21 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.12. 21:38
Hozzászólások: 7
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
e39simon írta:
Hosszú távon mentem, benzinkúton motorháztetőt felnyitva láttam, hogy a karter gázcsőnél
világos krém színű hab jelentkezett. Olajszint ok, kb 5000km volt benne. Víz ok.
2000 kilométerig semmi. Most levettem az olajbeöntőt, totál krémes, zsíros, habos.. olaj ok, víz tiszta, nem fogy.
Nem rég vettem. kb 8000ret mentem vele. Ami nem eredeti, az a szívócsonk. e34 25i ről jött. Kartergáz lecsapató
meg lett szüntetve, cső kivezetve. Olaj Total Quartz Racing 10W50
Mi okozhat habosodás, zsíros jelenséget?
Jobban megy mint az előző 525i sedanom, közben jóval nehezebb is.


Szia!
Elsőként ugye a tünetek alapján az olaj vizesedik, hogy ez a hűtővíz vagy a hidegebb miatti lecsapódás...?
Simán a hengerfej tömítésre gyanakodnék, a pára nem okoz ilyen mértékű habosodást.
Nem tudom mennyire jó dolog, hogy a kartergáz elvezető rendszere ki lett iktatva...
Végezetül pedig az az olaj nem hinném, hogy bele való!
10w-50 :shock:
Ezekbe legalábbis jómagam 5w-40-nél nem tennék vastagabbat.
:szerintem


Gondoltam Én is hogy a karter kivezetés nem a legjobb.. De az előzőmön is így volt... E34 525i
Kopás miatt gondoltuk a szerelőmmel, hogy jobb lenne a vastagabb olaj. Óra szerint 230.000 de ki tudja mennyi van benne.
Annyit tudok hogy volt hengerfejes, kilátszik a tömítés, ami egy reinz, és 2,5 van rajta. Gondolom a vastagsága..
Szerintem tuti hogy hengerfejes, de teszek egy próbát: szelepfedél le, takarítás (picit szivárog), majd olajcsere, és karter gázzal is kezdek valamit.
Azért is lett lekötve a karter, mert nagyon koszos volt a szívócsonk.
Megpróbálok egy co tesztert szerezni, az kimutatja a gázt a hűtővízben.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.15. 21:14 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
e39simon írta:
Gondoltam Én is hogy a karter kivezetés nem a legjobb.. De az előzőmön is így volt... E34 525i
Kopás miatt gondoltuk a szerelőmmel, hogy jobb lenne a vastagabb olaj. Óra szerint 230.000 de ki tudja mennyi van benne.
Annyit tudok hogy volt hengerfejes, kilátszik a tömítés, ami egy reinz, és 2,5 van rajta. Gondolom a vastagsága..
Szerintem tuti hogy hengerfejes, de teszek egy próbát: szelepfedél le, takarítás (picit szivárog), majd olajcsere, és karter gázzal is kezdek valamit.
Azért is lett lekötve a karter, mert nagyon koszos volt a szívócsonk.
Megpróbálok egy co tesztert szerezni, az kimutatja a gázt a hűtővízben.

Azt a 230000-et simán megduplázhatod szerintem!
És én még akkor is 5w-40 -et tennék bele.
Ha szétment a hengerfej tömítés, akkor azt mindenképp cserélni kell rövidesen, ha csak nem máris érdemes lenne.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.15. 22:19 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Az E39 egyelőre elég jó alkatrészellátással bír, de ki tudja mikor kezdik el felszámolni?
Az alkatrészárak növekedésével, és az állomány ritkulásának ellenére nem tartom valószínűleg hogy valaha oda jut a típus mint a 8-as sorozat, vagy egy jobb E30/E32/E34 talán E38 amikből a valóban jókért már vagyonokat kérnek.

...és amíg lehet még becsüljük meg ami megmaradt.


Igen, a gyári alkatrészek egyre drágulnak, különösen a kisebb érdeklődésre számot tartók. :(
Gondolom ahogy csökken a készlet úgy emelik az árakat. Nekem a gyári új féktárcsa védő lapok (én kavicslapnak hívom), amik szintén cserések lettek, 2006-os gyártásúak.

És ismét igen, úgy legyen, rajtam nem múlik! :)

ETK-ban nemrég átkerült az E38-39 is a "CLASSIC" kategóriába az E34-36 mellé.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 3 attila94, Bandi1978, NagyMatyas
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.16. 06:20 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.11.13. 11:59
Hozzászólások: 516
Tartózkodási hely: Debrecen
Adott köszi: 316 alkalommal
Kapott köszik: 100 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1998
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
ETK-ban nemrég átkerült az E38-39 is a "CLASSIC" kategóriába az E34-36 mellé.


Ugye, ugye!
És a friss piros nick-ek egyre szaporodnak ahogy látom...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.16. 16:24 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 203
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 22 alkalommal
Kapott köszik: 53 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Az E39 egyelőre elég jó alkatrészellátással bír, de ki tudja mikor kezdik el felszámolni?
Az alkatrészárak növekedésével, és az állomány ritkulásának ellenére nem tartom valószínűleg hogy valaha oda jut a típus mint a 8-as sorozat, vagy egy jobb E30/E32/E34 talán E38 amikből a valóban jókért már vagyonokat kérnek.

...és amíg lehet még becsüljük meg ami megmaradt.


Igen, a gyári alkatrészek egyre drágulnak, különösen a kisebb érdeklődésre számot tartók. :(
Gondolom ahogy csökken a készlet úgy emelik az árakat. Nekem a gyári új féktárcsa védő lapok (én kavicslapnak hívom), amik szintén cserések lettek, 2006-os gyártásúak.

És ismét igen, úgy legyen, rajtam nem múlik! :)

ETK-ban nemrég átkerült az E38-39 is a "CLASSIC" kategóriába az E34-36 mellé.


Várható volt, letelt a 15 év amit gyári alkatrészutánpótlásban az OEM-eknek vállalniuk kell.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.16. 17:20 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
Gallaca írta:
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Az E39 egyelőre elég jó alkatrészellátással bír, de ki tudja mikor kezdik el felszámolni?
Az alkatrészárak növekedésével, és az állomány ritkulásának ellenére nem tartom valószínűleg hogy valaha oda jut a típus mint a 8-as sorozat, vagy egy jobb E30/E32/E34 talán E38 amikből a valóban jókért már vagyonokat kérnek.

...és amíg lehet még becsüljük meg ami megmaradt.


Igen, a gyári alkatrészek egyre drágulnak, különösen a kisebb érdeklődésre számot tartók. :(
Gondolom ahogy csökken a készlet úgy emelik az árakat. Nekem a gyári új féktárcsa védő lapok (én kavicslapnak hívom), amik szintén cserések lettek, 2006-os gyártásúak.

És ismét igen, úgy legyen, rajtam nem múlik! :)

ETK-ban nemrég átkerült az E38-39 is a "CLASSIC" kategóriába az E34-36 mellé.


Várható volt, letelt a 15 év amit gyári alkatrészutánpótlásban az OEM-eknek vállalniuk kell.


Lehet szőrszálhasogató vagyok, de az E39 Touring nem 2004 nyaráig volt gyártásban? Az E38nál a 15 év kb 2 éve letelt. Akkor önkéntesen került most a classicba és nem 2 éve?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.16. 22:46 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2017.12.26. 12:48
Hozzászólások: 13
Tartózkodási hely: Vajdácska
Adott köszi: 38 alkalommal
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 520i
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Mi köze a piros nicknek az autó tulajdonlásához?

Én az E39 állományban javulást látok, a létszám is szemmel láthatóan növekedett.


A piros nick viszonylag friss regisztrációt jelent sok esetben (persze a hozzászólások mennyisége alapján változik a szín, tudom), mostanában egész sokan megjelentek itt friss tulajként, láttunk jó néhányat, akik pár hozzászólás után el is tűntek.
És Ők, akik ide regisztrálnak, még az érdeklődőbbek körébe tartoznak! A legtöbb friss tulaj csak használó, azt akarja, hogy menjen a kocsi és jó legyen vele megjelenni, mert azért valljuk be, még mindig van valamennyi presztízse ennek a típusnak. Nem fórumozik, meg szerelget, csak jár vele.
Tehát ez a sok friss regisztráció azt mutatja, hogy jó páran úgy gondolták, itt az ideje eldobni a gépet, mert a kiadások lassan az egekbe szökhetnek, aztán jött aki megvette, de nem makulátlanul. Ezt szerintem itt mindannyian tudjuk, mennyit képes felemészteni, ha rendesen karban van tartva.
Tehát már igen alacsony áron lehet hozzájutni sok darabhoz, nyilván nem milliomosok veszik meg ezeket.
Vagyis, ha jönnek a hibák, pláne a drasztikusabbak vagy összetettebb javítást igénylők, akkor nagy káromkodások közepette innen már csak a bontóba mennek ezek a gépek.
Mindezt úgy értem, hogy most lehet a csúcspont, amikor alacsony áron tömegesen juthatnak ilyen autókhoz, de nem fognak százezreket, pláne nem milliókat költeni rá, ha meghibásodik több egység is akár.
Nemrég ment le így az E34 is. A piacról már szinte teljesen eltűnt és az utakon is alig látni már. Itt Debrecenben van vagy 3-4 amit napi szinten látni, de borzalmas állapotban, ami után már csak a bontó jön a következő műszaki esedékességekor sajnos. És az E36 is láthatóan belépett ebbe a célegyenesbe. Vagy végegyenesbe? :)
Nagyon kevés az elvetemült tulaj, aki a végsőkig kitart.
Rövidesen én is megteszem a bejegyzésem a megfelelő topikban a futómű felújítás költségeiről, ami a végéhez közeledik.
Hát lesz majd :shock: :shock: :shock: ha meglátjátok a végösszegeket. :)
Mindezt fix béresként, havi 125-135e.-es jövedelemből.
Lehet kissé bonyolult a gondolatmenetem, de erre gondoltam, hogy sokan olcsón megszerezték ilyen-olyan állapotban, de a hosszútávú fenntartás talán nem biztosítható.

Épp a fenti kérdező kapcsán jutott eszembe mindez, mert lehet kapott egy hengerfejes kocsit, amiről elképzelhetően tudott a tulaj, ezért dobta a gépet.
Persze ilyenkor még sokat bírnak ezek az M52-es motorok, el is ment 8000-et így. Fel is töltötték előtte jó vastag olajjal, ne egye annyira.
De a pontos hátteret nem ismerem természetesen, csak a tünetekből ez következtethető ki ennyi információval. Lehet nem így van.



Egy kicsit későn reagálok, de szeretném leírni a véleményem. Én is most regisztráltam, de nem azért mert olcsó rossz autót vettem,vagy esetleg nem fogom tudni kellő képen szervizelni. Semmi bántó szándék nincs a hozzászólásomban, csak vagyunk szerintem itt egy páran akik dolgoznak, családjuk van, vállalkozásuk van és késő este nem mindig marad idő fórumokat átolvasni, írogatni, de azért figyelünk, olvasunk, tanulunk és ha tudunk segítünk. 20-25 évesen napi szinten fórumoztam, még akkor E36 volt......most 41 évesen, reggeltől estig foglalt vagyok, kicsit nehezebb fórumozni. E 39-t vettem mert mindig is akartam, vehettem volna újabbat is....de az én véleményem az E39 jelképezi számomra az igazi klasszikus BMW vonalat. Touring, mert családom van, gyerekek....meg jobban tetszik mint a sedan :oops:
Én is úgy érzem hogy nincs vége a E39-nek még, amíg vannak fanatikus rajongók, tulajok és segítőkész emberek mint például TE is :taps:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek eddy az itt látható tagok köszönték meg: 3 attila94, Bandi1978, mobala
Értékelés: 14.29%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.17. 19:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2007.08.27. 00:00
Hozzászólások: 2505
Tartózkodási hely: Nagykanizsa
Adott köszi: 147 alkalommal
Kapott köszik: 393 alkalommal
Széria kód: E65
Motor tipusa: 730d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Most már 100% biztos, hogy megbolondultam.

E60 -ra, meg E65-re vágyom :facepalm:

Tudom, hogy betegágyak, elszakadnak a csomagtérajtó átvezetők, eldugulnak a DPF-ek, elszáll a navimodul, szétmegy a telefonmodul, hámlik a borítás, nem is rendes bőrből van az ülése, baxakszik a rádiója és a centrálzár távirányítója, elromlik a tetőablaka, megeszi a termosztátokat, nem mutatja normálisan a vízhőfokot, olyan buta a középkonzolja, hogy az 5 éves unokaöcsém - akinek semmi kézügyessége nincs - szebbet rajzol zsírkrétával, az ablakemelő gombjai egy alkartörött és rosszul összeforrt csontú embernek esnek kézre, és még...........nem írok többet, mert a fórum fele már ennyi után is ignorálni fogja velem a kapcsolattartást.

DE!
Egy világos ezüst E60 M-Pakettel az annyira szép, hogy képes lennék a fentieket elfeledve pusztán - mint egy nő - a szépség alapján dönteni.

Föltettem a lomjaimat a használtautó topikba, aki tud , segítsen, hogy teljesüljön az új vágyam. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
A kormány után szabadon: ez a Kövessy-terv :roker:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: 2 bendegúz, Jerry
Értékelés: 9.52%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Minden, amit mondani akarsz...
HozzászólásElküldve: 2018.01.21. 11:48 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Bandi1978 írta:
attila94 írta:
Az E39 egyelőre elég jó alkatrészellátással bír, de ki tudja mikor kezdik el felszámolni?
Az alkatrészárak növekedésével, és az állomány ritkulásának ellenére nem tartom valószínűleg hogy valaha oda jut a típus mint a 8-as sorozat, vagy egy jobb E30/E32/E34 talán E38 amikből a valóban jókért már vagyonokat kérnek.

...és amíg lehet még becsüljük meg ami megmaradt.


Igen, a gyári alkatrészek egyre drágulnak, különösen a kisebb érdeklődésre számot tartók. :(
Gondolom ahogy csökken a készlet úgy emelik az árakat. Nekem a gyári új féktárcsa védő lapok (én kavicslapnak hívom), amik szintén cserések lettek, 2006-os gyártásúak.

És ismét igen, úgy legyen, rajtam nem múlik! :)

ETK-ban nemrég átkerült az E38-39 is a "CLASSIC" kategóriába az E34-36 mellé.


Múltkor telefonról néztem,és vagy 5x végigpörgettem a típusokat,mondom nem igaz,hogy nem találom az e39-et :)))


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 25847 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 1269, 1270, 1271, 1272, 1273, 1274, 1275 ... 1293  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator