Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: 530 dA klímaventillátor

2011.05.29. 21:27

barbrady írta:
MChris írta:
barbrady írta:
MChris írta:
barbrady írta:A 4 vezetékes ventinek 2 sebességfokozata van, vagy több?


3 van


Csak azért mert teszteltem GT-vel, és 20%-onként adja rá a feszt, tehát 5 lépésben, és az enyém 40%-nál indul el, majd 80%-nál vált gyorsabbra, tehát csak 2 fokozatban megy. Ezek szerint valami nem stimmel?


nem hiszem,mert évjárat szerint neked 3 vezetékes van,4 azn 98-ig volt. az már PWM szabályzott 10-100Hz-ig lásd 2. oldal.


És hol tudom megnézni a csatiját? Mert a jobb oldali vesén benézve látszik egy nagy csati 4 vezetékkel, de akkor ezek szerint az nem az. Akkor az enyémnek fokozatmentesnek kéne lenni?


igen,csati abban nem tudom hol van az jacko vagy muha ati meg tudja mondani

Re: 530 dA klímaventillátor

2011.05.30. 10:37

MChris írta:
barbrady írta:
És hol tudom megnézni a csatiját? Mert a jobb oldali vesén benézve látszik egy nagy csati 4 vezetékkel, de akkor ezek szerint az nem az. Akkor az enyémnek fokozatmentesnek kéne lenni?


igen,csati abban nem tudom hol van az jacko vagy muha ati meg tudja mondani


A fokozatmentes csatlakozóját szemből nézve a bal oldali vese (menetirány szerint jobb vese mellett jobbra) mellett ahol van az ütköző amire felfekszik elölről a motorház tető na ott keresgéld mögötte. Ha nem találod nőgyógyászati módon akkor egyszerű az eset:
- lökös leszed (kettő ember kell a visszarakáshoz ha egyszerűen akarod)
- két lámpa kiszed (na jó a csatihoz csak a menetirány szerinti)
- a műanyag vese mögötti boritás leszed
és tataaaam már látod is a ventit.
Ha fokozat mentes a klimád akkor tetszőleges fordulatot be tudsz állitani csak jó motorvezérlőbe lépj be az INPA-ba.
"M52 new" néven van.

Jackson, akinek ott található a vnyócon (talán sor6 is dettó azonos lesz)

Re: 530 dA klímaventillátor

2011.05.30. 16:33

nagysparco írta:
MChris írta:
nagysparco írta:
Imco írta:
Richmond írta:Hali!

Nekem olyan gondom van a klímaventilátorral, hogy a vezérlés mondta fel a szolgálatot. Egy Siemens-es dobozkában van az eszköz. Mikor rövidre zárom, a relék behúznak, s bekapcsol a ventilátor és megy a klíma, tehát (gondolom) a NYÁK-lapon szállt el valami.
Már legalább 5 bontót felhívtam (ennyi telszámot tudok), sehol nincs ilyen vezérlés. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan oldhatnám meg a problémát?

A segítségeteket előre is köszi!



Schnitzer klubtárs!


Ugy oldahod,meg ha veszel egy ujat belőle ....Bontókban felejtős a dolog,senkinek sincsen....Naponta keresik,legkurrensebb cucc...



kb 80eFt az új de pl Jacko meg tudta javítani a 3 vezetékest is.


Én is meg tudom javítani,persze ha nincs szarrá égve a panelja...Mert akkor kuka! És ált ban az égés jellemző rájuk! Azzal akk nincs mit kezdeni..A héten is javítottam egy 3 vezetékest,és sikerrel,tökéletesen működik,de volt 2 amit égés miatt nem sikerült javítanom pl...

Üdv:Sparco




Köszi mindenki válaszát, de szerencsére mégsem az volt a baj. a vezérlőnek semmi baja. :lol: Átnéztem a kábeleket, s az egyik szál 3 helyen is hiányos volt. Újrakötöttük, s most megy, de a sógorom szerint nem hűt eléggé a klíma. 13 bar nyomás van a rendszerben. Az lehet az oka?

Re: 530 dA klímaventillátor

2011.05.30. 16:58

Richmond írta:
Nekem olyan gondom van a klímaventilátorral, hogy a vezérlés mondta fel a szolgálatot. Egy Siemens-es dobozkában van az eszköz. Mikor rövidre zárom, a relék behúznak, s bekapcsol a ventilátor és megy a klíma, tehát (gondolom) a NYÁK-lapon szállt el valami.
Már legalább 5 bontót felhívtam (ennyi telszámot tudok), sehol nincs ilyen vezérlés. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan oldhatnám meg a problémát?

Köszi mindenki válaszát, de szerencsére mégsem az volt a baj. a vezérlőnek semmi baja. :lol: Átnéztem a kábeleket, s az egyik szál 3 helyen is hiányos volt. Újrakötöttük, s most megy, de a sógorom szerint nem hűt eléggé a klíma. 13 bar nyomás van a rendszerben. Az lehet az oka?

Igen, az kevés.

Re: 530 dA klímaventillátor

2011.05.30. 23:22

szekeres írta:
Richmond írta:
Nekem olyan gondom van a klímaventilátorral, hogy a vezérlés mondta fel a szolgálatot. Egy Siemens-es dobozkában van az eszköz. Mikor rövidre zárom, a relék behúznak, s bekapcsol a ventilátor és megy a klíma, tehát (gondolom) a NYÁK-lapon szállt el valami.
Már legalább 5 bontót felhívtam (ennyi telszámot tudok), sehol nincs ilyen vezérlés. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan oldhatnám meg a problémát?

Köszi mindenki válaszát, de szerencsére mégsem az volt a baj. a vezérlőnek semmi baja. :lol: Átnéztem a kábeleket, s az egyik szál 3 helyen is hiányos volt. Újrakötöttük, s most megy, de a sógorom szerint nem hűt eléggé a klíma. 13 bar nyomás van a rendszerben. Az lehet az oka?

Igen, az kevés.

Mivel nem írta melyik oldalon van 13 bár(szívó vagy nyomó)így akár sok is lehet :oops: mert akkor se hűt egy rendszer ha sok a töltet :twisted:

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.01.09. 18:59

Sziasztok,

Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Pocok87 az itt látható tagok köszönték meg: mchriss
Értékelés: 4.76%

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.01.09. 19:49

Pocok87 írta:Sziasztok,

Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.

Diag? Süni?

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.01.09. 21:36

Imco írta:
Pocok87 írta:Sziasztok,

Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.

Diag? Süni?


Még nem voltam diagon, a héten tervezem.
A süni is tud ilyesmit okozni? Nem csak a belső ventillátor szabályozásáért felel?
Én csak azt nem értem hogy a venti ki-szét-össze-és visszaszerelése miatt miért ment volna tönkre a süni alig egy hét alatt... :(

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.01.13. 12:52

Pocok87 írta:
Imco írta:
Pocok87 írta:Sziasztok,

Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.

Diag? Süni?


Még nem voltam diagon, a héten tervezem.
A süni is tud ilyesmit okozni? Nem csak a belső ventillátor szabályozásáért felel?
Én csak azt nem értem hogy a venti ki-szét-össze-és visszaszerelése miatt miért ment volna tönkre a süni alig egy hét alatt... :(


Voltam diagon és venti hibát találtak, de az jó volt a beavatkozás előtt, szóval most újra szétszedem, lehet nem pontosan raktam össze a venti motorját...

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.04. 23:21

Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem :oops: Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is! :mrgreen:
Kép
Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play. :facepalm:
Köszönöm előre is!

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.05. 20:55

Gallaca írta:Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem :oops: Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is! :mrgreen:
Kép
Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play. :facepalm:
Köszönöm előre is!

Senkinek nem volt kedve benézni a motortérbe? :sírás:

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.05. 21:22

Gallaca írta:
Gallaca írta:Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem :oops: Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is! :mrgreen:
Kép
Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play. :facepalm:
Köszönöm előre is!

Senkinek nem volt kedve benézni a motortérbe? :sírás:

Holnap megnézem. De mintha lene nekem valami ilyen dobozom.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.05. 21:32

Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?

Ezt a hozzászólást a szerzőnek morv az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.05. 22:07

morv írta:Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?

Köszi :!:
Mit jelent, hogy nem gyári venti? Más típusé? Relék kapcsolgatják direktben a ventifokozatokat, így szerintem bármilyet a négyvezetékes helyére lehet tenni.

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.05. 22:37

Gallaca írta:
morv írta:Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?

Köszi :!:
Mit jelent, hogy nem gyári venti? Más típusé? Relék kapcsolgatják direktben a ventifokozatokat, így szerintem bármilyet a négyvezetékes helyére lehet tenni.

LászlóÚr!
2001.08. és én nem látok ilyet...

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gabesz81 az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.05. 22:41

Gallaca írta:
morv írta:Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?

Köszi :!:
Mit jelent, hogy nem gyári venti? Más típusé? Relék kapcsolgatják direktben a ventifokozatokat, így szerintem bármilyet a négyvezetékes helyére lehet tenni.

Univerzalis venti vagy venti par, van keskeny kivitel. Egy ismeros rakott be nagyobb intercoolert de kukaznia kellett a ventit, mert nem fer el. En is gondolkozok a dolgon, de a klimat nem aldoznam be.

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.06. 07:57

morv írta:Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?

Be. 1-2 hónapja cikkeztünk róla. Merci ventit tettek egy e 39-be. Hibátlanul megy a mai napig.

Re: 530 dA klímaventillátor

2013.09.07. 12:53

Gallaca írta:Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem :oops: Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is! :mrgreen:

Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play. :facepalm:
Köszönöm előre is!

Nos megoldódott a rejtély, betettem a 193le-s motorvezérlő-ews kombót, miután 2 napig hasonlítgattam wds-ben, és live is a bekötéseket, a motorvezérlő csont nélkül vezérli a 3 vezetékes klímaventit, tehát plug&play a dolog. :franko: Köszi a segítségeket!
Természetesen be is indítottam, de azt máskor írom le! :mrgreen:

Re: 530 dA klímaventillátor

2017.05.30. 12:35

Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Re: 530 dA klímaventillátor

2017.05.30. 15:42

Vader-1 írta:Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Hát van olyan fajta, amiben nincs előtét ellenállás. Az komplett csere, bár van aki javítja. ( A harmadik lehet jó is lesz egy darabig)
Hozzászólás küldése

VigLink badge