2011.05.29. 21:27
barbrady írta:MChris írta:barbrady írta:MChris írta:barbrady írta:A 4 vezetékes ventinek 2 sebességfokozata van, vagy több?
3 van
Csak azért mert teszteltem GT-vel, és 20%-onként adja rá a feszt, tehát 5 lépésben, és az enyém 40%-nál indul el, majd 80%-nál vált gyorsabbra, tehát csak 2 fokozatban megy. Ezek szerint valami nem stimmel?
nem hiszem,mert évjárat szerint neked 3 vezetékes van,4 azn 98-ig volt. az már PWM szabályzott 10-100Hz-ig lásd 2. oldal.
És hol tudom megnézni a csatiját? Mert a jobb oldali vesén benézve látszik egy nagy csati 4 vezetékkel, de akkor ezek szerint az nem az. Akkor az enyémnek fokozatmentesnek kéne lenni?
2011.05.30. 10:37
MChris írta:barbrady írta:
És hol tudom megnézni a csatiját? Mert a jobb oldali vesén benézve látszik egy nagy csati 4 vezetékkel, de akkor ezek szerint az nem az. Akkor az enyémnek fokozatmentesnek kéne lenni?
igen,csati abban nem tudom hol van az jacko vagy muha ati meg tudja mondani
2011.05.30. 16:33
nagysparco írta:MChris írta:nagysparco írta:Imco írta:Richmond írta:Hali!
Nekem olyan gondom van a klímaventilátorral, hogy a vezérlés mondta fel a szolgálatot. Egy Siemens-es dobozkában van az eszköz. Mikor rövidre zárom, a relék behúznak, s bekapcsol a ventilátor és megy a klíma, tehát (gondolom) a NYÁK-lapon szállt el valami.
Már legalább 5 bontót felhívtam (ennyi telszámot tudok), sehol nincs ilyen vezérlés. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan oldhatnám meg a problémát?
A segítségeteket előre is köszi!
Schnitzer klubtárs!
Ugy oldahod,meg ha veszel egy ujat belőle ....Bontókban felejtős a dolog,senkinek sincsen....Naponta keresik,legkurrensebb cucc...
kb 80eFt az új de pl Jacko meg tudta javítani a 3 vezetékest is.
Én is meg tudom javítani,persze ha nincs szarrá égve a panelja...Mert akkor kuka! És ált ban az égés jellemző rájuk! Azzal akk nincs mit kezdeni..A héten is javítottam egy 3 vezetékest,és sikerrel,tökéletesen működik,de volt 2 amit égés miatt nem sikerült javítanom pl...
Üdv:Sparco
2011.05.30. 16:58
Richmond írta:
Nekem olyan gondom van a klímaventilátorral, hogy a vezérlés mondta fel a szolgálatot. Egy Siemens-es dobozkában van az eszköz. Mikor rövidre zárom, a relék behúznak, s bekapcsol a ventilátor és megy a klíma, tehát (gondolom) a NYÁK-lapon szállt el valami.
Már legalább 5 bontót felhívtam (ennyi telszámot tudok), sehol nincs ilyen vezérlés. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan oldhatnám meg a problémát?
Köszi mindenki válaszát, de szerencsére mégsem az volt a baj. a vezérlőnek semmi baja. Átnéztem a kábeleket, s az egyik szál 3 helyen is hiányos volt. Újrakötöttük, s most megy, de a sógorom szerint nem hűt eléggé a klíma. 13 bar nyomás van a rendszerben. Az lehet az oka?
2011.05.30. 23:22
szekeres írta:Richmond írta:
Nekem olyan gondom van a klímaventilátorral, hogy a vezérlés mondta fel a szolgálatot. Egy Siemens-es dobozkában van az eszköz. Mikor rövidre zárom, a relék behúznak, s bekapcsol a ventilátor és megy a klíma, tehát (gondolom) a NYÁK-lapon szállt el valami.
Már legalább 5 bontót felhívtam (ennyi telszámot tudok), sehol nincs ilyen vezérlés. Tudna nekem valaki segíteni, hogy hogyan oldhatnám meg a problémát?
Köszi mindenki válaszát, de szerencsére mégsem az volt a baj. a vezérlőnek semmi baja. Átnéztem a kábeleket, s az egyik szál 3 helyen is hiányos volt. Újrakötöttük, s most megy, de a sógorom szerint nem hűt eléggé a klíma. 13 bar nyomás van a rendszerben. Az lehet az oka?
Igen, az kevés.
2013.01.09. 18:59
2013.01.09. 19:49
Pocok87 írta:Sziasztok,
Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.
2013.01.09. 21:36
Imco írta:Pocok87 írta:Sziasztok,
Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.
Diag? Süni?
2013.01.13. 12:52
Pocok87 írta:Imco írta:Pocok87 írta:Sziasztok,
Nekem egy 2003as 530i-m van és klímával kapcsolatos kérdésem lenne.
Észrevettem, hogy a klímaventim kicsit lóg és ha alacsonyabb fordulaton pörögött akkor hozzáért a két félkör alakú rácshoz és kattógó hangot adott.
Kiszereltem szétszedetm, újra lett perselyezve stb., most már nem kotyog a tengelyére merőleges síkban. A probléma most jön.
Ha benyomom a klímagombot nem akar elindulni a kompresszor és a venti sem, aztán 2-3-5 perc és elindul a kompresszor szépen dolgozik de a venti nem, majd ha kikapcsolnám a kompresszort a klímagommbal az megy tovább rendületlenül.
Mértem a csatlakozónál a 12-13 V megvan de a 3,6 V nincs ami a jelet adja, néztem a biztosíték táblát (az eldugott 75-76-ost is), minden ok.
Mi lehet a probléma? A szétszedés előtt minden működött ki-be kapcsolt a kompresszor is és a venti is.
Előre is köszi a segítséget.
Diag? Süni?
Még nem voltam diagon, a héten tervezem.
A süni is tud ilyesmit okozni? Nem csak a belső ventillátor szabályozásáért felel?
Én csak azt nem értem hogy a venti ki-szét-össze-és visszaszerelése miatt miért ment volna tönkre a süni alig egy hét alatt...
2013.09.04. 23:21
2013.09.05. 20:55
Gallaca írta:Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is!
Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play.
Köszönöm előre is!
2013.09.05. 21:22
Gallaca írta:Gallaca írta:Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is!
Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play.
Köszönöm előre is!
Senkinek nem volt kedve benézni a motortérbe?
2013.09.05. 21:32
2013.09.05. 22:07
morv írta:Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?
2013.09.05. 22:37
Gallaca írta:morv írta:Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?
Köszi
Mit jelent, hogy nem gyári venti? Más típusé? Relék kapcsolgatják direktben a ventifokozatokat, így szerintem bármilyet a négyvezetékes helyére lehet tenni.
2013.09.05. 22:41
Gallaca írta:morv írta:Nekem van ilyenem, 2001/12 a gyartas.
Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?
Köszi
Mit jelent, hogy nem gyári venti? Más típusé? Relék kapcsolgatják direktben a ventifokozatokat, így szerintem bármilyet a négyvezetékes helyére lehet tenni.
2013.09.06. 07:57
morv írta:Nem gyari ventit egyebkent be lehet kotni?
2013.09.07. 12:53
Gallaca írta:Üdv!
Dieselesekhez lenne egy kérdésem! Minél több válaszra lenne szükségem Megnéznétek nekem, hogy a motortérben, a jobb doblemez elején, a szívócső mögött, van-e ilyen kis dobozka beszerelve? Nem kell most azonnal leszaladni, jó lesz reggel is!
Ez a 4 vezetékes klímaventillátort vezérli a 3 vezetékes jelével. Igaz, hogy kell még 2 relé is hozzá, de érdekel, mert láttam ilyet 98-as 30da-ban is, és ma egy 2002-esben. De volt a kezem alatt egy 2001-es, és egy 2002-es, azokban nem volt ilyen. WDS retrofitnek is írja, meg szériának is. Nem nagyon értem a miértjét.
Kijön a DDE-ből a 3 vezetékes klímaventi négyszögjeles vezérlőszála, hozzájön a pozitív, és a negatív kábel, bemegy ebbe a dobozba. Ez átalakítja primitív, előtét ellenállásos ventillátor vezérléssé. Mi ebben a pláne? Túl sok baj volt a PWM-es motorokkal? Vagy drága volt?
Eddig azért nem alakítottam át a motort 193Le-re, mert nem volt kedvem átszerelni egy csomó relét, kábelt, most pedig úgy néz ki, hogy plug and play.
Köszönöm előre is!
2017.05.30. 12:35
2017.05.30. 15:42
Vader-1 írta:Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!
Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.