Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

2007.07.03. 18:32

Na, közben meglett az aux fan kicserélését lépésről lépésre bemutató DIY guide is:

http://bimmerfest.com/forums/showthread ... ost2374950

2007.07.16. 13:19

Hi!

Van egy 10éves 520i-m (e39)
A klímahűtő ventillátor folyamatosan megy (most épp lehúztam, hogy ne menjen, viszont így tulnyomás keletkezik a rendszerben állítólag)

Kérdéseim:

1. a ventillátor motorjában van-e a szabályzó - (forogjon-vagy ne...) vagy valami relé szabályozza? (mivel a motor amióta vettem a kocsit - nem forgott - szétszedtük - egy villamosmérnök megjavította - azóta viszont folyamatosan forog)

2. Igaz-e, hogyha nem müx a klimahütőventillátor, akkor fellevegősödhet a víz? van-e köze hozzá? mert amíg klímával közlekedtem és ventillátor nélkül - addig nem levegősödött (és nem forrt) a víz, most hogy klímát nem használom, és a víz légtelenítve van, most nem forr a víz.

Ha most rádugnám a ventillátort - még hideg motornál is forogna, tehát valami a szabályzójával, vagy relével, vagy kapcsolójával lehet...

Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Dömötör Balázs

2007.07.16. 23:42

Balage54 írta:Hi!

Van egy 10éves 520i-m (e39)
A klímahűtő ventillátor folyamatosan megy (most épp lehúztam, hogy ne menjen, viszont így tulnyomás keletkezik a rendszerben állítólag)

Kérdéseim:

1. a ventillátor motorjában van-e a szabályzó - (forogjon-vagy ne...) vagy valami relé szabályozza? (mivel a motor amióta vettem a kocsit - nem forgott - szétszedtük - egy villamosmérnök megjavította - azóta viszont folyamatosan forog)

2. Igaz-e, hogyha nem müx a klimahütőventillátor, akkor fellevegősödhet a víz? van-e köze hozzá? mert amíg klímával közlekedtem és ventillátor nélkül - addig nem levegősödött (és nem forrt) a víz, most hogy klímát nem használom, és a víz légtelenítve van, most nem forr a víz.

Ha most rádugnám a ventillátort - még hideg motornál is forogna, tehát valami a szabályzójával, vagy relével, vagy kapcsolójával lehet...

Segítségeteket előre is köszönöm!!!
Dömötör Balázs


Szia!
Az én tudásom szerint!

1.A motor, egy aszímetrikus tekercselésű egyenáramú motor!
Szabályzó részt nem tartalmaz, csak egy vezérlő előtét ellenállás van sorbakötve!
A motor müködését a klima elektronika vezérli!
2. a hűtő vizedből a vízhűtődben lévő érzékelőből vesz információt!
Ellenben a hűtővizedhez közvetlen nincs kapcsolatban!
( bár egyes típusokon túl melegedésre bekapcsol)

2007.07.17. 01:23

További kérdéseim:

1. Az előtét ellenállás a klímahűtőmotoron belűl van, vagy valahol a kábel mentén, vagy a kis zöld vezérlő elektronika környékén (ez a jobb első lámpa mögött található zöld kütyü)

2. Ha nem működik a klímaventillátor - túlnyomás keletkezik - 30 bar, akkor a motorban lévő víz fellevegősödhet? van valami köze hozzá? (mert ha most én bekapcsolnám a klímát álló klímaventillátorral, akkor fasza hideg lenne, de a motor kb 200 km múlva elkezdene forrni) Szerintem nincs közük egymáshoz, de azé rákérdezek. :-)

3. Igy mennyire veszélyes a klímát használni? (hogy nem müx a klímaventillátor)

thnx

2007.07.18. 12:24

1. A klímahűtő ventilátornak folyamatosan mennie kell, ha a klíma be van kapcsolva. A fordulatszámot a klíma nyomáskapcsoló szabályozza az előtétellenálláson keresztül.

2. Ha a venti nem működik, akkor nem tudja a klíma meleg oldalát visszahűteni, felmegy a nyomás, a nyomásszabályzónak ilyenkor le kell kapcsolnia a klímát, de ha valamiért nem működik (mint ahogy nálam is szar volt), a klímakompresszor asszem 30 barnál elkezdi elengedni a hűtőközeget, hogy ne robbanjon szét. Éppen ezért nem ajánlatos a klímát úgy használni, ha a venti nem működik, legalábbis városban, dugóban, melegben semmiképp. Folyamatos haladásnál (országút, autópálya) már mehet, mert ott a menetszél már bőven elég a hűtéshez. De szerintem minél előbb nézesd meg mi a gond és ne használd a klímát, biztos ami biztos -- tudom, 40 fokban ez nem egyszerű.

3. A klímaventi előtétellenállása a klímaventi tengelye körül van, kis fekete dobozokat keress, amik rá vannak csavarozva a klímahűtőre, cserélni csak úgy lehet, ha az egész klímahűtő ventit kiszeded a helyéről, így lehet leforrasztani régit és fel az újat. Az új ellenállás-szett ára 9 ezer forint körül van.

Kihagytam valamit?

2007.07.18. 16:27

Összedugtam a klímahűtő motor csatlakozását - és folyamatosan megy a klímaventillátor. Még ha nem adtam rá gyújtást, még akkor is.
Közben a klíma gomb nem volt bekapcsolva.
Pörgés közben kb 15 másodperc után a 4 kábel felforrósodott - kézzel megfogva még éppen hogy elviselhető meleg volt.

Ezek szerint úgy néz ki, hogy zárlatos valami?
(hamarosan megyek klímáshoz, de azért rákérdezek itt is)

thnx

2007.07.19. 08:52

Ha elfogadsz egy tanácsot: ne klímáshoz menj hanem BMW szervizbe.

2009.10.19. 23:09

Hali :D
Meghalt a viscom,megy helyette az elektromos venti.
Mennyibe fáj egy visco?Lenne valakinek képe,hogy egy 530D(2ooo évj,184 lo)-be ez hogy néz ki?
Köszi!Hát most kezd elöjönni rajta minden baromság..
Üdv:

2009.10.19. 23:21

Vader-1 írta:Hali :D
Meghalt a viscom,megy helyette az elektromos venti.
Mennyibe fáj egy visco?Lenne valakinek képe,hogy egy 530D(2ooo évj,184 lo)-be ez hogy néz ki?
Köszi!Hát most kezd elöjönni rajta minden baromság..
Üdv:


Ezt tök egyszerű megtalálni.
- Baoldalt Online ETK alatt realoem avyg bmw fans. Bepötyögöd a alvászámod végét.
- utánna Engine és Engine Cooling csoport
- itt látható a ventilátor képe LINK ODA és a 2-es a viszkó. Ki szeded a gyári számot ami kell hozzá. Pl. ebben az általam beállitott kocsinál:
11-52-2-249-216
- majd átsétálsz az http://www.onlineteile.hu oldalra
és már mondja is 42827Ft. Ennek örülhetsz mert az enyém az 540i-be 51eFt.

Át sétálsz a ALPINA LINK-hez vagy AtiTDI, stb beszerzési forrásokhoz és már rendelheted is meg bruttó ennyiért.

Ja és vigyáz mert én is jól megszivtam valami marha nem a gyárit rakta rá. Nézd meg a régi viszkó gyáriszámát. Nekem 3 csavaros van (sor6-ba való) pedig négy csavarosnak (V8-hoz való) kéne lennie igy vehetek még lapátot is plusz 12eFt ért.

Jackson aki most 63eft ért ugyan ezt szivja

2009.10.19. 23:25

Vader-1 írta:Hali :D
Meghalt a viscom,megy helyette az elektromos venti.
Mennyibe fáj egy visco?Lenne valakinek képe,hogy egy 530D(2ooo évj,184 lo)-be ez hogy néz ki?
Köszi!Hát most kezd elöjönni rajta minden baromság..
Üdv:

Helo
Valahol keresd meg benne
..............KATT IDE...............
üdv zoli

2009.10.20. 08:40

Balage54 írta:Összedugtam a klímahűtő motor csatlakozását - és folyamatosan megy a klímaventillátor. Még ha nem adtam rá gyújtást, még akkor is.
Közben a klíma gomb nem volt bekapcsolva.
Pörgés közben kb 15 másodperc után a 4 kábel felforrósodott - kézzel megfogva még éppen hogy elviselhető meleg volt.

Ezek szerint úgy néz ki, hogy zárlatos valami?
(hamarosan megyek klímáshoz, de azért rákérdezek itt is)

thnx


Szia Balage54!
Nekem se működött a klíma ventilátorom és itt Szekszárdon elvittem egy nagyon jó villamossági szerelőhöz és tizenötezerből megoldotta a problémát azóta is kitűnően működik.
Nem került 35-65 ezer körüli összegbe mint ha cserélni kellett volna.
Tehát ha van egy jó villamossági szerelőd akkor az is megoldja olcsón és persze ha nincs leégve a villanymotorod.
Ciao: luigi :franko:

2009.10.20. 09:40

lepke írta:
Vader-1 írta:Hali :D
Meghalt a viscom,megy helyette az elektromos venti.
Mennyibe fáj egy visco?Lenne valakinek képe,hogy egy 530D(2ooo évj,184 lo)-be ez hogy néz ki?
Köszi!Hát most kezd elöjönni rajta minden baromság..
Üdv:

Helo
Valahol keresd meg benne
[url=http://www.realoem.com/Bömbi/partgrp.do?model=DL72&mospid=47545&hg=64&fg=55]..............KATT IDE...............[/url]
üdv zoli

Köszi Jackson,köszi Lepke az infókat! :D

2010.06.15. 13:31

ytse írta:Egy hasznos link a fentiekhez:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htm



Question is : Ha a klímaventillátor búg mint állat, azt azt jelenti hogy csapágyas és nemsokára meghal, vagy ez normális állapot hogy ilyen hangot ad ki magából.. ? (menet közben nem hallom csak ha lehúzom az ablakot és megállok )

köszi

Zs.

2010.06.15. 14:03

Felbo írta:
ytse írta:Egy hasznos link a fentiekhez:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htm



Question is : Ha a klímaventillátor búg mint állat, azt azt jelenti hogy csapágyas és nemsokára meghal, vagy ez normális állapot hogy ilyen hangot ad ki magából.. ? (menet közben nem hallom csak ha lehúzom az ablakot és megállok )

köszi

Zs.


Nézd meg a viszkódat ha az nem búg mint az állat és egy rongyal könnyen megfogható ilyenkor (tehát alapjárati motor mellett) a kezed eltörése nélkül a rongyot nem elrúgja messzira hanem leáll akkor:
viszkó csere de sürgősen, mert BMW-nek ez fontos pontja

Azért zúg ilyenkor mint az állat a elektromos fan mert helyettesíti a rossz viszkót ameddig tudja. Ez nagy igénybevétel az elektromos fan-nak egy idő után az is gajra mehet tőle és akkor egyből megfőzöd a motorod. Szóval inkább legyen gyári hibátlan viszkód mint főt motorod.

Jackson, aki sűrgős javítás kell

2010.06.15. 14:09

jackson írta:
Felbo írta:
ytse írta:Egy hasznos link a fentiekhez:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htm



Question is : Ha a klímaventillátor búg mint állat, azt azt jelenti hogy csapágyas és nemsokára meghal, vagy ez normális állapot hogy ilyen hangot ad ki magából.. ? (menet közben nem hallom csak ha lehúzom az ablakot és megállok )

köszi

Zs.


Nézd meg a viszkódat ha az nem búg mint az állat és egy rongyal könnyen megfogható ilyenkor (tehát alapjárati motor mellett) a kezed eltörése nélkül a rongyot nem elrúgja messzira hanem leáll akkor:
viszkó csere de sürgősen, mert BMW-nek ez fontos pontja

Azért zúg ilyenkor mint az állat a elektromos fan mert helyettesíti a rossz viszkót ameddig tudja. Ez nagy igénybevétel az elektromos fan-nak egy idő után az is gajra mehet tőle és akkor egyből megfőzöd a motorod. Szóval inkább legyen gyári hibátlan viszkód mint főt motorod.

Jackson, aki sűrgős javítás kell


Csak akkor búg ha bekapcsolom a klímát ! Egyébként a motorhőmérséklet tök normális... Ebben az esetben is viszkóhiba van ??

Zs.

2010.06.15. 17:36

admin írta:
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.


Ez így van! Méghozzá 17 és 20 Bar közt kellene neki elvileg ha jól tudom, szerintem 'direktbe' van kötve a venti és azért indul ahogy bekapcsolja! Nekem a gondom az per pillanat h nem indul a klímaventim még 28 Bar-nál sem :?
Valószínű h klíma nyomáskapcsoló gondom van! :cry:

2010.06.15. 17:57

Cyri írta:
admin írta:
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.


Ez így van! Méghozzá 17 és 20 Bar közt kellene neki elvileg ha jól tudom, szerintem 'direktbe' van kötve a venti és azért indul ahogy bekapcsolja! Nekem a gondom az per pillanat h nem indul a klímaventim még 28 Bar-nál sem :?
Valószínű h klíma nyomáskapcsoló gondom van! :cry:


Kép

nagyobban a képtáramban van

2010.06.16. 08:27

Felbo írta:Csak akkor búg ha bekapcsolom a klímát ! Egyébként a motorhőmérséklet tök normális... Ebben az esetben is viszkóhiba van ??

Zs.


Nem totál rossz fel tehetőleg a viszkód. Azért a kettő együtt dolgozik, tehát a viszkó ventilátor csinálja a meló nagy részét (már ha van motor fordulat) és a elektromos a kisebbet. Ha már vacakol a viszkód (nem teljesen szar) és ezért a elektromosnak többet kell dolgoznia (ugyebár amikor megy a klíma a motor is melegebb a külső hőmérséklet miatt). Például magasabb fordulaton kell mennie és elöbb jut el a maximális sebességre ahol a zaj is nagyobb.

Nekem is akkor bukott ki a viszkó hiba amikor már az elektromos ventinek kezdett baja lenni. Egész nyáron mentem vele hibás viszóval és nem ugrott a motorhőmérséklet.
Ha meleg a motor akkor szorulnia kell a viszkónak tehát nem tudsz csak max 10-20 fokot lendíteni rajta. Ha kifolyt (elöl látszik az olaj rajta) akkor simán megy fél fordulatot is egy lendítésnél.

Jackson, aki azért nem zárja a ki a viszkó hibát

2010.07.14. 11:58

Sziasztok!

A viscoval kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Ezekben a nagy melegekben van úgy hogy városban 15 perc után bekapcsol, és olyan lesz a hangja mint egy busznak. Ez szinte csak akkor múlik el ha nagyobb sebességgel kezdem el használni, és kiértem a városból.
Tehát ez normális és ne foglalkozzak a hanggal?

2010.07.14. 13:56

RaliKrisz írta:Sziasztok!

A viscoval kapcsolatban lenne nekem is kérdésem.
Ezekben a nagy melegekben van úgy hogy városban 15 perc után bekapcsol, és olyan lesz a hangja mint egy busznak. Ez szinte csak akkor múlik el ha nagyobb sebességgel kezdem el használni, és kiértem a városból.
Tehát ez normális és ne foglalkozzak a hanggal?


Ha nem az elektromos ventilátorod csinálja a hangot (előre mész ilyenkor és megnézed az áll-e). Akkor büszke lehetsz a hibátlanul működő viszkódra és jónéhány klubtagnak példát mutathatsz búgásból. :wink:
Ha csak az elektromos pörög és mondjuk egy 2000rpm-nél nem búg a viszkó akkor azonnal csere mert megfőzheted a motorodat. A BMW egyik sarkalatos pontja a jó viszkó kuplung. Nagyon sok kocsit e miatt forralnak fel. :roll:

Ma egy E36-os touring kanyarodott ki a házunk elötti utcából és messzire hallatszott a viszkó búgó hangja.

Jackson, aki hallotta
Hozzászólás küldése

VigLink badge