Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

530 dA klímaventillátor

2007.05.15. 20:26

Sziasztok, valaki ha tud segítsen. A problémám a következő---> Nem mindig kapcsol időben a klímaventillátor :( . Nem tudja valaki a működési elvét, szeretném kézi kapcsolásra kötni.
Válaszotokat előre is köszönöm!

Re: 530 dA klímaventillátor

2007.05.15. 21:07

530d_ írta:Sziasztok, valaki ha tud segítsen. A problémám a következő---> Nem mindig kapcsol időben a klímaventillátor :( . Nem tudja valaki a működési elvét, szeretném kézi kapcsolásra kötni.
Válaszotokat előre is köszönöm!


Honnan veszed, hogy nem kapcsol időben?

2007.05.15. 21:25

Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.

2007.05.15. 21:35

530d_ írta:Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.


Kedves 530d!
A kondenzátor hűtő ventillátor feladata nem a motor hűtővízének a lehűtése!!!!
Azt a viskónak a feladata lehűteni!!!!
( Az igaz viszont hogy egyes modellekben kiegészítő feladattal látták el ezt a ventillátor ha a viskó megdöglene, ami sűrűn előfordul!
Az elektromos ventillátor a kompreszor által összepréselt gáz vissza hűtése álló helyzetben!
Ez 2 fokozaton történik, és egy előtét ellenállás oldja meg!
A melegedésed oka lehet a két hűtő között beszorult bogár tetemek, vagy egyéb szenyeződés is!
Vagy termosztát, vagy viskó, vagy vízpumpa, vagy nem megfelelő fagyálló!

2007.05.15. 22:26

kbhont írta:
530d_ írta:Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.


Kedves 530d!
A kondenzátor hűtő ventillátor feladata nem a motor hűtővízének a lehűtése!!!!
Azt a viskónak a feladata lehűteni!!!!
( Az igaz viszont hogy egyes modellekben kiegészítő feladattal látták el ezt a ventillátor ha a viskó megdöglene, ami sűrűn előfordul!
Az elektromos ventillátor a kompreszor által összepréselt gáz vissza hűtése álló helyzetben!
Ez 2 fokozaton történik, és egy előtét ellenállás oldja meg!
A melegedésed oka lehet a két hűtő között beszorult bogár tetemek, vagy egyéb szenyeződés is!
Vagy termosztát, vagy viskó, vagy vízpumpa, vagy nem megfelelő fagyálló!

Üdv. Köszönöm szépen a felvilágosítást. Akkor a hétvégémet egy alapos hűtőmosásra szánom:)

2007.05.15. 22:57

530d_ írta:
kbhont írta:
530d_ írta:Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.


Kedves 530d!
A kondenzátor hűtő ventillátor feladata nem a motor hűtővízének a lehűtése!!!!
Azt a viskónak a feladata lehűteni!!!!
( Az igaz viszont hogy egyes modellekben kiegészítő feladattal látták el ezt a ventillátor ha a viskó megdöglene, ami sűrűn előfordul!
Az elektromos ventillátor a kompreszor által összepréselt gáz vissza hűtése álló helyzetben!
Ez 2 fokozaton történik, és egy előtét ellenállás oldja meg!
A melegedésed oka lehet a két hűtő között beszorult bogár tetemek, vagy egyéb szenyeződés is!
Vagy termosztát, vagy viskó, vagy vízpumpa, vagy nem megfelelő fagyálló!

Üdv. Köszönöm szépen a felvilágosítást. Akkor a hétvégémet egy alapos hűtőmosásra szánom:)


Nagyon szívesen!
A hűtő vissza szerelésénél a légtelenítésnél figyelj oda!

2007.05.16. 07:02

Sanyi!

Ha bekapcsolom a klímát, akkor azonnal elindul a klíma ventillátor is, még hideg motornál is. Ez normális?

2007.05.16. 08:53

Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

2007.05.16. 11:48

dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:


Volt olyan klímás autóm, ahol nem is volt külön ventillátor, aztán pl. az Audinál :roll: igencsak hallani amikor a klíma ventillátor működik, aztán leáll, majd újra bekapcsol. Ezért kérdeztem, hogy ez a dolog a BMW-nél miként van?

2007.05.16. 17:04

Sziasztok.
kbhont, a hétvégém úgy néz ki nem hűtőmosással fog telni ugyanis ma nem dolgoztam és ráértem. Nos először is leszereltem a ventillátort hogy jobban hozzáférjek a hűtőhöz.Sajnos a viskóm sem az igazi már azt hozzá teszem:(:( Megláttam a hűtőt azt hittem összesek olyan mocskos volt. Tele bogármaradványokkal, a felső része meg mint ha gyurmável ki lett volna tömve. Na gondoltam egyet és felmentem barcikára ventillátor nélkül, hogy lemossam a hűtőt. Odafelé ahogy adtam egy nagyobb gázt elindult a vizórám egyből felfelé (nem klímáztam). Beértem barcikára és az agip kúton alaposan átmostam a hűtőt. Olyan gusztustalan volt ahogy a sok mocsok csapódik ki hogy áh...!:D
Na a lényeg, hazafelé nagyon adtam neki majdnem padlóig nyomtam nem is egyszer és klímáztam, a vízórám pedig meg sem mozdult középről. Így lehet megspórolni több mint 100.000 ft-ot. És nagyon szépen köszönöm mégegyszer az infot kbhont, ha nem lettél volna még most is azon paráznék hogy mit csináljak a klímaventillátorommal:D
Üdv.: 530d_

2007.05.16. 17:15

dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.

2007.05.16. 19:24

admin írta:
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.


Szép jó estét!
Nekem is az a véleményem, hogy nem kell azonnal indulnia!
Vagy nyomásra, vagy hömérsékletre kell kapcsolnia!
Kisebb kategoriás autóknál volt az a rendszer amit Csaba mond!

2007.05.16. 19:26

530d_ írta:Sziasztok.
kbhont, a hétvégém úgy néz ki nem hűtőmosással fog telni ugyanis ma nem dolgoztam és ráértem. Nos először is leszereltem a ventillátort hogy jobban hozzáférjek a hűtőhöz.Sajnos a viskóm sem az igazi már azt hozzá teszem:(:( Megláttam a hűtőt azt hittem összesek olyan mocskos volt. Tele bogármaradványokkal, a felső része meg mint ha gyurmável ki lett volna tömve. Na gondoltam egyet és felmentem barcikára ventillátor nélkül, hogy lemossam a hűtőt. Odafelé ahogy adtam egy nagyobb gázt elindult a vizórám egyből felfelé (nem klímáztam). Beértem barcikára és az agip kúton alaposan átmostam a hűtőt. Olyan gusztustalan volt ahogy a sok mocsok csapódik ki hogy áh...!:D
Na a lényeg, hazafelé nagyon adtam neki majdnem padlóig nyomtam nem is egyszer és klímáztam, a vízórám pedig meg sem mozdult középről. Így lehet megspórolni több mint 100.000 ft-ot. És nagyon szépen köszönöm mégegyszer az infot kbhont, ha nem lettél volna még most is azon paráznék hogy mit csináljak a klímaventillátorommal:D
Üdv.: 530d_


Nincs mit 530d!
Örülök, hogy megoldódott!

2007.05.16. 20:26

kbhont írta:
admin írta:
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.


Szép jó estét!
Nekem is az a véleményem, hogy nem kell azonnal indulnia!
Vagy nyomásra, vagy hömérsékletre kell kapcsolnia!
Kisebb kategoriás autóknál volt az a rendszer amit Csaba mond!


A Tietek hogy működik? Lehet, hogy amikor cserélték az ellenállást, akkor történt valami baj, esetleg elkötötték? :?

2007.05.16. 20:51

Ha azt valaki elköti, akkor ott a fejben nagy gondok vannak!

2007.05.16. 22:33

VZoltan írta:
kbhont írta:
admin írta:
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell :!:

Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.


Szép jó estét!
Nekem is az a véleményem, hogy nem kell azonnal indulnia!
Vagy nyomásra, vagy hömérsékletre kell kapcsolnia!
Kisebb kategoriás autóknál volt az a rendszer amit Csaba mond!


A Tietek hogy működik? Lehet, hogy amikor cserélték az ellenállást, akkor történt valami baj, esetleg elkötötték? :?


az enyém azt csinálja, hogy elinduláskor felpörgeti a ventilátort bekapcsolt klíma esetén, majd szépen, fokozatmentesen visszáll a szükséges fordulatra - akár meg is áll. ez már az újabb fajta ventilátor: nem előtétellenállások vannak benne, hanem elektronikusan szabályozza a fordulatszámot (ami azért jó, mert ha a vezérlés tönkremegy, nem lehet külön cserélni, csak az egész hóbelebancot egyben...)

Re: 530 dA klímaventillátor

2007.06.30. 15:32

530d_ írta:Sziasztok, valaki ha tud segítsen. A problémám a következő---> Nem mindig kapcsol időben a klímaventillátor :( . Nem tudja valaki a működési elvét, szeretném kézi kapcsolásra kötni.
Válaszotokat előre is köszönöm!



Szia!
A klimaventillátorod rossz mint nekem is.Most tudtam meg én is,sőt még az árát is sikerült megtudnom 64000 Ft.
Sajnos én ugyanigy szenvedek a melegben.A szerelő azt mondta ne is használjam,mert szétnyomja a rendszert.Boldog lettem nagyon

2007.07.01. 23:33

Szia! Áh nem rég vettem bele másikat mert le volt égve. Én 30-ért vettem de egyépként már semmi bajom nincs vele ugyanis kikellett tisztítanom a hűtőt ennyi volt a problémája:D Próbáld meg!!

2007.07.03. 18:20

Egy hűtőtisztítás sokat segít, de ha a klímaventi valamiért nem megy, akkor városban, dugóban ácsorgásnál a hűtőközeg nyomása annyira felmegy, hogy a kompresszor (30 bar nyomásnál) egy szelepen keresztül elkezdi elengedni, nehogy felrobbanjon az egész hóbelevanc. Úgyhogy amíg nem megy a klímaventi, szerintem ne használd a klímát. A ventilátornak azonnal el kell indulnia, ahogy a klímát bekapcsolod, ha nem megy, irány a szerviz.

Hogy egy jó hírrel is szolgáljak, nem biztos hogy az egész klímahűtőd döglött. A 2000 előtti (de lehet hogy 2001?) E39-nél a klímaventi fokozatait egy előtétellenállás szabályozza, gyakran ez okozza a hibát, ez egy 8-9 ezer forintos alkatrész, viszont a cseréjéhez ki kell szerelni a klímaventit, mondjuk ha van türelmed meg értesz hozzá, akkor ez otthon is elintézhető, csak a lökhárítót meg a fényszórókat kell kiszerelni hozzá. Bár ha ezt meg tudod csinálni, akkor már a klímaventi cseréje is menni fog és nem kell a szerviz óradíját fizetned :) A neten van is erre egyébként leírás valahol, "auxiliary fan"-ra vagy "aux fan"-ra keress.

Az is lehet, hogy a nyomásszabályzó kapcsoló ment tönkre (kis fekete-zöld bizbasz a jobb első lámpa mögött), ennek a feladata a klímaventi elindítása, illetve adott esetben a klíma kikapcsolása. Ez egy olyan 20 ezer forintos tétel, sajnos otthon már nem egyszerűen cserélhető mert a klímából le kell engedni a gázt hozzá.

Szumma szummárum: nézesd meg szakértő szervizben, mert lehet hogy mégsem kell kicserélni a klímahűtő ventit és megúszod a dolgot a feléből vagy akár a harmadából.

2007.07.03. 18:26

Egy hasznos link a fentiekhez:

http://www.bmwtips.com/tipsntricks/auxfan/auxfan.htm
Hozzászólás küldése

VigLink badge