2007.05.15. 20:26
2007.05.15. 21:07
530d_ írta:Sziasztok, valaki ha tud segítsen. A problémám a következő---> Nem mindig kapcsol időben a klímaventillátor . Nem tudja valaki a működési elvét, szeretném kézi kapcsolásra kötni.
Válaszotokat előre is köszönöm!
2007.05.15. 21:25
2007.05.15. 21:35
530d_ írta:Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.
2007.05.15. 22:26
kbhont írta:530d_ írta:Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.
Kedves 530d!
A kondenzátor hűtő ventillátor feladata nem a motor hűtővízének a lehűtése!!!!
Azt a viskónak a feladata lehűteni!!!!
( Az igaz viszont hogy egyes modellekben kiegészítő feladattal látták el ezt a ventillátor ha a viskó megdöglene, ami sűrűn előfordul!
Az elektromos ventillátor a kompreszor által összepréselt gáz vissza hűtése álló helyzetben!
Ez 2 fokozaton történik, és egy előtét ellenállás oldja meg!
A melegedésed oka lehet a két hűtő között beszorult bogár tetemek, vagy egyéb szenyeződés is!
Vagy termosztát, vagy viskó, vagy vízpumpa, vagy nem megfelelő fagyálló!
2007.05.15. 22:57
530d_ írta:kbhont írta:530d_ írta:Szia. Hát figyelj először is ha bekapcsol egyből meghallom ha le van húzva az ablak, és az a legnagyobb problémámaz, hogy a mostani melegekben ha odataposok neki egyből megindul a vizem felfelé,(ha megy a klíma) a klímaventillátorom pedig nem kapcsol be, hogy hűtsön vmit.
Kedves 530d!
A kondenzátor hűtő ventillátor feladata nem a motor hűtővízének a lehűtése!!!!
Azt a viskónak a feladata lehűteni!!!!
( Az igaz viszont hogy egyes modellekben kiegészítő feladattal látták el ezt a ventillátor ha a viskó megdöglene, ami sűrűn előfordul!
Az elektromos ventillátor a kompreszor által összepréselt gáz vissza hűtése álló helyzetben!
Ez 2 fokozaton történik, és egy előtét ellenállás oldja meg!
A melegedésed oka lehet a két hűtő között beszorult bogár tetemek, vagy egyéb szenyeződés is!
Vagy termosztát, vagy viskó, vagy vízpumpa, vagy nem megfelelő fagyálló!
Üdv. Köszönöm szépen a felvilágosítást. Akkor a hétvégémet egy alapos hűtőmosásra szánom:)
2007.05.16. 07:02
2007.05.16. 08:53
2007.05.16. 11:48
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell
2007.05.16. 17:04
2007.05.16. 17:15
dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell
2007.05.16. 19:24
admin írta:dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell
Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.
2007.05.16. 19:26
530d_ írta:Sziasztok.
kbhont, a hétvégém úgy néz ki nem hűtőmosással fog telni ugyanis ma nem dolgoztam és ráértem. Nos először is leszereltem a ventillátort hogy jobban hozzáférjek a hűtőhöz.Sajnos a viskóm sem az igazi már azt hozzá teszem:(:( Megláttam a hűtőt azt hittem összesek olyan mocskos volt. Tele bogármaradványokkal, a felső része meg mint ha gyurmável ki lett volna tömve. Na gondoltam egyet és felmentem barcikára ventillátor nélkül, hogy lemossam a hűtőt. Odafelé ahogy adtam egy nagyobb gázt elindult a vizórám egyből felfelé (nem klímáztam). Beértem barcikára és az agip kúton alaposan átmostam a hűtőt. Olyan gusztustalan volt ahogy a sok mocsok csapódik ki hogy áh...!:D
Na a lényeg, hazafelé nagyon adtam neki majdnem padlóig nyomtam nem is egyszer és klímáztam, a vízórám pedig meg sem mozdult középről. Így lehet megspórolni több mint 100.000 ft-ot. És nagyon szépen köszönöm mégegyszer az infot kbhont, ha nem lettél volna még most is azon paráznék hogy mit csináljak a klímaventillátorommal:D
Üdv.: 530d_
2007.05.16. 20:26
kbhont írta:admin írta:dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell
Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.
Szép jó estét!
Nekem is az a véleményem, hogy nem kell azonnal indulnia!
Vagy nyomásra, vagy hömérsékletre kell kapcsolnia!
Kisebb kategoriás autóknál volt az a rendszer amit Csaba mond!
2007.05.16. 20:51
2007.05.16. 22:33
VZoltan írta:kbhont írta:admin írta:dcs73 írta:Igen ezn teljesen normális,mert ha elindítod a klímát rögtön nö a gáz nyomás és a hő tehát mindjárt hűteni kell
Azonal szerintem nem kéne indulnia.Vagy ha elér egy bizonyos nyomást vagy hőmérsékletre de nagyobb a valószínüsége hogy nyomásra kell induljon.
Szép jó estét!
Nekem is az a véleményem, hogy nem kell azonnal indulnia!
Vagy nyomásra, vagy hömérsékletre kell kapcsolnia!
Kisebb kategoriás autóknál volt az a rendszer amit Csaba mond!
A Tietek hogy működik? Lehet, hogy amikor cserélték az ellenállást, akkor történt valami baj, esetleg elkötötték?
2007.06.30. 15:32
530d_ írta:Sziasztok, valaki ha tud segítsen. A problémám a következő---> Nem mindig kapcsol időben a klímaventillátor . Nem tudja valaki a működési elvét, szeretném kézi kapcsolásra kötni.
Válaszotokat előre is köszönöm!
2007.07.01. 23:33
2007.07.03. 18:20
2007.07.03. 18:26