* *
Pontos idő: 2024.03.28. 19:24

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 116 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 17:19 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:
Vader-1 írta:
Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Hát van olyan fajta, amiben nincs előtét ellenállás. Az komplett csere, bár van aki javítja. ( A harmadik lehet jó is lesz egy darabig)


Nem megy nekem sem a klimaventim,most voltam klímatöltésen kevés volt a gáz ,de nem változott a helyzet sajnos. 2001-es 4 vezetékes a venti ,a jobb vese mögötti stekkeren keresztül lehet adni neki áramot és akkor mennie kell,vagy még valami ami a stekker és a motor között beavatkozhat? Van nekem is siemens dobozom a doblemezen,érdekes még a fotó? Lepattintottam a fedelét de semmi rendelleneset nem láttam. Szóval a lényeg ki akarom zárni,hogy a venti a rossz vagy a vezérlése,és ha a venti javítható -e?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 19:24 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Malcolm írta:
bendegúz írta:
Vader-1 írta:
Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Hát van olyan fajta, amiben nincs előtét ellenállás. Az komplett csere, bár van aki javítja. ( A harmadik lehet jó is lesz egy darabig)


Nem megy nekem sem a klimaventim,most voltam klímatöltésen kevés volt a gáz ,de nem változott a helyzet sajnos. 2001-es 4 vezetékes a venti ,a jobb vese mögötti stekkeren keresztül lehet adni neki áramot és akkor mennie kell,vagy még valami ami a stekker és a motor között beavatkozhat? Van nekem is siemens dobozom a doblemezen,érdekes még a fotó? Lepattintottam a fedelét de semmi rendelleneset nem láttam. Szóval a lényeg ki akarom zárni,hogy a venti a rossz vagy a vezérlése,és ha a venti javítható -e?


Utánanéztem,van olyan modell ahol van elötétellenállás,van ahol nincs.Sajnos nem sikerült ezt a fontos infót megtalálnom,hogy melyikben van,képet sem találtam róla.A ventillátort ki lehet próbálni,ha az elöl lévö csatit,ami közvetlenül a venti mellet van szézhuzzuk,adunk neki 12V-ot,akkor mennie kell.Egy baj,van le kell hozzá szedni a burkolatot,mert nem lehet hozzáférni,bár látható helyen van.
Nálam szaggatottan elindul a venti,fél fordulat után megáll,"lebeg ide-oda",erre mondták,hogy tipikus venti hiba.Német you-tube-os videon klasszul bemutatják:Keresöbe beirod:Drucklüfter der Klimaanlage. Lehet csemegézni :lol:
Mivel bonyolult hozzáférni, én sem tudtam lepróbálni.
a klimám müködik,fujja a hideget,csak venti nélkül nem szabad használni,egyrészt a túlnyomás miatt letiltja a rendszer,mivel nincs hütése a hütöközegnek igy nagyon megnö a rendszerben lévö nyomás.
Ha tennél fel egy képet a dobozról megköszönném.
A Te esetetben,ha a doboz után próbálsz meg neki áramot adni,akkor ha megy a venti,akkor a doboz a ludas.Természetesen le kell választani a dobozról a csatit,nehogy az áram "visszafele menve"kárt tegyen valamiben!!!
Te is meg tudod nézni,hogy jó-e klimád:ha szembenállsz a kocsival:a bal lámpánál lévö klimacsönek az aluminium vége forró kell,hogy legyen,ami ugyanezen az oldalon lévö csö alul a motornál,az meg hideg.
Jótanács,ne járasd igy tovább 1 percnél,egyébként meg amugy is letilt.
Még egy tanácsot kaptam ami hasznos lehet,Ha pl tartani tudod folyamatosan a 90km-es sebességet,bekapcsolod a klimát,müködnie kell,mert az ellenszél átveszi a ventillátor funkcióját,tehát hüti a hütöt,amiben a gáz kering,az ellenszél meg behozza a térbe a hideg levegöt.
Igy legalább tuttira tudni,hogy a venti rossz.Szintén csak rüvid 1-2 perces próbálkozást javasolnak.egyébként okos a rendszer,mert letiltja.
Elöfordulhat viszon olyan,hogy az elégtelen hütés miatt,a hütöközeget kinyomja a biztonsági szelepen,nehogy szétnyomja a rendszert.
Lehet újratölteni,ami ugy nem két forint.
Szóval csak óvatosan,Üdv.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 19:52 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Szevasztok! :hangos:
Ha valakinek lenne egy klimaventillátora,megvenném.
Köszönöm!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 20:18 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Vader-1 írta:
Malcolm írta:
bendegúz írta:
Vader-1 írta:
Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Hát van olyan fajta, amiben nincs előtét ellenállás. Az komplett csere, bár van aki javítja. ( A harmadik lehet jó is lesz egy darabig)


Nem megy nekem sem a klimaventim,most voltam klímatöltésen kevés volt a gáz ,de nem változott a helyzet sajnos. 2001-es 4 vezetékes a venti ,a jobb vese mögötti stekkeren keresztül lehet adni neki áramot és akkor mennie kell,vagy még valami ami a stekker és a motor között beavatkozhat? Van nekem is siemens dobozom a doblemezen,érdekes még a fotó? Lepattintottam a fedelét de semmi rendelleneset nem láttam. Szóval a lényeg ki akarom zárni,hogy a venti a rossz vagy a vezérlése,és ha a venti javítható -e?


Utánanéztem,van olyan modell ahol van elötétellenállás,van ahol nincs.Sajnos nem sikerült ezt a fontos infót megtalálnom,hogy melyikben van,képet sem találtam róla.A ventillátort ki lehet próbálni,ha az elöl lévö csatit,ami közvetlenül a venti mellet van szézhuzzuk,adunk neki 12V-ot,akkor mennie kell.Egy baj,van le kell hozzá szedni a burkolatot,mert nem lehet hozzáférni,bár látható helyen van.
Nálam szaggatottan elindul a venti,fél fordulat után megáll,"lebeg ide-oda",erre mondták,hogy tipikus venti hiba.Német you-tube-os videon klasszul bemutatják:Keresöbe beirod:Drucklüfter der Klimaanlage. Lehet csemegézni :lol:
Mivel bonyolult hozzáférni, én sem tudtam lepróbálni.
a klimám müködik,fujja a hideget,csak venti nélkül nem szabad használni,egyrészt a túlnyomás miatt letiltja a rendszer,mivel nincs hütése a hütöközegnek igy nagyon megnö a rendszerben lévö nyomás.
Ha tennél fel egy képet a dobozról megköszönném.
A Te esetetben,ha a doboz után próbálsz meg neki áramot adni,akkor ha megy a venti,akkor a doboz a ludas.Természetesen le kell választani a dobozról a csatit,nehogy az áram "visszafele menve"kárt tegyen valamiben!!!
Te is meg tudod nézni,hogy jó-e klimád:ha szembenállsz a kocsival:a bal lámpánál lévö klimacsönek az aluminium vége forró kell,hogy legyen,ami ugyanezen az oldalon lévö csö alul a motornál,az meg hideg.
Jótanács,ne járasd igy tovább 1 percnél,egyébként meg amugy is letilt.
Még egy tanácsot kaptam ami hasznos lehet,Ha pl tartani tudod folyamatosan a 90km-es sebességet,bekapcsolod a klimát,müködnie kell,mert az ellenszél átveszi a ventillátor funkcióját,tehát hüti a hütöt,amiben a gáz kering,az ellenszél meg behozza a térbe a hideg levegöt.
Igy legalább tuttira tudni,hogy a venti rossz.Szintén csak rüvid 1-2 perces próbálkozást javasolnak.egyébként okos a rendszer,mert letiltja.
Elöfordulhat viszon olyan,hogy az elégtelen hütés miatt,a hütöközeget kinyomja a biztonsági szelepen,nehogy szétnyomja a rendszert.
Lehet újratölteni,ami ugy nem két forint.
Szóval csak óvatosan,Üdv.

Olyanokat írsz itt, hogy majdnem leestem a székről. Már egy párszor leírtam itt, ha a 3 vezetékes ventinek adsz 12v-ot, nem történik semmi, mert amúgy is állandó 12v-on van. Ha a vékony szálra adod, akkor sem fog semmi történni, csak kigyullad. Oda négyszögjel kell, az vezérli.
Ha rossz a klímaventi, nem tilt le semmi semmit, pláne a klímát nem, csak a ventit. Városi haladáskor is lehet használni a klímát, csak lámpánál ki kell kapcsolni. Ellenkező esetben felszáll a fehér füst, pápa meg nuku. Kb. 60kmó felett amúgy is kikapcsolja a ventit a motorvezérlő.
Amúgy a 4 vezetékest ki lehet próbálni, a siemens dobozosokban már ilyen van, az egy átalakító. Barna a negatív, másik három a 3 fokozat pozitívja.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 20:36 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Malcolm írta:
bendegúz írta:
Vader-1 írta:
Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Hát van olyan fajta, amiben nincs előtét ellenállás. Az komplett csere, bár van aki javítja. ( A harmadik lehet jó is lesz egy darabig)


Nem megy nekem sem a klimaventim,most voltam klímatöltésen kevés volt a gáz ,de nem változott a helyzet sajnos. 2001-es 4 vezetékes a venti ,a jobb vese mögötti stekkeren keresztül lehet adni neki áramot és akkor mennie kell,vagy még valami ami a stekker és a motor között beavatkozhat? Van nekem is siemens dobozom a doblemezen,érdekes még a fotó? Lepattintottam a fedelét de semmi rendelleneset nem láttam. Szóval a lényeg ki akarom zárni,hogy a venti a rossz vagy a vezérlése,és ha a venti javítható -e?


Utánanéztem,van olyan modell ahol van elötétellenállás,van ahol nincs.Sajnos nem sikerült ezt a fontos infót megtalálnom,hogy melyikben van,képet sem találtam róla.A ventillátort ki lehet próbálni,ha az elöl lévö csatit,ami közvetlenül a venti mellet van szézhuzzuk,adunk neki 12V-ot,akkor mennie kell.Egy baj,van le kell hozzá szedni a burkolatot,mert nem lehet hozzáférni,bár látható helyen van.
Nálam szaggatottan elindul a venti,fél fordulat után megáll,"lebeg ide-oda",erre mondták,hogy tipikus venti hiba.Német you-tube-os videon klasszul bemutatják:Keresöbe beirod:Drucklüfter der Klimaanlage. Lehet csemegézni :lol:
Mivel bonyolult hozzáférni, én sem tudtam lepróbálni.
a klimám müködik,fujja a hideget,csak venti nélkül nem szabad használni,egyrészt a túlnyomás miatt letiltja a rendszer,mivel nincs hütése a hütöközegnek igy nagyon megnö a rendszerben lévö nyomás.
Ha tennél fel egy képet a dobozról megköszönném.
A Te esetetben,ha a doboz után próbálsz meg neki áramot adni,akkor ha megy a venti,akkor a doboz a ludas.Természetesen le kell választani a dobozról a csatit,nehogy az áram "visszafele menve"kárt tegyen valamiben!!!
Te is meg tudod nézni,hogy jó-e klimád:ha szembenállsz a kocsival:a bal lámpánál lévö klimacsönek az aluminium vége forró kell,hogy legyen,ami ugyanezen az oldalon lévö csö alul a motornál,az meg hideg.
Jótanács,ne járasd igy tovább 1 percnél,egyébként meg amugy is letilt.
Még egy tanácsot kaptam ami hasznos lehet,Ha pl tartani tudod folyamatosan a 90km-es sebességet,bekapcsolod a klimát,müködnie kell,mert az ellenszél átveszi a ventillátor funkcióját,tehát hüti a hütöt,amiben a gáz kering,az ellenszél meg behozza a térbe a hideg levegöt.
Igy legalább tuttira tudni,hogy a venti rossz.Szintén csak rüvid 1-2 perces próbálkozást javasolnak.egyébként okos a rendszer,mert letiltja.
Elöfordulhat viszon olyan,hogy az elégtelen hütés miatt,a hütöközeget kinyomja a biztonsági szelepen,nehogy szétnyomja a rendszert.
Lehet újratölteni,ami ugy nem két forint.
Szóval csak óvatosan,Üdv.

Olyanokat írsz itt, hogy majdnem leestem a székről. Már egy párszor leírtam itt, ha a 3 vezetékes ventinek adsz 12v-ot, nem történik semmi, mert amúgy is állandó 12v-on van. Ha a vékony szálra adod, akkor sem fog semmi történni, csak kigyullad. Oda négyszögjel kell, az vezérli.
Ha rossz a klímaventi, nem tilt le semmi semmit, pláne a klímát nem, csak a ventit. Városi haladáskor is lehet használni a klímát, csak lámpánál ki kell kapcsolni. Ellenkező esetben felszáll a fehér füst, pápa meg nuku. Kb. 60kmó felett amúgy is kikapcsolja a ventit a motorvezérlő.
Amúgy a 4 vezetékest ki lehet próbálni, a siemens dobozosokban már ilyen van, az egy átalakító. Barna a negatív, másik három a 3 fokozat pozitívja.

Azért egy jó csajt tegyél elötte a padlóra,hogy puhára essél :D
Szerintem,meg müködnie kell,mivel áram müködteti.Azt azért feltételezem a kollégákról,ha valaki ilyet kipróbál,némi technikai érzékkel rendelkezik és tudja melyik a plusz meg a minusz.Ertem,hogy a négyszögjel vezérli,gondolom egy inditó impulzust ad,de ahhoz hogy forogjon áram kell.Szerintem müködnie kell,persze nem árt tudni,mit hova.Egyébként,ha rossz a venti,letiltja,mivel állóhelyzetben a klimaventi hüti a hütöközeget.Ha túlmelegszik a hütés hiánya miatt a rendszer,letilt,ellenkezö esetben szétnyomná a leggyengébb ponton a rendszert,vagy ahogy irtam,egy biztonsági szelepen keresztül elengedi a gáz,hogy ne menjen szét a cucc.Fenntartom amit irtam,mert autószerelö mondta,én imádom a technikát bár nem ezzel foglalkozom,de szerintem a leirás korrekt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.01. 22:36 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Malcolm írta:
bendegúz írta:
Vader-1 írta:
Sziasztok!
Tennétek fel képet,hogy néz ki a hütöventillátor elötét ellenellása?Hol található?
Végigolvastam a topicot de megköszönném ha megerösitenétek,hogy hol van ez az ellenállás.
Szó szerint egy ohm alapu ellenállás amit az elektronikában is a panelekbe ültetnek,vagy egy kis vezérlöáramkör?
A kocsi 530d,2000 évj,184 ló.
Köszönöm elöre is a képeket,meg az ifókat!

Ami a hibát illeti,nem megy a klimaventi,ha már szédszedem,szeretnék képben lenni,ha szerencsém van akkor csak az elötétellenállás rossz.
Mondjuk a diag ventillátormotor hibát ir,ettöl gondolom még az ellenállás hibája miatt is ezt jelzi.

Hát van olyan fajta, amiben nincs előtét ellenállás. Az komplett csere, bár van aki javítja. ( A harmadik lehet jó is lesz egy darabig)


Nem megy nekem sem a klimaventim,most voltam klímatöltésen kevés volt a gáz ,de nem változott a helyzet sajnos. 2001-es 4 vezetékes a venti ,a jobb vese mögötti stekkeren keresztül lehet adni neki áramot és akkor mennie kell,vagy még valami ami a stekker és a motor között beavatkozhat? Van nekem is siemens dobozom a doblemezen,érdekes még a fotó? Lepattintottam a fedelét de semmi rendelleneset nem láttam. Szóval a lényeg ki akarom zárni,hogy a venti a rossz vagy a vezérlése,és ha a venti javítható -e?


Utánanéztem,van olyan modell ahol van elötétellenállás,van ahol nincs.Sajnos nem sikerült ezt a fontos infót megtalálnom,hogy melyikben van,képet sem találtam róla.A ventillátort ki lehet próbálni,ha az elöl lévö csatit,ami közvetlenül a venti mellet van szézhuzzuk,adunk neki 12V-ot,akkor mennie kell.Egy baj,van le kell hozzá szedni a burkolatot,mert nem lehet hozzáférni,bár látható helyen van.
Nálam szaggatottan elindul a venti,fél fordulat után megáll,"lebeg ide-oda",erre mondták,hogy tipikus venti hiba.Német you-tube-os videon klasszul bemutatják:Keresöbe beirod:Drucklüfter der Klimaanlage. Lehet csemegézni :lol:
Mivel bonyolult hozzáférni, én sem tudtam lepróbálni.
a klimám müködik,fujja a hideget,csak venti nélkül nem szabad használni,egyrészt a túlnyomás miatt letiltja a rendszer,mivel nincs hütése a hütöközegnek igy nagyon megnö a rendszerben lévö nyomás.
Ha tennél fel egy képet a dobozról megköszönném.
A Te esetetben,ha a doboz után próbálsz meg neki áramot adni,akkor ha megy a venti,akkor a doboz a ludas.Természetesen le kell választani a dobozról a csatit,nehogy az áram "visszafele menve"kárt tegyen valamiben!!!
Te is meg tudod nézni,hogy jó-e klimád:ha szembenállsz a kocsival:a bal lámpánál lévö klimacsönek az aluminium vége forró kell,hogy legyen,ami ugyanezen az oldalon lévö csö alul a motornál,az meg hideg.
Jótanács,ne járasd igy tovább 1 percnél,egyébként meg amugy is letilt.
Még egy tanácsot kaptam ami hasznos lehet,Ha pl tartani tudod folyamatosan a 90km-es sebességet,bekapcsolod a klimát,müködnie kell,mert az ellenszél átveszi a ventillátor funkcióját,tehát hüti a hütöt,amiben a gáz kering,az ellenszél meg behozza a térbe a hideg levegöt.
Igy legalább tuttira tudni,hogy a venti rossz.Szintén csak rüvid 1-2 perces próbálkozást javasolnak.egyébként okos a rendszer,mert letiltja.
Elöfordulhat viszon olyan,hogy az elégtelen hütés miatt,a hütöközeget kinyomja a biztonsági szelepen,nehogy szétnyomja a rendszert.
Lehet újratölteni,ami ugy nem két forint.
Szóval csak óvatosan,Üdv.

Olyanokat írsz itt, hogy majdnem leestem a székről. Már egy párszor leírtam itt, ha a 3 vezetékes ventinek adsz 12v-ot, nem történik semmi, mert amúgy is állandó 12v-on van. Ha a vékony szálra adod, akkor sem fog semmi történni, csak kigyullad. Oda négyszögjel kell, az vezérli.
Ha rossz a klímaventi, nem tilt le semmi semmit, pláne a klímát nem, csak a ventit. Városi haladáskor is lehet használni a klímát, csak lámpánál ki kell kapcsolni. Ellenkező esetben felszáll a fehér füst, pápa meg nuku. Kb. 60kmó felett amúgy is kikapcsolja a ventit a motorvezérlő.
Amúgy a 4 vezetékest ki lehet próbálni, a siemens dobozosokban már ilyen van, az egy átalakító. Barna a negatív, másik három a 3 fokozat pozitívja.


Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 00:49 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Vader-1 írta:
Azért egy jó csajt tegyél elötte a padlóra,hogy puhára essél
Szerintem,meg müködnie kell,mivel áram müködteti.Azt azért feltételezem a kollégákról,ha valaki ilyet kipróbál,némi technikai érzékkel rendelkezik és tudja melyik a plusz meg a minusz.Ertem,hogy a négyszögjel vezérli,gondolom egy inditó impulzust ad,de ahhoz hogy forogjon áram kell.Szerintem müködnie kell,persze nem árt tudni,mit hova.Egyébként,ha rossz a venti,letiltja,mivel állóhelyzetben a klimaventi hüti a hütöközeget.Ha túlmelegszik a hütés hiánya miatt a rendszer,letilt,ellenkezö esetben szétnyomná a leggyengébb ponton a rendszert,vagy ahogy irtam,egy biztonsági szelepen keresztül elengedi a gáz,hogy ne menjen szét a cucc.Fenntartom amit irtam,mert autószerelö mondta,én imádom a technikát bár nem ezzel foglalkozom,de szerintem a leirás korrekt.

:D

Akkor az "indítóimpulzusról" ha nekem nem hiszel. https://hu.wikipedia.org/wiki/Impulzuss ... A1ci%C3%B3
Igen, "áram" kell, hogy forogjon! No meg az hogy "elmentem" egy elektronikai webáruházba, rendeltem egy PWM generátor kitet, összeépítettem, aztán rákötöttem a 3 vezetékes klímaventire és azzal és kizárólag azzal el tudom indítani az autóból kiszerelve is, hogy nehogy olyat adjak el ami nem működik, illetve a vezetékhibát direktben ki tudjam szűrni.
És hidd el nyugodtan, hogy nem tiltja le a rossz venti miatt a klímát, csak 1 példa. A Csajom kocsijában már tavaly nyáron sem ment a klímaventi, idő hiányában nem javítottam meg, (mivel ugye mindig a cipésznek lyukas a cipője) tegnap is mentem vele és vígan működött, Ő is rendszeresen használja. De mint mondtam a lámpáknál megállva kinyomtam, hogy ne melegedjen túl. Azt azért hozzátenném, hogy van egy viscoventi is az autó elejében, ami biztos ami biztos alapon kavarja a levegőt a klímahűtőn keresztül.
A biztonsági szelep az stimmt. Ezért írtam, hogy "felszáll a fehér füst" elégtelen hűtés esetén.
Igaz ami igaz, ezeket nekem nem autószerelő mondta! :mrgreen:

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 01:03 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Malcolm írta:
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj

Nem tud, ha figyelmesen olvasol azt írtam, hogy megállva ki kell nyomni a klímát!
Ha van dobozod, akkor már 4 vezetékes ventid van, ami nem elektronikus, hanem előtétellenállásos. Ellenállások a ventimotor felett a lapátok mögött vannak felerősítve a huzatban, a hűtés miatt. Csatit széthúzva lepróbálható 1 mezei vezetékkel is, mint írtam fentebb.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 20:24 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Azért egy jó csajt tegyél elötte a padlóra,hogy puhára essél
Szerintem,meg müködnie kell,mivel áram müködteti.Azt azért feltételezem a kollégákról,ha valaki ilyet kipróbál,némi technikai érzékkel rendelkezik és tudja melyik a plusz meg a minusz.Ertem,hogy a négyszögjel vezérli,gondolom egy inditó impulzust ad,de ahhoz hogy forogjon áram kell.Szerintem müködnie kell,persze nem árt tudni,mit hova.Egyébként,ha rossz a venti,letiltja,mivel állóhelyzetben a klimaventi hüti a hütöközeget.Ha túlmelegszik a hütés hiánya miatt a rendszer,letilt,ellenkezö esetben szétnyomná a leggyengébb ponton a rendszert,vagy ahogy irtam,egy biztonsági szelepen keresztül elengedi a gáz,hogy ne menjen szét a cucc.Fenntartom amit irtam,mert autószerelö mondta,én imádom a technikát bár nem ezzel foglalkozom,de szerintem a leirás korrekt.

:D

Akkor az "indítóimpulzusról" ha nekem nem hiszel. https://hu.wikipedia.org/wiki/Impulzuss ... A1ci%C3%B3
Igen, "áram" kell, hogy forogjon! No meg az hogy "elmentem" egy elektronikai webáruházba, rendeltem egy PWM generátor kitet, összeépítettem, aztán rákötöttem a 3 vezetékes klímaventire és azzal és kizárólag azzal el tudom indítani az autóból kiszerelve is, hogy nehogy olyat adjak el ami nem működik, illetve a vezetékhibát direktben ki tudjam szűrni.
És hidd el nyugodtan, hogy nem tiltja le a rossz venti miatt a klímát, csak 1 példa. A Csajom kocsijában már tavaly nyáron sem ment a klímaventi, idő hiányában nem javítottam meg, (mivel ugye mindig a cipésznek lyukas a cipője) tegnap is mentem vele és vígan működött, Ő is rendszeresen használja. De mint mondtam a lámpáknál megállva kinyomtam, hogy ne melegedjen túl. Azt azért hozzátenném, hogy van egy viscoventi is az autó elejében, ami biztos ami biztos alapon kavarja a levegőt a klímahűtőn keresztül.
A biztonsági szelep az stimmt. Ezért írtam, hogy "felszáll a fehér füst" elégtelen hűtés esetén.
Igaz ami igaz, ezeket nekem nem autószerelő mondta! :mrgreen:


Oké :D
Lehet,hogy az irásomban nem jött át amit kifejezni óhajtottam :D
A Te leirásod is teljesen korrekt!
Szerintem viszont ha csak és csak a hütöventire adsz áramot,a pozitivra meg a negativra polaritáshelyesen,akkor ha jó szerintem annak meg kell indulnia.
Természetesen a doboz után gondoltam az áramrákötést amit elötte leválasztunk,tehát a feszültség minden közbeiktatott áramkör nélkül kerül a ventire.
Szerintem,ha jó akkor mennie kell.
Azért is irtam,hogy válassza le teljesen,csak a ventinek adjon áramot,hiszen ha megküldjül 12V-al akkor az kárt tehet akár a klimavezérlöben is,hiszen direktben kap 12v-ot ami nem lenne okés.
Szerinted?
Ne érts félre nem kekeckedni akarok,érdekel,ezért vagyunk itt,hogy tanuljunk.
Üdv 8)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 20:38 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj[/quote]

Malcolm,nagyon köszönöm a képet!! :franko:
Ez a lámpa felett van igaz?
Nekem ilyen nincs.
Ha jól értelmezem Gallaca irását,akkor vagy egy ilyen doboz van,vagy ahogy Ö irta,egy másik lehetöség,ami a venti mögött van?
Légyszi Gallaca lektoráld :lol:
Ami a Te kérdésedet illeti,hogy tud menni akár 5 percig:szerintem külsö hömérséklet függö,ha hüvös van akkor dolgozik tovább a rendszer,ha meleg van akkor hamarabb felforrósodik a rendszer,ezért tilt le.
Akkor jöjjön a saját tapasztalat:Ma autópályán 120-al mentem folyamatosan,müködik tökéletes a klima,fújja ezerrel a hideget.
De mivel a venti rossz,inkább lekapcsoltam,túl óvatos vagyok.Szóval igy tudod tesztelni a rendszert.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.02. 23:50 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Vader-1 írta:
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj
Malcolm,nagyon köszönöm a képet!! :franko:
Ez a lámpa felett van igaz?
Nekem ilyen nincs.
Ha jól értelmezem Gallaca irását,akkor vagy egy ilyen doboz van,vagy ahogy Ö irta,egy másik lehetöség,ami a venti mögött van?
Légyszi Gallaca lektoráld :lol:
Ami a Te kérdésedet illeti,hogy tud menni akár 5 percig:szerintem külsö hömérséklet függö,ha hüvös van akkor dolgozik tovább a rendszer,ha meleg van akkor hamarabb felforrósodik a rendszer,ezért tilt le.
Akkor jöjjön a saját tapasztalat:Ma autópályán 120-al mentem folyamatosan,müködik tökéletes a klima,fújja ezerrel a hideget.
De mivel a venti rossz,inkább lekapcsoltam,túl óvatos vagyok.Szóval igy tudod tesztelni a rendszert.

OK! :D
Lámpa mögött a doblemezen van.
Ha ilyen doboz van, akkor 4 vezetékes a venti, abban vannak előtét ellenállások. Ez a doboz kb 2001-02-től van az autókban, előtte 3 vezetékes venti van, fokozatmentes PWM sebességszabályzású. Gondolom akkortájt rájöttek, hogy az nem túl megbízható, elromlik, jó esetben csak megáll, rosszban felgyújtja az autót. Visszatértek a kezdetekhez. Szereltek bele egy siemens átalakítódobozt, ez a motorvezérlő PWM jelét alakítja egy egyszerű előtétellenállásos venti számára is emészthető jellé, magyarul elosztja 3+1 vezetékre, ami a 2 ellenálláson keresztül eltérő sebességgel fogja tekerni a klímaventit. Ilyen 4 vezetékes venti volt a régi TDS-ben is anno, csak ott reléken keresztül kapcsolgatta a fokozatokat.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.03. 07:51 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj
Malcolm,nagyon köszönöm a képet!! :franko:
Ez a lámpa felett van igaz?
Nekem ilyen nincs.
Ha jól értelmezem Gallaca irását,akkor vagy egy ilyen doboz van,vagy ahogy Ö irta,egy másik lehetöség,ami a venti mögött van?
Légyszi Gallaca lektoráld :lol:
Ami a Te kérdésedet illeti,hogy tud menni akár 5 percig:szerintem külsö hömérséklet függö,ha hüvös van akkor dolgozik tovább a rendszer,ha meleg van akkor hamarabb felforrósodik a rendszer,ezért tilt le.
Akkor jöjjön a saját tapasztalat:Ma autópályán 120-al mentem folyamatosan,müködik tökéletes a klima,fújja ezerrel a hideget.
De mivel a venti rossz,inkább lekapcsoltam,túl óvatos vagyok.Szóval igy tudod tesztelni a rendszert.

OK! :D
Lámpa mögött a doblemezen van.
Ha ilyen doboz van, akkor 4 vezetékes a venti, abban vannak előtét ellenállások. Ez a doboz kb 2001-02-től van az autókban, előtte 3 vezetékes venti van, fokozatmentes PWM sebességszabályzású. Gondolom akkortájt rájöttek, hogy az nem túl megbízható, elromlik, jó esetben csak megáll, rosszban felgyújtja az autót. Visszatértek a kezdetekhez. Szereltek bele egy siemens átalakítódobozt, ez a motorvezérlő PWM jelét alakítja egy egyszerű előtétellenállásos venti számára is emészthető jellé, magyarul elosztja 3+1 vezetékre, ami a 2 ellenálláson keresztül eltérő sebességgel fogja tekerni a klímaventit. Ilyen 4 vezetékes venti volt a régi TDS-ben is anno, csak ott reléken keresztül kapcsolgatta a fokozatokat.


Srácok köszönöm mindenkinek, telefonról nyomom lehet valamit félreérthetően is írtam. Szóval nem akarok én tesztelni semmit mert egyértelműen működik a klíma, már a töltés előtt is működött, de nagyon gyengén, és jobb oldalon melegebb levegő jött mint nálam. De mivel a nyomás nálam egy pillanat alatt felment 25 bar - ig, így nem is eröltettem még menetközben sem, fosok na :) Végigolvastam az egész klímás részt és amiatt kérdeztem, mert egy csomó hozzászólásból úgy jött le,hogy valaki vígan használja így is, és ( szerinte) hűt is. Ami ugye lehetetlen,mert le kell, hogy tiltsa, a kompresszort,vagy el is engedi a gáz egy részét. Vagy azt nem írták, hogy kizárólag 80 felett használták. Na de a lényeg, kipróbálom majd direktbe áramot adva a ventit, kipucolom a hűtők között,aztán vagy megy sparcohoz, vagy veszek egy másikat. És utána még lehet lesz fűtéscsap gond is a két oldal eltérő hőmérséklete miatt, bár ez a töltés óta sokat javult.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.03. 14:03 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1843 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
Malcolm írta:
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj
Malcolm,nagyon köszönöm a képet!! :franko:
Ez a lámpa felett van igaz?
Nekem ilyen nincs.
Ha jól értelmezem Gallaca irását,akkor vagy egy ilyen doboz van,vagy ahogy Ö irta,egy másik lehetöség,ami a venti mögött van?
Légyszi Gallaca lektoráld :lol:
Ami a Te kérdésedet illeti,hogy tud menni akár 5 percig:szerintem külsö hömérséklet függö,ha hüvös van akkor dolgozik tovább a rendszer,ha meleg van akkor hamarabb felforrósodik a rendszer,ezért tilt le.
Akkor jöjjön a saját tapasztalat:Ma autópályán 120-al mentem folyamatosan,müködik tökéletes a klima,fújja ezerrel a hideget.
De mivel a venti rossz,inkább lekapcsoltam,túl óvatos vagyok.Szóval igy tudod tesztelni a rendszert.

OK! :D
Lámpa mögött a doblemezen van.
Ha ilyen doboz van, akkor 4 vezetékes a venti, abban vannak előtét ellenállások. Ez a doboz kb 2001-02-től van az autókban, előtte 3 vezetékes venti van, fokozatmentes PWM sebességszabályzású. Gondolom akkortájt rájöttek, hogy az nem túl megbízható, elromlik, jó esetben csak megáll, rosszban felgyújtja az autót. Visszatértek a kezdetekhez. Szereltek bele egy siemens átalakítódobozt, ez a motorvezérlő PWM jelét alakítja egy egyszerű előtétellenállásos venti számára is emészthető jellé, magyarul elosztja 3+1 vezetékre, ami a 2 ellenálláson keresztül eltérő sebességgel fogja tekerni a klímaventit. Ilyen 4 vezetékes venti volt a régi TDS-ben is anno, csak ott reléken keresztül kapcsolgatta a fokozatokat.


Srácok köszönöm mindenkinek, telefonról nyomom lehet valamit félreérthetően is írtam. Szóval nem akarok én tesztelni semmit mert egyértelműen működik a klíma, már a töltés előtt is működött, de nagyon gyengén, és jobb oldalon melegebb levegő jött mint nálam. De mivel a nyomás nálam egy pillanat alatt felment 25 bar - ig, így nem is eröltettem még menetközben sem, fosok na :) Végigolvastam az egész klímás részt és amiatt kérdeztem, mert egy csomó hozzászólásból úgy jött le,hogy valaki vígan használja így is, és ( szerinte) hűt is. Ami ugye lehetetlen,mert le kell, hogy tiltsa, a kompresszort,vagy el is engedi a gáz egy részét. Vagy azt nem írták, hogy kizárólag 80 felett használták. Na de a lényeg, kipróbálom majd direktbe áramot adva a ventit, kipucolom a hűtők között,aztán vagy megy sparcohoz, vagy veszek egy másikat. És utána még lehet lesz fűtéscsap gond is a két oldal eltérő hőmérséklete miatt, bár ez a töltés óta sokat javult.

No jó, én itt feladtam... :sírás:

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.03. 16:12 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
Malcolm írta:
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj
Malcolm,nagyon köszönöm a képet!! :franko:
Ez a lámpa felett van igaz?
Nekem ilyen nincs.
Ha jól értelmezem Gallaca irását,akkor vagy egy ilyen doboz van,vagy ahogy Ö irta,egy másik lehetöség,ami a venti mögött van?
Légyszi Gallaca lektoráld :lol:
Ami a Te kérdésedet illeti,hogy tud menni akár 5 percig:szerintem külsö hömérséklet függö,ha hüvös van akkor dolgozik tovább a rendszer,ha meleg van akkor hamarabb felforrósodik a rendszer,ezért tilt le.
Akkor jöjjön a saját tapasztalat:Ma autópályán 120-al mentem folyamatosan,müködik tökéletes a klima,fújja ezerrel a hideget.
De mivel a venti rossz,inkább lekapcsoltam,túl óvatos vagyok.Szóval igy tudod tesztelni a rendszert.

OK! :D
Lámpa mögött a doblemezen van.
Ha ilyen doboz van, akkor 4 vezetékes a venti, abban vannak előtét ellenállások. Ez a doboz kb 2001-02-től van az autókban, előtte 3 vezetékes venti van, fokozatmentes PWM sebességszabályzású. Gondolom akkortájt rájöttek, hogy az nem túl megbízható, elromlik, jó esetben csak megáll, rosszban felgyújtja az autót. Visszatértek a kezdetekhez. Szereltek bele egy siemens átalakítódobozt, ez a motorvezérlő PWM jelét alakítja egy egyszerű előtétellenállásos venti számára is emészthető jellé, magyarul elosztja 3+1 vezetékre, ami a 2 ellenálláson keresztül eltérő sebességgel fogja tekerni a klímaventit. Ilyen 4 vezetékes venti volt a régi TDS-ben is anno, csak ott reléken keresztül kapcsolgatta a fokozatokat.


Srácok köszönöm mindenkinek, telefonról nyomom lehet valamit félreérthetően is írtam. Szóval nem akarok én tesztelni semmit mert egyértelműen működik a klíma, már a töltés előtt is működött, de nagyon gyengén, és jobb oldalon melegebb levegő jött mint nálam. De mivel a nyomás nálam egy pillanat alatt felment 25 bar - ig, így nem is eröltettem még menetközben sem, fosok na :) Végigolvastam az egész klímás részt és amiatt kérdeztem, mert egy csomó hozzászólásból úgy jött le,hogy valaki vígan használja így is, és ( szerinte) hűt is. Ami ugye lehetetlen,mert le kell, hogy tiltsa, a kompresszort,vagy el is engedi a gáz egy részét. Vagy azt nem írták, hogy kizárólag 80 felett használták. Na de a lényeg, kipróbálom majd direktbe áramot adva a ventit, kipucolom a hűtők között,aztán vagy megy sparcohoz, vagy veszek egy másikat. És utána még lehet lesz fűtéscsap gond is a két oldal eltérő hőmérséklete miatt, bár ez a töltés óta sokat javult.

No jó, én itt feladtam... :sírás:

Nem hiszitek el a világért sem, hogy ezt a motort nem lehet kipróbálni direkt 12v-al!Sőt bármilyen hihetetlen, ez olyan motor, amiben még szénkefe sincs. Mielőtt azt is keresnétek benne. :doglotlo:
Idézném Gallacát:
"No meg az hogy "elmentem" egy elektronikai webáruházba, rendeltem egy PWM generátor kitet, összeépítettem, aztán rákötöttem a 3 vezetékes klímaventire és azzal és kizárólag azzal el tudom indítani"
Köszi!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bendegúz az itt látható tagok köszönték meg: Gallaca
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.03. 20:48 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bendegúz írta:
Gallaca írta:
Malcolm írta:
Gallaca írta:
Vader-1 írta:
Ilyen a doboz belül,köszi megnézem akkor,megy a klíma mint mondtam benne az előírt gázmennyiség,kapcsol a kompresszor,de szinte egyből felment 25 bar-ra a nyomás és akkor kikapcsoltam nehogy elnyomja a hűtőközeget. Nem igazán értem hogy valakinek ááló helyzetben ,hogy tud működni akár 5 percig is,rossz ventivel.

https://imageshack.com/i/pmiKwUnaj
Malcolm,nagyon köszönöm a képet!! :franko:
Ez a lámpa felett van igaz?
Nekem ilyen nincs.
Ha jól értelmezem Gallaca irását,akkor vagy egy ilyen doboz van,vagy ahogy Ö irta,egy másik lehetöség,ami a venti mögött van?
Légyszi Gallaca lektoráld :lol:
Ami a Te kérdésedet illeti,hogy tud menni akár 5 percig:szerintem külsö hömérséklet függö,ha hüvös van akkor dolgozik tovább a rendszer,ha meleg van akkor hamarabb felforrósodik a rendszer,ezért tilt le.
Akkor jöjjön a saját tapasztalat:Ma autópályán 120-al mentem folyamatosan,müködik tökéletes a klima,fújja ezerrel a hideget.
De mivel a venti rossz,inkább lekapcsoltam,túl óvatos vagyok.Szóval igy tudod tesztelni a rendszert.

OK! :D
Lámpa mögött a doblemezen van.
Ha ilyen doboz van, akkor 4 vezetékes a venti, abban vannak előtét ellenállások. Ez a doboz kb 2001-02-től van az autókban, előtte 3 vezetékes venti van, fokozatmentes PWM sebességszabályzású. Gondolom akkortájt rájöttek, hogy az nem túl megbízható, elromlik, jó esetben csak megáll, rosszban felgyújtja az autót. Visszatértek a kezdetekhez. Szereltek bele egy siemens átalakítódobozt, ez a motorvezérlő PWM jelét alakítja egy egyszerű előtétellenállásos venti számára is emészthető jellé, magyarul elosztja 3+1 vezetékre, ami a 2 ellenálláson keresztül eltérő sebességgel fogja tekerni a klímaventit. Ilyen 4 vezetékes venti volt a régi TDS-ben is anno, csak ott reléken keresztül kapcsolgatta a fokozatokat.


Srácok köszönöm mindenkinek, telefonról nyomom lehet valamit félreérthetően is írtam. Szóval nem akarok én tesztelni semmit mert egyértelműen működik a klíma, már a töltés előtt is működött, de nagyon gyengén, és jobb oldalon melegebb levegő jött mint nálam. De mivel a nyomás nálam egy pillanat alatt felment 25 bar - ig, így nem is eröltettem még menetközben sem, fosok na :) Végigolvastam az egész klímás részt és amiatt kérdeztem, mert egy csomó hozzászólásból úgy jött le,hogy valaki vígan használja így is, és ( szerinte) hűt is. Ami ugye lehetetlen,mert le kell, hogy tiltsa, a kompresszort,vagy el is engedi a gáz egy részét. Vagy azt nem írták, hogy kizárólag 80 felett használták. Na de a lényeg, kipróbálom majd direktbe áramot adva a ventit, kipucolom a hűtők között,aztán vagy megy sparcohoz, vagy veszek egy másikat. És utána még lehet lesz fűtéscsap gond is a két oldal eltérő hőmérséklete miatt, bár ez a töltés óta sokat javult.

No jó, én itt feladtam... :sírás:

Nem hiszitek el a világért sem, hogy ezt a motort nem lehet kipróbálni direkt 12v-al!Sőt bármilyen hihetetlen, ez olyan motor, amiben még szénkefe sincs. Mielőtt azt is keresnétek benne. :doglotlo:
Idézném Gallacát:
"No meg az hogy "elmentem" egy elektronikai webáruházba, rendeltem egy PWM generátor kitet, összeépítettem, aztán rákötöttem a 3 vezetékes klímaventire és azzal és kizárólag azzal el tudom indítani"
Köszi!

Okés megértettem,szóval Malcolm ne próbáld ki :doglotlo:
Figyu,légyszi segitsetek,kinél lenne érdemes bontott venti után érdeklödni?
Pü-be légyszi küldjetek teló számot.
Lerohad rólam a ruha 8)
Tudom nem ajánlotok ez a bünti mert nem fogtam fel a magyarázatot :D
Szóval köszi,üdv :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.04. 00:01 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Pedig kifogom, mivel mint írták a 4 vezetékest ki lehet próbálni :lol:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.04. 20:33 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2009.12.01. 01:00
Hozzászólások: 8419
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 955 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M54
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Vader-1 írta:
Okés megértettem,szóval Malcolm ne próbáld ki :doglotlo:
Figyu,légyszi segitsetek,kinél lenne érdemes bontott venti után érdeklödni?
Pü-be légyszi küldjetek teló számot.
Lerohad rólam a ruha 8)
Tudom nem ajánlotok ez a bünti mert nem fogtam fel a magyarázatot :D
Szóval köszi,üdv :franko:

Mivel nem olvastam vissza, a büntiről sem tudok! :)
Zokogó Gallacától kérd szépen és talán büntetés fizetése nélkül is ad egyet jó áron. :D
Schnitzer is kapható rá /értékesítés/ és ő biztos nem büntet mert nem olvas minden nap! :D

_________________
:szerintem
Üdv! Imco
A közlekedők csak akadály, amit le kell küzdeni! /from Kopa/


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.04. 21:02 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Malcolm írta:
Pedig kifogom, mivel mint írták a 4 vezetékest ki lehet próbálni :lol:

Majd ird ám le mizujs volt a cuccal :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.04. 21:04 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2008.06.09. 00:00
Hozzászólások: 444
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 12 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530D
Évjárata: 2000
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Imco írta:
Vader-1 írta:
Okés megértettem,szóval Malcolm ne próbáld ki :doglotlo:
Figyu,légyszi segitsetek,kinél lenne érdemes bontott venti után érdeklödni?
Pü-be légyszi küldjetek teló számot.
Lerohad rólam a ruha 8)
Tudom nem ajánlotok ez a bünti mert nem fogtam fel a magyarázatot :D
Szóval köszi,üdv :franko:

Mivel nem olvastam vissza, a büntiről sem tudok! :)
Zokogó Gallacától kérd szépen és talán büntetés fizetése nélkül is ad egyet jó áron. :D
Schnitzer is kapható rá /értékesítés/ és ő biztos nem büntet mert nem olvas minden nap! :D

Köszi,irtam nekik,várom a választ,addig szauna :doglotlo:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: 530 dA klímaventillátor
HozzászólásElküldve: 2017.06.07. 19:49 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.02.22. 19:36
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Dunakeszi
Adott köszi: 11 alkalommal
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530d
Évjárata: 2001
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Valaki vett már külön ellenálást 4 vezetékes ventihez dieselbe? A program csak a benzinesekhez hozza a gyári repair kit-et 67328371873 cikkszámmal,dieselnél nem ajánlja ezt fel igaz a siemens dobozt sem. Szóval a lényeg jó e hozzá a benzineseké,vagy tudja e valaki a két ellenálás értékét ,hogy legyen rá alternatíva conrad stb. :?:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 116 hozzászólás ]  Oldal Előző  1, 2, 3, 4, 5, 6  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator