2016.12.27. 15:54
2016.12.27. 16:08
stupeki69 írta:Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.
2016.12.27. 16:27
attila94 írta:stupeki69 írta:Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.
6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.
Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.
2017.06.12. 15:37
2017.08.11. 13:23
lackosor6 írta:hamoriarpi írta:lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!
Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.
Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!
2017.08.12. 06:12
2017.08.12. 17:31
hamoriarpi írta:lackosor6 írta:hamoriarpi írta:lackosor6 írta:Sziasztok!
Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!
Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.
Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!
Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.
Erről az MPM olajról most hallok először.
Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).
Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.
A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.
A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam.
2017.08.23. 19:44
2017.08.25. 12:30
2017.08.25. 19:47
2017.08.26. 08:37
2017.08.27. 11:58
humma írta:A Novoth Tibi is azt mondta, hogy nem érdemes hozzányúlni ezekhez a nikasilos motorokhoz, mert ott már nem csak gyűrűzés lesz, dőlhetnek bele a százezrek, és még úgy se tuti a végeredmény, érdemes inkább várni egy jó motorra. Ha füstölne vagy egyéb jelei lennének az elhalálozásnak akkor nyiván léptem volna valamit, igy marad az utántöltögetés. A kérdés inkább az, hogy érdemes ebbe a drága olajat tenni vagy már úgyismindegy alapon valami 10-40 is jó..
2017.08.29. 10:15
Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.
2017.08.29. 21:53
humma írta:
Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.
Honnan derül ki, hogy henger vagy hengerfej gond van ? csak szétborítás után?
2017.08.30. 13:23
Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.
2017.08.30. 14:15
humma írta:
Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.
Tavaly mérettem, (olajjal nem csináltuk) akkor így nézett ki: (kompresszió/veszteség)
1.: 12,5 - 8%
2.: 11,5 - 18%
3.: 11,0 - 18%
4.: 9,5 - 35%
5.: 11,0 - 12%
6.: 12,5 - 4%
Elég rottynak tűnik, de pöccre indul -15ben is, nem vettem észre füstöt, megy mint a barom, viszont az 5w40et megeszi...
2017.08.30. 15:16
humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi
2017.08.30. 15:47
atti523i írta:humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi
szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.
2017.08.30. 16:21
attila94 írta:atti523i írta:humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi
szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.
Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan.
A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.
Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.
Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort.
2017.08.30. 16:44
attila94 írta:atti523i írta:humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi
szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.
Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan.
A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.
Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.
Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort.