Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Motorolajok

2016.12.27. 15:54

Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.

Re: Motorolajok

2016.12.27. 16:08

stupeki69 írta:Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.

Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.

Re: Motorolajok

2016.12.27. 16:27

attila94 írta:
stupeki69 írta:Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.

Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.

cik szám alapján jó van benne a méretére vagyok kiváncsi pont ezért.

Re: Motorolajok

2017.06.12. 15:37

sziasztok!

Tegnap olajat cseréltem a hobbiautómban, amit idén tavasztól egyre többször használok trélerezésre, amit szeret az automata váltó, a légrugó és a hátsó felfüggesztés is, de most nem ez a lényeg.
Ismételten Castrol edge 5W40 titanium turbo diesel FST típusú olajat tettem bele, mint a nálam első olajcserénél. Ki akartam most próbálni a sokak által istenített Motul-t, de hibás rendelés miatt volt még +4 liter motorolajam ugyan ebből a típusból.
Szóval az első olajcsere:
- 2015.09.28. 195.500 km
Mostani olajcsere:
- 2017.06.11. 208.800 km
A nívópálcán az olajszint a közepes fölött volt kicsivel, ergo a 13.300 km alatt kb 3-4 deci olajat evett, utántölteni soha nem töltöttem. Nem, gázolaj szaga sem volt a leengedett olajnak :facepalm: :D
Ezeket mérlegelve arra a következtetésre jutottam, hogy ami jó és bevált, azon nem kell változtatni.

Re: Motorolajok

2017.08.11. 13:23

lackosor6 írta:
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:Sziasztok!

Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!

Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.


Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!

Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.

Erről az MPM olajról most hallok először.

Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).

Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.

A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.

A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam. :D

Re: Motorolajok

2017.08.12. 06:12

lackosor6 írtam pü-t. :franko:

Re: Motorolajok

2017.08.12. 17:31

hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:Sziasztok!

Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!

Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.


Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!

Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.

Erről az MPM olajról most hallok először.

Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).

Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.

A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.

A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam. :D


Köszönöm szépen a segítséget! Beszámolok a fejleményekről! :)

Re: Motorolajok

2017.08.23. 19:44

Hello! Elérkezett az olajcsere ideje lassan elérve az évet vagy 20.000 et a BMW BMW Twin Power Turbo Longlife-04 olajjal, most aludt ki az utolsó előtti zöld led is. Ez a terméket eddig megelégedve használtam semmi gond sem volt vele, igaz az autót relatív kíméletesen használtam, nagy részt indítás után 150 – 200 kilométert mentem vele tehát nagy terhelést nem kapott, az olaj meg tette a dolgát hiba nélkül. Most mivel nem volt ez a típus a megszokott helyen ahonnan én vásárolok a választásom a Castrol Edge Professional Powerflow Bmw LL 04 5W30 –ra esett. Ezt is hasonló körülmények között fogom használni. A motorban meg a kilométer lassan 400.000 de semmi gond nincs vele szépen üzemel, az olajt nem eszi minden ok szépen megy. Üdv.!

Re: Motorolajok

2017.08.25. 12:30

Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

Re: Motorolajok

2017.08.25. 19:47

Én először meggyűrűztetném ezt a motort, utána a Motul, amire sokan esküsznek errefelé.

Olajtól ilyen végnyomáskülönbség nem fog kisimulni, szerintem.

Re: Motorolajok

2017.08.26. 08:37

A Novoth Tibi is azt mondta, hogy nem érdemes hozzányúlni ezekhez a nikasilos motorokhoz, mert ott már nem csak gyűrűzés lesz, dőlhetnek bele a százezrek, és még úgy se tuti a végeredmény, érdemes inkább várni egy jó motorra. Ha füstölne vagy egyéb jelei lennének az elhalálozásnak akkor nyiván léptem volna valamit, igy marad az utántöltögetés. A kérdés inkább az, hogy érdemes ebbe a drága olajat tenni vagy már úgyismindegy alapon valami 10-40 is jó..

Re: Motorolajok

2017.08.27. 11:58

humma írta:A Novoth Tibi is azt mondta, hogy nem érdemes hozzányúlni ezekhez a nikasilos motorokhoz, mert ott már nem csak gyűrűzés lesz, dőlhetnek bele a százezrek, és még úgy se tuti a végeredmény, érdemes inkább várni egy jó motorra. Ha füstölne vagy egyéb jelei lennének az elhalálozásnak akkor nyiván léptem volna valamit, igy marad az utántöltögetés. A kérdés inkább az, hogy érdemes ebbe a drága olajat tenni vagy már úgyismindegy alapon valami 10-40 is jó..


Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.

Re: Motorolajok

2017.08.29. 10:15


Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.


Honnan derül ki, hogy henger vagy hengerfej gond van ? csak szétborítás után?

Re: Motorolajok

2017.08.29. 21:53

humma írta:

Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.


Honnan derül ki, hogy henger vagy hengerfej gond van ? csak szétborítás után?


Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.

Re: Motorolajok

2017.08.30. 13:23


Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.


Tavaly mérettem, (olajjal nem csináltuk) akkor így nézett ki: (kompresszió/veszteség)
1.: 12,5 - 8%
2.: 11,5 - 18%
3.: 11,0 - 18%
4.: 9,5 - 35% :facepalm:
5.: 11,0 - 12%
6.: 12,5 - 4%

Elég rottynak tűnik, de pöccre indul -15ben is, nem vettem észre füstöt, megy mint a barom, viszont az 5w40et megeszi...

Re: Motorolajok

2017.08.30. 14:15

humma írta:

Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.


Tavaly mérettem, (olajjal nem csináltuk) akkor így nézett ki: (kompresszió/veszteség)
1.: 12,5 - 8%
2.: 11,5 - 18%
3.: 11,0 - 18%
4.: 9,5 - 35% :facepalm:
5.: 11,0 - 12%
6.: 12,5 - 4%

Elég rottynak tűnik, de pöccre indul -15ben is, nem vettem észre füstöt, megy mint a barom, viszont az 5w40et megeszi...


Ezek szerint megtörtént a veszteség mérés. Az alapján kiértékelhető, hogy henger vagy hengerfej gond van. Nem született konklúzió :)?

Az olajadat megeheti szelepszár szimering, illetve olajszeparátor hiba miatt is. Ezeket sem ártana letisztázni. :!: Most, hogy kevesebb a kompresszió, szerintem nagy gond nincs, ha nem jár egyenletlenül a motor. Aránylag nagy kompresszióvesztést elbírnak ezek a motorok jelentős teljesítmény csökkenés nélkül. A kor és a futás alapján egyébként (állapotot nem ismerve), 6-8 kilót érhet a kocsid. Nagy költségekbe nem verném magam emiatt.

Re: Motorolajok

2017.08.30. 15:16

humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.

Re: Motorolajok

2017.08.30. 15:47

atti523i írta:
humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan. :facepalm:

A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.

Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.

Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort. :D

Re: Motorolajok

2017.08.30. 16:21

attila94 írta:
atti523i írta:
humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan. :facepalm:

A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.

Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.

Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort. :D


Légyszíves olvass a sorok közt. Nem a kompresszió problémát kötöttük össze az olajszeparátorral és a szelepszár szimeringgel, hanem az olajfogyasztást. Úgy vélekedtem, hogyha a kompresszió hiány nem okoz járás és teljesítmény problémákat, akkor nem bontanám meg egy ilyen értékű autó motorját minden áron, mivel az előbb említettek miatt is fogyhat az olaj.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: atti523i
Értékelés: 4.76%

Re: Motorolajok

2017.08.30. 16:44

attila94 írta:
atti523i írta:
humma írta:Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan. :facepalm:

A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.

Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.

Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort. :D

pár olajat kipróbáltam 16 év alatt,amióta megvan a gép :facepalm: egyik bejött,másik nem.most a mannol van soron.volt már benne valvoline is,amit egy hónap után leengedtem.biztos jó olajak amiket említettél,csak ez negyed áron van,egy próbát megér.
Hozzászólás küldése

VigLink badge