* *
Pontos idő: 2024.03.29. 14:31

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2592 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 130  Következő
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 15:54 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.28. 01:00
Hozzászólások: 275
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.ker. Gyál
Adott köszi: 39 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 525d
Évjárata: 2009
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 16:08 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
stupeki69 írta:
Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.

Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 16:27 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.28. 01:00
Hozzászólások: 275
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.ker. Gyál
Adott köszi: 39 alkalommal
Kapott köszik: 15 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: 525d
Évjárata: 2009
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
stupeki69 írta:
Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.

Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.

cik szám alapján jó van benne a méretére vagyok kiváncsi pont ezért.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.06.12. 15:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 556
Adott köszi: 104 alkalommal
Kapott köszik: 117 alkalommal
Széria kód: E87
Évjárata: 2005
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
sziasztok!

Tegnap olajat cseréltem a hobbiautómban, amit idén tavasztól egyre többször használok trélerezésre, amit szeret az automata váltó, a légrugó és a hátsó felfüggesztés is, de most nem ez a lényeg.
Ismételten Castrol edge 5W40 titanium turbo diesel FST típusú olajat tettem bele, mint a nálam első olajcserénél. Ki akartam most próbálni a sokak által istenített Motul-t, de hibás rendelés miatt volt még +4 liter motorolajam ugyan ebből a típusból.
Szóval az első olajcsere:
- 2015.09.28. 195.500 km
Mostani olajcsere:
- 2017.06.11. 208.800 km
A nívópálcán az olajszint a közepes fölött volt kicsivel, ergo a 13.300 km alatt kb 3-4 deci olajat evett, utántölteni soha nem töltöttem. Nem, gázolaj szaga sem volt a leengedett olajnak :facepalm: :D
Ezeket mérlegelve arra a következtetésre jutottam, hogy ami jó és bevált, azon nem kell változtatni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.11. 13:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5479
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1167 alkalommal
Kapott köszik: 1230 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
lackosor6 írta:
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!

Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!

Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.


Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!

Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.

Erről az MPM olajról most hallok először.

Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).

Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.

A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.

A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam. :D

_________________
MOTUL olajválasztó
SHELL olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.12. 06:12 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1553
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 591 alkalommal
Kapott köszik: 368 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lackosor6 írtam pü-t. :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.12. 17:31 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.01.18. 09:11
Hozzászólások: 49
Tartózkodási hely: Orosháza/Békéscsaba
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 6 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!

Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!

Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.


Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!

Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.

Erről az MPM olajról most hallok először.

Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).

Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.

A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.

A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam. :D


Köszönöm szépen a segítséget! Beszámolok a fejleményekről! :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.23. 19:44 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2015.10.04. 10:50
Hozzászólások: 28
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 20d
Évjárata: 2003
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Hello! Elérkezett az olajcsere ideje lassan elérve az évet vagy 20.000 et a BMW BMW Twin Power Turbo Longlife-04 olajjal, most aludt ki az utolsó előtti zöld led is. Ez a terméket eddig megelégedve használtam semmi gond sem volt vele, igaz az autót relatív kíméletesen használtam, nagy részt indítás után 150 – 200 kilométert mentem vele tehát nagy terhelést nem kapott, az olaj meg tette a dolgát hiba nélkül. Most mivel nem volt ez a típus a megszokott helyen ahonnan én vásárolok a választásom a Castrol Edge Professional Powerflow Bmw LL 04 5W30 –ra esett. Ezt is hasonló körülmények között fogom használni. A motorban meg a kilométer lassan 400.000 de semmi gond nincs vele szépen üzemel, az olajt nem eszi minden ok szépen megy. Üdv.!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.25. 12:30 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.25. 19:47 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2010.07.15. 00:00
Hozzászólások: 5707
Tartózkodási hely: Békéscsaba
Adott köszi: 1427 alkalommal
Kapott köszik: 1376 alkalommal
Széria kód: E61
Motor tipusa: M57 Dés
Évjárata: 2004
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (3)
Én először meggyűrűztetném ezt a motort, utána a Motul, amire sokan esküsznek errefelé.

Olajtól ilyen végnyomáskülönbség nem fog kisimulni, szerintem.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Képtár  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.26. 08:37 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
A Novoth Tibi is azt mondta, hogy nem érdemes hozzányúlni ezekhez a nikasilos motorokhoz, mert ott már nem csak gyűrűzés lesz, dőlhetnek bele a százezrek, és még úgy se tuti a végeredmény, érdemes inkább várni egy jó motorra. Ha füstölne vagy egyéb jelei lennének az elhalálozásnak akkor nyiván léptem volna valamit, igy marad az utántöltögetés. A kérdés inkább az, hogy érdemes ebbe a drága olajat tenni vagy már úgyismindegy alapon valami 10-40 is jó..


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.27. 11:58 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
A Novoth Tibi is azt mondta, hogy nem érdemes hozzányúlni ezekhez a nikasilos motorokhoz, mert ott már nem csak gyűrűzés lesz, dőlhetnek bele a százezrek, és még úgy se tuti a végeredmény, érdemes inkább várni egy jó motorra. Ha füstölne vagy egyéb jelei lennének az elhalálozásnak akkor nyiván léptem volna valamit, igy marad az utántöltögetés. A kérdés inkább az, hogy érdemes ebbe a drága olajat tenni vagy már úgyismindegy alapon valami 10-40 is jó..


Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.29. 10:15 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Idézet:

Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.


Honnan derül ki, hogy henger vagy hengerfej gond van ? csak szétborítás után?


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.29. 21:53 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
Idézet:

Ne várj jó motorra, az már vagy 5 éve nem igazán van. Kétlem, hogy ekkora henger gond van, én inkább a hengerfejre tippelnék. Azt kellene először megnézni, hogy egy felújítás meg oldja-e a problémádat.


Honnan derül ki, hogy henger vagy hengerfej gond van ? csak szétborítás után?


Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.30. 13:23 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2014.04.22. 14:55
Hozzászólások: 43
Tartózkodási hely: Budapest
Adott köszi: 2 alkalommal
Kapott köszik: 0
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528ia
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
Idézet:

Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.


Tavaly mérettem, (olajjal nem csináltuk) akkor így nézett ki: (kompresszió/veszteség)
1.: 12,5 - 8%
2.: 11,5 - 18%
3.: 11,0 - 18%
4.: 9,5 - 35% :facepalm:
5.: 11,0 - 12%
6.: 12,5 - 4%

Elég rottynak tűnik, de pöccre indul -15ben is, nem vettem észre füstöt, megy mint a barom, viszont az 5w40et megeszi...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.30. 14:15 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
Idézet:

Legjobb tudomásom szerint a kompresszió mérés és a nyomásveszteség mérés eredményét összehasonlítva lehet következtetni a dolgokból, illetve a gyertyanyíláson keresztül van lehetőség endoszkópos vizsgálatra is. Egyéb iránt, ha minimális olaj kerül bejuttatásra kompressziómérés közben és javul az eredmény, akkor a hengerben és a dugattyúban keresendő a probléma.


Tavaly mérettem, (olajjal nem csináltuk) akkor így nézett ki: (kompresszió/veszteség)
1.: 12,5 - 8%
2.: 11,5 - 18%
3.: 11,0 - 18%
4.: 9,5 - 35% :facepalm:
5.: 11,0 - 12%
6.: 12,5 - 4%

Elég rottynak tűnik, de pöccre indul -15ben is, nem vettem észre füstöt, megy mint a barom, viszont az 5w40et megeszi...


Ezek szerint megtörtént a veszteség mérés. Az alapján kiértékelhető, hogy henger vagy hengerfej gond van. Nem született konklúzió :)?

Az olajadat megeheti szelepszár szimering, illetve olajszeparátor hiba miatt is. Ezeket sem ártana letisztázni. :!: Most, hogy kevesebb a kompresszió, szerintem nagy gond nincs, ha nem jár egyenletlenül a motor. Aránylag nagy kompresszióvesztést elbírnak ezek a motorok jelentős teljesítmény csökkenés nélkül. A kor és a futás alapján egyébként (állapotot nem ismerve), 6-8 kilót érhet a kocsid. Nagy költségekbe nem verném magam emiatt.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.30. 15:16 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
humma írta:
Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.30. 15:47 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 537
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 83 alkalommal
Kapott köszik: 94 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
atti523i írta:
humma írta:
Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan. :facepalm:

A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.

Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.

Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort. :D


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.30. 16:21 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2286
Adott köszi: 427 alkalommal
Kapott köszik: 479 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan. :facepalm:

A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.

Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.

Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort. :D


Légyszíves olvass a sorok közt. Nem a kompresszió problémát kötöttük össze az olajszeparátorral és a szelepszár szimeringgel, hanem az olajfogyasztást. Úgy vélekedtem, hogyha a kompresszió hiány nem okoz járás és teljesítmény problémákat, akkor nem bontanám meg egy ilyen értékű autó motorját minden áron, mivel az előbb említettek miatt is fogyhat az olaj.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek NagyMatyas az itt látható tagok köszönték meg: atti523i
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.30. 16:44 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég

Csatlakozott: 2013.06.29. 16:26
Hozzászólások: 522
Adott köszi: 84 alkalommal
Kapott köszik: 63 alkalommal
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
atti523i írta:
humma írta:
Hali!
Milyen olajat tennétek egy ilyen állapotú motorba?
(420ezer km, 5w40ből 3-8 decit eszik tempótól függően /1000 km, nem füstöl, jól megy)
köszi

Kép

szerintem is lehet szelepszár szimering vagy olajszeperátor.olajügyben keresd bendegúzt,5-40.es mannol-ra szemtelenül olcsó árat fog mondani :D én most fogom először kipróbálni,de pár ismerős mergákba rakták,és nincs panasz.


Egyik Mannol 5W40 se rendelkezik BMW jóváhagyással, de öntsétek nyugodtan. :facepalm:

A kompressziómérésnél kimutatott gyenge értékekhez mégis mi köze van az olajszeparátornak? Az olajszeparátor valóban okozhat olajfogyasztást, ez motorállapot és motorolaj független.

Ha már szóba került, Novoth Tibi szerintem pontosan meg tudja állapítani hogy hengerfej, vagy henger és dugó a probléma.

Motorolajjal nem javítunk motort. Normális olajat kell bele tölteni (ami legalább BMW jóváhagyással rendelkezik: Motul, Mobil1, Liqui Moli) évente vagy 10-15 ezer km-ként és kész. 400 ezer+ kmnél már nem a motorolaj menti meg a motort. :D

pár olajat kipróbáltam 16 év alatt,amióta megvan a gép :facepalm: egyik bejött,másik nem.most a mannol van soron.volt már benne valvoline is,amit egy hónap után leengedtem.biztos jó olajak amiket említettél,csak ez negyed áron van,egy próbát megér.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2592 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128 ... 130  Következő

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator