2016.09.30. 14:40
quetz írta:Remélem nem baj, ha ide írok, e90 n52b25 motorral van olajfogyás problémám. Eddig is kért 3-3500 kilométerenként egy litert(mobil 1 new life, motul 8100 x-cess), de a legutolsó olajcserén fuchs titan gt1 5w40 lett beletöltve és 1000 km után jelzett. Utána picit tovább bírta, 2000 km-nél kért rátöltést. Itt tartok most, várom, hogy mikor fog újra jelezni. A szelepfedéltömítés cserélve lett, ott láthatóan szivárgott az olaj. A szerelő szerint ezek a motorok ilyenek, eszik az olajat, nincs mit tenni. De tényleg nem tudok mit csinálni, nem lehetne valahogy megállapítani mi a fogyás oka?
2016.10.01. 21:31
2016.10.02. 01:54
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
2016.10.02. 09:49
hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
2016.10.02. 10:58
hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
2016.10.02. 11:21
LeviM5 írta:hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
Ez pedig egy nagyon komoly, mindenki számára rendkívül hasznos beszólás volt, de bízom benne, hogy legalább kielégültél.
2016.10.02. 17:08
NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.
2016.10.02. 17:22
bendegúz írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.
Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.
2016.10.02. 18:00
bendegúz írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.
Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.
2016.10.03. 13:00
NagyMatyas írta:bendegúz írta:NagyMatyas írta:hamoriarpi írta:LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...
Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.
Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.
Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.
Nem érzek Castrolon különös illatot. Eddig Motul esetén tapasztaltam azt, hogy ha felbontom, van egy jellegzetes adalékolt szaga, legyen az diesel autóba, vagy 4t robogóba szánt olaj. Ez klasszikus égett szag, amit Castrol esetén rendszeresen érzek. Úgy, hogy egy 35d teljesítményét sem lehet már minden sarkon kihasználni így hát nincs se ütve se vágva.
2016.10.03. 13:26
bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!
2016.10.03. 15:09
bomostomi írta:
Tisztelt Úrak!
Ez úgy látom már-már presztizs kérdés! Én ezzel úgy vagyok hogy ki-ki mire esküszik. Én személy szerint a Castrolnak egy spec fajtáját használom, az Edge Titanuim Professional Bmw LL-04 típusából az 5w-30-at. Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is! A szagát nem szoktam vizslatni, de épp most lesz esedékes, ha a kezem közzé kerül, megteszem.... Más olajokról nem tudok mit gondolni, nekem ez bevált, egy évben kétszer cserélek olajat, már csak elvből, tél előtt, és nyár előtt, a hideg-meleg miatt, hogy friss legyen a "léé" benne! Eddig nekem a Castrol begyütt! De ha esetleg valaki majd rábeszél egy másik típusra, az Motul lesz, bár utána olvasásaimból nekem pl. az derült ki hogy az 5w-30-as x-clean-t bmw dízelekbe nem is ajánlja a gyártó Európában, csak Svédbe és Norvégiába! Szóval szumma szummáról cselekedjen mindenki belátása és pénztárcája szerint!
2016.10.04. 00:44
NagyMatyas írta:bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!
Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól
2016.10.04. 08:42
morv írta:NagyMatyas írta:bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!
Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól
Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest
2016.10.04. 09:22
NagyMatyas írta:morv írta:NagyMatyas írta:bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!
Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól
Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest
Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után
2016.10.04. 09:39
bomostomi írta:NagyMatyas írta:morv írta:NagyMatyas írta:bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!
Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól
Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest
Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után
Tisztelt Úram!
Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett!
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter!
2016.10.04. 11:03
bomostomi írta:NagyMatyas írta:morv írta:NagyMatyas írta:bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!
Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól
Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest
Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után
Tisztelt Úram!
Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett!
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter!
2016.10.04. 11:09
2016.10.04. 11:12
bomostomi írta:Tisztelt Úram!
Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett!
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter!
2016.10.04. 11:18
NagyMatyas írta:bomostomi írta:Tisztelt Úram!
Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett!
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter!
Erős vagy nem, ezek tények. De, ha, kellene, vagy, na az viszont nem Ezek nagy teljesítményű motorok, amennyiben ki van tartósan használva a teljesítményük, akkor még makulátlan állapotban is jelentős olajfogyasztás produkálható. Nem az a baj, ha fogy az olaj. Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek.