Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Motorolajok

2016.09.30. 14:40

quetz írta:Remélem nem baj, ha ide írok, e90 n52b25 motorral van olajfogyás problémám. Eddig is kért 3-3500 kilométerenként egy litert(mobil 1 new life, motul 8100 x-cess), de a legutolsó olajcserén fuchs titan gt1 5w40 lett beletöltve és 1000 km után jelzett. Utána picit tovább bírta, 2000 km-nél kért rátöltést. Itt tartok most, várom, hogy mikor fog újra jelezni. A szelepfedéltömítés cserélve lett, ott láthatóan szivárgott az olaj. A szerelő szerint ezek a motorok ilyenek, eszik az olajat, nincs mit tenni. De tényleg nem tudok mit csinálni, nem lehetne valahogy megállapítani mi a fogyás oka?


Mindig lehet tenni valamit, csak ez esetben a javítás költsége általában összemérhető az autó értékével. Ezért szokták azt mondani rá, hogy "hát ez ilyen". Nem ilyen, csak már öreg. Megkeményedtek a szimeringek, kopottak a szelepvezetők, valószínűleg egy kicsit több a gyűrűhézag is mint kéne.

Egy veszteségmérést szerintem megér a dolog, ott kiderül hogy van e komoly baja a blokknak, vagy "csak" a hengerfej a ludas az olajfogyasztásban.
Ha szereted a szerencsejátékot, akkor kicseréltetheted a a szelepszár-szimmeringeket.
Ezt lehet úgy is, hogy nem veszik le a HF-et. Igy lehet befér a mutatvány 100 ezer alá.
De ez csak akkor megoldás, ha a motornak nincs baja, csak a kemény szimeringek miatt eszi az olajat.

Re: Motorolajok

2016.10.01. 21:31

Mindig meglepődve olvasom a "milyen olajat javasoltok?" kérdést.
Motul, Fuchs, LiqidMoly, bármi... Nem értem, miért kell variálni? Gyárilag évtizedekig (Shell korszak előtt) Castrollal fejlesztett a gyár, alap kenőanyagnak számít. (E60 olajbetöltő sapkán is Castrol felirat van)
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó. Nem hinném, hogy minden gyárat lefizetett a Castrol, esetleg ha magyar cég lenne, mert akkor a kisvasút is azzal menne! :)
Íme:
Kép
Kép

Ezt a hozzászólást a szerzőnek LeviM5 az itt látható tagok köszönték meg: 2 atesz155, jimbi525d
Értékelés: 9.52%

Re: Motorolajok

2016.10.02. 01:54

LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.

Re: Motorolajok

2016.10.02. 09:49

hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. :doglotlo: Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.

Re: Motorolajok

2016.10.02. 10:58

hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Ez pedig egy nagyon komoly, mindenki számára rendkívül hasznos beszólás volt, de bízom benne, hogy legalább kielégültél. :franko:

Re: Motorolajok

2016.10.02. 11:21

LeviM5 írta:
hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Ez pedig egy nagyon komoly, mindenki számára rendkívül hasznos beszólás volt, de bízom benne, hogy legalább kielégültél. :franko:

Ténykérdésbeli nézeteltérésre adott, már-már útszéli, személyeskedő válaszoddal nem sikerült meglepetést okoznod.

Re: Motorolajok

2016.10.02. 17:08

NagyMatyas írta:
hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. :doglotlo: Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.

Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.

Re: Motorolajok

2016.10.02. 17:22

bendegúz írta:
NagyMatyas írta:
hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. :doglotlo: Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.

Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.

Érdekes adat lenne az egyes olajok reciklátum-tartalma, ami a szagot okozhatja. Castrol használt olaj átvevő helyek klikk ide.
Motulnál ilyet nem találtam. Lehet azért, mert béna vagyok.
Bárki, aki talál hiteles reciklátum tartalmat, kérem linkelje be. Érdekes összehasonlítás lehet!

A link: recycling.castrol.com nem működik, pedig próbálom jól beilleszteni.

Re: Motorolajok

2016.10.02. 18:00

bendegúz írta:
NagyMatyas írta:
hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. :doglotlo: Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.

Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.


Nem érzek Castrolon különös illatot. Eddig Motul esetén tapasztaltam azt, hogy ha felbontom, van egy jellegzetes adalékolt szaga, legyen az diesel autóba, vagy 4t robogóba szánt olaj. Ez klasszikus égett szag, amit Castrol esetén rendszeresen érzek. Úgy, hogy egy 35d teljesítményét sem lehet már minden sarkon kihasználni így hát nincs se ütve se vágva.

Re: Motorolajok

2016.10.03. 13:00

NagyMatyas írta:
bendegúz írta:
NagyMatyas írta:
hamoriarpi írta:
LeviM5 írta:...
Ha pl a dobozán az szerepel, hogy Ferrari, Bugatti, Königsegg, stb. és azokba jó, akkor BMW-be is jó.
...

Nagyon komoly, szakmai alapokon nyugvó következtetés.


Más teljesítmény szint. Ez a pozitív példa nem segít azon, hogy az alacsonyabb kategóriájú olajaik nem jók. :doglotlo: Tartom továbbra is, hogy semmi idő alatt égett szaga lesz bármilyen diesel autóban.

Amikor kibontod, akkor is szagold meg, mert már akkor is jellegzetes szaga van a Castrollnak. Teljesen más, mint bármelyik másiké. Nem hinném, hogy ez jelent valamit.


Nem érzek Castrolon különös illatot. Eddig Motul esetén tapasztaltam azt, hogy ha felbontom, van egy jellegzetes adalékolt szaga, legyen az diesel autóba, vagy 4t robogóba szánt olaj. Ez klasszikus égett szag, amit Castrol esetén rendszeresen érzek. Úgy, hogy egy 35d teljesítményét sem lehet már minden sarkon kihasználni így hát nincs se ütve se vágva.


Tisztelt Úrak!

Ez úgy látom már-már presztizs kérdés! Én ezzel úgy vagyok hogy ki-ki mire esküszik. Én személy szerint a Castrolnak egy spec fajtáját használom, az Edge Titanuim Professional Bmw LL-04 típusából az 5w-30-at. Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is! A szagát nem szoktam vizslatni, de épp most lesz esedékes, ha a kezem közzé kerül, megteszem.... Más olajokról nem tudok mit gondolni, nekem ez bevált, egy évben kétszer cserélek olajat, már csak elvből, tél előtt, és nyár előtt, a hideg-meleg miatt, hogy friss legyen a "léé" benne! :D Eddig nekem a Castrol begyütt! :D De ha esetleg valaki majd rábeszél egy másik típusra, az Motul lesz, bár utána olvasásaimból nekem pl. az derült ki hogy az 5w-30-as x-clean-t bmw dízelekbe nem is ajánlja a gyártó Európában, csak Svédbe és Norvégiába! Szóval szumma szummáról cselekedjen mindenki belátása és pénztárcája szerint! :D

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bomostomi az itt látható tagok köszönték meg: 2 bendegúz, hamoriarpi
Értékelés: 9.52%

Re: Motorolajok

2016.10.03. 13:26

bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!


Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól :wink: :D

Re: Motorolajok

2016.10.03. 15:09

bomostomi írta:
Tisztelt Úrak!

Ez úgy látom már-már presztizs kérdés! Én ezzel úgy vagyok hogy ki-ki mire esküszik. Én személy szerint a Castrolnak egy spec fajtáját használom, az Edge Titanuim Professional Bmw LL-04 típusából az 5w-30-at. Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is! A szagát nem szoktam vizslatni, de épp most lesz esedékes, ha a kezem közzé kerül, megteszem.... Más olajokról nem tudok mit gondolni, nekem ez bevált, egy évben kétszer cserélek olajat, már csak elvből, tél előtt, és nyár előtt, a hideg-meleg miatt, hogy friss legyen a "léé" benne! :D Eddig nekem a Castrol begyütt! :D De ha esetleg valaki majd rábeszél egy másik típusra, az Motul lesz, bár utána olvasásaimból nekem pl. az derült ki hogy az 5w-30-as x-clean-t bmw dízelekbe nem is ajánlja a gyártó Európában, csak Svédbe és Norvégiába! Szóval szumma szummáról cselekedjen mindenki belátása és pénztárcája szerint! :D

Dícséretes, hogy "észszerű" periódusonként lecseréled az olajat. Ha meg vagy elégedve, mi a viharnak is váltanál tipust?!

Re: Motorolajok

2016.10.04. 00:44

NagyMatyas írta:
bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!


Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól :wink: :D

Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest :)

Re: Motorolajok

2016.10.04. 08:42

morv írta:
NagyMatyas írta:
bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!


Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól :wink: :D

Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest :)


Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után :wink:

Re: Motorolajok

2016.10.04. 09:22

NagyMatyas írta:
morv írta:
NagyMatyas írta:
bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!


Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól :wink: :D

Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest :)


Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után :wink:


Tisztelt Úram!

Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! ;) :nyelves: De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett! :nyelves:
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter! :D

Re: Motorolajok

2016.10.04. 09:39

bomostomi írta:
NagyMatyas írta:
morv írta:
NagyMatyas írta:
bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!


Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól :wink: :D

Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest :)


Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után :wink:


Tisztelt Úram!

Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! ;) :nyelves: De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett! :nyelves:
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter! :D

Sehol nem volt emlitve hogu e60-rol van szo, tapatalkban meg nem latszik az adatlap.

Re: Motorolajok

2016.10.04. 11:03

bomostomi írta:
NagyMatyas írta:
morv írta:
NagyMatyas írta:
bomostomi írta:
Feltöltés 8,3 liter, és 10-12 ezrenként, attól függ hogy mikor érek oda a szervízbe, 8,3 liter jön le is!


Magyarul szinte már nő a szint az olajba kerülő üzemanyagtól :wink: :D

Nem latok novekmenyt a leirasban, csak tultoltest :)


Értsd, az olaj biztos, hogy fogy. Ha megmarad a szintje, az csakis amiatt lehet, mert üzemanyag kerül az olajba. Nekem fél literrel szokott kevesebb lenne 10-12 ezer km után :wink:


Tisztelt Úram!

Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! ;) :nyelves: De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett! :nyelves:
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter! :D


Erős vagy nem, ezek tények. De, ha, kellene, vagy, na az viszont nem :wink: Ezek nagy teljesítményű motorok, amennyiben ki van tartósan használva a teljesítményük, akkor még makulátlan állapotban is jelentős olajfogyasztás produkálható. Nem az a baj, ha fogy az olaj. Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek.

Re: Motorolajok

2016.10.04. 11:09

Tisztelt Úram!

Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! ;) :nyelves: De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett! :nyelves:
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter! :D[/quote]

Erős vagy nem, ezek tények. De, ha, kellene, vagy, na az viszont nem :wink: Ezek nagy teljesítményű motorok, amennyiben ki van tartósan használva a teljesítményük, akkor még makulátlan állapotban is jelentős olajfogyasztás produkálható. Nem az a baj, ha fogy az olaj. Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek.[/quote]

........."Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek."...... Ezzel teljesen egyet tudok érteni! Nálam nincsenek képzetek...ebből kifolyólag problémák sem! :franko:

Re: Motorolajok

2016.10.04. 11:12

bomostomi írta:Tisztelt Úram!

Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! ;) :nyelves: De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett! :nyelves:
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter! :D


Erős vagy nem, ezek tények. De, ha, kellene, vagy, na az viszont nem :wink: Ezek nagy teljesítményű motorok, amennyiben ki van tartósan használva a teljesítményük, akkor még makulátlan állapotban is jelentős olajfogyasztás produkálható. Nem az a baj, ha fogy az olaj. Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek.[/quote]

........."Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek."...... Ezzel teljesen egyet tudok érteni! Nálam nincsenek képzetek...ebből kifolyólag problémák sem! :franko:[/quote]

Akkor viszont tudod, hogyha megkergetem az autót, akkor ott fogy az olaj. :wink: Ha pedig fogy, akkor nem lehet ugyan annyi a tiszta olajtöltet mennyisége, mint amennyi bele lett töltve.

Re: Motorolajok

2016.10.04. 11:18

NagyMatyas írta:
bomostomi írta:Tisztelt Úram!

Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás, abban pedig biztos vagyok hogy nem az üzemanyag átfolyása okozza! ;) :nyelves: De a fél liter szerintem erős 10ezer után, amit Ön is említ! Ott engedhet a cooler, vagy a kartergáz szűrő, vagy a leghétköznapibb, a szívósor! Azt az értéket 15-18 ezrenként kellene produkálnia! 30ezernél van 8 deciliter mínusz hivatalos gyári adatokban! Eredeti olaj mellett! :nyelves:
Túltöltés pedig szintén lehetetlen, ugyanis gyári előírás e60-ban 8,25 - 8,35 liter! :D


Erős vagy nem, ezek tények. De, ha, kellene, vagy, na az viszont nem :wink: Ezek nagy teljesítményű motorok, amennyiben ki van tartósan használva a teljesítményük, akkor még makulátlan állapotban is jelentős olajfogyasztás produkálható. Nem az a baj, ha fogy az olaj. Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek.


........."Az a baj, hogyha olyan körülmények között fogy, amikor nem kellene. Ha ezzel tisztában van az ember szakmailag, akkor elfogadja, ha nem akkor pedig jönnek a képzetek."...... Ezzel teljesen egyet tudok érteni! Nálam nincsenek képzetek...ebből kifolyólag problémák sem! :franko:[/quote]

Akkor viszont tudod, hogyha megkergetem az autót, akkor ott fogy az olaj. :wink: Ha pedig fogy, akkor nem lehet ugyan annyi a tiszta olajtöltet mennyisége, mint amennyi bele lett töltve.[/quote]

Tehát akkor még egyszer......Elképzelhető hogy nem milliliterre azonos a feltöltés és leengedés! Ezt arra írtam hogy nincs különösebb olajfogyás,...... hozzá tartozik hogy normál keretek között használom az autót, kinőve a street fighter korszakot! Remélem most már megbeszéltük.
Hozzászólás küldése

VigLink badge