* *
Pontos idő: 2017.08.23. 15:45

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2487 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 121, 122, 123, 124, 125
Szerző Üzenet
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 15:54 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.28. 01:00
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.ker. Gyál
Adott köszi: 24 alkalommal
Kapott köszik: 13 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528I
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 16:08 
Offline
haladó
haladó

Csatlakozott: 2015.04.19. 13:33
Hozzászólások: 283
Tartózkodási hely: Szolnok
Adott köszi: 28 alkalommal
Kapott köszik: 41 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M52B28
Évjárata: 1996
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
stupeki69 írta:
Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.

Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2016.12.27. 16:27 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2010.03.28. 01:00
Hozzászólások: 226
Tartózkodási hely: Budapest XVIII.ker. Gyál
Adott köszi: 24 alkalommal
Kapott köszik: 13 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 528I
Évjárata: 1997
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
attila94 írta:
stupeki69 írta:
Sziasztok megtudná nekem valaki mérni a saját autóján a nívó pálca hosszát (csak azt a részt amit be lehet dugni a csőbe) 528i 97 es az enyém . 7.5 liter olaj ment bele cserénél és a nívó pálca (a két csík között) 3/4 énél van az olaj.


6,5 liter motorolaj van előírva. Ha valóban 7,5 ment bele abból még nagy baj lehet ha belever a főtengely, stb.

Alkatrészkatalógusban (pl. Realoem) alvázszám alapján ki fogja dobni a nívópálca (dipstick) cikkszámát ami fel van tüntetve a nívópálcádon.

cik szám alapján jó van benne a méretére vagyok kiváncsi pont ezért.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.06.12. 15:37 
Offline
Törzsvendég
Törzsvendég
Avatar

Csatlakozott: 2015.06.10. 09:28
Hozzászólások: 485
Tartózkodási hely: Nagykőrös
Adott köszi: 87 alkalommal
Kapott köszik: 102 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
sziasztok!

Tegnap olajat cseréltem a hobbiautómban, amit idén tavasztól egyre többször használok trélerezésre, amit szeret az automata váltó, a légrugó és a hátsó felfüggesztés is, de most nem ez a lényeg.
Ismételten Castrol edge 5W40 titanium turbo diesel FST típusú olajat tettem bele, mint a nálam első olajcserénél. Ki akartam most próbálni a sokak által istenített Motul-t, de hibás rendelés miatt volt még +4 liter motorolajam ugyan ebből a típusból.
Szóval az első olajcsere:
- 2015.09.28. 195.500 km
Mostani olajcsere:
- 2017.06.11. 208.800 km
A nívópálcán az olajszint a közepes fölött volt kicsivel, ergo a 13.300 km alatt kb 3-4 deci olajat evett, utántölteni soha nem töltöttem. Nem, gázolaj szaga sem volt a leengedett olajnak :facepalm: :D
Ezeket mérlegelve arra a következtetésre jutottam, hogy ami jó és bevált, azon nem kell változtatni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.11. 13:23 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2009.02.06. 01:00
Hozzászólások: 5385
Tartózkodási hely: változó
Adott köszi: 1134 alkalommal
Kapott köszik: 1188 alkalommal
Széria kód: E61
Évjárata: 2006
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (9)
lackosor6 írta:
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!

Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!

Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.


Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!

Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.

Erről az MPM olajról most hallok először.

Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).

Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.

A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.

A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam. :D

_________________
MOTUL olajválasztó
VALVOLINE olajválasztó


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.12. 06:12 
Offline
Guru
Guru
Avatar

Csatlakozott: 2012.12.29. 07:52
Hozzászólások: 1415
Tartózkodási hely: Paks
Adott köszi: 501 alkalommal
Kapott köszik: 318 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M47
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
lackosor6 írtam pü-t. :franko:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
 Hozzászólás témája: Re: Motorolajok
HozzászólásElküldve: 2017.08.12. 17:31 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2016.01.18. 09:11
Hozzászólások: 27
Tartózkodási hely: Orosháza/Békéscsaba
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 1
Széria kód: E39
Motor tipusa: 525D
Évjárata: 2000
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
hamoriarpi írta:
lackosor6 írta:
Sziasztok!

Ma bő 650km autópályázás után a pihenőhelyre begurulva felvillant az olajnyomás jelzőm egy pillanatra. Legalább kétszer, mert elsőre csak a szemem sarkából láttam. Hagytam járni miközben már figyeltem és újra felvillant egy pillanatra, de ki is aludt egyből. EGY HETE volt olajcserén, 5w30 van benne mint mindig, MANN olajszűrővel. Utána mentünk még 50km-t de azóta nem jött elő. Kérdem én, az ilyen hiba kiolvasható utólag? Esetleg csak az olajnyomás érzékelő szórakozik? Ha az olajpumpa lenne rossz, akkor az már adott volna jelet magáról nem? Válaszokat előre is köszönöm!

Ha az előző olajjal nem volt ilyen problémád, akkor ez egy silányabb minőség.
Nyári nagy meleg + tempózás megfektet egy gyenge olajat.
(Amúgy sok dolog okozhatja, de a leírás tipikusan vacak olajra illik.) Strobinak és nekem is volt ilyen problémám. Olajcserét követen megszűnt.


Ugyanezt a gyártmányt használom mióta nálam az autó és tíz ezrenként cserélem, (2 év 40+ ezer km) és cimborám is ezt használta benne akitől vettem. MPM 5W30, BMW tanúsítványos. Enni nem ette és - látszólag - nem is volt gondom vele, bár hasonló körülmények sem voltak egyszerre jelen (tempó, dugók, sok autópálya, nagy meleg). Ti mit használtok ill. mit ajánlanátok? Castrol-t sokan használnak, de sokan is köpködik...Köszi!

Ha nem vagy ár-érzékeny, akkor egyértelműen Motul vagy Mobil1. Az eddig kipróbáltak közül ezek váltak be a leginkább.
Ár-érték arányban kiváló az ELF.
Nem lehet hibázni Aral, Shell, Fuchs, Valvoline és Total olajokkal sem.
Ami nem vált be: Liqui Moly (ezzel volt a nyári nagy hajtás utáni nyomásbejelzés + csipkedte is az autó) és Castrol (hangosabb lett tőle az autó, enni alig ette és nem volt nyomásprobléma).
Amit a Motulról hallottam és olvastam, hogy megbonthatatlan olajfilmmel rendelkezik a rengeteg adaléknak köszönhetően (Specific LL04), de nem tartja elég tisztán motort, esetleges lerakódások keletkezhetnek. Az újabb generációnál (X-Clean) már nincsenek ilyen problémák.

Erről az MPM olajról most hallok először.

Amúgy több éves konklúzió:
Csak egy közepesen jó állapotú motorba lényeges, hogy milyen olajat raksz olyan értelemben, hogy eszi-nem eszi, van-e nyomásvesztés vagy nincs, milyen a hangja, stb, stb....
Egy tökéletes, új állapotú motorba mindegy milyen olajat teszel, nem fogod észrevenni a változást (CSAK HOSSZÚ TÁVON).
Egy vacak állapotú motorba pedig szintén teljesen mindegy milyen olaj kerül, mert mindegyikkel probléma lesz (illetve nem az olajjal lesz a probléma).

Tehát arra következtetek, hogy kisebb-nagyobb kopások már előfordulhatnak a motorodban. Lehet, hogy egy csúcs olaj még bőven képes lesz elmaszkolni a bajt (akár hosszú időre is), de megjavítani nem fogja.

A nyári extrém meleg és az autópályás nagy terhelés már határeset lehet egy régi konstrukciójú, több 100 ezer km-t futott, 30-as melegoldali olajjal.
Én nem tartom eretnekségnek ezen körülmények között egy megfelelő specifikációkkal rendelkező 40-es melegoldali olaj használatának átgondolását. Mert több olyan olaj is van, ami 5W40-el is és LL01-el is rendelkezik. Nem előírás bele az LL04, bár olyanból is nagy a választék 5W40-ből.

A választás a kezedben van. Ha nem adtam konkrét választ, akkor jól csináltam. :D


Köszönöm szépen a segítséget! Beszámolok a fejleményekről! :)


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 2487 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 121, 122, 123, 124, 125

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot], NagySándor valamint 11 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator