Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

üzenet

2007.03.27. 19:31

Én sem nyulnék addig hozzá, amig nincs más jelenség!!!!

2007.03.27. 20:31

Koszi a tanacsokat sracok. Ezt mindenkeppen megnezetem.

Lenne egy kerdesem meg eleg laikus vagyok a kerdesben :) Mi az a lock-up?

2007.03.28. 06:52

Ha jól működik, akkor felejtő a váltó babrálása :!:

2007.03.28. 09:13

mervob írta:Koszi a tanacsokat sracok. Ezt mindenkeppen megnezetem.

Lenne egy kerdesem meg eleg laikus vagyok a kerdesben :) Mi az a lock-up?


Az amikor a wandlert áthidalva összezár. az 5. után olyan 100kmh környékén lehet érezni hogy mintha mégegyet váltana, akkor összezárja fixre a behajtást, áthidalva a hidrodinamikus kuplungot (wandlert, citromot stb). Ha kicsi gázt adsz akkor szét sem nyitja nincs csúszás, nagyobb gáz esetén oldja és vissza is pakol egykét fokozatot.
Nem mentem sokat 30d automatával, de talán a cartársak megmondják hogy pontosan mekkora sebességnél lehet érezni az összezárást.

2007.03.28. 09:37

ooo.

Nem lehet hogy akkor nalam ezzel van gond? mert a tunetek nagyon erre utalnak ...

2007.03.28. 10:04

mervob írta:ooo.

Nem lehet hogy akkor nalam ezzel van gond? mert a tunetek nagyon erre utalnak ...


Úgyérzed nem zár össze? régebben működött? ki kell próbálni pályán, mennyit pörög 100-nál? 150-nél egyenletes gázzal hangyafa..nyit gyorsulva hogy épp terhelve legyen.
Valaki más is a 30dA tulajok közül megnézhetné hogy mennyit pörög ugyanekkor!

(Visszaolvasva leirásodat elvileg stimmelne is a hibajelenség ha csak autóúton, pályán 100 felett irná a hibát mert ennek pont akkor közel egyenletes haladásnál kell működnie. De lehet csak egy vezérlőszelep gond, nem kell rögtön komplett wandler cserére gondolni)

Azt még kipróbálhatod hogy vadulj vele egyet, padó 150 ig, gyorsulgatás, majd állj be olyan 140-re és épp hogy tartsd a sebességet és ha csak akkor villan ki a hiba akkor megvan, akkor lockup gondja van.

2007.03.28. 11:08

BMW_Power írta:
mervob írta:ooo.

Nem lehet hogy akkor nalam ezzel van gond? mert a tunetek nagyon erre utalnak ...


Úgyérzed nem zár össze? régebben működött? ki kell próbálni pályán, mennyit pörög 100-nál? 150-nél egyenletes gázzal hangyafa..nyit gyorsulva hogy épp terhelve legyen.
Valaki más is a 30dA tulajok közül megnézhetné hogy mennyit pörög ugyanekkor!

(Visszaolvasva leirásodat elvileg stimmelne is a hibajelenség ha csak autóúton, pályán 100 felett irná a hibát mert ennek pont akkor közel egyenletes haladásnál kell működnie. De lehet csak egy vezérlőszelep gond, nem kell rögtön komplett wandler cserére gondolni)

Azt még kipróbálhatod hogy vadulj vele egyet, padó 150 ig, gyorsulgatás, majd állj be olyan 140-re és épp hogy tartsd a sebességet és ha csak akkor villan ki a hiba akkor megvan, akkor lockup gondja van.


Ez tökéletessen így van!!!! :taps:

2007.03.28. 11:55

BMW_Power írta:
mervob írta:ooo.

Nem lehet hogy akkor nalam ezzel van gond? mert a tunetek nagyon erre utalnak ...


Úgyérzed nem zár össze? régebben működött? ki kell próbálni pályán, mennyit pörög 100-nál? 150-nél egyenletes gázzal hangyafa..nyit gyorsulva hogy épp terhelve legyen.
Valaki más is a 30dA tulajok közül megnézhetné hogy mennyit pörög ugyanekkor!

(Visszaolvasva leirásodat elvileg stimmelne is a hibajelenség ha csak autóúton, pályán 100 felett irná a hibát mert ennek pont akkor közel egyenletes haladásnál kell működnie. De lehet csak egy vezérlőszelep gond, nem kell rögtön komplett wandler cserére gondolni)

Azt még kipróbálhatod hogy vadulj vele egyet, padó 150 ig, gyorsulgatás, majd állj be olyan 140-re és épp hogy tartsd a sebességet és ha csak akkor villan ki a hiba akkor megvan, akkor lockup gondja van.


Amit irtal kiprobaltam vadultam valtogattam ossze vissza gyorsultam 180ig majd ujra lassan minden vegigment automataban, sportban, steptroniccal, kickdownnal, anelkul semmi reakcio. Majd Egertura hetvegen. Autopalya konstans 150 tenpomattal es lass csodat tiz perc mulva mar irta is.

2007.03.28. 15:01

Csak megjegyzem hogy a lock-up a körülményektől függően működik, ez azt jelenti hogy akár 70km/h-nál is összezárhatja a két oldalt.

2007.03.28. 19:46

Steven530d írta:Csak megjegyzem hogy a lock-up a körülményektől függően működik, ez azt jelenti hogy akár 70km/h-nál is összezárhatja a két oldalt.


Szerintem egészen biztosan nem, sőt kizárt. Kizárólag a legutolsó fokozat után lock up-ol. De ha már 70-nél megtörténik akkor ám legyen :-) de a 100 az biztosabb

2007.03.28. 22:28

Az létezik hogy már 4-esben olyan 60-nál összekapcsol?
mert nekem szokott ilyet csinálni 4-esbe, mintha váltana egyet, de nem 5-ösbe...

2007.03.28. 22:50

BMW_Power írta:
mervob írta:ooo.

Nem lehet hogy akkor nalam ezzel van gond? mert a tunetek nagyon erre utalnak ...


Úgyérzed nem zár össze? régebben működött? ki kell próbálni pályán, mennyit pörög 100-nál? 150-nél egyenletes gázzal hangyafa..nyit gyorsulva hogy épp terhelve legyen.
Valaki más is a 30dA tulajok közül megnézhetné hogy mennyit pörög ugyanekkor!

(Visszaolvasva leirásodat elvileg stimmelne is a hibajelenség ha csak autóúton, pályán 100 felett irná a hibát mert ennek pont akkor közel egyenletes haladásnál kell működnie. De lehet csak egy vezérlőszelep gond, nem kell rögtön komplett wandler cserére gondolni)

Azt még kipróbálhatod hogy vadulj vele egyet, padó 150 ig, gyorsulgatás, majd állj be olyan 140-re és épp hogy tartsd a sebességet és ha csak akkor villan ki a hiba akkor megvan, akkor lockup gondja van.


Hátha segít! Nekem 140 tempomatnál 2400 a fordulatszám (530dA)

2007.03.29. 16:13

Leslie33 írta:
BMW_Power írta:
mervob írta:ooo.

Nem lehet hogy akkor nalam ezzel van gond? mert a tunetek nagyon erre utalnak ...


Úgyérzed nem zár össze? régebben működött? ki kell próbálni pályán, mennyit pörög 100-nál? 150-nél egyenletes gázzal hangyafa..nyit gyorsulva hogy épp terhelve legyen.
Valaki más is a 30dA tulajok közül megnézhetné hogy mennyit pörög ugyanekkor!

(Visszaolvasva leirásodat elvileg stimmelne is a hibajelenség ha csak autóúton, pályán 100 felett irná a hibát mert ennek pont akkor közel egyenletes haladásnál kell működnie. De lehet csak egy vezérlőszelep gond, nem kell rögtön komplett wandler cserére gondolni)

Azt még kipróbálhatod hogy vadulj vele egyet, padó 150 ig, gyorsulgatás, majd állj be olyan 140-re és épp hogy tartsd a sebességet és ha csak akkor villan ki a hiba akkor megvan, akkor lockup gondja van.


Hátha segít! Nekem 140 tempomatnál 2400 a fordulatszám (530dA)



Koszi majd ranezek de en ennel kevesebbre emlekeztem bar lehet nem 140nel volt :) Hetvegen tartok egy tesztnapot. Aztan irany a szerviz.

2007.03.29. 17:40

4-ben is használja a lock up-ot, ezt onnan tudom hogy anno néztük közben MODIC-kal.

2007.03.29. 19:53

Nemtudom hogy 4-benn is lok up-ol e vagy nem de 5-benn 80-90 körül persze finom lábbal, csinálja meglehet velecsináltatni mert ma megnéztem töbször is :!: Nyomod neki felvált 5-ig finomann tartod a lábad a gázonn, senem nyomod senem engeded vissza, és érzel egy finom váltást és a fordulat vissza esik 3-400 at,szoval 100 alatt is megy :!: Az enyém pontosan 120-nál forog 2000ret, és azthiszem de ebben nemvagyok bizt 200-nál 3,5-öt :D

2007.03.30. 15:43

Nahh megvolt a szerviz. Egyelore csak a helyzetfelmeres de ugynezki csak felakarjak ujitani a valtot. Mivel a benne levo wandler rossz. Legalabbis amikor ossze kene zarnia azt nemtudja megtenni. De senki nemtudja megmondani hogy wandler csere vagy csak valami szelep csere ami a wandlerbe pumpalja az olajat vagy hogy is van ez. Szoval fel akarjak ujitani a valtomat mindenkeppen azzal az indokkal mivel a wandlerben elkopott cucc szanaszet lehet a valtoban. Itt budapesten egy fazon otszaz korul mondta hogy annyi lesz a musor. Nahh levert a viz rogton ugyhogy rogton telefonaltam es egy ismerosom altal mar kiprobalt valtoszerelo fogja csinalni a fenti ar kb harmadaert. Ezert a penzert olajat cserel + szurot + kicsereli a wandlert + mindenfele tomiteseket egyebeket kicserel + kitisztitja a valtot teljesen. Itt sokan azt tanacsoltatok hogy ne nyuljunk a valtohoz de nemtudjak megmondani mi a konkret gond ami szet nem kapjak. Szoval most egy kicsit bizonytalan vagyok a beavatkozas helyesseget illetoen. A csako egy ev garit vallal a valtora. Velemenyek?

2007.03.30. 17:03

500 sztem kuva sok... :? 800-ért már zsir új váltót kapsz. Az óccsóbb fazonnal meg azért óvatossan, gari ide, gari oda, nehogy belefuss egy olyan váltójavittatásba mint én az E34-emmel! (olvass vissza leírtam a történetet)

2007.03.30. 21:25

Erről Festo is tudna mesélni!! Soha nem let tökéletes pedig 1 év garivolt rajta!

2007.03.31. 09:10

mervob írta:Nahh megvolt a szerviz. Egyelore csak a helyzetfelmeres de ugynezki csak felakarjak ujitani a valtot. Mivel a benne levo wandler rossz. Legalabbis amikor ossze kene zarnia azt nemtudja megtenni. De senki nemtudja megmondani hogy wandler csere vagy csak valami szelep csere ami a wandlerbe pumpalja az olajat vagy hogy is van ez. Szoval fel akarjak ujitani a valtomat mindenkeppen azzal az indokkal mivel a wandlerben elkopott cucc szanaszet lehet a valtoban. Itt budapesten egy fazon otszaz korul mondta hogy annyi lesz a musor. Nahh levert a viz rogton ugyhogy rogton telefonaltam es egy ismerosom altal mar kiprobalt valtoszerelo fogja csinalni a fenti ar kb harmadaert. Ezert a penzert olajat cserel + szurot + kicsereli a wandlert + mindenfele tomiteseket egyebeket kicserel + kitisztitja a valtot teljesen. Itt sokan azt tanacsoltatok hogy ne nyuljunk a valtohoz de nemtudjak megmondani mi a konkret gond ami szet nem kapjak. Szoval most egy kicsit bizonytalan vagyok a beavatkozas helyesseget illetoen. A csako egy ev garit vallal a valtora. Velemenyek?


Olyan találgatás szaga van nem?
egy biztos, ha lehet ne az ismerős ismerősének ismerősével szedesd szét hanem inkább egy profi szervízt hívj fel, add pontosan elő a hibajelenséget, meg esetlegesen a diagnózist, hidd el vágnijuk kell kapásból hogy ez és ez nem kapcsol. Hogy ezért komplett wandlert kell-e cserélni nemtom, nem kizárt, de több vélemény meghalgatása nem árthat. Első körben egyébként nyomásokat kell mérni, a váltó házán van egy rakat ledugózott mérő hely ahova mérőórákat kell becsavarni, és a gyári doksiban benne van hogy mikor mi mennyi. Szóval óvatosan avval a szétborítással. Az automata egy bonyolult üzem, lehet darabokban az életben nem jönnek rá, cserélgetnek minden nyavaját, végén kezedbe adnak egy fogalmadsincs micsoda kütyüt hogy hé ez volt a baj és 300e :-( és lehet hogy épp jó de így kezdődnek a hosszú tortúrák....

2007.04.02. 12:44

Hat mostmar teljesen bizonytalan vagyok. Mindenki akivel beszelek azt mondja hogy meg kell bontani marmint szervizes mert minden ami hibas lehet belul van.
Viszont annak nagyon nem orulnek ha szetdobjak es kiderul hogy a hiba nem is belul van hanem valahol kivul valami hulyeseget csinal az auto es emiatt van az egesz.
Hozzászólás küldése

VigLink badge