* *
Pontos idő: 2019.11.21. 23:05

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3575 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 175, 176, 177, 178, 179
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2019.04.18. 11:43 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2262
Adott köszi: 426 alkalommal
Kapott köszik: 478 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
NagySándor írta:
Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:


Nem a lapátok kapcsolnak össze. :) https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc 2:50 :)
Egyébként érdekesség, hogy dízelnél a komfortra való tekintettel nem szokás 100% összezárni a tárcsát, csak olyan 95-98%-osan, hagyva egy kis mikroszlipet, csillapítván a dízelre jellemző nagy amplitudójú torziós lengéseket. Ez megmagyarázza az 50rpm-es ugrást gázadáskor-elvételkor, viszont határozottan nem tesz jót az élettartamnak.


ZF6HP26-nál gázadásra kb 200. rpm-el változik a fordulat. Meg kell szokni. Én azt gondolom, hogy az olajcsere és a felhasználói szokások sokkal jobban meghatározzák a váltó várható élettartamát, mint az, hogy mennyire zár össze a lock-up kuplung.

_________________
BMW E39 528i -> BMW E60 535d -> Passat B8 2.0 CRTDI & Abarth 595 Competizione


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2019.05.13. 17:21 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.10.28. 07:23
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv Urak!

Érdeklődöm, ill. a véleményetekre vagyok kíváncsi. Öcsémnek egy 2000-es fl. előtti 530DA-ja van.
Ma olyat kezdett csinálni, hogy egy idő után a váltó "letiltott" és csak 20-30 km/órával tudott vele meni. (GM váltó)
Ha leállította és újraindította megint jó volt egy ideig. Valakivel megnézette, állítólag a váltóvezérlőben túl alacsony a
feszültség. Szoktak ezek az elektronikák tönkre menni, ill. ha vesz bele egy bontottat az kell-e programozni?
Mire kell figyelni ilyenkor?
Köszönöm a segítségeteketk


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.05.13. 22:44 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 21 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:

Köszönöm a választ, én is erre a megoldásra jutotam. Bár 100ezernél azért egy kicsit többe kerülnek, de sikerült szerezni egy 110ezer mérföldeset. Remélem ezzel sokáig boldogság lesz. :D


Én az olajat lecseréltetném benne mégpedig úgy, hogy atomjaira szedném a váltót, mechatronikát is szétszedetném, tömítéseket cseréltetnék benne és akkor biztos, hogy jó pár évig nem lesz gond. :franko:
Folyamatban a dolog. Megtévesztő egyébként egy kicsit. Aki esetleg a leeresztett olaj alapján szeretné megállapítani a váltója állapotát, az hiába konstantálja hogy szép gyári barna színű az olaj, mélyebbre ásva azért találni dolgokat. Alább a videón a 110ezer mérföldet futott váltó deknije és a mágnese leszerelés után. Szerencsére tette a dolgát, és elég sokat megfogott.

https://www.youtube.com/watch?v=qeHu7s_-fZ8

A mechatronikát mindenképpen át akartam szemrevételezéssel vizsgálni illetve tisztítani mielőtt felmegy a váltó. Sajnos a a pumpa körüli olajjáratokat és szelepeket nem tudtam megnézni – nem akart lejönni a harang (a mi balfaszságunk, utólag rájöttünk hogy a szűrő szárá benyúlt a szivattyúházba, ezért nem jött le :facepalm: ) – pedig ez része érdekelt volna jobban. Van a youtubeon egy videó (https://www.youtube.com/watch?v=_QVpTPrDKrg), azon a nyomásszabályozó szelepnek elég nagy holtjátéka volt. Valaki szedte már szét esetleg ezt a részét?
Na mindegy, azért a váltó alján lévő szeleptömböt szétborítottuk, és lehetett azért találni ott is a mágnesen lévővel megegyező kopadékot.
KépKép
KépKép
Szerencsére nagyobb darabok nem voltak sehol, de egyébként nem tudom mi számít elfogadhatónak – nincs összehasonlítási alapom. Ha majd a saját 440ezresemet is szétszedem, meglátjuk az mit rejt.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.21. 21:39 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.11.27. 14:19
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 81 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.21. 21:57 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2018.10.27. 18:02
Hozzászólások: 31
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:
Mennyi van a tiedben? Olajcsere volt?

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.21. 22:35 
Offline
E39 FAN
E39 FAN
Avatar

Csatlakozott: 2012.04.15. 11:33
Hozzászólások: 5768
Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Adott köszi: 819 alkalommal
Kapott köszik: 1842 alkalommal
Széria kód: E63
Motor tipusa: N63B48tu
Évjárata: 2006
Kivitele: Coupe
Blog: Blog megtekintése (2)
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

https://www.facebook.com/sandor.forizs.18 Szerintem keresd meg.

_________________
Ha gyári új, utángyártott vagy bontott alkatrészre van szükséged, kattints ide!


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil Facebook  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 08:09 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 21 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
rockolo77 írta:
Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 11:09 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.11.27. 14:19
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 81 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
vtibi9512 írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:
Mennyi van a tiedben? Olajcsere volt?

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Az órában 240000 van, ami elég hihetetlenül hangzik... Én nem cseréltem olajat, 5 év alatt kb 60000-t tettem a kocsiba.
Mikor megvettem látszott, hogy volt leszedve a váltó, őszintén csodálkozom hogy ennyit elment gond nélkül, csak arra nem számítottam hogy ilyen hirtelen fog megállni.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 11:12 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.11.27. 14:19
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 81 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
Gallaca írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

https://www.facebook.com/sandor.forizs.18 Szerintem keresd meg.

Köszi a tippet, erről még a hétvégén kifaggatlak.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 11:12 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2018.10.27. 18:02
Hozzászólások: 31
Adott köszi: 1
Kapott köszik: 3 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: 530da
Évjárata: 1999
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
rockolo77 írta:
vtibi9512 írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
530d, GM váltó (bontatlan), 440ezer km.
1.) Ötödik fokozatban lockup zárva, 80-100 körüli tempó, 1500-as körül fordulat, és kis terhelés --> elkezd a fordulat pulzálni, az autó rángatni.
2.) Szintén lockupolva ötödik fokozatban gázadásra kb 50rpm-et felugrik a fordulat, és csak onnan megy együtt a sebességmutatóval. Gáz elengedésekor szintén esik 50rpm-et kb., és utána lassul együtt a km/h-val. Mintha megcsúszna.
3.) Szintén lockupolva, ha alacsony fordulatról erőteljesen lenyomom a gázt, akkor ránt egyet mikor szétoldja a lockupot.
4.) 4.ben és 5.ben szintén lockupolt állapotban időnként rázza az egész kasztnit.
5.) néha egy-egy váltásnál enyhe torpanás érzékelhető.
Egyébként kúszik ahogy kell, jókor vált, jól reagál.
A tünetek mondhatni eléggé egyszerre jelentkeztek, és nem különösen erősek még.
Találkozott valaki ilyen problémákkal? Merrefelé lenne érdemes keresgélni?
A magyar automataváltó kartell tagjai már azelőtt félmillió körüli ajánlattal indítanak hogy a jelenségeket meghallgatnák. Ezzel a hozzáállással én nem tudok azonosulni, és nem is kívánom támogatni.

Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:
Mennyi van a tiedben? Olajcsere volt?

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről

Az órában 240000 van, ami elég hihetetlenül hangzik... Én nem cseréltem olajat, 5 év alatt kb 60000-t tettem a kocsiba.
Mikor megvettem látszott, hogy volt leszedve a váltó, őszintén csodálkozom hogy ennyit elment gond nélkül, csak arra nem számítottam hogy ilyen hirtelen fog megállni.
Igen az elég hihetetlen, de vannak csodák :) igen ettől tartok én is, a hirtelen megallastol, így 393 ezernél

Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 11:22 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.11.27. 14:19
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 81 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
rockolo77 írta:
Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Biztos a vezérléssel van gond, nem lehet, hogy a wandler hullott szét? A kopás nem nőhet meg egyik méterről a másikra úgy , hogy az autó mozgásképtelen legyen.
A 100 km/h körüli bizonytalan zárásból fakadó rángást leszámítva nálam sem volt más tünet, szépen elváltott egész alacsony fordulaton, és nem csúszott sehol.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 12:47 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 21 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
rockolo77 írta:
Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Biztos a vezérléssel van gond, nem lehet, hogy a wandler hullott szét? A kopás nem nőhet meg egyik méterről a másikra úgy , hogy az autó mozgásképtelen legyen.
A 100 km/h körüli bizonytalan zárásból fakadó rángást leszámítva nálam sem volt más tünet, szépen elváltott egész alacsony fordulaton, és nem csúszott sehol.

Az a baj a bizonytalan-szabályozhatatlan zárással, hogy fokozza a wandlerban lévő kuplungtárcsa kopását – akár teljesen el is kophat, és aztán fém a fémen csúszik, sejtheted ez mit eredményez. Mivel az olajkör szerint (dekni->szűrő-> szivattyúház-> wandler->hűtő->váltó összes többi része-->dekni) a wandlerból származó kopadék eljut elég sok helyre a váltóban mire a mágnes vagy a szűrő megfogná, az alábbi kimenetelekre lehet számítani:
1. a keringő részecskék tovább fokozzák a kopást és mint egy lassú halálként egyre több szivárgási veszteség keletkezik a rendszerben ami által esik az üzemi nyomás. (a váltó ehhez persze tud adaptálódni, a nyomásszabályozó szelep kompenzálni tudja egy ideig a nyomásveszteségeket) A szűrő eldugulhat, és végül egyáltalán nem lesz nyomás. (Szűrőt cserélhetsz, de a levált fémdarabokat nem tudod visszaragasztani)
2. vagy akkora kopadékmennyiség gyülemlik fel valahol, hogy a mechatronikában valamelyik szelep egyszerűen megszorul ennek következtében.
Utóbbit is el tudom képzelni az esetedben.

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5- ... rdown.html
Ennek a csávónak a hátrameneti fokozatot nem kapcsolta a váltó. Szétborította, és elég szépen dokumentálta amit talált. Szétkopott lockup tárcsa, fémreszelék mindenhol, égett lamellák, kopott szeleptömb. Gondolkozott rajta hogy maga felújítja, de úgy tudom végül elengedte a dolgot mert gazdaságilag nem érte volna meg.

https://www.youtube.com/watch?v=6hDc3LvkhCM
Ebben a videóban diagnosztizálnak egy váltót, illetve egy nívós automataváltó szakit is felhívnak. A tünet ugyanaz mint nekünk az elején, arra jutnak hogy ennél a váltónál amint jelentkeznek a lockup problémák, az egyetlen jó amit tehet az ember hogy megáll, és nem megy vele tovább (nem mossa át a váltót a fémreszelékkel). Ekkor még szerencsével megúszható (kérdés milyen hosszú időre?) a történet egy wandlercserével. (Egy új wandler egyébként alig olcsóbb mint egy bontott váltó)

https://axleaddict.com/auto-repair/The- ... n-Problems
Itt erre a váltóra jellemző típushibákat gyűjtik össze a tünetekkel. Azt írják ha egyáltalán nincs hajtásod, az a legsúlyosabb és legdrágábban orvosolható probléma. Csak komplett felújítás segít, új wandlerral, egyesek még az eredeti hűtővel sem merik összerakni. Félmisi. Itt is a különböző okok miatti fémreszelékeket nevezik meg fő oknak.

Én eléggé beleástam magam a témába mikor így jártam, én is tanácstalan voltam merre tovább. Lehetnek illúzióid, vagy megfogadhatod NagyMátyás tanácsát és szerzel egy bontottat. Én beláttam hogy az ő javaslata gazdaságilag a legjózanabb megoldás.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+

Ezt a hozzászólást a szerzőnek bzsoltie az itt látható tagok köszönték meg: rockolo77
Értékelés: 4.76%
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 12:52 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 199
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 21 alkalommal
Kapott köszik: 48 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
rockolo77 írta:
Az órában 240000 van, ami elég hihetetlenül hangzik... Én nem cseréltem olajat, 5 év alatt kb 60000-t tettem a kocsiba.
Mikor megvettem látszott, hogy volt leszedve a váltó, őszintén csodálkozom hogy ennyit elment gond nélkül, csak arra nem számítottam hogy ilyen hirtelen fog megállni.

Magyarországon vetted az autót?
Miből látszott hogy volt levéve a váltó?

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.07.23. 13:07 
Offline
haladó
haladó
Avatar

Csatlakozott: 2014.11.27. 14:19
Hozzászólások: 326
Tartózkodási hely: Budapest XX.
Adott köszi: 101 alkalommal
Kapott köszik: 81 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2003
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
rockolo77 írta:
bzsoltie írta:
rockolo77 írta:
Szia!
Hogy muzsikál az új váltó, átutő a különbség?
Nálam úgy egy hónapja kezdődtek az általad is leírt tünetek, majd kb 500 kilométer múlva egyik pillanatról a másikra megállt az autó. Az Árpád - hídról alig tudtam levergődni vele úgy csúszik, sík úton el sem indul. :evil:
Jelenleg nagy dilemmában vagyok, hogyan orvosoljam a problémát. :roll:

Hali,
Többen kérdezték az ismerettségi körben, hogy ilyen kis hibával miért cseréltem le egyből. A te történeted igazolja, hogy ha megjelennek az intő jelek megéri egyből cselekedni, mert onnantól időzített bomba. Nálad valószínűleg már akkora a kopás miatti nyomásveszteség a mechatronikában, hogy nem marad elég nyomás a kuplungok zárásához.
Természetesen átütő a különbség a régi és az új váltó között, hiszen az új úgy működik ahogy kell :D Pontosabban a lockup vezérlést tekintve átütő a különbség – nem üt, nem rángat, biztosítani tudja a megfelelő zárást. Minden más ugyanolyan, mint amit az előző tudott nyújtani. Ismétlem, nekem a lecseréléskori stádiumban csak a lockup vezérléssel volt problémám. (Gondolom nem sok kellett volna hogy jöjjön a többi)
Hogy mit tegyél? Ha nem számít a pénz újíttasd fel, ha sajnálsz rá ennyit akkor javaslom neked is a kevésmérföldes angol bontottat. 100-200ezret szerintem nagy eséllyel el lehet menni mind a két megoldással. Jelenleg ennél sokkal többre tervezni ilyen korú és futású autókkal sztem amúgysem reális.

Biztos a vezérléssel van gond, nem lehet, hogy a wandler hullott szét? A kopás nem nőhet meg egyik méterről a másikra úgy , hogy az autó mozgásképtelen legyen.
A 100 km/h körüli bizonytalan zárásból fakadó rángást leszámítva nálam sem volt más tünet, szépen elváltott egész alacsony fordulaton, és nem csúszott sehol.

Az a baj a bizonytalan-szabályozhatatlan zárással, hogy fokozza a wandlerban lévő kuplungtárcsa kopását – akár teljesen el is kophat, és aztán fém a fémen csúszik, sejtheted ez mit eredményez. Mivel az olajkör szerint (dekni->szűrő-> szivattyúház-> wandler->hűtő->váltó összes többi része-->dekni) a wandlerból származó kopadék eljut elég sok helyre a váltóban mire a mágnes vagy a szűrő megfogná, az alábbi kimenetelekre lehet számítani:
1. a keringő részecskék tovább fokozzák a kopást és mint egy lassú halálként egyre több szivárgási veszteség keletkezik a rendszerben ami által esik az üzemi nyomás. (a váltó ehhez persze tud adaptálódni, a nyomásszabályozó szelep kompenzálni tudja egy ideig a nyomásveszteségeket) A szűrő eldugulhat, és végül egyáltalán nem lesz nyomás. (Szűrőt cserélhetsz, de a levált fémdarabokat nem tudod visszaragasztani)
2. vagy akkora kopadékmennyiség gyülemlik fel valahol, hogy a mechatronikában valamelyik szelep egyszerűen megszorul ennek következtében.
Utóbbit is el tudom képzelni az esetedben.

https://xoutpost.com/bmw-sav-forums/x5- ... rdown.html
Ennek a csávónak a hátrameneti fokozatot nem kapcsolta a váltó. Szétborította, és elég szépen dokumentálta amit talált. Szétkopott lockup tárcsa, fémreszelék mindenhol, égett lamellák, kopott szeleptömb. Gondolkozott rajta hogy maga felújítja, de úgy tudom végül elengedte a dolgot mert gazdaságilag nem érte volna meg.

https://www.youtube.com/watch?v=6hDc3LvkhCM
Ebben a videóban diagnosztizálnak egy váltót, illetve egy nívós automataváltó szakit is felhívnak. A tünet ugyanaz mint nekünk az elején, arra jutnak hogy ennél a váltónál amint jelentkeznek a lockup problémák, az egyetlen jó amit tehet az ember hogy megáll, és nem megy vele tovább (nem mossa át a váltót a fémreszelékkel). Ekkor még szerencsével megúszható (kérdés milyen hosszú időre?) a történet egy wandlercserével. (Egy új wandler egyébként alig olcsóbb mint egy bontott váltó)

https://axleaddict.com/auto-repair/The- ... n-Problems
Itt erre a váltóra jellemző típushibákat gyűjtik össze a tünetekkel. Azt írják ha egyáltalán nincs hajtásod, az a legsúlyosabb és legdrágábban orvosolható probléma. Csak komplett felújítás segít, új wandlerral, egyesek még az eredeti hűtővel sem merik összerakni. Félmisi. Itt is a különböző okok miatti fémreszelékeket nevezik meg fő oknak.

Én eléggé beleástam magam a témába mikor így jártam, én is tanácstalan voltam merre tovább. Lehetnek illúzióid, vagy megfogadhatod NagyMátyás tanácsát és szerzel egy bontottat. Én beláttam hogy az ő javaslata gazdaságilag a legjózanabb megoldás.

Kétségtelenül a bontott lenne a legjobb megoldás, de egyelőre nincs képben olyan darab aminek a futása bármennyire is igazolható lenne.
Ha lesz rá időm pénteken leveszem az alját, és belenézek...


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.11.03. 18:50 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2019.11.03. 18:40
Hozzászólások: 1
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Sziasztok .

Nekem olyant produkált a sasom hogy karcag környékén tempomatra vissza kapcsoláskor visitott 1 et a váltó majd vészprogram lett belőle. gondolom a visítás nem épp életszerű ilyen váltóknál szerintem bőven ledarált valamit ... solenoidos résznél az egyik ilyen váltó szelep megszorult . diagra kötve 4. 5. megfgyelés alatt ... majd olaj csere kitakarit a szelepházat . kis kínaiak tartanak mindent hozzá ... viszont előre nem nagyon akar menni néha mikor olyanja van nam meg ki van ütve a váltó agya vagyis ki van nullázva . hátra nagyon szeretne menni ... lényeg 3. ig elvált szépen 4. már kapufa ... 5. meg reménytelen . szerintetek javítható még ? vagy szerezzek bontottat ezt szedjem szét azt tanuljak belőle ? válaszokat köszönöm . üdv.: Laci

ja és 500.000 km felett van a kocsi váltó nem volt leszedve még . ény olyan 420.000 al vettem akkor azt mondták volt olaj cserélve benne ment is patentúl .


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3575 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 175, 176, 177, 178, 179

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 7 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator