* *
Pontos idő: 2019.07.21. 14:47

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]




Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3563 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 175, 176, 177, 178, 179
Szerző Üzenet
HozzászólásElküldve: 2019.04.18. 11:43 
Offline
E39 FAN
E39 FAN

Csatlakozott: 2013.05.17. 21:23
Hozzászólások: 2257
Adott köszi: 425 alkalommal
Kapott köszik: 472 alkalommal
Széria kód: E60
Motor tipusa: 535d
Évjárata: 2005
Kivitele: Sedan
Blog: Blog megtekintése (0)
bzsoltie írta:
NagyMatyas írta:
NagySándor írta:
Egyébként hogy lehet érzékelni, hogy összekapcsol a Lock up? Csak kíváncsiságból. Én próbáltam figyelni, de nem veszek észre semmit ha kapcsolódnak a lapátok. De nem is tudom mire kell figyelni. :oops:


Nem a lapátok kapcsolnak össze. :) https://www.youtube.com/watch?v=z5G2zQ_3xTc 2:50 :)
Egyébként érdekesség, hogy dízelnél a komfortra való tekintettel nem szokás 100% összezárni a tárcsát, csak olyan 95-98%-osan, hagyva egy kis mikroszlipet, csillapítván a dízelre jellemző nagy amplitudójú torziós lengéseket. Ez megmagyarázza az 50rpm-es ugrást gázadáskor-elvételkor, viszont határozottan nem tesz jót az élettartamnak.


ZF6HP26-nál gázadásra kb 200. rpm-el változik a fordulat. Meg kell szokni. Én azt gondolom, hogy az olajcsere és a felhasználói szokások sokkal jobban meghatározzák a váltó várható élettartamát, mint az, hogy mennyire zár össze a lock-up kuplung.


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 


 
Hozzászólás adatai
HozzászólásElküldve: 2019.05.13. 17:21 
Offline
Újonc
Újonc

Csatlakozott: 2017.10.28. 07:23
Hozzászólások: 4
Adott köszi: 0
Kapott köszik: 0
Széria kód: ?
Motor tipusa: ?
Évjárata: ?
Kivitele: ?
Blog: Blog megtekintése (0)
Üdv Urak!

Érdeklődöm, ill. a véleményetekre vagyok kíváncsi. Öcsémnek egy 2000-es fl. előtti 530DA-ja van.
Ma olyat kezdett csinálni, hogy egy idő után a váltó "letiltott" és csak 20-30 km/órával tudott vele meni. (GM váltó)
Ha leállította és újraindította megint jó volt egy ideig. Valakivel megnézette, állítólag a váltóvezérlőben túl alacsony a
feszültség. Szoktak ezek az elektronikák tönkre menni, ill. ha vesz bele egy bontottat az kell-e programozni?
Mire kell figyelni ilyenkor?
Köszönöm a segítségeteketk


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
HozzászólásElküldve: 2019.05.13. 22:44 
Offline
Újonc
Újonc
Avatar

Csatlakozott: 2015.03.02. 21:51
Hozzászólások: 194
Tartózkodási hely: Graz
Adott köszi: 20 alkalommal
Kapott köszik: 45 alkalommal
Széria kód: E39
Motor tipusa: M57D30
Évjárata: 2002
Kivitele: Touring
Blog: Blog megtekintése (0)
NagyMatyas írta:
bzsoltie írta:

Köszönöm a választ, én is erre a megoldásra jutotam. Bár 100ezernél azért egy kicsit többe kerülnek, de sikerült szerezni egy 110ezer mérföldeset. Remélem ezzel sokáig boldogság lesz. :D


Én az olajat lecseréltetném benne mégpedig úgy, hogy atomjaira szedném a váltót, mechatronikát is szétszedetném, tömítéseket cseréltetnék benne és akkor biztos, hogy jó pár évig nem lesz gond. :franko:
Folyamatban a dolog. Megtévesztő egyébként egy kicsit. Aki esetleg a leeresztett olaj alapján szeretné megállapítani a váltója állapotát, az hiába konstantálja hogy szép gyári barna színű az olaj, mélyebbre ásva azért találni dolgokat. Alább a videón a 110ezer mérföldet futott váltó deknije és a mágnese leszerelés után. Szerencsére tette a dolgát, és elég sokat megfogott.

https://www.youtube.com/watch?v=qeHu7s_-fZ8

A mechatronikát mindenképpen át akartam szemrevételezéssel vizsgálni illetve tisztítani mielőtt felmegy a váltó. Sajnos a a pumpa körüli olajjáratokat és szelepeket nem tudtam megnézni – nem akart lejönni a harang (a mi balfaszságunk, utólag rájöttünk hogy a szűrő szárá benyúlt a szivattyúházba, ezért nem jött le :facepalm: ) – pedig ez része érdekelt volna jobban. Van a youtubeon egy videó (https://www.youtube.com/watch?v=_QVpTPrDKrg), azon a nyomásszabályozó szelepnek elég nagy holtjátéka volt. Valaki szedte már szét esetleg ezt a részét?
Na mindegy, azért a váltó alján lévő szeleptömböt szétborítottuk, és lehetett azért találni ott is a mágnesen lévővel megegyező kopadékot.
KépKép
KépKép
Szerencsére nagyobb darabok nem voltak sehol, de egyébként nem tudom mi számít elfogadhatónak – nincs összehasonlítási alapom. Ha majd a saját 440ezresemet is szétszedem, meglátjuk az mit rejt.

_________________
Kép


Megosztás FacebookMegosztás TwitterMegosztás Google+
Vissza a tetejére
 Profil  
 
Hozzászólások megjelenítése:  Rendezés  
Új téma nyitása Hozzászólás a témához  [ 3563 hozzászólás ]  Oldal Előző  1 ... 175, 176, 177, 178, 179

Időzóna: UTC + 1 óra [ nyi ]


Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég


Nem nyithatsz témákat ebben a fórumban.
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Nem szerkesztheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.
Nem törölheted a hozzászólásaidat ebben a fórumban.

Ugrás:  
cron
Booking.com

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Magyar fordítás © Magyar phpBB Közösség

Az E39.hu egy privát rajongói oldal ami nincs semilyen kapcsolatba a BMW AG-val és leányvállalataival. A BMW név, jelzés, M csíkos logó és a kerek logó mind az X3, X5 és X6 megjelölés amit a honlapon használunk a BMW AG tulajdona.

© 2009 E39.hu. All rights reserved. E39.HU is a private enthusiast site not associated with BMW AG. The BMW name, marks, M stripe logo, and Roundel logo as well as X3, X5 and X6 designations used in the pages of this Web Site are the property of BMW AG. This web site is not sponsored or affiliated in any way with BMW AG or any of its subsidiaries.

Az oldalon található termék- és cégelnevezések tulajdonosaik védjegyoltalma alá eshetnek. A hozzászólások szerzőik tulajdonai, minden más tartalom: © 2006-2014 E39 Klub.




VigLink badge
Free xml sitemap generator