2018.05.02. 23:22
2018.05.03. 02:09
Zse69 írta:Sziasztok!
Mostanában az automata váltóm fura dolgokat művel! Először azt vettem észre, hogy az 5. sebességet nem veszi, csak ha áthúzom steptronicba, majd később már magát a váltókart is egyre nehezebben tudtam mozgatni. Szerelő rátette a hibakód olvasót és a váltóolaj túlmelegedését mutatta. Valaki tud segíteni a megoldásban? Jó váltós Szabolcsban?
Köszi!
2018.05.03. 10:17
Gallaca írta:Zse69 írta:Sziasztok!
Mostanában az automata váltóm fura dolgokat művel! Először azt vettem észre, hogy az 5. sebességet nem veszi, csak ha áthúzom steptronicba, majd később már magát a váltókart is egyre nehezebben tudtam mozgatni. Szerelő rátette a hibakód olvasót és a váltóolaj túlmelegedését mutatta. Valaki tud segíteni a megoldásban? Jó váltós Szabolcsban?
Köszi!
Ha túlmelegszik az olaj, rá kellene nézni a hűtősorra. Széthúzni, lehet, hogy el vannak tömődve a hűtők.
2018.05.03. 22:34
2018.05.18. 10:04
2018.06.24. 19:39
2018.06.25. 09:11
csabi747 írta:Sziasztok!
Van egy problémám remélem tud valaki segiteni:
A helyzet a következő.Automata váltó hűtőnél a visszavezető alsó cső bekötésénél folyik az olaj (nyilván viszem szervizbe) viszont a szervó kormány olaj tertályából hiányzik az ami kifolyik.
ez hogy lehet ha elvileg két külön rendszer?
Valóban a váltó hűtés csatinál folyik megnéztük alsó motor takaró le és a legalsó cső. Ez a váltóhoz megy!
Ez hogyan lehetséges? Tudja valaki?
2018.06.25. 17:26
Bandi1978 írta:csabi747 írta:Sziasztok!
Van egy problémám remélem tud valaki segiteni:
A helyzet a következő.Automata váltó hűtőnél a visszavezető alsó cső bekötésénél folyik az olaj (nyilván viszem szervizbe) viszont a szervó kormány olaj tertályából hiányzik az ami kifolyik.
ez hogy lehet ha elvileg két külön rendszer?
Valóban a váltó hűtés csatinál folyik megnéztük alsó motor takaró le és a legalsó cső. Ez a váltóhoz megy!
Ez hogyan lehetséges? Tudja valaki?
Ez igazán jól csak akkor látható, ha ki van szedve a hűtő.
Ahogy a képen is látható, ott a hűtő tartókereten van egy összetett konzol blokk, ahová befut egymás fölött a váltóolaj- és a szervóolaj szállítócső kettőse.
Az is lehet, hogy a szervócső csatlakozásánál ereszt és szépen leszivárog.
2018.12.09. 03:01
2018.12.09. 12:42
vtibi9512 írta:Sziasztok! Van olyan akinek több százezer van az 530d E39-esében, automata és nem cserélt olajat? Kétes múltú az enyém 375e van benne és kell az autó így nem merem kockáztatni a cserét, hogy tönkre menjen. 184 lovas gyengébbik, és jelenleg tökéletesen funkcionál!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
2018.12.09. 13:07
Nem produkál hibát én nem taposom neki, úgy hallottam fl után vannak inkább valtohibak:)NagySándor írta:vtibi9512 írta:Sziasztok! Van olyan akinek több százezer van az 530d E39-esében, automata és nem cserélt olajat? Kétes múltú az enyém 375e van benne és kell az autó így nem merem kockáztatni a cserét, hogy tönkre menjen. 184 lovas gyengébbik, és jelenleg tökéletesen funkcionál!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
350000 és nem volt cserélve. Tökéletesen működik, igaz 525D. Viszont van egy jó drága eljárás 12liter olajat emészt fel. 120000 Ft körül csinálják, attól függ mennyire "koszos" a váltó.
Az a lényege, hogy kis bontás után, speckó géppel átmossák az egész váltót váltóolajjal. Ezért kell a több mint 10 liter olaj. Addig csinálják amíg teljesen ki nem tisztul. Állítólag biztonságos eljárás. A barátomnak volvóban csinálták és jobb lett.
Ezen érdemes lehet filózni.
Egyébiránt az 530-asok híresek a váltóhibáról, de persze ez sok tényezőn múlik. Én nem cserélnék benne olajat.
2018.12.10. 09:39
vtibi9512 írta:Sziasztok! Van olyan akinek több százezer van az 530d E39-esében, automata és nem cserélt olajat? Kétes múltú az enyém 375e van benne és kell az autó így nem merem kockáztatni a cserét, hogy tönkre menjen. 184 lovas gyengébbik, és jelenleg tökéletesen funkcionál!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
2018.12.10. 09:44
Ha 500ezret elmegy akkor nincs gond. Az még 120 e km. Elvileg anbyi még van ebben a váltóban.leslie írta:vtibi9512 írta:Sziasztok! Van olyan akinek több százezer van az 530d E39-esében, automata és nem cserélt olajat? Kétes múltú az enyém 375e van benne és kell az autó így nem merem kockáztatni a cserét, hogy tönkre menjen. 184 lovas gyengébbik, és jelenleg tökéletesen funkcionál!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Helló. A fizikát nem nagyon tudod megkerülni, előbb-utóbb el fog halni és fel kell újítani. Ca. 450K.-ba fáj a művelet és 1-2 nap alatt megvan. Ha nincs baja, akkor én elkezdenék gyűjtögetni egy váltó felújításra, hogyha megáll a váltó, akkor kevésbé fájjon. De megfog! Ez nem kétséges. Az enyém is 530D volt, érzésre volt benne vagy 400K. km. amikor hozzám került (természetesen visszatekert órával kaptam), meg is állt asszem 1-2 éven belül az automata, pedig én is vigyáztam rá, amennyire lehetett.
2018.12.10. 12:42
vtibi9512 írta:Ha 500ezret elmegy akkor nincs gond. Az még 120 e km. Elvileg anbyi még van ebben a váltóban.leslie írta:vtibi9512 írta:Sziasztok! Van olyan akinek több százezer van az 530d E39-esében, automata és nem cserélt olajat? Kétes múltú az enyém 375e van benne és kell az autó így nem merem kockáztatni a cserét, hogy tönkre menjen. 184 lovas gyengébbik, és jelenleg tökéletesen funkcionál!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Helló. A fizikát nem nagyon tudod megkerülni, előbb-utóbb el fog halni és fel kell újítani. Ca. 450K.-ba fáj a művelet és 1-2 nap alatt megvan. Ha nincs baja, akkor én elkezdenék gyűjtögetni egy váltó felújításra, hogyha megáll a váltó, akkor kevésbé fájjon. De megfog! Ez nem kétséges. Az enyém is 530D volt, érzésre volt benne vagy 400K. km. amikor hozzám került (természetesen visszatekert órával kaptam), meg is állt asszem 1-2 éven belül az automata, pedig én is vigyáztam rá, amennyire lehetett.
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
2018.12.10. 12:45
Az enyém privát eladótól van én hoztam be Ausztriából minden papírja megvan 3 tulaja volt,1 doktor, egy magistrat, illetve egy üzletvezető akitől én vettem, typenschein szerint. Ha tönkre megy kénytelen leszek megcsinaltatni, mert ez a fő autóm, napi 50 kilométert megy minimum.Bandi1978 írta:vtibi9512 írta:Ha 500ezret elmegy akkor nincs gond. Az még 120 e km. Elvileg anbyi még van ebben a váltóban.leslie írta:vtibi9512 írta:Sziasztok! Van olyan akinek több százezer van az 530d E39-esében, automata és nem cserélt olajat? Kétes múltú az enyém 375e van benne és kell az autó így nem merem kockáztatni a cserét, hogy tönkre menjen. 184 lovas gyengébbik, és jelenleg tökéletesen funkcionál!
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Helló. A fizikát nem nagyon tudod megkerülni, előbb-utóbb el fog halni és fel kell újítani. Ca. 450K.-ba fáj a művelet és 1-2 nap alatt megvan. Ha nincs baja, akkor én elkezdenék gyűjtögetni egy váltó felújításra, hogyha megáll a váltó, akkor kevésbé fájjon. De megfog! Ez nem kétséges. Az enyém is 530D volt, érzésre volt benne vagy 400K. km. amikor hozzám került (természetesen visszatekert órával kaptam), meg is állt asszem 1-2 éven belül az automata, pedig én is vigyáztam rá, amennyire lehetett.
Tapatalkkal küldve az én CLT-L29 eszközömről
Én az olajcsere pártján állok.
Van hogy ez nem jön be, de lehet nélküle is szétment volna az a váltó, ami csere után állt be.
Sajnos az E39 már kifordult abból a körből, ahol több százezres javításokat fognak eszközölni a kocsinak.
Ha egy ilyen összeg bekerül a képbe a jelenlegi tulajok bármelyikénél, akkor az a gép vagy kap egy bontott váltót, vagy megy a bontóba,
Ez alól csak a kuriózum darabok lesznek kivételek, mint az M5 és 540i, a kismotoros kocsi ezt nem fogja megkapni, pláne ha több sebből is vérzik.
Márpedig jócskán vérzik szinte mind.
2018.12.10. 16:03
vtibi9512 írta:Ha tönkre megy kénytelen leszek megcsináltatni, mert ez a fő autóm, napi 50 kilométert megy minimum.
2018.12.10. 18:14
Semmiképp nem szabad eladni. Szerencsére eddig úgy tűnik az enyém nagyon jó szerkezeti és motorikus állapotban van. Egyedül a rozsdaval harcoltam, de az is megvan már.Bandi1978 írta:vtibi9512 írta:Ha tönkre megy kénytelen leszek megcsináltatni, mert ez a fő autóm, napi 50 kilométert megy minimum.
Igen, az első időszakban én is így gondolkodtam, aztán 3 év és kb. 2,4M.huf után már most egészen máshogy látom.
Van az a pont, amikor feladja az ember, pedig azt hiszem bátran mondhatom, hogy a legkitartóbbak közé tartozom.
Mondhatni, a bontó kapujából hoztam vissza a kocsit, rengeteg dolgot restauráltam rajta, csavarok, alkatrészek százait cseréltem ki és pótoltam hiányzókat, de úgy érzem szélmalomharc volt.
Csak egy használt 21 éves kocsi, szerkezetileg most kiváló állapotban, de az utakon a sok lelakott, lakótelepek parkolóiban korrodáló darab között elvész. E39-E39, egyre megy az egyszerű szemlélőnek. A piac pedig soha nem fogja megfizetni a bele fektetett összeget, a rengeteg munkáról nem is beszélve. Jó, ha 800 ezret kapnék érte, hallgatózós, kötekedős próbakörök, meg vagy két óra morfondírozós alkudozás után!
2018.12.10. 20:58
2018.12.11. 02:37
Az elég összetett nem? Vannak erre specializálódott emberkék?lacir1 írta:Heló
Esetleg átalakítod kézi váltósra.
2018.12.11. 11:35
vtibi9512 írta:Az elég összetett nem? Vannak erre specializálódott emberkék?lacir1 írta:Helló!
Esetleg átalakítod kéziváltósra.