Facebook E39.hu Google+ E39.hu Youtube E39.hu Twitter E39.hu Instagram E39.hu
Váltás asztali nézetre
Hozzászólás küldése

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.02.19. 20:00

http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 26140.jpeg

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.02.19. 20:18

Én mondjuk kb. azzal kezdeném, hogy lemosnám a hűtősort és környékét Brigiciollal, majd vékonyan letusoltatnám vízzel.
Hagynám megszáradni, és másnap nézném meg, hogy hol folyik.
Ilyen gányban nem lehet dolgozni.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.02.19. 20:30

Mindenképp le lessz mosva,az meg van honnét folyik,csak az a lég fontosabb nekem hogy a jel,az csak váltó hibára figyelmeztet,vagy erre is felhívhatja a figyelmet?! Illetve ha 40-50 fokon ellenorzom a váltóban az olaj szintet, és ha kevés,mi a jobb opció? Utána tölteni (Nem tudom milyen való bele) olajat, vagy komplett olaj csere szűrővel?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.02.19. 20:43

toxi92 írta:Mindenképp le lessz mosva,az meg van honnét folyik,csak az a lég fontosabb nekem hogy a jel,az csak váltó hibára figyelmeztet,vagy erre is felhívhatja a figyelmet?! Illetve ha 40-50 fokon ellenorzom a váltóban az olaj szintet, és ha kevés,mi a jobb opció? Utána tölteni (Nem tudom milyen való bele) olajat, vagy komplett olaj csere szűrővel?


Én levenném a kartert és leengedném az olajat róla.
Lehet, hogy tele lesz fémtörmelékkel, ferrodollal, és akkor feleslegesen szopatod magad feltöltéssel és szintezéssel.
Ha szar a váltód, amúgy is be fogja adni az unalmast, ha frissíted az olajat.
Mivel nem tudjuk, hogy milyen autód van, és annak váltóján milyen címke van, így nem lehet tanácsot sem adni.

Ha benzines a kocsid és ZF váltó van benn, akkor kb. feléből mrgúszod, mintha diesel lenne.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.02.21. 00:23

kovessyroli írta:
toxi92 írta:Mindenképp le lessz mosva,az meg van honnét folyik,csak az a lég fontosabb nekem hogy a jel,az csak váltó hibára figyelmeztet,vagy erre is felhívhatja a figyelmet?! Illetve ha 40-50 fokon ellenorzom a váltóban az olaj szintet, és ha kevés,mi a jobb opció? Utána tölteni (Nem tudom milyen való bele) olajat, vagy komplett olaj csere szűrővel?


Én levenném a kartert és leengedném az olajat róla.
Lehet, hogy tele lesz fémtörmelékkel, ferrodollal, és akkor feleslegesen szopatod magad feltöltéssel és szintezéssel.
Ha szar a váltód, amúgy is be fogja adni az unalmast, ha frissíted az olajat.
Mivel nem tudjuk, hogy milyen autód van, és annak váltóján milyen címke van, így nem lehet tanácsot sem adni.

Ha benzines a kocsid és ZF váltó van benn, akkor kb. feléből mrgúszod, mintha diesel lenne.

Ez nem 100%-ban fedi a valóságot.
tds-eken elvileg 5HP-nak kell lennie.
5HP-nek.
:mrgreen:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.02.21. 00:57

hamoriarpi írta:
kovessyroli írta:
toxi92 írta:Mindenképp le lessz mosva,az meg van honnét folyik,csak az a lég fontosabb nekem hogy a jel,az csak váltó hibára figyelmeztet,vagy erre is felhívhatja a figyelmet?! Illetve ha 40-50 fokon ellenorzom a váltóban az olaj szintet, és ha kevés,mi a jobb opció? Utána tölteni (Nem tudom milyen való bele) olajat, vagy komplett olaj csere szűrővel?


Én levenném a kartert és leengedném az olajat róla.
Lehet, hogy tele lesz fémtörmelékkel, ferrodollal, és akkor feleslegesen szopatod magad feltöltéssel és szintezéssel.
Ha szar a váltód, amúgy is be fogja adni az unalmast, ha frissíted az olajat.
Mivel nem tudjuk, hogy milyen autód van, és annak váltóján milyen címke van, így nem lehet tanácsot sem adni.

Ha benzines a kocsid és ZF váltó van benn, akkor kb. feléből mrgúszod, mintha diesel lenne.

Ez nem 100%-ban fedi a valóságot.
tds-eken elvileg 5HP-nak kell lennie.
5HP-nek.
:mrgreen:

Az bizony, 5hp18 TDS edition. Máshogy áll a harang mint a benzines 5hp-n, tehát csak TDS-ből jó. Már kb. 40-50k-ért hozzád vágják.

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.03. 23:36

Sziasztok, dilemma:

váltó olaj legutoljára 2011-ben volt cserélve 140e km-nél Papp Tamásnál. Most 214e van benne.
Hibátlan a váltó, semmi baja, mindent jól csinál. Egyedül egy pici rendellenességet vettem észre: ha kitolatok a garázsból, és aztán D-be rakom, csak 2-3 másodperc múlva jön meg a hajtás. Váltani hidegen is jól vált, az előbb említett "hiba" nincs meg már 1-2km megtétele után sem.
Tudom, hogy vannak horror-esetek váltóolaj-cseréhez köthetően, de nem kellene olajat cserélnem? Egy olajcserét már gyakorlatilag túlélt a váltó :D. Vagy ami jó ahhoz ne nyúljak alapon hagyjam a fenébe és ne foglalkozzak vele?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.04. 01:21

atesz155 írta:Sziasztok, dilemma:

váltó olaj legutoljára 2011-ben volt cserélve 140e km-nél Papp Tamásnál. Most 214e van benne.
Hibátlan a váltó, semmi baja, mindent jól csinál. Egyedül egy pici rendellenességet vettem észre: ha kitolatok a garázsból, és aztán D-be rakom, csak 2-3 másodperc múlva jön meg a hajtás. Váltani hidegen is jól vált, az előbb említett "hiba" nincs meg már 1-2km megtétele után sem.
Tudom, hogy vannak horror-esetek váltóolaj-cseréhez köthetően, de nem kellene olajat cserélnem? Egy olajcserét már gyakorlatilag túlélt a váltó :D. Vagy ami jó ahhoz ne nyúljak alapon hagyjam a fenébe és ne foglalkozzak vele?

Offtopic :
214e km-es 30d :shock: :shock: :shock: :shock:

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.04. 12:54

atesz155 írta:Sziasztok, dilemma:

váltó olaj legutoljára 2011-ben volt cserélve 140e km-nél Papp Tamásnál. Most 214e van benne.
Hibátlan a váltó, semmi baja, mindent jól csinál. Egyedül egy pici rendellenességet vettem észre: ha kitolatok a garázsból, és aztán D-be rakom, csak 2-3 másodperc múlva jön meg a hajtás. Váltani hidegen is jól vált, az előbb említett "hiba" nincs meg már 1-2km megtétele után sem.
Tudom, hogy vannak horror-esetek váltóolaj-cseréhez köthetően, de nem kellene olajat cserélnem? Egy olajcserét már gyakorlatilag túlélt a váltó :D. Vagy ami jó ahhoz ne nyúljak alapon hagyjam a fenébe és ne foglalkozzak vele?

Ezt kizárólag Neked kell eldöntened.
Múlt heti újabb tapasztalat: off 2007 Audi A6 2.0 pdti, CVT automata váltó, preventív olajcsere, mert kell. Csere után 1 órát ment, aztán se előre, se hátra. De a Bátyám legalább eladta a váltóját... :mrgreen: (Váltó 200e, csere 50e, komponensvédelem levétel, váltóillesztés 30e.) Olajcsere előtte nem tudom mennyibe volt, de a végén sokba. :facepalm:

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.04. 14:04

atesz155 írta:Sziasztok, dilemma:

váltó olaj legutoljára 2011-ben volt cserélve 140e km-nél Papp Tamásnál. Most 214e van benne.
Hibátlan a váltó, semmi baja, mindent jól csinál. Egyedül egy pici rendellenességet vettem észre: ha kitolatok a garázsból, és aztán D-be rakom, csak 2-3 másodperc múlva jön meg a hajtás. Váltani hidegen is jól vált, az előbb említett "hiba" nincs meg már 1-2km megtétele után sem.
Tudom, hogy vannak horror-esetek váltóolaj-cseréhez köthetően, de nem kellene olajat cserélnem? Egy olajcserét már gyakorlatilag túlélt a váltó :D. Vagy ami jó ahhoz ne nyúljak alapon hagyjam a fenébe és ne foglalkozzak vele?

Szia!
Íme az én váltóm olajcserés története,hátha segít a döntésben.
2007-ig Dienstfahrzeug volt nincs infó, majd 2007-be megvette egy mókus aki 2010-be 126.431km-né váltót cseréltetett benne. 2012-be megvette egy mókus aki olajat cserélt a váltóba 160.031km-né.
Én megvettem 2016-ban és a váltóba olajat cseréltettem 242.000km-nél.
Muha Ati cserélte kb 60 pengő volt,azóta is kiváló egészségnek örvend.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek broton az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.05. 22:02

Egyik automatámnak sem lett semmilyen baja az olajcsere után. Sőt.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek hamoriarpi az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.05. 22:32

Enyémben 250ezernél volt olajcsere.Előtte soha.Most 320e van benne.Sem az olajcsere előtt,sem azóta nincs vele baj.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek pastorsteve az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.05. 22:43

A szétkopott, szar váltó romlik el az olajcserétől.
Az automataváltó adalékok is arra épülnek, hogy a híg olajat "besürítik".
Ez nem hangzik valami tudományosan, de olyan sűrűségű a Lucas No Slip termék is, hogy alig lehet kiönteni a dobozból.

Vagy nem belevaló olajat tesznek bele, illetve nincs beszintezve rendesen, hiányzik belőle 1 liter.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek kovessyroli az itt látható tagok köszönték meg: atesz155
Értékelés: 4.76%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.13. 21:08

Zf 5hp18 zöld plakettas váltóba milyen olaj ajánlott? 1056 000 091 számú. Köszönöm a segítséget előre is.
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 141849.jpg

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.13. 23:08

toxi92 írta:Zf 5hp18 zöld plakettas váltóba milyen olaj ajánlott? 1056 000 091 számú. Köszönöm a segítséget előre is.
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?fil ... 141849.jpg

https://aruhaz.kauffer.hu/index.php?pag ... s&prod=481

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.03.18. 14:21

E39 esetén, hogy lehet értelmezni a kiolvasott adaptációs értékeket? Sajnos ISTA-D hexa-ban látja. :D

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.04.30. 23:45

Üdv.
Problémám a következő remélem tudtok segíteni. 525tdsbe motort cseréltek igen am de a szerelő nem huzatta össze az automata váltót a blokkal (cirka 2 cm hézag volt) és úgy indítózta.Később kiderült az "új " blokkon eltette a vezérlést mert nem volt rajta adagoló. Lett ra véve egy komplett manuál kocsi at tettük a blokkot rá a AZ AUTOMATA váltó ami elotte tökéletes volt de most meg se nyikkan.se elore se hátra se semmi..olaj normálisan fel lett toltve de sajnos semmi.5hp18 zold matricas.Tipp?

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.05.01. 01:00

Atyska92 írta:Üdv.
Problémám a következő remélem tudtok segíteni. 525tdsbe motort cseréltek igen am de a szerelő nem huzatta össze az automata váltót a blokkal (cirka 2 cm hézag volt) és úgy indítózta.Később kiderült az "új " blokkon eltette a vezérlést mert nem volt rajta adagoló. Lett ra véve egy komplett manuál kocsi at tettük a blokkot rá a AZ AUTOMATA váltó ami elotte tökéletes volt de most meg se nyikkan.se elore se hátra se semmi..olaj normálisan fel lett toltve de sajnos semmi.5hp18 zold matricas.Tipp?

Az első alkalommal kicsúszhatott és elfordult a Wandler a helyéről,(Ezért is nem tudta összehúzni a motort-váltót.) indítózásnál ledarálta a váltóban az olajszivattyút. Tipikus amatőr hiba.

Ezt a hozzászólást a szerzőnek Gallaca az itt látható tagok köszönték meg: 2 Bandi1978, NagyMatyas
Értékelés: 9.52%

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.05.01. 04:42

Masik motor van már benne azóta amit én tettem be mert összekocolta a motort a srác..wandler a váltóra és úgy tettem a motorra szóval ki nem csúszhatott..akkor valószinű amit irtál még hogy olajszivattyú kuka????Mondta már egy automatas kollega de mindig bizok a legjobbakban..?!

Re: Automataváltó =-olajcsere =-vagy--nem--

2018.05.02. 14:34

Hali. A múlthéten eltávozott a jól működök közül a váltóm, így eljött az ideje a Schnitzer féle bontott 5hp18nak. A váltósok nem foglalkoznak cserével, csak felújítással, ezért kérdezném, hogy itt van e olyan szaki aki megcsinálná a cserét nekem? Esetleg tudtok valakit ajánlani, aki vélhetően nem jövő nyáron ér rá? Köszi!!!
Hozzászólás küldése

VigLink badge